Календарно-тематичне планування уроків інформатики для 4 класу
Відповідно до чинної навчальної програми інформатика для загальноосвітніх навчальних закладів 2-4 класів, яка затверджена Наказом МОН №948 від 05.08.2016 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів».
Календарно-тематичне планування уроків
інформатики
для 4 класу
Відповідно до чинної навчальної програми інформатика для загальноосвітніх навчальних закладів 2-4 класів, яка затверджена Наказом МОН №948 від 05.08.2016 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів».
№ уро-ку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Державні вимоги до навчальних досягнень учня/учениці |
Тема 1. Графіка (7 годин) |
|||
|
|
Правила безпечної поведінки у кабінеті інформатики. Повторення основних прийомів роботи із комп'ютерами та даними. |
Учень/учениця: має уявлення про електронні карти; орієнтується в електронних навчальних картах для перегляду сузір’їв, Сонячної системи, материків та океанів Землі, України; у схемах та діаграмах; уміє доповнити власну карту міткою; доповнює пропущені дані в простих схемах, діаграмах; використовує схеми та діаграми для усних виступів; створює в середовищі графічного редактора зображення; уміє змінити та вдосконалити зображення з використанням функцій обертання, зміни освітлення, кольору, поворотів, вирізання; уміє створити колаж з кількох зображень; використовує у своєму мовленні слова колаж, обертання, освітлення, діаграма. |
|
|
Інструктаж з БЖД. Електронні карти. Режими перегляду карт. Віртуальні подорожі сузір’ями, планетами, материками, океанами. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Доповнення власної карти мітками (за матеріалами природознавчого характеру рідного краю). |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Схеми, діаграми на матеріалі інших предметів. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Робота в середовищі графічного редактора: змінювання зображень з використання функцій обертання, зміна кольору фігур та кольору фону. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Обробка фото: інструменти освітлення, кольору, обертання, обрізання тощо. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення колажу із зображень. |
|
Тема 2. Текст (7 годин) |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Орієнтування в списку книг електронної бібліотеки. Пошук літератури за назвою, автором/авторкою, мітками. Зміст твору. Закладки, коментар (помітки) у творі. |
Учень/учениця: має уявлення про різноманіття електронних книг та бібліотек; володіє початковими навичками пошуку в бібліотеках за автором/авторкою, назвою; має уявлення про гармонійне розміщення об’єктів на аркуші текстового документу; знає призначення заголовків, абзаців, посилань; орієнтується у змісті текстового документу; вміє самостійно створити текст з 3-4 речень по 20 символів у кожному реченні; поєднувати текст, зображення, схеми на аркуші текстового документа; розташовувати текст лінійно, у вигляді списку, дотримуючись закономірності, даної в прикладі; доповнювати таблиці даними, знайомих з інших предметів; створювати на основі текстів таблиці та схеми (з готовим шаблоном таблиці чи схеми); використовує у своєму мовлення слова: текстовий редактор, мітка, список, коментар.
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Середовище текстового редактора. Поєднання елементів на аркуші текстового документа: взаємне розміщення тексту, зображень, схем. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Абзаци, посилання, заголовки, зміст.
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Вдосконалення текстів через виділення кольором, шрифтами фрагментів тексту, окремих слів.
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Списки. Послідовні списки у текстах.
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Таблиці. Доповнення готових таблиць.
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Змінювання та доповнення текстів з таблицями, зображеннями, схемами. |
|
Тема 3. Співпраця в Інтернеті (5 годин) |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Правила безпечного користування Інтернетом. Мережевий етикет. Різниця між реальним та віртуальним спілкуванням. |
Учень/учениця: уміє увійти у особистий обліковий запис поштової служби; надіслати лист вчителеві/вчительці та однокласникам/однокласницям; здійснювати навчальну діяльність в Інтернеті за підтримкою та під контролем педагогів у закритому захищеному середовищі в тому числі й разом з іншими учнями/ученицями; обрати служби для задоволення власних навчальних, творчих потреб серед запропонованих вчителем/вчителькою; знає засоби захисту власного облікового запису; розрізняє особливості віртуального спілкування; надає доступ однокласникам/однокласницям до власних навчальних матеріалів за електронною адресою; коментує продукти діяльності однокласників/однокласниць у мережі; уміє захищати свій інформаційний простір під час віртуального спілкування; використовує у своєму мовленні слова віртуальний, мережевий етикет, електронна пошта, пароль, обліковий запис, доступ.
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Електронна пошта. Захист облікового запису. Культура листування. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Інформаційні ресурси Інтернету. Пошук навчальних матеріалів в мережі. Навчальна діяльність учня в Інтернеті. Рівні доступу до навчальних матеріалів. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Співпраця в мережі (спільні документи, презентації, карти, колажі тощо). Коментування та відгуки до створених однокласниками/однокласницями продуктів. Служби для обміну знаннями, задоволення творчих потреб школярів. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Сучасні пристрої для співпраці. |
|
Тема 4. Алгоритми з розгалуженням і повторенням (7 годин) |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Алгоритми з розгалуженням.
|
Учень/учениця: уміє виконувати, створювати та записувати алгоритми з розгалуженням та циклами; впорядкувати об’єкти за деякою ознакою; будує висловлювання з використанням зв'язки «якщо - то» у заданій ситуації; використовує у своєму мовленні слова розгалуження, цикл.
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Цикли: повторення задану кількість разів. Повторення до виконання умови.
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Алгоритми з циклами.
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення та виконання алгоритмів з розгалуженням та циклами для виконавців у середовищі програмування для дітей. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Сортування та впорядкування об’єктів за деякою ознакою.
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Використання логічних висловлювань з «якщо - то...».
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Розв’язок задач у середовищі програмування для дітей
|
|
Тема 5. Інформація (9 годин) |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Перетворення інформації. Перетворення інформації з текстової у графічну форму з використанням схем, діаграм. Перетворення інформації у вигляді тексту в таблицю з числами. |
Учень/учениця: має уявлення про те, що людина може здійснювати різні дії з інформацією; перетворює інформацію: текстової та числової форми в графічну у вигляді схем, діаграм за допомогою поданих учителем/учителькою шаблонів; називає спосіб подання інформації; наводить приклади інформації, поданої різними способами; має уявлення про передавання, зберігання, кодування інформації; про носії інформації; називає 3-5 пристрої для передавання інформації; розрізняє та наводить приклади пристроїв для введення та виведення інформації (3-5); описує способи та наводить приклади кодування і декодування інформації; розуміє, що інформацію можна зберігати, опрацьовувати та передавати на великі відстані в закодованому вигляді; використовує у своєму мовленні слова передавання, зберігання, кодування, декодування інформації, носії інформації, джерело, приймач інформації, пристрої введення, пристрої виведення. |
|
|
Інструктаж з БЖД. Передавання інформації. Пристрої для передавання інформації. Джерело інформації. Приймач інформації.
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Складові комп’ютера.
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Пристрої введення та виведення інформації.
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Зберігання інформації. Носії інформації.
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Кодування інформації. Кодування та декодування інформації.
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Історія виникнення пристроїв для роботи з інформацією.
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Повторення і систематизація навчального матеріалу за ІІ семестр.
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік. |