Урок "Основні відмінності тварин від рослин та грибів".

Про матеріал

Розробка уроку з біології на тему

"Основні відмінності тварин від рослин та грибів. Особливості живлення тварин" для учнів 7 класу відповідно НУШ. Розробка уроку містить проблемні та творчі завдання з головною задачею - розвитком компетентностей дітей.

Перегляд файлу

 

Клас: 7

Дата:

Предмет: біологія

 

Тема: Основні відмінності тварин від рослин та грибів. Особливості живлення  тварин.

Мета: сформувати в учнів уявлення про основні відмінності тварин від рослин і грибів.

Обладнання:  ноутбук, проектор, презентація, роздруківки «Губка Боб», роздруківки корон, роздруківки рослин, тварин, грибів, бактерій та вірусів, зошити.

Спосіб навчання (підкреслити): 1) традиційний урок, 2) розвиваючий урок, 3) змішаний урок

Методи: пояснювально-ілюстративні (презентація), проблемий, творчий, евристичний.

ПЛАН

1. Привітання

Доброго ранку! Наше привітання сьогодні я хочу почати з наступного пісні, яка знайома мабуть, що усім (Губка Боб квадратні штани).

2. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

У 2012 році в лісах на острові Борнео американськими науковцями було виявлено новий вид організмів, який назвали Губка Боб Квадратні Штани на честь головного героя мультсеріалу телеканалу Nickelodeon. Чому науковці віднесли цей вид до грибів, а не до тварин чи рослин? (слайд 2). Це звичайно не може не дивувати героя нашого уроку. Сьогодні ми з вами спробуємо допомогти знайти відповідь на це питання.

3. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.

Перед тим, як приступити до справи, нам необхідно згадати хто такі гриби, тварини та рослини. Кожній дитині ми роздаємо корону з назвою царства, яке вона представляє. Ставимо перед ними скриньку.

Слова вчителя «Ця скринька не проста. Перед тим, як передати її вам, ми повинні хоч приблизно здогадатися що в ній. І назвати цю скриньку можна лише одним кодовим словом, лише після цього ви зможете її відкрити. Як ми можемо назвати все живе? Яка наука вивчає все-все живе? (Біологія).»  Після того, як діти відкривають скриньку, кожний вибирає картки з зображенням тих організмів, що належать саме до їх царства природи.

А тепер назвіть науку, яка вивчає організми вашого сусіда.

4. Новий матеріал.

Для того,щоб наш Губка Боб все ж таки зрозумів, чому ж він саме гриб. Нам потрібно вирішити ряд завдань. Для їх вирішення ми обєднаємося у дві групи. Кожна з груп після вирішення завдань повинна висловити свою думку та підтвердити її.

1.І так перше завдання на екрані (слайд 3). Це «цеглинки» живого – клітини. Нам необхідно зясувати чим саме ці клітинки відрізняються між собою. Знайдіть як можна більше відмінностей.

2. У кожної клітинки є облонка, її ми називаємо клітинною мебраною. До складу клітинною мембрани тварин входить …(слайд 4). А тепер зверніть увагу на цей малюнок (слайд 5). Чим  відрізняється? Так ось, оці канатики називаються вуглеводами.  А ось у грибів таких структур немає. Клітинна оболонка кожного гриба товста, але міцна. І складається вона з особливої міцної речовини – муреїну.

3. Наступна загадка. Не всі клітини мають міцну оболонку, через яку потрапляють також поживні речовини. Прошу одну людину підійти до столу. На столі лежить шматочок солі та стоїть чверть води. «Я прошу тебе вилити цю воду з краю стола і подивитися, що відбудеться з сіллю. Вода цю сіль … (поглинула). Так само еритроцити, лейкоцити, що є у крові людини поїдає шкідливі мікроорганізми та амеба – одноклітинна тварина живиться. Явище це називається фагоцитоз.

4. Наступна загадка. Звідки тварини отримують поживні речовини?

Вовк отримує поживні речовини…

Орел отримує поживні речовини…

Ми називаємо таких тварин …

Гриб отримує поживні речовини з …

Бактерії отримують поживні речовини з …

Ми називаємо такі організми …

Ведмідь отримує свої поживні речовини з …

Таких тварин ми називаємо …

Береза та дуб отримує поживні речовини з …

Такі організми ми називаємо …

5. Закріплення нового матеріалу:

Ми звичайно вже знаємо, що Губка Боб – це гриб. Але як ви знаєте, він дуже впертий і вимагає підтвердження цього факту. Для цього кожне царство повинно винести вердикт чим саме він схожий саме ваше царство, але чому ви не можете взяти його до себе.

Царство Гриби буде уважно вас вислуховувати та згоджуватись або навпаки не погоджуватись з вашими твердженнями.

6. Узагальнення 

Вправа « Мозковий штурм»

Я зачитую вам ряд запитань, а ви в разі згоди піднімаєте картку «Губка Боб».

1. Клітинна мембрана – це міцна оболонка клітини.

2. До складу клітинної мембрани рослин входять білки.

3.  До складу клітинної мембрани тварин входять вуглеводи.

4. До складу клітинної мембрани грибів входить хітин.

5.  Надмембранний комплекс тварин називається глікокікс.

6. Гриби є автотрофами.

7. Рослини є автотрофами.

7. Домашнє завдання.

Опрацювати параграф 1 підручнику.

8. Урок закінчено.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ярош Юрій Миколайович
    Полезный материал. Премного благодарен Вам, Любовь.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 серпня 2018
Переглядів
2596
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку