Складено до підручника: Географія: підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів /Г.Д. Довгань , О. Г. Стадник.– Х.: Вид-во «Ранок», 2015. – 304 с.:іл.
Згідно з чинною навчальною програмою, затвердженою наказом МОН молоді та спорту України від 06.06.2012 р. № 664 (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН України від 07.06.2017 № 804).
ПОГОДЖЕНО Заступник директора __________ Бомба Л.Р. «___» вересня 2017р.
|
ЗАТВЕРДЖУЮ Директор школи _________ Ямнич Р.І. «___» вересня 2017р.
|
Календарно-тематичне планування
з географії
для 7 класу
на 2017- 2018 н.р.
Вчителя географії
Станьківської ЗОШ І-ІІ ступенів
Богдан Іванни Іванівни
Розглянуте на засіданні методичного об`єднання вчителів природничого циклу.
Протокол № 1 від 22 серпня 2017р.
Складено до підручника: Географія: підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів /Г.Д. Довгань , О. Г. Стадник.– Х.: Вид-во «Ранок», 2015. – 304 с.:іл.
Згідно з чинною навчальною програмою, затвердженою наказом МОН молоді та спорту України від 06.06.2012 р. № 664 (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН України від 07.06.2017 № 804).
Форма проведення тематичного оцінювання (усно або письмово): тести, різнорівневі завдання, описові завдання та ін.
Метою вивчення наскрізної змістової лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» є формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, щоб вони зберігали і захищали довкілля і усвідомлювали сталий розвиток, були готові брати участь у вирішенні питань довкілля і розвитку суспільства.
Учнів 7 класів орієнтують на формування:
Метою вивчення наскрізної змістової лінії «Громадянська відповідальність» є формування відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства, а також важливість національної ініціативи; спирається у своїй діяльності на культурні традиції і вектори розвитку держави.
Учнів 7 класів орієнтують на:
Вивченням наскрізної змістової лінії «Здоров’я і безпека» прагнуть сформувати учня духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінним членом суспільства, який здатний вести здоровий спосіб життя, допомагати у формуванні безпечного здорового життєвого середовища.
Учнів 7 класів орієнтують на:
Метою вивчення наскрізної змістової лінії «Підприємливість і фінансова грамотність» є забезпечення кращого розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо); розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.
Учнів 7 класів орієнтують на:
командний стиль роботи під час виконання навчальних проектів і досліджень.
Скорочення: ЕБСР – екологічна безпека та сталий розвиток, ЗБ – здоров’я і безпека, ГВ – громадянська відповідальність, ПФГ – підприємливість і фінансова грамотніст
ГЕОГРАФІЯ МАТЕРИКІВ ТА ОКЕАНІВ
7 КЛАС
(70 год, 2 год на тиждень)
Оч. результати навч-пізнав дія-сті учнів |
№ п.п |
Дата |
Тема уроку |
Д\З |
Прим. |
ВСТУП (2 год.) |
|||||
Знаннєвий компонент: називає материки, частини світу, океани, різні види карт. Діяльнісний компонент: порівнює материки та океани за площею, карти за масштабом та просторовим охопленням; розрізняє в атласах карти показує (знаходить) на картах різного масштабу материки, частини світу, океани. Ціннісний компонент: оцінює значення для людини географічних знань про материки та океани. |
1 |
|
Материки та океани – як об’єкти вивчення регіональної географії. Співвідношення і розподіл на Землі материків і океанів. Материки і частини світу |
|
|
2 |
|
Джерела вивчення і дослідження материків та океанів. Карти материків та океанів, їх класифікація. |
|
|
|
РОЗДІЛ І. Закономірності формування природи материків та океанів (8 год.)
|
|||||
Тема 1. Форма і рухи Землі |
|||||
Знаннєвий компонент: знає і уявляє форму Землі, дні рівнодення та сонцестояння; розуміє і наводить приклади добових і річних ритмів як наслідків осьового обертання та орбітального руху Землі. Діяльнісний компонент: знаходить на карті екватор, лінії тропіків і полярні кола; пояснює вплив форми Землі та її рухів на природу материків і океанів. Ціннісний компонент: оцінює і характеризує наслідки форми Землі, добового і річного рухів Землі на життя людини |
3 |
|
Куляста форма Землі та її географічні наслідки. Рухи Землі, їх наслідки.
|
|
|
Тема 2. Материки й океани — великі природні комплекси географічної оболонки |
|||||
Знаннєвий компонент: знає і розуміє основні етапи розвитку геологічної історії Землі, наслідки руху літосферних плит; знає і розуміє гіпотези дрейфу материків Діяльнісний компонент: знаходить і показує на картах різного масштабу найбільші літосферні плити; Ціннісний компонент: оцінює значення знань про географічні закономірності природи материків і океанів для життя людини; |
4 |
|
Походження материків та океанічних западин. Геологічні ери та епохи горотворення. |
|
|
Знаннєвий компонент: знає і розуміє найбільші платформи та області складчастості; наводить приклади форм рельєфу на материках і в океанах, платформ і областей складчастості; Діяльнісний компонент: аналізує закономірності розміщення форм рельєфу на материках та океанах, вміє практично використовувати інформацію тематичних карт: тектонічної Ціннісний компонент: оцінює значення знань про географічні закономірності природи материків і океанів для життя людини; |
5 |
|
Тектонічні структури: платформи і області складчастості. Закономірності поширення основних форм рельєфу. Практична робота № 1 Аналіз тектонічної та фізичної карт світу: виявлення зв’язків між тектонічною будовою і формами рельєфу |
|
|
Діяльнісний компонент: вміє практично використовувати інформацію тематичних карт: кліматичної Ціннісний компонент: оцінює значення знань про географічні закономірності природи материків і океанів для життя людини; |
6 |
|
Кліматотвірні чинники. Закономірності зміни температури повітря і поверхневих вод океанів. |
|
|
Знаннєвий компонент: наводить приклади різних за властивостями повітряних мас; знає і розуміє загальну циркуляцію атмосфери та їх вплив на природні умови Землі. Діяльнісний компонент: знаходить і показує на картах різного масштабу райони поширення пасатів, мусонів, західних вітрів помірних широт і східних полярних вітрів; пояснює вплив повітряних мас на погодні умови Землі своєї місцевості; вміє практично використовувати інформацію тематичних карт: Ціннісний компонент: оцінює значення знань про географічні закономірності природи материків і океанів для життя людини; |
7 |
|
Повітряні маси, їх властивості та переміщення. Загальна циркуляція повітряних мас. |
|
|
Знаннєвий компонент: знає і розуміє основні і перехідні кліматичні пояси; наводить приклади типів клімату, Діяльнісний компонент: знаходить і показує на картах різного масштабу кліматичні пояси, вміє практично використовувати інформацію тематичних карт: кліматичної Ціннісний компонент: оцінює значення знань про географічні закономірності природи материків і океанів для життя людини; |
8 |
|
Кліматичні пояси і типи клімату Землі. |
|
|
Знаннєвий компонент: наводить приклади різних за властивостями водних мас, теплих і холодних течій, Діяльнісний компонент: знаходить і показує на картах різного масштабу найбільші теплі й холодні поверхневі течії аналізує причини виникнення океанічних течій вміє практично використовувати інформацію тематичних карт Ціннісний компонент: оцінює значення знань про географічні закономірності природи материків і океанів для життя людини; досліджує наслідки взаємодії Світового океану, атмосфери та суходолу
|
9 |
|
Водні маси, їх властивості. Океанічні течії. Дослідження Взаємодія Світового океану, атмосфери та суходолу, її наслідки
|
|
|
Знаннєвий компонент: наводить приклади природних зон на материках; Діяльнісний компонент: знаходить і показує на картах різного масштабу природні зони; аналізує розміщення природних комплексів на материках і в океанах, взаємодію і взаємовплив океанів і материків; вміє практично використовувати інформацію тематичних карт: географічних поясів природних зон. Ціннісний компонент: оцінює значення знань про географічні закономірності природи материків і океанів для життя людини |
10 |
|
Природні комплекси материків і океанів. Широтна зональність і висотна (вертикальна) поясність. |
|
|
11 |
|
Узагальнення та систематизація знань з теми: «Закономірності формування природи материків та океанів» |
|
|
|
Виставляється тематична оцінка |
|||||
РОЗДІЛ ІІ. Материки тропічних широт (21 год)
|
|||||
Тема 1. Африка (10 год.) |
|||||
Знаннєвий компонент: знає дослідників материка, особливості тектонічної будови, основні форми рельєфу, географічне розміщення типів клімату, внутрішніх вод, природних зон на материку; розуміє особливості сучасного рівня соціально-економічного розвитку країн. Діяльнісний компонент: характеризує географічне положення материка; аналізує закономірності розміщення форм рельєфу, кліматичних поясів, вод суходолу, природні зони, зональні типи ґрунтів; описує природу найвідоміших національних парків Африки; визначає типи клімату за кліматичною картою та кліматичними діаграмами; визначає основні напрями господарського використання природних комплексів материка; знаходить і показує на картах різного масштабу: моря: Середземне, Червоне; затоки: Гвінейська, Аденська; протоки: Мозамбіцька, Гібралтарська, Баб-ель-Мандебська; острів Мадагаскар; півострів Сомалі; гори: Атлас, Драконові, Капські; вулкан Кіліманджаро; нагір’я Ефіопське; плоскогір’я Східноафриканське; річки: Ніл, Конго, Нігер, Замбезі, Оранжева; озера: Вікторія, Танганьїка, Ньяса, Чад; водоспад Вікторія; пустелі: Сахара, Наміб; держави та їх столиці: Єгипет, Нігерія, Південна Африка. Ціннісний компонент: висловлює судження про вплив природних умов і ресурсів на економіку країн; оцінює вплив природних чинників і діяльності людини на екологічний стан природних зон материка; робить висновок впливу клімату та природних зон на особливості життя і господарської діяльності людей; обґрунтовує вплив природних чинників на виникнення природних вогнищ захворювань і поширення епідемій. |
12 |
|
Географічне положення Африки. Дослідження та освоєння материка Практичні роботи № 2 Визначення географічних координат крайніх точок та протяжності материка з півночі на південь та із заходу на схід |
|
|
13 |
|
Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини Практичні роботи № 3 Зазначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки (протягом теми)
|
|
|
|
14 |
|
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату
|
|
|
|
15 |
|
Практична робота № 4 Визначення типів клімату Африки за кліматичними діаграмами
|
|
|
|
16 |
|
Води суходолу. Використання водних ресурсів
|
|
|
|
17 |
|
Природні зони, закономірності їх розміщення |
|
|
|
18 |
|
Стихійні явища природи. Екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО |
|
|
|
19 |
|
Населення. Держави. Зв’язки України з державами Африканського континенту |
|
|
|
20 |
|
Узагальнення та систематизація знань учнів з теми: «Африка» |
|
|
|
Виставляється тематична оцінка |
|||||
Тема 2. Південна Америка (7 год.) |
|||||
Знаннєвий компонент: знає дослідників материка, особливості тектонічної будови, основні форми рельєфу, географічне розміщення типів клімату, внутрішніх вод, природних зон на материку. Діяльнісний компонент: характеризує населення та його господарську діяльність у різних країнах материка; аналізує особливості розміщення корисних копалин материка та їх вплив на господарську діяльність людини; знаходить і показує на картах різного масштабу: море Карибське; затоку Ла-Плата; протоки: Магелланова, Дрейка; острови: Вогняна Земля, Фолклендські, Галапагоські; рівнини: Амазонська, Орінокська, Ла-Платська низовини, Бразильське, Гвіанське плоскогір’я; гори Анди (г. Аконкагуа); вулкани: Льюльяйльяко, Котопахі; річки: Амазонка, Парана, Оріноко; водоспади:Анхель, Ігуасу; озера: Маракайбо, Тітікака; пустелю Атакама; держави та їх столиці: Бразилія, Аргентина, Чилі; порівнює, зіставляє особливості природних умов Південної Америки та Африки; пояснює закономірності поширення основних форм рельєфу, особливості розподілу температури й опадів на материку, прояв широтної зональності на рівнинах і вертикальної поясності в Андах; визначає за кліматичними картами і кліматичними діаграмами – типи клімату. Ціннісний компонент оцінює наслідки втручання людини в природні комплекси материка; робить висновки про основні напрями господарського використання природних комплексів материка, поширення стихійних явищ (землетруси, вулканізм) та їх вплив на життя людей. |
21 |
|
Географічне положення Південної Америки. Дослідження та освоєння Практична робота № 5 Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів материка (протягом теми)
|
|
|
22 |
|
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини.
|
|
|
|
23 |
|
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. Практична робота № 6 Визначення типів клімату Південної Америки за кліматичними діаграмами. |
|
|
|
24 |
|
Води суходолу
|
|
|
|
25 |
|
Природні зони. Вертикальна поясність Анд. Зміни природи материка людиною Дослідження Природні унікуми Південної Америки |
|
|
|
26 |
|
Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти Південної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО
|
|
|
|
27 |
|
Населення. Держави. Зв’язки України з державами Південної Америки.
|
|
|
|
28 |
|
Контрольна робота з теми «Південна Америка» (директорська) |
|
|
|
Тема 3. Австралія (4 год.) |
|||||
Знаннєвий компонент: знає дослідників материка, особливості тектонічної будови, основні форми рельєфу, географічне розміщення типів клімату, внутрішніх вод, природних зон на материку. Діяльнісний компонент: Знаходить і показує на картах різного масштабу: моря: Коралове, Тасманове; затоки: Карпентарія, Велика Австралійська; острови: Тасманія, Великий Бар’єрний риф; півострів Кейп-Йорк; плоскогір’я Західно-Австралійське; низовину Центральну; гори: Великий Вододільний хребет (г. Косцюшко); річки: Муррей, Дарлінг; озеро Ейр; пустелі: Велика Піщана, Велика пустеля Вікторія; державу Австралійський Союз та її столицю; характеризує особливості географічного положення, головні риси населення та його господарської діяльності; порівнює географічне положення Австралії і Африки. Ціннісний компонент: пояснює вплив рельєфу і клімату на формування вод суходолу, унікальність органічного світу, особливості заселення Австралії; оцінює наслідки втручання людини в природні комплекси материка; робить висновки про основні напрями господарського використання природних комплексів материка. |
29 |
|
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини. Практична робота 7. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Австралії (протягом теми)
|
|
|
30 |
|
Клімат. Води суходолу. Практична робота № 8 Визначення типів клімату Австралії за кліматичними діаграмами.
|
|
|
|
31 |
|
Унікальність рослинності і тваринного світу. Природні зони. Зміна природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти Австралії, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
|
|
32 |
|
Населення, його склад та розміщення. Австралія – країна-материк. Україна й Австралія. |
|
|
|
Виставляється тематична оцінка |
|||||
РОЗДІЛ ІІІ. ПОЛЯРНИЙ МАТЕРИК ПЛАНЕТИ (2 год.)
|
|||||
Тема 1. Загальні відомості про Антарктиду (1 год.) |
|||||
Знаннєвий компонент: знає історію дослідження та освоєння материка , першовідкривачів материка Фадея Беллінсгаузена, Михайла Лазарєва, Роальда Амундсена, Роберта Скотта, країни, що беруть участь у сучасних дослідженнях; наводить приклади про значення міжнародного співробітництва у вивченні Антарктиди; пояснює відмінності між Антарктикою й Арктикою. Діяльнісний компонент: характеризує особливості географічного положення материка; позначає і показує на карті Антарктичний півострів, моря Ведделла, Росса. Ціннісний компонент оцінює роль України в дослідженні Антарктиди. |
33 |
|
Географічне положення. Антарктида й Антарктика. Дослідження материка. Українська дослідна станція «Академік Вернадський». Міжнародний статус материка |
|
|
Тема 2. Природа материка (1 год.)
|
|||||
Знаннєвий компонент: знає та пояснює представників рослин і тварин світу Антарктики, особливості їх пристосування. Діяльнісний компонент: характеризує риси природи Антарктиди, Антарктики; характеризує особливості тектонічної будови, клімат; пояснює причини утворення суцільного покривного зледеніння, його вплив на природу материка. Ціннісний компонент обґрунтовує судження про вплив Антарктиди на природні особливості планети. |
34 |
|
Тектонічна будова, рельєф, клімат, рослинність і тваринний світ Антарктиди. Природні багатства, їх використання. Екологічні проблеми материка |
|
|
РОЗДІЛ ІV. МАТЕРИКИ ПІВНІЧНОЇ ПІВКУЛІ (23 год.)
|
|||||
Тема 1. Північна Америка (8 год.) |
|||||
Знаннєвий компонент: знає дослідників материка, особливості тектонічної будови, основні форми рельєфу, географічне розміщення типів клімату, внутрішніх вод, природних зон на материку. Діяльнісний компонент: характеризує географічне положення материка; пояснює закономірності розміщення форм рельєфу, клімату, внутрішніх вод, типів ґрунтів, рослин і тварин, природних зон, впливу господарської діяльності людей на природу материка; аналізує особливості розміщення корисних копалин материка та їх вплив на господарську діяльність людини; знаходить і показує на картах різного масштабу: затоки: Гудзонова, Мексиканська, Каліфорнійська, Аляска; острови: Гренландія, Ньюфаундленд, Великі Антильські (Куба, Гаїті, Ямайка), Малі Антильські, Канадський Арктичний архіпелаг; півострови: Лабрадор, Флорида, Каліфорнія, Аляска, Юкатан; рівнини: Центральні, Великі, Лаврентійська височина, Примексиканська низовина; гори: Кордильєри, Делані (г. Мак-Кінлі), Скелясті, Аппалачі; річки: Міссісіпі, Маккензі, Юкон, Колорадо; водоспад Ніагарський; озера: Великі (Верхнє, Мічиган, Гурон, Ері, Онтаріо), Велике Солоне; держави та їх столиці: США, Канада, Мексика; порівнює рельєф і клімат Північної і Південної Америки; визначає основні напрями господарського використання природних комплексів материка; досліджує об’єкти Північної Америки, віднесені до світової природної спадщини ЮНЕСКО. Ціннісний компонент: обґрунтовує вплив географічного положення материка на його природу, особливості освоєння людиною; оцінює вплив господарської діяльності людини на природні комплекси материка; висловлює судження про економічний розвиток країн материка; робить висновок про механізм утворення стихійних явищ (торнадо, землетрус) та їх вплив на життя людей. |
35 |
|
Географічне положення. Історія відкриття та освоєння Практична робота № 9 Позначення на контурній карті назв географічних об'єктів Північної Америки (протягом теми)
|
|
|
36 |
|
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини
|
|
|
|
37 |
|
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату
|
|
|
|
38 |
|
Води суходолу Північної Америки
|
|
|
|
39 |
|
Природні зони. Вертикальна поясність в горах. Зміни природи материка людиною. Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО
|
|
|
|
40 |
|
Дослідження Розробка та обґрунтування маршруту, що проходить через об'єкти Північної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО |
|
|
|
41 |
|
Населення. Держави. Україна і держави Північної Америки.
|
|
|
|
42 |
|
Узагальнення та систематизація знань учнів з теми: «Північна Америка» «Антарктида» |
|
|
|
Виставляється тематична оцінка |
|||||
Тема 2. Євразія (15 год.) |
|||||
Знаннєвий компонент: знає дослідників материка, особливості тектонічної будови, основні форми рельєфу, географічне розміщення типів клімату, внутрішніх вод, природних зон на материку. Діяльнісний компонент: характеризує географічне положення материка; пояснює закономірності форм рельєфу, клімату, річок та озер, типів ґрунтів, типових рослин і тварин, природних зон материка; аналізує особливості розміщення корисних копалин на території материка та їх вплив на господарську діяльність людини; знаходить і показує на картах різного масштабу: моря: Північне, Балтійське, Середземне, Чорне, Азовське, Баренцове, Східносибірське, Жовте, Японське, Берингове, Південнокитайське, Аравійське; затоки: Біскайська, Бенгальська, Перська; протоки: Босфор, Ла-Манш, острови: Велика Британія, Ірландія, Нова Земля, Сахалін, Японські, Великі Зондські (Калімантан, Суматра, Ява), Філіппінські, Шрі Ланка, Тайвань; півострови: Балканський, Апеннінський, Піренейський, Скандинавський, Таймир, Чукотський, Камчатка, Корея, Індокитай, Малакка, Індостан, Аравійський, мала Азія рівнини: Східноєвропейська, Західносибірська, Велика Китайська, Прикаспійська, Середньодунайська, Індо-Гангська, Месопотамська низовини, плоскогір’я Декан, Середньосибірське, Казахський дрібнособковик; гори: Піренеї, Альпи, Апенніни, Карпати, Скандинавські, Уральські, Кавказ, Тянь-Шань, Гімалаї (г. Джомолунгма); нагір’я: Тибет, Іранське; вулкани: Гекла, Везувій, Ключевська Сопка, Фудзіяма; пустелі: Каракуми, Гобі, Руб-ель-Халі; річки: Рейн, Дунай, Дніпро, Волга, Об, Єнісей, Лена, Амур, Хуанхе, Янцзи, Меконг, Ганг, Інд, Євфрат, Тигр; озера: Каспійське, Женевське, Світязь, Ладозьке, Байкал, Мертве море; держави та їх столиці: Україна, Німеччина, Франція, Велика Британія, Італія, Росія, Китай, Індія, Японія, Туреччина; порівнює типи клімату в межах помірного поясу Євразії, висотні пояси в різних гірських системах; установлює причини різноманітності природи Євразії. Ціннісний компонент: висловлює судження щодо господарського оцінювання природних умов країни на прикладі України та країни за вибором; оцінює наслідки сучасного впливу господарської діяльності людини на природу материка; обґрунтовує судження про зв’язки України з країнами Європи та Азії; робить висновки про основні напрями господарського використання природних комплексів материка, поширення стихійних явищ та їх вплив на життя людей. |
43 |
|
Географічне положення. Поділ Євразії на дві частини світу Практична робота № 10 Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії |
|
|
44 |
|
Дослідження та освоєння материка
|
|
|
|
45 |
|
Тектонічна будова Євразії
|
|
|
|
46 |
|
Рельєф, роль внутрішніх і зовнішніх сил у його формуванні. Корисні копалини. |
|
|
|
47 |
|
Загальні риси клімату
|
|
|
|
48 |
|
Кліматичні пояси і типи клімату
|
|
|
|
49 |
|
Практична робота № 11 Визначення типів клімату в межах помірного кліматичного поясу Євразії за допомогою кліматичних діаграм. |
|
|
|
Виставляється тематична оцінка |
|||||
50 |
|
Води суходолу. Річки Євразії
|
|
|
|
51 |
|
Води суходолу. Озера, багаторічна мерзлота
|
|
|
|
52 |
|
Природні зони. Вертикальна поясність. Зміни природи материка людиною.
|
|
|
|
53 |
|
Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО.
|
|
|
|
54 |
|
Дослідження Здійснення уявної подорожі уздовж 50-ї паралелі: складання карти маршруту з позначенням країн, природних об’єктів та природних комплексів |
|
|
|
55 |
|
Населення Євразії. Зв’язки України з країнами Європи та Азії.
|
|
|
|
56 |
|
Найбільші держави Європи.
|
|
|
|
57 |
|
Найбільші держави Азії.
|
|
|
|
58 |
|
Узагальнення та систематизація знань учнів з теми: «Євразія» |
|
|
|
Виставляється тематична оцінка |
|||||
РОЗДІЛ V. ОКЕАНИ (5 год.) |
|||||
Тема 1. Тихий океан. (2 год.) |
|||||
Знаннєвий компонент: називає великі водні об’єкти – моря, затоки, протоки; різні за походженням острови, природні багатства. Діяльнісний компонент: характеризує риси географічного положення Тихого океану; досліджує виникнення форм рельєфу, течій, островів; знаходить і показує на картах різного масштабу: течії: Північна та Південна Пасатна, Куросіо, Західних Вітрів, Каліфорнійська, Перуанська, Північнотихоокеанська, Східноавстралійська; острови: Нова Зеландія, Нова Гвінея, Гавайські, Маріанські, порівнює властивості водних мас різних частин Тихого океану. Ціннісний компонент: обґрунтовує зв'язок клімату океану з атмосферною циркуляцією та переміщенням течій, своєрідність органічного світу; оцінює вплив океану на життя і діяльність людей на прибережних територіях; робить висновок про механізм утворення цунамі та його вплив на життя людей. |
59 |
|
Географічне положення. Острови в Тихому океані, їх походження і природні особливості. Рельєф дна. Практична робота № 12 Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті (виконується поетапно під час вивчення кожного океану)
|
|
|
60 |
|
Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. |
|
|
|
Тема 2. Атлантичний океан. (1 год.) |
|||||
Знаннєвий компонент: називає великі водні об’єкти – моря, затоки, протоки; різні за походженням острови, природні багатства. Діяльнісний компонент: характеризує риси географічного положення Атлантичного океану; досліджує виникнення форм рельєфу дна, течій, поширення представників органічного світу; знаходить і показує на картах різного масштабу: течії: Гольфстрім, Північноатлантична, Канарська, Лабрадорська, Бразильська, Бенгельська; острів: Ісландія; характеризує особливості клімату океану; порівнює переміщення океанічних течій у північній і південній частинах океану. Ціннісний компонент: висловлює судження про проблеми забруднення океану; оцінює вплив Атлантичного океану на природу материків і життєдіяльність людей. |
61 |
|
Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси, їх використання. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків |
|
|
Тема 3. Індійський океан (1 год.) |
|||||
Знаннєвий компонент: називає великі водні об’єкти – моря, затоки, протоки; різні за походженням острови, природні багатства. Діяльнісний компонент: характеризує риси географічного положення океану, його природні ресурси; досліджує виникнення форм рельєфу дна океану, течій, поширення представників органічного світу; знаходить і показує на картах різного масштабу: течії: Мадагаскарська, Мусонна, Західноавстралійська, Західних вітрів; порівнює особливості географічного положення Індійського океану з Тихим та Атлантичним океанами; пояснює вплив океану на природу материків і життєдіяльність людей. Ціннісний компонент оцінює наслідки впливу людської діяльності на природу океану. |
62 |
|
Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Види господарської діяльності в океані. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей на прилеглих материках |
|
|
Тема 4. Північний Льодовитий океан (1 год.) |
|||||
Знаннєвий компонент: знає історію освоєння океану; називає великі водні об’єкти – моря, затоки, протоки; різні за походженням острови, природні багатства. Діяльнісний компонент: характеризує особливості географічного положення океану, особливості поширення крижаного покриву; досліджує виникнення форм рельєфу дна, поширення представників органічного світу; пояснює вплив географічного положення океану на клімат. |
63 |
|
Географічне положення Північного Льодовитого океану у високих широтах. Історія географічних досліджень океану. Рельєф дна. Клімат і води. Льодовий режим океану. Органічний світ і природні ресурси. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків |
|
|
РОЗДІЛ VI. ВПЛИВ ЛЮДИНИ НА ПРИРОДУ МАТЕРИКІВ ТА ОКЕАНІВ (7 год.) |
|||||
Тема 1. Використання природних багатств материків та океанів |
|||||
Знаннєвий компонент: Знає і розуміє види природних багатств материків та океанів. Діяльнісний компонент: пояснює зміни природних комплексів під впливом людської діяльності та виникнення антропогенних ландшафтів. Ціннісний компонент обґрунтовує зміни природних умов внаслідок інтенсивного природокористування; оцінює наслідки використання людиною природних багатств материків і океанів; дає господарську оцінку природним ресурсам. |
64 |
|
Природні багатства материків та океанів, їх основні види. Наслідки використання ресурсів людиною.
|
|
|
65 |
|
Порушення природної рівноваги. Антропогенні ландшафти
|
|
|
|
66 |
|
Контрольна робота (директорська) № 2 |
|
|
|
Тема 2. Екологічні проблеми материків та океанів |
|||||
Знаннєвий компонент: знає і розуміє джерела забруднення навколишнього середовища, роль міжнародних організацій з охорони природи. Діяльнісний компонент: розрізняє основні види забруднення довкілля: хімічне, радіаційне, біологічне, теплове, звукове; знаходить і показує на карті вже відомі природоохоронні території, райони екологічного лиха; прогнозує зміни природних умов під впливом людської діяльності; аналізує рівень забруднення навколишнього середовища на материках і в океанах Ціннісний компонент: висловлює судження про шляхи розв’язування екологічних проблем материків та океанів; оцінює роль міжнародного співробітництва у розв’язуванні проблем взаємодії природи і суспільства. |
67 |
|
Забруднення навколишнього середовища. Види забруднення, основні джерела їх надходження. |
|
|
68 |
|
Міжнародне співробітництво у розв’язуванні екологічних проблем. |
|
|
|
69 |
|
Дослідження Шляхи розв’язування екологічних проблем. |
|
|
|
70 |
|
Міжнародні організації з охорони природи. |
|
|
|
Виставляється тематична оцінка |
Виконання плану
|
Кількість тематичних |
Кількість практичних робіт |
Кількість контрольних робіт |
І семестр |
|
|
|
ІІ семестр |
|
|
|
За рік |
|
|
|