Календарно-тематичне планування з хімії для учнів 11 класу (рівень стандарту)

Про матеріал
Розробка особистого календарно-тематичного планування з хімії для учнів 11 класу. Вивчення хімії у старшій школі на рівні стандарту спрямоване на подальше формування у випускників наукового світогляду, хімічної культури як складника загальної культури сучасної людини і розвитку їхнього творчого потенціалу задля успішної соціалізації в сучасному суспільстві.
Перегляд файлу

11 клас

70 год, 2 год на тиждень

Дата

Зміст (тема) уроку

К-ть годин

Демонстрації, П/р, Л/р, Н/п, задачі, наскрізні змістові лінії

Д/з

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності

Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів

7

 

 

Учень/учениця:

Знаннєвий компонент

називає s-, p-, d-елементи за їхнім місцем у періодичній системі;

пояснює валентність і ступінь окиснення елементів 2 і 3 періодів у основному і збудженому станах атомів;

наводить приклади s-, p-, d-елементів.

Діяльнісний компонент

складає електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів (Ферум) 1-4 періодів з урахуванням принципу «мінімальної енергії»; атомів неметалічних елементів 2 і 3 періодів у основному і збудженому станах;

аналізує відмінності електронних конфігурацій атомів s-, p-, d-елементів (Ферум) 1-4 періодів;

порівнює можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів, що знаходяться в одній групі, на основі електронної будови їхніх атомів.

Ціннісний компонент

обґрунтовує періодичну зміну властивостей елементів і їхніх простих речовин на основі електронної будови їхніх атомів;

висловлює судження щодо застосування періодичного закону для передбачення властивостей іще не відкритих елементів.

1

 

Вступний інструктаж з БЖД (31,32).

Повторення основних понять про будову атома.

 

1

Демонстрації:

1.Різні варіанти періодичної системи хімічних елементів (довга і коротка форми, віртуальні 3D).

 

2

 

Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів.

1

 

 

3

 

Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії».

1

Демонстрації:

2.Форми електронних орбіталей (у тому числі 3D-проектування).

3.Моделі атомів s-, p-, d-елементів (у тому числі 3D-проектування).

 

4

 

Збуджений стан атома. Валентні стани елементів.

1

 

 

 

5

 

Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів.

1

 

 

6

 

Захист навчальних проектів.

1

Навчальні проєкти:

1. Створення 3D-моделей атомів елементів.

2. Застосування радіонуклідів у медицині.

3.Використання радіоактивних ізотопів як індикаторів у тваринництві, археології.

 

7

 

Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок з тем: «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів».

1

 

 

 

Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини

5

 

 

Учень/учениця:

Знаннєвий компонент

установлює види хімічного зв’язку в речовинах за їхніми формулами;

наводить приклади речовин із різними видами хімічного зв’язку; аморфних і кристалічних речовин.

Діяльнісний компонент

пояснює відмінності в механізмах утворення ковалентних зв’язків у молекулі амоніаку та йоні амонію; між аморфними і кристалічними речовинами;

прогнозує фізичні властивості речовин на основі їхньої будови та будову речовин на основі їхніх фізичних властивостей.

Ціннісний компонент

оцінює на основі будови молекул води і спиртів можливість утворення водневого зв’язку між молекулами води, спиртів, води і спиртів;

висловлює судження щодо залежності між використанням речовин та їхньою будовою і властивостями.

8

 

Йонний, ковалентний, металічний, водневий хімічні зв’язки.

1

 

 

9

 

Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку (на прикладі катіону амонію).

1

Демонстрації:

5. Утворення амоній хлориду з амоніаку і гідроген хлориду.

 

10

 

Кристалічний і аморфний стани твердих речовин.

1

Демонстрації:

4. Моделі різних типів кристалічних ґраток (у тому числі 3D-проектування).

6. Зразки кристалічних і аморфних речовин.

 

11

 

Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови.

1

Наскрізні змістові лінії

Здоров’я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність

 

12

 

Захист навчальних проектів.

  1

Навчальні проєкти:

4. Застосування рідких кристалів.

5. Використання речовин із різними видами хімічних зв’язків у техніці.

6. Значення водневого зв’язку для організації структур біополімерів.

 

Тема 3. Хімічні реакції

7

 

 

Учень/учениця:

Знаннєвий компонент

пояснює вплив різних чинників на зміщення хімічної рівноваги, на гідроліз солей; принцип дії гальванічного елемента;

наводить приклади необоротних і оборотних хімічних реакцій.

Діяльнісний компонент

складає рівняння реакцій гідролізу солей;

розрізняє необоротні і оборотні хімічні реакції;

характеризує суть хімічної рівноваги, гідролізу солей;

прогнозує можливість реакції гідролізу солей; рН середовища водних розчинів солей;

добирає умови зміщення хімічної рівноваги оборотних процесів на основі принципу Ле Шательє;

дотримується правил безпеки під час виконання хімічних дослідів;

експериментально визначає рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів;

обчислює за хімічними рівняннями відносний вихід продукту реакції, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання.

Ціннісний компонент

висловлює судження про значення принципу Ле Шательє в керуванні хімічними процесами;

обґрунтовує значення оборотних процесів у довкіллі, промислових виробництвах; вплив гідролізу солей на рН грунтів;

оцінює негативний вплив на екологію відпрацьованих гальванічних елементів і дотримується правил їхньої утилізації.

13

 

Необоротні і оборотні хімічні процеси.

1

 

 

14

 

Хімічна рівновага. Принцип Ле Шательє.

1

 

 

15

 

Гідроліз солей.

1

Навчальні проєкти:

8. Види і принципи роботи малих джерел електричного струму, утилізація їх.

 

16

 

Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму.

1

Навчальні проєкти:

7. Гальванічний елемент з картоплі, лимону.

Наскрізні змістові лінії

Підприємливість і фінансова грамотність

 

17

 

Інструктаж БЖД.

1

Лабораторний дослід

1. Визначення рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів.

 

18

 

Розв’язування задач: Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції.

1

Розрахункові задачі

 

 

19

 

Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок з тем: «Хімічний зв’язок і будова речовин; Хімічні реакції».

1

 

 

Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості

 

12

 

 

Учень/учениця:

Знаннєвий компонент

називає найпоширеніші у природі  неметалічні елементи; представників класів неорганічних сполук за систематичною номенклатурою;

пояснює суть явища алотропії; відмінності властивостей алотропних модифікацій Оксигену, Сульфуру, Карбону, Фосфору їхнім кількісним складом або будовою; суть явища адсорбції;

наводить приклади алотропних модифікацій Оксигену, Сульфуру, Карбону, Фосфору; сполук неметалічних елементів з Гідрогеном (гідроген хлорид, гідроген сульфід, амоніак); взаємозв’язків між речовинами.

Діяльнісний компонент

складає рівняння, що підтверджують відновні властивості неметалів (кисень, сірка, вуглець, хлор) в реакціях з воднем і металами; реакцій, які характеризують хімічні властивості та одержання оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів; кислот, основ, амфотерних гідроксидів (Алюмінію і Цинку), середніх і кислих солей; реакцій нітратної і концентрованої сульфатної кислот з магнієм, цинком, міддю;

характеризує неметали, їхні фізичні властивості та застосування; застосування гідроген хлориду, гідроген сульфіду, амоніаку;

складає план дослідження та експериментально встановлює генетичні зв’язки між неорганічними і органічними речовинами;

порівнює фізичні та хімічні властивості неметалів, оксидів  неметалічних елементів;

аналізує і тлумачить результати досліджень;

дотримується правил безпеки під час виконання хімічних дослідів;

обчислює кількість речовини, масу або об’єм продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання.

20

 

Неметали. Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості.

1

Демонстрації:

8. Зразки неметалів.

 

21

 

Розв’язування задач: Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку.

1

Розрахункові задачі

Наскрізні змістові лінії

Підприємливість і фінансова грамотність

 

22

 

Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів.

1

Демонстрації:

9.Моделі кристалічних ґраток алотропних модифікацій Карбону і Сульфуру (у тому числі 3D-проектування).

 

23

 

Явище адсорбції.

 

1

Наскрізні змістові лінії

Здоров’я і безпека, Екологічна безпека і сталий розвиток,

 

24

 

Інструктаж БЖД.

1

Лабораторний дослід

2. Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів.

 

25

 

Окисні та відновні властивості неметалів. Застосування неметалів.

1

Наскрізні змістові лінії

Підприємливість і фінансова грамотність

 

26

 

Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування.

1

 

 

27

 

Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері.

1

 

 

28

 

Кислоти. Кислотні дощі.

 

1

Наскрізні змістові лінії

Громадянська відповідальність, Здоров’я і безпека, Екологічна безпека і сталий розвиток

 

29

 

 

Контрольна робота № 1.

1

 

 

30

 

Аналіз контрольної роботи № 1.

1

 

 

31

 

Підсумковий урок.

1

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Крименко Юлія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Майданець Світлана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Кисла Світлана Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Паращак Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Вахно О. Ф.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Пов’язані теми
Хімія, 11 клас, Планування
Додано
30 серпня 2021
Переглядів
14026
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку