11 клас
70 год, 2 год на тиждень
№ |
Дата |
Зміст (тема) уроку |
К-ть годин |
Демонстрації, П/р, Л/р, Н/п, задачі, наскрізні змістові лінії |
Д/з |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів |
7 |
|
|
Учень/учениця: Знаннєвий компонент називає s-, p-, d-елементи за їхнім місцем у періодичній системі; пояснює валентність і ступінь окиснення елементів 2 і 3 періодів у основному і збудженому станах атомів; наводить приклади s-, p-, d-елементів. Діяльнісний компонент складає електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів (Ферум) 1-4 періодів з урахуванням принципу «мінімальної енергії»; атомів неметалічних елементів 2 і 3 періодів у основному і збудженому станах; аналізує відмінності електронних конфігурацій атомів s-, p-, d-елементів (Ферум) 1-4 періодів; порівнює можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів, що знаходяться в одній групі, на основі електронної будови їхніх атомів. Ціннісний компонент обґрунтовує періодичну зміну властивостей елементів і їхніх простих речовин на основі електронної будови їхніх атомів; висловлює судження щодо застосування періодичного закону для передбачення властивостей іще не відкритих елементів. |
||
1 |
|
Вступний інструктаж з БЖД (31,32). Повторення основних понять про будову атома.
|
1 |
Демонстрації: 1.Різні варіанти періодичної системи хімічних елементів (довга і коротка форми, віртуальні 3D). |
|
|
2 |
|
Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів. |
1 |
|
|
|
3 |
|
Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії». |
1 |
Демонстрації: 2.Форми електронних орбіталей (у тому числі 3D-проектування). 3.Моделі атомів s-, p-, d-елементів (у тому числі 3D-проектування). |
|
|
4 |
|
Збуджений стан атома. Валентні стани елементів. |
1
|
|
|
|
5 |
|
Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів. |
1 |
|
|
|
6 |
|
Захист навчальних проектів. |
1 |
Навчальні проєкти: 1. Створення 3D-моделей атомів елементів. 2. Застосування радіонуклідів у медицині. 3.Використання радіоактивних ізотопів як індикаторів у тваринництві, археології. |
|
|
7 |
|
Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок з тем: «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів». |
1 |
|
|
|
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини |
5 |
|
|
Учень/учениця: Знаннєвий компонент установлює види хімічного зв’язку в речовинах за їхніми формулами; наводить приклади речовин із різними видами хімічного зв’язку; аморфних і кристалічних речовин. Діяльнісний компонент пояснює відмінності в механізмах утворення ковалентних зв’язків у молекулі амоніаку та йоні амонію; між аморфними і кристалічними речовинами; прогнозує фізичні властивості речовин на основі їхньої будови та будову речовин на основі їхніх фізичних властивостей. Ціннісний компонент оцінює на основі будови молекул води і спиртів можливість утворення водневого зв’язку між молекулами води, спиртів, води і спиртів; висловлює судження щодо залежності між використанням речовин та їхньою будовою і властивостями. |
||
8 |
|
Йонний, ковалентний, металічний, водневий хімічні зв’язки. |
1 |
|
|
|
9 |
|
Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку (на прикладі катіону амонію). |
1 |
Демонстрації: 5. Утворення амоній хлориду з амоніаку і гідроген хлориду. |
|
|
10 |
|
Кристалічний і аморфний стани твердих речовин. |
1 |
Демонстрації: 4. Моделі різних типів кристалічних ґраток (у тому числі 3D-проектування). 6. Зразки кристалічних і аморфних речовин. |
|
|
11 |
|
Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови. |
1 |
Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність |
|
|
12 |
|
Захист навчальних проектів. |
1 |
Навчальні проєкти: 4. Застосування рідких кристалів. 5. Використання речовин із різними видами хімічних зв’язків у техніці. 6. Значення водневого зв’язку для організації структур біополімерів. |
|
|
Тема 3. Хімічні реакції |
7 |
|
|
Учень/учениця: Знаннєвий компонент пояснює вплив різних чинників на зміщення хімічної рівноваги, на гідроліз солей; принцип дії гальванічного елемента; наводить приклади необоротних і оборотних хімічних реакцій. Діяльнісний компонент складає рівняння реакцій гідролізу солей; розрізняє необоротні і оборотні хімічні реакції; характеризує суть хімічної рівноваги, гідролізу солей; прогнозує можливість реакції гідролізу солей; рН середовища водних розчинів солей; добирає умови зміщення хімічної рівноваги оборотних процесів на основі принципу Ле Шательє; дотримується правил безпеки під час виконання хімічних дослідів; експериментально визначає рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів; обчислює за хімічними рівняннями відносний вихід продукту реакції, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання. Ціннісний компонент висловлює судження про значення принципу Ле Шательє в керуванні хімічними процесами; обґрунтовує значення оборотних процесів у довкіллі, промислових виробництвах; вплив гідролізу солей на рН грунтів; оцінює негативний вплив на екологію відпрацьованих гальванічних елементів і дотримується правил їхньої утилізації. |
||
13 |
|
Необоротні і оборотні хімічні процеси. |
1 |
|
|
|
14 |
|
Хімічна рівновага. Принцип Ле Шательє. |
1 |
|
|
|
15 |
|
Гідроліз солей. |
1 |
Навчальні проєкти: 8. Види і принципи роботи малих джерел електричного струму, утилізація їх. |
|
|
16 |
|
Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму. |
1 |
Навчальні проєкти: 7. Гальванічний елемент з картоплі, лимону. Наскрізні змістові лінії Підприємливість і фінансова грамотність |
|
|
17 |
|
Інструктаж БЖД. |
1 |
Лабораторний дослід 1. Визначення рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів. |
|
|
18 |
|
Розв’язування задач: Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції. |
1 |
Розрахункові задачі
|
|
|
19 |
|
Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок з тем: «Хімічний зв’язок і будова речовин; Хімічні реакції». |
1 |
|
|
|
Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості
|
12 |
|
|
Учень/учениця: Знаннєвий компонент називає найпоширеніші у природі неметалічні елементи; представників класів неорганічних сполук за систематичною номенклатурою; пояснює суть явища алотропії; відмінності властивостей алотропних модифікацій Оксигену, Сульфуру, Карбону, Фосфору їхнім кількісним складом або будовою; суть явища адсорбції; наводить приклади алотропних модифікацій Оксигену, Сульфуру, Карбону, Фосфору; сполук неметалічних елементів з Гідрогеном (гідроген хлорид, гідроген сульфід, амоніак); взаємозв’язків між речовинами. Діяльнісний компонент складає рівняння, що підтверджують відновні властивості неметалів (кисень, сірка, вуглець, хлор) в реакціях з воднем і металами; реакцій, які характеризують хімічні властивості та одержання оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів; кислот, основ, амфотерних гідроксидів (Алюмінію і Цинку), середніх і кислих солей; реакцій нітратної і концентрованої сульфатної кислот з магнієм, цинком, міддю; характеризує неметали, їхні фізичні властивості та застосування; застосування гідроген хлориду, гідроген сульфіду, амоніаку; складає план дослідження та експериментально встановлює генетичні зв’язки між неорганічними і органічними речовинами; порівнює фізичні та хімічні властивості неметалів, оксидів неметалічних елементів; аналізує і тлумачить результати досліджень; дотримується правил безпеки під час виконання хімічних дослідів; обчислює кількість речовини, масу або об’єм продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання. |
||
20 |
|
Неметали. Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості. |
1 |
Демонстрації: 8. Зразки неметалів. |
|
|
21 |
|
Розв’язування задач: Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
1 |
Розрахункові задачі Наскрізні змістові лінії Підприємливість і фінансова грамотність |
|
|
22 |
|
Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. |
1 |
Демонстрації: 9.Моделі кристалічних ґраток алотропних модифікацій Карбону і Сульфуру (у тому числі 3D-проектування). |
|
|
23 |
|
Явище адсорбції.
|
1 |
Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека, Екологічна безпека і сталий розвиток, |
|
|
24 |
|
Інструктаж БЖД. |
1 |
Лабораторний дослід 2. Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів. |
|
|
25 |
|
Окисні та відновні властивості неметалів. Застосування неметалів. |
1 |
Наскрізні змістові лінії Підприємливість і фінансова грамотність |
|
|
26 |
|
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування. |
1 |
|
|
|
27 |
|
Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері. |
1 |
|
|
|
28 |
|
Кислоти. Кислотні дощі.
|
1 |
Наскрізні змістові лінії Громадянська відповідальність, Здоров’я і безпека, Екологічна безпека і сталий розвиток |
|
|
29 |
|
Контрольна робота № 1. |
1 |
|
|
|
30 |
|
Аналіз контрольної роботи № 1. |
1 |
|
|
|
31 |
|
Підсумковий урок. |
1 |
|
|