Модельна навчальна програма “Інформатика. 5-6 класи” для закладів загальної середньої освіти; Автори: Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.; наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 №795
5 клас
І семестр
Тема 1. Інформаційні процеси та системи
6 годин
№ уроку |
Дата уроку |
Примітки |
Тема уроку |
Шифр |
Очікувані результати |
Компетентності |
Види навчальної діяльності |
1 |
|
|
Повідомлення, інформація. Інформаційні процеси. Дані. |
6 ІФО 1.2.1
6 ІФО 1.2.2
6 ІФО 1.2.3 |
Пояснює призначення і використовує цифрові пристрої і технології для здійснення інформаційних процесів у повсякденному житті та навчальній діяльності. |
Вільне володіння державною мовою; рідною мовою; громадянська та соціальна |
Створення словника термінів інформатики. Розробка схеми нескладної інформаційної системи, відомої учням з повсякденного життя. Продемонструвати різні види повідомлень на тему “Толерантне ставлення до людини незалежно від її соціального стану”; питання: якими органами чуття ми їх сприймаємо? |
2 |
|
|
Об’єкти, їх властивості, значення властивостей об’єкта. |
6 ІФО 1.3.1
6 ІФО 3.3.1 |
Називає об'єкти, що оточують; розрізняє поняття об'єкту, властивості та значення; наводить приклади та орієнтується у поняттях Використовує онлайн- сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації
|
Вільне володіння державною мовою; навчання впродовж життя; інформаційно-комунікаційна компетентність |
Створення опису об’єктів, їх властивостей та значень властивостей. Використання цифрових пристроїв для введення, виведення і зберігання інформаційних об’єктів. Створити Гугл-документ із таблицею: назва об’єкта, властивість та значення властивості |
3 |
|
|
Інформаційні системи. Інформаційні технології. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини. |
6 ІФО 1.1.1
6 ІФО 1.1.2
6 ІФО 1.1.3
6 ІФО 3.3.1 |
Обирає цифрові пристрої та/чи інформаційні технології для розв’язання задачі. Висловлює міркування щодо сучасних інформаційних технологій і їх місця в суспільстві. Використовує онлайн- сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації
|
Володіння державною мовою; здатність спілкуватись рідною мовою; інноваційна; інформаційно-комунікаційна; соціальна; екологічна; навчання впродовж життя |
Складання списків об’єктів, які створюються з використанням відповідних інформаційних технологій. Дискусія або робота в групах: Уявіть, що телефони ще не винайшли. Як би ви жили? або Уявіть, яким буде майбутнє через 5-10 років або Уявіть, що ви потрапили на острів, де крім вас нікого немає. Як би ви жили? Замовити білет для себе та свого друга на сайті Укрзалізниці Створити схему SmartArt про життя Стівена Гобкінса |
4 |
|
|
Комп’ютер як інформаційна система. Персональний комп’ютер. Санітарно-гігієнічні правила роботи з комп’ютером. |
6 ІФО 3.1.1
6 ІФО 3.3.1
|
Розуміє призначення, можливості та обмеження цифрових пристроїв різного типу, зумовлені їх складовими, використовує їх для власних потреб у навчанні і житті Використовує онлайн- сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації
|
Володіння державною мовою; навчання впродовж життя; інформаційно-комунікаційна компетентність; соціальна компетентність; компетентність в галузі техніки і технологій |
Історія виникнення обчислювальної техніки. Види сучасних персональних комп’ютерів. Завдання в групах:
Подивитись мультфільм “Фіксики” про те, чому не можна їсти за комп'ютером. Індивідуальний проект “НАШ ПОМІЧНИК КОМП’ЮТЕР” Робота з віртуальною дошкою |
5 |
|
|
Складові комп’ютера, їх призначення.
|
6 ІФО 3.1.1
6 ІФО 3.3.1 |
Розуміє призначення, можливості та обмеження цифрових пристроїв різного типу, зумовлені їх складовими, використовує їх для власних потреб у навчанні і житті Використовує онлайн- сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації |
Вільне володіння державною мовою; навчання впродовж життя; компетентність в галузі техніки і технологій; математична компетентність;підприємливість та фінансова грамотність |
Добір пристроїв комп’ютера за значеннями їх властивостей з використанням різних інформаційних джерел. Груповий проект “КУПУЄМО КОМП’ЮТЕРИ ДЛЯ ШКОЛИ” Робота з віртуальною дошкою |
6 |
|
|
Операційна система, її призначення. Файли і папки, операції над ними. Прикладні програми.
|
6 ІФО 3.1.2
6 ІФО 3.2.2 |
Пояснює взаємозв’язок між апаратною і програмною складовими інформаційної системи. Розрізняє та формулює апаратні і програмні проблеми, що є очевидними, пропонує способи їх розв’язання, у разі потреби звертається за допомогою до інших осіб. |
Вільне володіння державною мовою; спілкування рідною мовою; математична; культурна; інноваційна; навчання впродовж життя |
Створити папку “Геометричні фігури” У цій папці створити папки із назвами геометричних фігур, наприклад “Сфера”, “Піраміда”, “Конус”, “Циліндр” і т.д. В них перемістити фото із зображеннями архітектурних споруд, що схожі на одну з геометричних фігур |
Тема 2. Комп’ютерні мережі. Інтернет.
5 годин
№ уроку |
Дата уроку |
Примітки |
Тема уроку |
Шифр |
Очікувані результати |
Компетентності |
Види навчальної діяльності |
7 |
|
|
Комп’ютерна мережа. Локальні та глобальні мережі.
|
6 ІФО 1.1.1
6 ІФО 3.3.1 |
Розпізнає життєві, навчальні проблеми, для розв’язання яких можна застосувати цифрові технології. Використовує онлайн- сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації
|
Вільне володіння державною мовою; спілкування рідною мовою та іноземною; інноваційна; інформаційно-комунікативна |
Складання схеми мережі цифрових пристроїв кабінету інформатики або домашньої мережі цифрових пристроїв. Робота з віртуальною дошкою “Класифікувати спільні та відмінні риси локальної та глобальної мереж” |
8 |
|
|
Пошук відомостей в Інтернеті та їх критичне оцінювання. Факт. Судження.
|
6 ІФО 1.2.1
6 ІФО 1.2.2
6 ІФО 1.2.3
6 ІФО 1.4.1
6 ІФО 1.4.2
6 ІФО 3.3.1
6 ІФО 4.1.1 |
Обирає та застосовує цифрові інструменти для збирання чи отримання даних. Визначає потребу в отриманні даних, шукає, збирає і зберігає дані, застосовуючи різні пристрої, технології і способи аналізує дані для підтвердження чи спростування тверджень. Пояснює вплив джерел інформації на формування власних поглядів та інших точок зору Будує власні судження про медіатексти, визначаючи достовірність інформації та надійність джерел. Розрізняє інформаційне “сміття” цифрового і нецифрового формату. Пояснює вплив джерел інформації на формування власних поглядів та інших точок зору. Використовує онлайн- сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації
|
Вільне володіння державною мовою; вміння спілкуватись рідною мовою; екологічна; громадянська і соціальна; фінансова; інноваційна; інформаційно-комунікаційна; компетентність в природничих науках |
Добір ключових слів і методів пошуку, формулювання запитів для пошуку потрібної інформації в Інтернеті. Збереження результатів пошуку на зовнішніх носіях або мережних/хмарних ресурсах. Оцінювання знайденої інформації на основі наданих критеріїв. Виокремлення фактів і суджень в інформаційних джерелах. Порівняння інформації з різних джерел за наданими критеріями. Використання запропонованих ресурсів для перевірки достовірності інформації та надійності джерел на тему “Острови зі сміття”, В яких містах є сміттєпереробні заводи?”, “Найзабрудненіші країни світу” або “Екологічно чисті країни світу” Створити хмару слів “Мої права”, “Мої обов’язки” Робота зі спільним текстовим документом або віртуальною дошкою “Грошові одиниці у різних країнах світу” За описом винаходу знайти в Інтернеті його назву або, навпаки, за назвою знайти його характеристику та використання |
9 |
|
|
Спілкування в Інтернеті.
|
6 ІФО 3.3.1
6 ІФО 4.1.2
6 ІФО 4.2.1
6ІФО 4.2.2 |
Використовує онлайн-сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації. обирає актуальні і безпечні засоби і способи комунікації для себе і пропонує їх іншим особам Дотримується правил кібербезпеки
Дотримується правил етикету спілкування у цифрових мережах Розширює спектр засобів і способів комунікації, які використовує, враховуючи потреби свої та інших осіб. Наводить приклади поширення цифрових інновацій у громаді, суспільстві, застосування їх для навчання, комунікації і творчості.
|
Вільне володіння державною мовою; вміння спілкуватись державною мовою; культурна; громадянська і соціальна; інноваційна; інформаційно-комунікативна |
Надсилання та отримання повідомлень в процесі спілкування з однолітками та вчителями з використанням онлайн сервісів. Створення повідомлень на доступних ресурсах, додержуючись правил етикету спілкування у Квесті з використанням соцмережі на вибір Закодовані QR-кодами ситуації, які учні повинні пояснити Робота з віртуальною дошкою “Що означає цей смайлик?” |
10 |
|
|
Безпечне використання Інтернету. Завантаження даних з Інтернету. Авторське право |
6 ІФО 3.3.1
6 ІФО 4.1.3
6 ІФО 4.2.1
6 ІФО 4.3.1 |
Дотримується правил кібербезпеки. Визначає себе в реальному і віртуальному світі, передбачає власний “цифровий слід”. Дотримується правил етикету спілкування у цифрових мережах. Дотримується авторських прав і враховує різні типи дозволів на використання інформаційних ресурсів у власній і груповій роботі і творчості. Використовує онлайн- сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації
|
Вільне володіння державною мовою; вміння спілкуватись рідною мовою та іноземною; інноваційна; громадянська та соціальна; інформаційно-комунікаційна; культурна |
Виконання та ілюстрування правил безпеки в Інтернеті. Робота з віртуальною дошкою.. Одна команда разом заповнює інформацією - картинки, підписи - про старі медіазасоби, що ми мали. Інша - про нові медіазасоби, що ми винайшли Створити фотоколаж в CANVA щодо небезпек в Інтернеті Створити хмару слів “Відповідальність за вчинки” Робота в команді “Що про тебе, твій будинок та рідних не повинні знати чужі дорослі?” Веб-квест або квест “Безпека дітей в Інтернеті” Мотивація: завантажила відео-ролик з одного сайту на свій ютуб-канал, а мене ютуб заблокував більш як у 200 країнах світу. Чому? |
11 |
|
|
Використання мережі Інтернет для навчання |
6 ІФО 3.3.1
6 ІФО 4.1.3
6 ІФО 4.2.1
6 ІФО 4.3.1 |
Використовує онлайн- сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації Дотримується правил кібербезпеки. Визначає себе в реальному і віртуальному світі, передбачає власний “цифровий слід”. Дотримується правил етикету спілкування у цифрових мережах. Дотримується авторських прав і враховує різні типи дозволів на використання інформаційних ресурсів у власній і груповій роботі і творчості.
|
Вільне володіння державною мовою; спілкування рідною та іноземними мовами; культурна; інноваційна; соціальна; інформаційно-комунікаційна |
Створення опису та дотримання принципів академічної доброчесності та авторського права у власній інформаційній діяльності. Знайди пару - Вид ресурсу (електронні енциклопедії та їх приклади) з використанням QR-кодів Екскурсія до віртуального музею Використання онлайн-перекладача Спільна робота з документом “Як я використовую Інтернет для навчання?” |
Тема 3. Комп’ютерні презентації
5 годин
№ уроку |
Дата уроку |
Примітки |
Тема уроку |
Шифр |
Очікувані результати |
Компетентності |
Види навчальної діяльності |
12 |
|
|
Комп’ютерна презентація. Об’єкти комп’ютерної презентації. Види слайдів.
|
6 ІФО 1.3.1
6 ІФО 1.3.2 |
обирає істотні властивості об’єктів і їх значення, необхідні для подання цих об’єктів у контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми Використовує готові чи створені моделі для дослідження, експериментує з ними
|
Вільне володіння державною мовою; навчання впродовж життя; культурна компетентність; інформаційно-комунікаційна компетентність |
Знайомство з інтерфейсом PowerPoint
|
13 |
|
|
Уведення та вставлення текстів на слайдах.
|
6 ІФО 2.4.3
6 ІФО 1.1.2
6 ІФО 1.2.1
6 ІФО 1.2.3
6 ІФО 2.4.3-5 |
Створює інформаційні продукти та оцінює їх якість за вказаними критеріями обирає цифрові пристрої та/чи інформаційні технології для розв’язання задачі обирає спосіб структурування і візуалізації зібраних чи отриманих даних з використанням різних видів інфографіки дотримується критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів Визначає потребу в отриманні даних, шукає, збирає і зберігає дані, застосовуючи різні пристрої, технології і способи
|
Вільне володіння державною мовою; навчання впродовж життя; культурна компетентність; інформаційно-комунікаційна компетентність |
Створення та опрацювання комп’ютерних презентацій. Розміщення в презентаціях посилань на використані джерела. Добір текстових та графічних даних та їх структурування на слайдах презентації. Створення презентації “МОЇ МРІЇ”: на першому слайді фігури із написом мрій; при натисканні на фігуру перехід на інший слайд, де і зображена мрія; в куточку кожного слайду зображення будиночку, при натисканні на який учень повертається на перший слайд. |
14 |
|
|
Редагування і форматування текстів на слайдах.
|
6 ІФО 3.3.1
6 ІФО 1.1.2
6 ІФО 1.2.1
6 ІФО 2.4.3-5 |
обирає цифрові пристрої та/чи інформаційні технології для розв’язання задачі обирає спосіб структурування і візуалізації зібраних чи отриманих даних з використанням різних видів інфографіки дотримується критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів Використовує онлайн- сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації Визначає потребу в отриманні даних, шукає, збирає і зберігає дані, застосовуючи різні пристрої, технології і способи |
Вільне володіння державною мовою; навчання впродовж життя; культурна компетентність; інформаційно-комунікаційна компетентність; інноваційність; компетентність в галузі техніки та технологій; екологічна компетентність; підприємливість |
Створення та опрацювання комп’ютерних презентацій. Розміщення в презентаціях посилань на використані джерела. Добір текстових та графічних даних та їх структурування на слайдах презентації. Створення презентації “МОЯ SMART-КІМНАТА”: при натисканні на зображення мобільного телефону йде перехід на інший слайд зі зміною чогось у кімнаті. |
15 |
|
|
Створення та вставлення зображень на слайдах. Впорядкування слайдів.
|
6 ІФО 3.3.1
6 ІФО 1.2.1
6 ІФО 2.4.3-5 |
створює інформаційні продукти та оцінює їх якість за вказаними критеріями Використовує онлайн- сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації Визначає потребу в отриманні даних, шукає, збирає і зберігає дані, застосовуючи різні пристрої, технології і способи |
Вільне володіння державною мовою; навчання впродовж життя; культурна компетентність; інформаційно-комунікаційна компетентність; інноваційність; компетентність в галузі техніки та технологій; екологічна компетентність; підприємливість |
Створення та опрацювання комп’ютерних презентацій. Розміщення в презентаціях посилань на використані джерела. Добір текстових та графічних даних та їх структурування на слайдах презентації. Створення презентації “МОЯ SMART-КІМНАТА”: при натисканні на зображення мобільного телефону йде перехід на інший слайд зі зміною чогось у кімнаті. |
16 |
|
|
Виступ з презентацією |
6 ІФО 2.4.1
6 ІФО 2.5.4
6 ІФО 4.3.1 |
оцінює власні можливості і доступні ресурси для створення інформаційних продуктів з метою розв’язання життєвих/навчальних проблем дотримується авторських прав і враховує різні типи дозволів на використання інформаційних ресурсів у власній і груповій роботі і творчості Коментує свою та чужу діяльність із створення інформаційного продукту, за потреби надає конструктивні відгуки
|
Вільне володіння державною мовою; навчання впродовж життя; культурна компетентність; інформаційно-комунікаційна компетентність; інноваційність; компетентність в галузі техніки та технологій; екологічна компетентність; підприємливість |
Виступ з поданням власних думок щодо інформації, розміщеної в презентації. Оцінювання та обґрунтування оцінки створеної презентації на основі критеріїв. Представлення своєї SMART-КІМНАТИ учням класу |
ІІ семестр
Тема 4. Текстові документи
5 годин
№ уроку |
Дата уроку |
Примітки |
Тема уроку |
Шифр |
Очікувані результати |
Компетентності |
Види навчальної діяльності |
17 |
|
|
Ознайомлення з об’єктами текстового редактора та їх властивостями |
6 ІФО 1.1.1
6 ІФО 1.1.2 |
Пояснює вибір та використовує цифрові пристрої і технології для розв’язання конкретних задач.
|
Володіння державною мовою Навчання впродовж життя Інформаційно-комунікаційна компетентність |
Визначення видів завдань, які можна виконати з використанням середовища WORD опрацювання текстів Визначення об’єктів текстового документа та значень їх властивостей. Визначення та вибір інструментів для виконання базових операцій по створенню текстових документів. Співвіднесення етапів створення текстового документа. Повторення навчального матеріалу з початкової школи: створити документ, назвати документ, вставити текст, надрукувати текст, вставити табличку, вставити рамочку, вставити малюнок, вставити SmartArt Створити таблицю і малювати по клітинках
|
18 |
|
|
Опрацювання тексту культурно-історичного змісту |
6 ІФО 1.3.2 6 ІФО 2.4.3 6 ІФО 3.1.1 |
Обирає істотні властивості об’єктів і їх значення, необхідні для подання цих об’єктів у контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми. Оцінює власні можливості і доступні ресурси для створення інформаційних продуктів з метою розв’язання життєвих/навчальних проблем. Створює, редагує та форматує об’єкти текстового документа, готуючи його до друку.
|
Володіння державною мовою; здатність спілкуватись рідною мовою; інноваційність; навчання впродовж життя; культурна компетентність
|
Введення тексту з дотриманням правил з використанням різних пристроїв рідною та іноземною мовами. Здійснення редагування тексту за зразком та самостійно (операції виділення, пошук та замінювання, перевірка правопису, операції з фрагментами тексту). Набрати за зразком текст культурно-історичного змісту
Вставлення графічних об'єктів у текстовий документ
|
19 |
|
|
Пошук та заміна фрагментів текстового документу екологічного змісту |
6 ІФО 1.3.2
6 ІФО 2.4.3
6 ІФО 3.1.1 |
Обирає істотні властивості об’єктів і їх значення, необхідні для подання цих об’єктів у контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми. Оцінює власні можливості і доступні ресурси для створення інформаційних продуктів з метою розв’язання життєвих/навчальних проблем. Створює, редагує та форматує об’єкти текстового документа, готуючи його до друку.
|
Вільне володіння державною мовою Навчання впродовж життя Інформаційно-комунікаційна компетентність Екологічна компетентність Громадська та соціальна компетентність |
Введення тексту з дотриманням правил з використанням різних пристроїв рідною та іноземною мовами. Здійснення редагування тексту за зразком та самостійно (операції виділення, пошук та замінювання, перевірка правопису, операції з фрагментами тексту). Учням надається посилання на сайт (наприклад, https://suspilne.media/256785-na-odesini-cerez-vijnu-prodovzuut-ginuti-delfini/ ). Необхідно створити документ, дібрати до нього свою назву, на основі інформації із сайту створити статтю з фото даної тематики.
|
20 |
|
|
Редагування документу шляхом форматування символів, абзаців, сторінок Практична робота “Створення казки Івасик-Телесик в електронному вигляді за зразком” |
6 ІФО 1.3.2
6 ІФО 2.4.3
6 ІФО 3.1.1 |
Обирає істотні властивості об’єктів і їх значення, необхідні для подання цих об’єктів у контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми. Оцінює власні можливості і доступні ресурси для створення інформаційних продуктів з метою розв’язання життєвих/навчальних проблем. Створює, редагує та форматує об’єкти текстового документа, готуючи його до друку.
|
Культурна компетентність Володіння державною мовою Навчання впродовж життя
|
Здійснення форматування тексту за зразком та самостійно (символів, абзаців, сторінок).
|
21 |
|
|
Друкування текстового документу. Практична робота “Створення казки Івасик-Телесик в електронному вигляді за зразком” |
6 ІФО 2.4.2
6 ІФО 2.4.3
6 ІФО 3.1.1 |
Дотримується критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів.
|
Культурна; володіння державною мовою; здатність спілкуватись рідною мовою; навчання впродовж життя |
Оцінювання створеного документа згідно критеріїв оформлення, самооцінювання діяльності.
Підготовка та друк текстового документа.
|
Тема 5. Алгоритми і програми
10 годин
№ уроку |
Дата уроку |
Примітки |
Тема уроку |
Шифр |
Очікувані результати |
Компетентності |
Види навчальної діяльності |
22 |
|
|
Команди і виконавці. Система команд виконавця.
|
6 ІФО 1.3.1
6 ІФО 1.3.2 |
Обирає істотні властивості об’єктів і їх значення, необхідні для представлення цих об’єктів у контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми Використовує готові чи створені моделі для дослідження, експериментує з ними
|
Володіння державною мовою Здатність спілкуватись іноземними мовами Навчання впродовж життя Математична компетентність
|
LearningApps |
23 |
|
|
Алгоритми. Різні способи подання алгоритмів. Алгоритми і програми. |
6 ІФО 3.1.1
6 ІФО 3.1.2-3
6 ІФО 3.2.1 |
Розуміє призначення, можливості та обмеження цифрових пристроїв різного типу, зумовлені їх складовими, використовує їх для власних потреб у навчанні і житті Моделює роботу простої інформаційної системи Організовує власне інформаційне середовище на основі доступних пристроїв і технологій, налаштовує програмні та апаратні засоби залежно від власних потреб |
Володіння державною мовою Здатність спілкуватись іноземними мовами Навчання впродовж життя Математична компетентність |
Складання і виконання алгоритмів для різних виконавців. Редагування алгоритмів. Подання алгоритму різними способами. Обґрунтування вибору необхідних алгоритмічних структур.
|
24 |
|
|
Середовища проектування. Візуальні середовища проектування. Лінійні алгоритми і програми. |
6 ІФО 2.1.1
6 ІФО 2.1.2
6 ІФО 2.2.1
6 ІФО 2.2.2
6 ІФО 2.3.1 |
Розробляє алгоритми, поєднуючи базові структури, для розв’язання задач. Корегує алгоритм за потреби. Складає і налагоджує програмні проекти для розв’язання задач/проблем і творчого самовираження. Розділяє задачу на підзадачі та розв’язує їх, комбінуючи проект із блоків команд. Виявляє наполегливість, коли стикається з помилками і проблемами під час роботи над проектом |
Володіння державною мовою Здатність спілкуватись іноземними мовами Навчання впродовж життя Математична компетентність |
Складання і виконання алгоритмів для різних виконавців. Редагування алгоритмів. Подання алгоритму різними способами. Обґрунтування вибору необхідних алгоритмічних структур.
|
25 |
|
|
Лінійні алгоритми і програми. |
6 ІФО 2.1.1
6 ІФО 2.1.2
6 ІФО 2.2.1
6 ІФО 2.2.2
6 ІФО 2.3.1 |
Розробляє алгоритми, поєднуючи базові структури, для розв’язання задач. Корегує алгоритм за потреби. Складає і налагоджує програмні проекти для розв’язання задач/проблем і творчого самовираження. Розділяє задачу на підзадачі та розв’язує їх, комбінуючи проект із блоків команд. Виявляє наполегливість, коли стикається з помилками і проблемами під час роботи над проектом |
Володіння державною мовою Здатність спілкуватись іноземними мовами Навчання впродовж життя Математична компетентність |
Складання і виконання алгоритмів для різних виконавців. Редагування алгоритмів. Подання алгоритму різними способами. Обґрунтування вибору необхідних алгоритмічних структур.
|
26 |
|
|
Алгоритми і програми з циклами з лічильником |
6 ІФО 2.1.1
6 ІФО 2.1.2
6 ІФО 2.2.1
6 ІФО 2.2.2
6 ІФО 2.3.1 |
Розробляє алгоритми, поєднуючи базові структури, для розв’язання задач. Корегує алгоритм за потреби. Складає і налагоджує програмні проекти для розв’язання задач/проблем і творчого самовираження. Розділяє задачу на підзадачі та розв’язує їх, комбінуючи проект із блоків команд. Виявляє наполегливість, коли стикається з помилками і проблемами під час роботи над проектом |
Володіння державною мовою Здатність спілкуватись іноземними мовами Навчання впродовж життя Математична компетентність |
Складання і виконання алгоритмів для різних виконавців. Редагування алгоритмів. Подання алгоритму різними способами. Обґрунтування вибору необхідних алгоритмічних структур.
|
27 |
|
|
Алгоритми і програми з циклами з лічильником.
|
6 ІФО 2.1.1
6 ІФО 2.1.2
6 ІФО 2.2.1
6 ІФО 2.2.2
6 ІФО 2.3.1 |
Розробляє алгоритми, поєднуючи базові структури, для розв’язання задач. Корегує алгоритм за потреби. Складає і налагоджує програмні проекти для розв’язання задач/проблем і творчого самовираження. Розділяє задачу на підзадачі та розв’язує їх, комбінуючи проект із блоків команд. Виявляє наполегливість, коли стикається з помилками і проблемами під час роботи над проектом |
Володіння державною мовою Здатність спілкуватись іноземними мовами Навчання впродовж життя Математична компетентність |
Складання і виконання алгоритмів для різних виконавців. Редагування алгоритмів. Подання алгоритму різними способами. Обґрунтування вибору необхідних алгоритмічних структур.
|
28 |
|
|
Висловлювання. Істинні та хибні висловлювання. Алгоритми і програми з розгалуженнями |
6 ІФО 2.1.1
6 ІФО 2.1.2
6 ІФО 2.2.1
6 ІФО 2.2.2
6 ІФО 2.3.1 |
Розробляє алгоритми, поєднуючи базові структури, для розв’язання задач. Корегує алгоритм за потреби. Складає і налагоджує програмні проекти для розв’язання задач/проблем і творчого самовираження. Розділяє задачу на підзадачі та розв’язує їх, комбінуючи проект із блоків команд. Виявляє наполегливість, коли стикається з помилками і проблемами під час роботи над проектом
|
Володіння державною мовою Здатність спілкуватись іноземними мовами Навчання впродовж життя Математична компетентність |
Формулювання висловлювань, істинних і хибних. Визначення, істинне дане висловлювання чи хибне.
|
29 |
|
|
Алгоритми і програми з розгалуженнями.
|
6 ІФО 2.1.1
6 ІФО 2.1.2
6 ІФО 2.2.1
6 ІФО 2.2.2
6 ІФО 2.3.1 |
Розробляє алгоритми, поєднуючи базові структури, для розв’язання задач. Корегує алгоритм за потреби. Складає і налагоджує програмні проекти для розв’язання задач/проблем і творчого самовираження. Розділяє задачу на підзадачі та розв’язує їх, комбінуючи проект із блоків команд. Виявляє наполегливість, коли стикається з помилками і проблемами під час роботи над проектом
|
Володіння державною мовою Здатність спілкуватись іноземними мовами Навчання впродовж життя Математична компетентність |
Складання і виконання алгоритмів для різних виконавців. Редагування алгоритмів. Подання алгоритму різними способами. Обґрунтування вибору необхідних алгоритмічних структур.
|
30 |
|
|
Тестування алгоритмів і програм.
|
6 ІФО 2.4.3
6 ІФО 2.5.1
6 ІФО 2.5.2
6 ІФО 2.5.3
6ІФО 2.5.4 |
Створює інформаційні продукти та оцінює їх якість за вказаними критеріями. Складає план виконання своєї роботи із створення інформаційного продукту відповідно до ролі в групі Пояснює роль членів групи і користь співробітництва для виконання спільного завдання із створення інформаційного продукту
Бере участь у спільному створенні інформаційного продукту, враховуючи власний і груповий емоційний стан. Коментує свою та чужу діяльність із створення інформаційного продукту, за потреби надає конструктивні відгуки
|
Володіння державною мовою Здатність спілкуватись іноземними мовами Навчання впродовж життя Математична компетентність |
Складання лінійних проєктів, проєктів, що містять цикли з лічильником і розгалуження. Планування роботи в процесі створення проєкту. Редагування проєктів. Тестування проєктів. Налагодження проєктів. Обґрунтування відповідності алгоритму поставленій задачі. Колективна робота по створенню і налагодженню проекту |
31 |
|
|
Тестування алгоритмів і програм. |
6 ІФО 2.4.3
6 ІФО 2.5.1
6 ІФО 2.5.2
6 ІФО 2.5.3
6 ІФО 2.5.4 |
Створює інформаційні продукти та оцінює їх якість за вказаними критеріями. Складає план виконання своєї роботи із створення інформаційного продукту відповідно до ролі в групі Пояснює роль членів групи і користь співробітництва для виконання спільного завдання із створення інформаційного продукту Бере участь у спільному створенні інформаційного продукту, враховуючи власний і груповий емоційний стан. Коментує свою та чужу діяльність із створення інформаційного продукту, за потреби надає конструктивні відгуки
|
Володіння державною мовою Здатність спілкуватись іноземними мовами Навчання впродовж життя Математична компетентність |
Складання лінійних проєктів, проєктів, що містять цикли з лічильником і розгалуження. Планування роботи в процесі створення проєкту. Редагування проєктів. Тестування проєктів. Налагодження проєктів. Обґрунтування відповідності алгоритму поставленій задачі. Колективна робота по створенню і налагодженню проекту |
Тема 6. Практикум з використання інформаційних технологій
4 години
№ уроку |
Дата уроку |
Примітки |
Тема уроку |
Шифр |
Очікувані результати |
Компетентності |
Види навчальної діяльності |
32 |
|
|
Проект: Моя власна книга
|
6 ІФО 2.5.3
6 ІФО 3.2.1
6 ІФО 2.5.2 |
Бере участь у спільному проекті (он-лайн та оф-лайн) із створення інформаційних продуктів для реалізації власних і суспільних інтересів. Організовує власне інформаційне середовище на основі доступних пристроїв і технологій, налаштовує програмні та апаратні засоби залежно від власних потреб. Пояснює роль членів групи і користь співробітництва для виконання спільного завдання із створення інформаційного продукту. Пропонує і дотримується правил взаємодії і прийняття спільних рішень під час створення колективного проекту.
|
Володіння державною мовою Навчання впродовж життя Культурна компетентність Інноваційність |
Виконання комплексного колективного проєкту. Визначення та вибір ролей для виконання групового проєкту. Складання плану виконання проєкту. Пошук матеріалів для проєкту, їх збереження та аналіз. Вибір програмних засобів для опрацювання даних різних типів і створення відповідних інформаційних продуктів. Оцінювання якості розроблених інформаційних продуктів на основі критеріїв. Використання онлайн ресурсів для комунікації та обміну матеріалами проєкту з учасниками групи. Подання результатів, захист проєкту. Діти складають власну казку на будь-яку тематику. До неї малюють малюнки (не менше 10). Ці малюнки скануються і завантажуються на ПК учня. Діти набирають текст власної казки і оформлюють її за допомогою відсканованих малюнків у форматі А5. Проект може бути як груповий, так і індивідуальний.
|
33 |
|
|
Проект: Моя власна книга |
6 ІФО 2.5.1
6 ІФО 2.4.2
6 ІФО 2.4.3
6 ІФО 4.3.1-2
6 ІФО 4.3.1-3 |
Складає план виконання своєї роботи із створення інформаційного продукту відповідно до ролі в групі. Пояснює вибір програмних засобів для опрацювання даних різних типів (принаймні трьох) і створення відповідних інформаційних продуктів. Створює інформаційні продукти та оцінює їх якість за вказаними критеріями. Розрізняє різні типи дозволів на використання чужих інформаційних ресурсів і дотримується їх у власній чи груповій роботі. Зазначає джерела, використані
|
|
Діти складають власну казку на будь-яку тематику. До неї малюють малюнки (не менше 10). Ці малюнки скануються і завантажуються на ПК учня. Діти набирають текст власної казки і оформлюють її за допомогою відсканованих малюнків у форматі А5. Проект може бути як груповий, так і індивідуальний.
|
34 |
|
|
Проект: Моя власна книга |
6 ІФО 3.3.1
6 ІФО 4.1.2
6 ІФО 4.2.1
6 ІФО 4.2.2
6 ІФО 2.5.3-2
6 ІФО 2.5.4
6 ІФО 2.2.2
6 ІФО 2.5.4-2 |
у своїх роботах. Використовує онлайн-сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації. Розширює спектр засобів і способів комунікації, які використовує, враховуючи потреби свої та інших осіб дотримується правил кібербезпеки. Дотримується правил етикету спілкування у цифрових мережах. Бере участь у представленні результатів групової роботи. Коментує свою та чужу діяльність із створення інформаційного продукту, за потреби надає конструктивні відгуки. Виявляє наполегливість, коли стикається з помилками і проблемами під час роботи над проектом. Описує власну діяльність як члена групи і набутий досвід.
|
|
Діти складають власну казку на будь-яку тематику. До неї малюють малюнки (не менше 10). Ці малюнки скануються і завантажуються на ПК учня. Діти набирають текст власної казки і оформлюють її за допомогою відсканованих малюнків у форматі А5. Проект може бути як груповий, так і індивідуальний.
|
35 |
|
|
Проект: Моя власна книга |
6 ІФО 3.3.1
6 ІФО 4.1.2
6 ІФО 4.2.1
6 ІФО 4.2.2
6 ІФО 2.5.3-2
6 ІФО 2.5.4
6 ІФО 2.2.2
6 ІФО 2.5.4-2 |
Використовує онлайн-сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації. Розширює спектр засобів і способів комунікації, які використовує, враховуючи потреби свої та інших осіб дотримується правил кібербезпеки. Дотримується правил етикету спілкування у цифрових мережах. Бере участь у представленні результатів групової роботи. Коментує свою та чужу діяльність із створення інформаційного продукту, за потреби надає конструктивні відгуки. Виявляє наполегливість, коли стикається з помилками і проблемами під час роботи над проектом. Описує власну діяльність як члена групи і набутий досвід. |
|
Діти складають власну казку на будь-яку тематику. До неї малюють малюнки (не менше 10). Ці малюнки скануються і завантажуються на ПК учня. Діти набирають текст власної казки і оформлюють її за допомогою відсканованих малюнків у форматі А5. Проект може бути як груповий, так і індивідуальний.
|