Урок № 1
5 клас
Тема уроку: Інформація, дані, повідомлення. Інформаційні процеси.
Мета уроку:
Навчальна: сформувати уявлення учнів про інформацію, дані та повідомлення; познайомити з інформаційними процесами.
Розвивальна: : розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
Виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Тип уроку: Засвоєння нових знань
Обладняння та наочність: комп’ютер, презентація, завданням розроблені за допомогою інтернет-технологій.
Програмне забезпечення: браузер, програма Zoom.
План уроку
Хід уроку
І. Організаційний етап
Вчитель: Пропоную тему нашого уроку вам дізнатися самостійно, для цього перейдіть за посилвнням використовуючи QR-код
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=06f0c8e5b3ef
(Учні сканують QR-код та виконують завдання створене за допомогою інтернет-ресурсу Jigsaw Planet)
Очікувані результати: Учні склали пазл та дізналися тему сьогоднішнього уроку
Вчитель: Ви добре впоралися з завданням та дізналися, що сьогодні ми поговоримо про інформацію, дані, повідомлення та інформаційні процеси.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Вчитель: Пропоную вам трохи пограти та відгадати декілька ребусів
Учні відгадують ребуси створені за допомогою інтернет-ресурсу «Генератор ребусів» Режим доступу: http://rebus1.com/ua/index.php
Ребус 1
Відповідь: «Інформація»
Ребус 2
Відповідь: «Дані»
Ребус 3
Відповідь: «Повідомлення»
Ребус 4
Відповідь: «Інформаційні процеси»
Вчитель: Добре, ви впорались, а теперь давайте згадаємо, що ці слова означають.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Повторення раніше вивченого матеріалу
1. Як ви розумієте поняття «інформація»?
2. Які органи чуття має людина? Для чого вона використовує кожний з них?
Очікувані відповіді:
Вправа «Літературне лото»
Учні сканують QR-код та виконують завдання створене за допомогою інтернет-ресурсу Learning Apps, завданням якої є з’єднати зображення та спосіб подання повідомлення.
https://learningapps.org/display?v=pbwh7k9a521
Очікувані результати:
Вчитель: отже, ми згадали з вами які органи чуття має людина, що таке інформація, та навіщо вона потрібна нам, способи подання інформації, тож тепер ми можемо йти далі.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Ми розглянули з вами поняття «інформація», а як ви гадаєте, що таке «повідомлення» та який зв'язок воно має з інформацією?
Очікувані відповіді:
Повідомлення – це коротка інформація, яку ми можемо отримати з навколишнього світу (в тому й числі від оточуючих нас людей, тварин і так далі).
Відомо, що одне й теж повідомлення можна подати різними способами. Спробуймо зробити це. Подамо повідомлення «За вікном співають пташки»
Інформація - це відомості, нові знання, які одержує людина.
Інформацію можна:
Використовувати, вимірювати, запам’ятовувати, зберігати, збирати, знищувати, копіювати, опрацьовувати, отримувати, передавати, поширювати, перетворювати, шукати, створювати, спрощувати, сприймати, тощо.
Процес – це послідовність взаємопов’язаних дій, що тривають протягом певного часу. (Наприклад ми прокидаємось зранку, збираємось та йдемо до школи)
Інформаційні процеси— обмін відомостями між людьми, людиною та пристроєм, пристроєм та пристроєм, обмін сигналами між живою та неживою природою, у тваринному і рослинному світі.
Які бувають інформаційні процеси?
Пошук інформації – це сукупність операцій, заходів і процедур з метою знаходження потрібної інформації.
Збирання повідомлень – це процес пошуку і відбору необхідних повідомлень із різних джерел.
Зберігання повідомлень – це процес фіксування повідомлень на матеріальному носії.
Опрацювання повідомлень – це процес отримання нових повідомлень із наявних.
Подання інформації – сукупність методів, способів та форм відображення інформації.
Передавання повідомлень – це процес переміщення повідомлень від джерела до приймача.
Захист повідомлень – це процес створення умов, що не допускають втрати, пошкодження, несанкціонованого доступу або зміни повідомлень.
А якщо говорити саме про комп’ютер та інформатику то тут всі пристрої призначені, щоб зберігати, передавати, опрацьовувати і шукати інформацію. А сукупність цих технічних пристроїв утворює інформаційну систему
V. Усвідомлення набутих знань
Вчитель: Розділимось на 2 команди
Конманда №1 працює за посиланням:
https://jamboard.google.com/d/1LjJDpUf2LljInYYMoBDxmjtisySnve7jHHgYmwtwBxM/edit?usp=sharing
Команда №2 працює за посиланням:
https://jamboard.google.com/d/1tZONUFAWSxOGMRNKt2RqchWBuuMpfUEldENpHiYTDT8/edit?usp=sharing
Очікувані результати:
Вчитель сказав увімкнути комп’ютер, учень зберіг слухову інформацію, опрацював її, і після того включив комп’ютер.
Предати смс-повідомлення зі свого телефона на телефон товариша чи подруги. Пристрій перевів інформацію зрозумілою для себе мовою відправив та представив зрозумілою людині мовою.
Приведи приклад до кожного інформаційного процесу
На сьогоднішньому уроці ми познайомились з поняттям повідомлення, інформаційні процеси, дізналися які бувають види інформаційних процесів існують.
Рефлекція
Сьогодні я на уроці я дізнався про…
Я знав, що…
Дані можуть бути подані такими видами:…
Інформаційні системи можуть бути наступних видів…
Найбільше мене вразило…