Географія: регіони та країни
10 клас
(рівень стандарту)
(52 год, 1,5 год на тиждень)
№ з/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
ДЗ |
1 |
|
Вступ Що вивчає курс «Географія: регіони і країни». |
Знаннєвий компонент: називає регіони світу (за класифікацією ООН): Європа, Азія, Океанія, Америка, Африка; показує на карті регіони світу; розрізняє поняття «регіон світу»; наводить приклади джерел географічних знань про регіони та країни світу; Діяльнісний компонент: користується основними джерелами географічних знань про регіони світу. Оцінно-ціннісний компонент: розуміє: пізнавальну та конструктивну роль країнознавства у сучасному світі. |
|
2 |
|
Сучасна політична карта світу. |
Знаннєвий компонент: називає регіони світу (за класифікацією ООН): Європа, Азія, Океанія, Америка, Африка; показує на карті регіони світу; розрізняє поняття «регіон світу», «територія», «акваторія», «держава», «країна», «залежна територія»; Діяльнісний компонент: читає політичні карти світу та регіонів. Оцінно-ціннісний компонент: розуміє: пізнавальну та конструктивну роль країнознавства у сучасному світі. |
|
|
|
Розділ I. ЄВРОПА |
|
|
|
|
Тема 1. Загальна характеристика Європи |
|
|
3 |
|
Субрегіони Європи та їхні політико-географічні особливості. |
Знаннєвий компонент: називає склад регіону; розрізняє форми державного правління і територіального устрою країн Європи; наводить приклади різних типів та підтипів країн Європи за рівнем економічного розвитку; кількісних та якісних змін на політичній карті регіону; показує на карті:
Діяльнісний компонент: вирізняє особливості економіки країн Європи, зумовлені регіональною інтеграцією. Оцінно-ціннісний компонент: робить висновки про причини нерівномірності економічного розвитку країн і субрегіонів Європи.
|
|
4 |
|
Інтеграційні процеси. Міжнародні організації в Європі. |
Знаннєвий компонент: називає склад регіону; показує на карті субрегіони Європи (Західна Європа, Північна Європа, Південна Європа, Східна Європа); Діяльнісний компонент: вирізняє особливості економіки країн Європи, зумовлені регіональною інтеграцією. Оцінно-ціннісний компонент: прогнозує позитивні риси та ризики вступу України до ЄС; оцінює роль ЄС та НATO в регіоні; зіставляє позитивні та негативні насліди глобалізації в економіці та культурі країн Європи. |
|
5 |
|
Природні умови і ресурси регіону. |
Знаннєвий компонент: називає склад регіону; показує на карті: основні райони видобування мінеральних ресурсів (Верхня Сілезія, Північне море, Скандинавія), лісозаготівлі, рекреації; Діяльнісний компонент: здійснює необхідні обчислення для оцінювання забезпеченості окремих країн мінеральними ресурсами; Оцінно-ціннісний компонент: робить висновки про причини нерівномірності економічного розвитку країн і субрегіонів Європи. |
|
6 |
|
Населення Європи та його розміщення. |
Знаннєвий компонент: називає склад регіону; показує на карті: Лотаринзький мегаполіс; світові міста в Європі (Лондон, Париж, Амстердам, Брюссель, Франкфурт-на-Майні, Цюріх, Женева, Відень, Мілан); розуміє зміст понять «джентрифікація», «реіндустріалізація». Діяльнісний компонент: характеризує особливості демографічних та урбанізаційних процесів, розміщення населення в регіоні; Оцінно-ціннісний компонент: зіставляє позитивні та негативні насліди глобалізації в культурі країн Європи. |
|
7 |
|
Особливості економіки країн Європи. Первинний сектор економіки. |
Знаннєвий компонент: показує на карті:
Діяльнісний компонент: обґрунтовує особливості спеціалізації сільського господарства; Оцінно-ціннісний компонент: робить висновки про причини нерівномірності економічного розвитку країн і субрегіонів Європи. |
|
8 |
|
Вторинний сектор економіки. Практична робота 1. Порівняльна характеристика структури промислового виробництва двох економічно розвинених невеликих країн Європи (на вибір учнів). |
Знаннєвий компонент: показує на карті «центральну вісь» розвитку Європи, найбільші промислові регіони (Рур у Німеччині, Великий Лондон у Великій Британії, Іль-де-Франс у Франції, Верхньосілезький у Польщі, Придніпров’я в Україні; Центральна Росія, Урал в Росії); Діяльнісний компонент: порівнює чинники міжнародної спеціалізації економічно розвинених країн і країн з перехідною економікою; обґрунтовує особливості розміщення основних осередків переробної промисловості в Європі;
пояснює причини вузької спеціалізації промислового виробництва економічно розвинених невеликих країн Європи; Оцінно-ціннісний компонент: робить висновки про причини нерівномірності економічного розвитку країн і субрегіонів Європи; оцінює вплив ТНК на економіку регіону; зіставляє позитивні та негативні насліди глобалізації в економіці країн Європи. |
|
9 |
|
Третинний сектор економіки. |
Знаннєвий компонент: показує на карті:
Діяльнісний компонент: порівнює чинники міжнародної спеціалізації економічно розвинених країн і країн з перехідною економікою; вирізняє особливості економіки країн Європи, зумовлені регіональною інтеграцією. Оцінно-ціннісний компонент: робить висновки про причини нерівномірності економічного розвитку країн і субрегіонів Європи; зіставляє позитивні та негативні насліди глобалізації в економіці країн Європи. |
|
10 |
|
Узагальнення та систематизація знань з теми "Загальна характеристика Європи". |
|
|
|
|
Тема 2. Країни Європи |
Знаннєвий компонент: називає основні показники, які визначають місце країни у регіоні та світі; домінуючі складники третинного, вторинного та первинного секторів економіки країн високорозвинених та середньорозвинених країн; наводить приклади промислових виробництв та послуг, що міжнародну спеціалізацію окремих європейських країн; показує на карті найбільші міста країн, світові міста, промислові райони, найбільші морські порти, аеропорти, фінансові та туристичні центри країн. Діяльнісний компонент: складає комплексну економіко-географічну характеристику Німеччини, Франції, Великої Британії, Італії, Польщі, Білорусі, Росії; картосхему просторової організації економіки країни; знаходить та систематизує необхідну інформацію для характеристики країни; використовує тематичні карти для обґрунтування особливостей системи розселення та розміщення виробництва товарів і послуг у межах країни; рейтинги показників соціально-економічного розвитку країн для обґрунтування їхнього місця у світі та регіоні; пояснює особливості спеціалізації сільського господарства та розміщення основних регіонів промисловості; обґрунтовує особливості структури експорту й імпорту товарів та послуг країн Європи. Оцінно-ціннісний компонент: робить висновки про причини нерівномірності економічного розвитку окремих районів у межах країни; оцінює вплив ТНК на економіку країн регіону; прогнозує перспективи розширення економічних зв’язків України з країнами Європи в рамках Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом. |
|
11 |
|
Німеччина |
|
|
12 |
|
Франція. |
|
|
13 |
|
Велика Британія. |
|
|
14 |
|
Італія. |
|
|
15 |
|
Практична робота 2. Складання картосхеми просторової організації економіки однієї з європейських країн «великої сімки» (за вибором). |
|
|
16 |
|
Польща. |
|
|
17 |
|
Білорусь. |
|
|
18 |
|
Росія. |
|
|
19 |
|
Узагальнення та систематизація знань з теми "Країни Європи". |
|
|
|
|
Розділ IІ. АЗІЯ |
|
|
|
|
Тема 1. Загальна характеристика Азії |
|
|
20 |
|
Особливості економіко-географічного положення Азії. Політико-географічні особливості субрегіонів. |
Знаннєвий компонент: називає склад регіону; наводить приклади країн Азії, що належать до різних типів та підтипів за рівнем економічного розвитку; показує на карті:
Діяльнісний компонент: пояснює виникнення міждержавних конфліктів у регіоні; Оцінно-ціннісний компонент: робить висновки про причини нерівномірності економічного розвитку субрегіонів Азії; ілюструє прикладами вплив політичних та економічних процесів у регіонах Азії на Україну. |
|
21 |
|
Природні умови і ресурси регіону. |
Знаннєвий компонент: називає склад регіону; показує на карті:
Діяльнісний компонент: порівнює: ресурсозабезпеченість субрегіонів Азії; обґрунтовує розміщення основних районів видобування мінеральних ресурсів, Оцінно-ціннісний компонент: робить висновки про причини нерівномірності економічного розвитку субрегіонів Азії.
|
|
22 |
|
Населення Азії та його розміщення. |
Знаннєвий компонент: показує на карті:
Діяльнісний компонент: характеризує: особливості демографічних, урбанізаційних процесів та розміщення населення в Азії, пояснює виникнення міждержавних конфліктів у регіоні; порівнює працересурсний потенціал субрегіонів Азії; Оцінно-ціннісний компонент: робить висновки про причини нерівномірності економічного розвитку субрегіонів Азії; висловлює власні судження щодо шляхів вирішення міждержавних конфліктів у регіоні. |
|
23 |
|
Особливості господарства Азії. |
Знаннєвий компонент: показує на карті:
Діяльнісний компонент: характеризує: основні риси сучасного стану економіки; порівнює: особливості господарства різних за рівнем економічного розвитку країн Азії; обґрунтовує розміщення основних районів обробної промисловості в Азії; використовує тематичні карти для порівняння спеціалізації сільського господарства субрегіонів Азії. Оцінно-ціннісний компонент: робить висновки про причини нерівномірності економічного розвитку субрегіонів Азії; оцінює вплив глобалізації, в т.ч. ТНК на місце країн Азії в міжнародному географічному поділі праці. |
|
24 |
|
Нерівномірність економічного розвитку субрегіонів Азії та особливості їх участі у міжнародному поділі праці. Зв’язки України з країнами Азії. Практична робота 3. Порівняння продовольчого кошика жителів країн Західної та Східної Азії. |
Знаннєвий компонент: називає склад регіону; показує на карті: субрегіони (Західна Азія, Південна Азія, Південно-Східна Азія, Східна Азія, Центральна Азія); Діяльнісний компонент: порівнює: особливості господарства різних за рівнем економічного розвитку країн Азії; використовує тематичні карти для порівняння спеціалізації сільського господарства субрегіонів Азії. Оцінно-ціннісний компонент: робить висновки про причини нерівномірності економічного розвитку субрегіонів Азії; оцінює вплив глобалізації, в т.ч. ТНК на місце країн Азії в міжнародному географічному поділі праці; ілюструє прикладами вплив політичних та економічних процесів у регіонах Азії на Україну. |
|
|
|
Тема 2. Країни Азії |
Знаннєвий компонент: називає домінуючі складники первинного, вторинного та третинного секторів економіки високорозвиненої країни та країн, що розвивається; розрізняє поняття «рівень урбанізованості країни» та «темпи урбанізації»; наводить приклади промислових виробництв та послуг окремих країн регіону;
показує на карті найбільші міста країн, світові міста, промислові райони, технополіси, найбільші морські порти, аеропорти, фінансові й туристичні центри країн; дає оцінку ресурсозабезпеченості окремих країн; складає: комплексну економіко-географічну характеристику Японії, Китаю, Індії; знаходить та систематизує необхідну інформацію для характеристики країни; ілюструє добірками статистичної інформації, графіками, діаграмами процеси інформаційно-технологічного прориву Японії та Китаю; використовує тематичні карти для обґрунтування особливостей системи розселення, розміщення виробництва товарів і послуг у межах країни; рейтинги показників соціально-економічного розвитку країн для обґрунтування їхнього місця у світі та регіоні; порівнює чинники міжнародної спеціалізації Японії, Китаю, Індії; пояснює особливості спеціалізації сільського господарства та розміщення основних районів (центрів) обробної промисловості; характеризує структуру експорту та імпорту товарів та послуг окремих країн регіону; обґрунтовує основні напрямки експорту капіталу й технологій та закордонного підприємництва Японії. Оцінно-ціннісний компонент: робить висновки про причини нерівномірності економічного розвитку окремих районів у Китаї, Японії та Індії; порівнює позитивні та негативні насліди глобалізації в економіці та культурі Японії, Китаю та Індії;
оцінює роль державних інституцій та громадянського суспільства у розвитку країни; |
|
25 |
|
Японія |
|
|
26 |
|
Китай. |
|
|
27 |
|
Індія. |
|
|
28 |
|
Практична робота 4. Аналіз статево-вікових пірамід Японії, Китаю та Індії з метою оцінювання працересурсного потенціалу країн. |
Діяльнісний компонент: аналізує динаміку чисельності та статево-вікову структуру населення окремих країн Азії на основі аналізу статево-вікових пірамід; проектує вплив демографічних процесів на працересурсний потенціал країни;
|
|
29 |
|
Узагальнення та систематизація знань з розділу "Азія". |
|
|
|
|
Розділ IІІ. ОКЕАНІЯ |
|
|
|
|
Тема 1. Австралія. |
|
|
30 |
|
Австралія. Місце країни у світі та регіоні. |
Знаннєвий компонент: показує на карті:
Діяльнісний компонент: аналізує динаміку природного та механічного руху населення країни; проектує вплив демографічних та міграційних процесів на працересурсний потенціал країни; дає оцінку забезпеченості мінеральними ресурсами країни; складає комплексну економіко-географічну характеристику Австралії; знаходить та систематизує необхідну інформацію для характеристики країни; використовує тематичні карти для обґрунтування особливостей системи розселення у межах країни; Оцінно-ціннісний компонент: робить висновки про причини нерівномірності економічного розвитку окремих районів країни; висловлює власні судження щодо особливостей державного устрою країни. |
|
31 |
|
Особливості сучасного розвитку Австралійського Союзу. |
Знаннєвий компонент: називає чинники міжнародної спеціалізації країни; показує на карті:
Діяльнісний компонент: складає комплексну економіко-географічну характеристику Австралії; знаходить та систематизує необхідну інформацію для характеристики країни; використовує тематичні карти для обґрунтування особливостей розміщення виробництва товарів і послуг у межах країни; пояснює особливості зональної спеціалізації сільського господарства та розміщення основних осередків добувної та обробної промисловості в країні; характеризує структуру експорту та імпорту товарів та послуг країни; обґрунтовує основні напрямки експорту сировини та імпорту капіталу й технологій. Оцінно-ціннісний компонент: робить висновки про причини нерівномірності економічного розвитку окремих районів країни; зіставляє позитивні та негативні насліди діяльності ТНК в Австралії; оцінює місце Австралії на світовому ринку продукції первинного сектору економіки. |
|
|
|
Тема 2. Мікронезія, Меланезія, Полінезія |
|
|
32
|
|
Мікронезія, Меланезія, Полінезія
|
Знаннєвий компонент: називає приклади країн, що включені до складу Мікронезії, Меланезії та Полінезії; показує на карті:
Діяльнісний компонент: знаходить та систематизує необхідну інформацію для характеристики країни; пояснює особливості міжнародної спеціалізації країн; обґрунтовує рівень економічного розвитку більшості країн. Оцінно-ціннісний компонент: висловлює власні судження що до перспектив економічного розвитку країн.
|
|
|
|
Розділ IV. АМЕРИКА |
|
|
|
|
Тема 1. Загальна характеристика Америки |
|
|
33 |
|
Особливості географічного положення Америки. Склад регіону. Сучасна політична карта Америки. |
Знаннєвий компонент: називає склад регіону; наводить приклади країн Америки, що належать до різних форм державного правління, різних типів та підтипів за рівнем економічного розвитку; показує на карті:
Оцінно-ціннісний компонент:
робить висновки про причини нерівномірності економічного розвитку субрегіонів Америки; пропонує власні оригінальні ідеї що до подолання відсталості окремих країн регіону. |
|
34 |
|
Практична робота 5. Складання картосхеми типології країн Америки за рівнем їх економічного розвитку. |
Знаннєвий компонент: називає склад регіону; наводить приклади країн Америки, що належать до різних типів та підтипів за рівнем економічного розвитку; показує на карті:
Оцінно-ціннісний компонент:
робить висновки про причини нерівномірності економічного розвитку субрегіонів Америки; |
|
35. |
|
Природні умови і ресурси регіону. Населення Америки. |
Знаннєвий компонент: показує на карті:
Діяльнісний компонент: характеризує особливості формування населення субрегіонів; порівнює рівні і темпи урбанізаційних процесів, форми сільського розселення в окремих країнах регіону; визначає забезпеченість окремих країн певними видами природних ресурсів; пояснює розміщення світових міст у регіоні. Оцінно-ціннісний компонент:
робить висновки про причини нерівномірності економічного розвитку субрегіонів Америки; |
|
36. |
|
Особливості економіки країн Америки. |
Знаннєвий компонент: показує на карті:
Діяльнісний компонент: вирізняє основні риси господарства ключових країн нової індустріалізації та невеликих країн плантаційного господарства; класифікує країни за рівнем розвитку третинного сектору господарства; пояснює розміщення основних промислових районів і центрів; обґрунтовує напрямки розвитку транспортної інфраструктури в регіоні. Оцінно-ціннісний компонент: дискутує щодо ролі США у соціально-економічному розвитку регіону. висловлює власні судження про роль ТНК в економіці країн регіону; пропонує власні оригінальні ідеї що до подолання відсталості окремих країн регіону. |
|
|
|
Тема 2. Країни Америки |
Знаннєвий компонент: називає домінуючі складники третинного, вторинного та первинного секторів економіки високорозвиненої країни та країн, що розвивається; показує на карті найбільші міста, світові міста, промислові райони, технополіси, найбільші аеропорти, морські порти, фінансові центри та туристичні райони країн; наводить приклади промислових виробництв та послуг, що визначають міжнародну спеціалізацію країн Америки. Діяльнісний компонент: знаходить та систематизує необхідну інформацію для характеристики країни; аналізує статистичну інформацію щодо динаміку чисельності населення, природного та механічного руху, статево-вікову структуру населення країн; проектує вплив демографічних процесів на працересурсний потенціал країни; складає: комплексну економіко-географічну характеристику США, Канади, Бразилії; використовує тематичні карти для обґрунтування особливостей системи розселення та розміщення виробництва товарів і послуг у межах країни; рейтинги показників соціально-економічного розвитку країн для обґрунтування їхнього місця у світі та регіоні; установлює чинники міжнародної спеціалізації США, Канади, Бразилії; ілюструє добірками статистичної інформації, графіками, діаграмами процес переходу США до інформаційного суспільства; пояснює особливості розміщення основних промислових районів (центрів) обробної промисловості та формування спеціалізованих районів товарного сільського господарства, існування мало освоєних та неосвоєних районів у межах країн; характеризує структуру експорту та імпорту товарів та послуг США, Канади, Бразилії; обґрунтовує основні напрямки експорту капіталу й технологій та закордонного підприємництва із США. Оцінно-ціннісний компонент: робить висновки про доцільність використання досвіду США та Канади, потенціалу української діаспори в цих країнах у реформуванні економіки в Україні; оцінює роль економічної свободи і підприємництва в соціально-економічному розвитку США; зіставляє позитивні та негативні економічні та екологічні насліди глобалізації в Бразилії; висловлює власні судження щодо перспектив взаємовигідного співробітництва України з Канадою та США; пропонує власні ідеї щодо об’єднання зусиль людства задля призупинення знеліснення сельви. |
|
37 |
|
США. |
|
|
38 |
|
Канада. |
|
|
39 |
|
Бразилія. |
|
|
40 |
|
Практична робота 6. Порівняльна характеристика машинобудування США, Канади та Бразилії. |
|
|
41 |
|
Узагальнення та систематизація знань з розділів "Океанія", "Америка". |
|
|
|
|
Розділ V. АФРИКА |
|
|
|
|
Тема 1. Загальна характеристика Африки |
|
|
42 |
|
Особливості географічного положення Африки. Склад регіону. Сучасна політична карта Африки. |
Знаннєвий компонент: називає субрегіони Африки; наводить приклади кількісних і якісних змін на політичній карті Африки; показує на карті:
Діяльнісний компонент: характеризує політичну карту регіону; пояснює особливості кордонів. Оцінно-ціннісний компонент: робить висновки про причини відсталості соціально-економічного розвитку країн Африки пропонує власні ідеї щодо вирішення проблем знелісення та опустелення в окремих регіонах та країнах.. |
|
43 |
|
Населення Африки та його розміщення |
Знаннєвий компонент:
Діяльнісний компонент: аналізує статистичну інформацію щодо відтворення населення, рівнів і темпів урбанізації в Африці; пояснює особливості розміщення населення, світових міст. використовує тематичні карти для обґрунтування інтенсивності прояву глобальних проблем людства в субрегіонах. Оцінно-ціннісний компонент: дискутує щодо впливу гуманітарної допомоги міжнародних організацій і світової громадськості африканським країнам. |
|
44 |
|
Особливості економіки країн Африки. |
Знаннєвий компонент: показує на карті:
Діяльнісний компонент: порівнює особливості ресурсозабезпеченості та спеціалізації субрегіонів Африки; пояснює особливості розміщення центрів переробної промисловості, районів товарного сільського господарства, портів. встановлює взаємозв’язки між районами поширення збройних конфліктів та природними ресурсами, які є джерелом фінансування цих протистоянь; районами видобування корисних копалин та товарного землеробства і конфігурацією транспортної системи в субрегіонах; обґрунтовує напрямки розвитку транспортної інфраструктури в регіоні; використовує тематичні карти для обґрунтування інтенсивності прояву глобальних проблем людства в субрегіонах. Оцінно-ціннісний компонент: робить висновки про причини відсталості соціально-економічного розвитку країн Африки; оцінює вплив ТНК і розвинених країн на спеціалізацію країн регіону. |
|
45 |
|
Практична робота 7. Позначення на контурній карті Африки основних районів видобування нафти, залізних, мідних та алюмінієвих руд, центів їх переробки (збагачення), основних транспортних магістралей та портів експортування. |
Знаннєвий компонент: показує на карті:
Діяльнісний компонент: порівнює особливості ресурсозабезпеченості та спеціалізації субрегіонів Африки; пояснює особливості розміщення портів. встановлює взаємозв’язки між районами видобування корисних копалин та товарного землеробства і конфігурацією транспортної системи в субрегіонах; обґрунтовує напрямки розвитку транспортної інфраструктури в регіоні; Оцінно-ціннісний компонент: робить висновки про причини відсталості соціально-економічного розвитку країн Африки; |
|
46
|
|
Нерівномірність економічного розвитку субрегіонів Африки. Особливості їх участі в міжнародному поділі праці. Зв’язки України з країнами Африки. |
Знаннєвий компонент: називає субрегіони Африки; показує на карті:
Діяльнісний компонент: використовує тематичні карти для обґрунтування інтенсивності прояву глобальних проблем людства в субрегіонах. Оцінно-ціннісний компонент: робить висновки про причини відсталості соціально-економічного розвитку країн Африки; оцінює вплив ТНК і розвинених країн на спеціалізацію країн регіону; дискутує щодо впливу гуманітарної допомоги міжнародних організацій і світової громадськості африканським країнам. |
|
|
|
Тема 2. Країни Африки |
|
|
47 |
|
Єгипет. |
Знаннєвий компонент: називає домінуючі складники первинного, вторинного та третинного секторів економіки Єгипту;
показує на карті найбільші міста, світові міста, промислові райони, найбільші морські порти, аеропорти, фінансові й туристичні центри. знаходить та систематизує необхідну інформацію для характеристики країни; складає: комплексну економіко-географічну характеристику Єгипту; використовує тематичні карти для обґрунтування особливостей системи розселення та розміщення виробництва товарів і послуг у межах країни; порівнює чинники розвитку міжнародної спеціалізації Єгипту та ПАР; проектує розміщення основних центрів переробної промисловості, особливості спеціалізації сільського господарства; характеризує структуру експорту товарів та послуг Єгипту; обґрунтовує напрямки основних туристичних потоків до Єгипту. Оцінно-ціннісний компонент: робить висновки про доцільність використання досвіду Єгипту у розбудові туристичного комплексу України; висловлює власні судження що до перспектив економічного зростання в країнах Африки в умовах глобалізації. |
|
48 |
|
Південно – Африканська республіка. |
Знаннєвий компонент: називає домінуючі складники первинного, вторинного та третинного секторів економіки ПАР;
показує на карті найбільші міста, світові міста, промислові райони, найбільші морські порти, аеропорти, фінансові й туристичні центри. знаходить та систематизує необхідну інформацію для характеристики країни; складає: комплексну економіко-географічну характеристику ПАР; використовує тематичні карти для обґрунтування особливостей системи розселення та розміщення виробництва товарів і послуг у межах країни; порівнює чинники розвитку міжнародної спеціалізації Єгипту та ПАР; ілюструє добірками інформації з різних джерел контрастність соціально-економічних явищ у середньорозвиненій країні (ПАР); проектує розміщення основних центрів переробної промисловості, особливості спеціалізації сільського господарства; характеризує структуру експорту товарів та послуг ПАР; обґрунтовує основні напрямки експорту товарів із ПАР, основних туристичних потоків до ПАР. Оцінно-ціннісний компонент:
оцінює місце ПАР Південної Африки серед країн Африки; |
|
|
|
Розділ VІ. УКРАЇНА В МІЖНАРОДНОМУ ПРОСТОРІ |
|
|
|
|
Тема 1. Україна в геополітичному вимірі |
|
|
49 |
|
Місце України на сучасній геополітичній карті світу. |
Знаннєвий компонент: розуміє зміст поняття «геополітична карта світу»; називає основні геополітичні центри сили. Діяльнісний компонент: визначає місце України на геополітичній карті світу; пояснює вплив окремих чинників, які зумовлюють геополітичну роль України; аргументує домінуючі вектори зовнішньої політики.
Оцінно-ціннісний компонент: висловлює власні думки й ідеї щодо сценарію геополітичного майбутнього України. |
|
|
|
Тема 2. Україна в системі глобальних економічних відносин |
|
|
50 |
|
Міжнародні економічні зв’язки України. |
Знаннєвий компонент: називає основні регіони й країни-торговельні партнери України; наводить приклади країн-інвесторів та великих ТНК в України, районів транскордонного співробітництва, приклади міжнародних науково-технічних проектів за участі України; показує на карті напрямки товарного експорту з України, міжнародні транспортні коридори на території України, основні туристичні потоки до України; Діяльнісний компонент: характеризує місце України на світових ринках товарів та послуг, капіталу.
Оцінно-ціннісний компонент: пропонує шляхи оптимізації зовнішньоекономічної діяльності України в контексті сталого розвитку. |
|
51 |
|
Узагальнення та систематизація знань з розділів "Африка", "Україна в міжнародному просторі". |
|
|
52 |
|
Повторення. |
|
|