Календарно-тематичне планування з інтегрованого курсу «Пізнаємо природу», 5 клас ІІ семестр

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з інтегрованого курсу «Пізнаємо природу», 5 клас ІІ семестр складено відповідно до модельної навчальної програми «Пізнаємо природу». 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (авторки: Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.).Підручник інтегрованого курсу для 5 класу закладів загальної середньої освіти / Дарія Біда, Тетяна Гільберг, Ярина Колісник. – Київ: «Генеза», 2022.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

з інтегрованого курсу «Пізнаємо природу», 5 клас 

(70 год., 2 год. на тиждень)

Підручник інтегрованого курсу для 5 класу закладів загальної середньої освіти  / Дарія Біда, Тетяна Гільберг, Ярина Колісник. –  Київ: «Генеза»,2022.

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 08.02.2022 № 140). Відповідно до модельної навчальної програми «Пізнаємо природу». 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (авторки: Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.).

                                           ІІ семестр

№п/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

Кіл

год

Примітка

 

 

Тема 4. Вода на Землі.

 

 

   Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Пояснює прості причинно-наслідкові зв’язки в готовій моделі, використовуючи шаблон «якщо, то», «що треба зробити, щоб».   Визначає на карті положення географічних об’єктів; Позначає розміщення об’єктів на карті, визначає відстані.

33.

 

Води суходолу: річки й озера своєї місцевості, України та світу.

1

 

 

34.

 

Значення води на Землі. Самоочищення води у природі.

1

 

 

 

Тема 5. Повітряна оболонка Землі

5

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

створює письмові тексти (зокрема художні тексти,медіатексти) визначених типів, стилів і жанрів,зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; пояснює самостійно або  з допомогою вчителя чи інших осіб значення інформації для розв’язання життєвої / навчальної проблеми; пояснює призначення інструментів / створених , які використовувалися для досліджень і фіксування результатів; пропонує правила взаємодії в групі й дотримується їх; бере участь у прийнятті спільних рішень; дотримується правил поводження з природними об’єктами для збереження здоров’я і довкілля; пояснює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб можливі зміни природних об’єктів і явищ залежно від певних умов; відповідального /  безвідповідального використання здобутків науки та техніки; використовує окремі способи пошуку джерел інформації для розв’язання життєвої / навчальної проблеми; наводить приклади впливу діяльності людини на навколишнє середовище в часі й просторі, взаємодії людини та природи; розповідає про власний емоційний стан, описуючи окремі відтінки настрою, почуттів, переживань тощо під час рефлексії власної діяльності або сприймання повідомлення; оперує термінами: повітря, погода називає метеорологічні прилади,  чинники, які сприяли появі життя на Землі, склад повітря наводить приклади забруднювачів повітряної оболонки.

35.

 

Які властивості має повітря. Склад і властивості повітря.

1

 

36.

 

Якою буває погода. Вплив погоди на життя, здоров’я та господарську діяльність людини.

1

 

37.

 

Чи міститься повітря у ґрунті. Які є небезпечні природні явища.

1

 

38.

 

У чому унікальність планети Земля.

Чинники, які сприяли появі життя на Землі.

1

 

39.

 

Урок узагальнення.

1

 

 

 

Розділ ІV. Пізнаємо різноманіття живих організмів.

 

 

 

 

Тема 1. Світ живих організмів

1

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

вирізняє з-поміж об’єктів / явищ природи ті, що мають одну чи більше спільних ознак ; групує (впорядковує) самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб об’єкти / явища природи за визначеною ознакою; представляє самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб текстову інформацію / аудіоінформацію у формі графічної, табличної інформації або інфографіки; представляє дані, створюючи таблиці, схеми, діаграми тощо, з виконанням необхідних проміжних перетворень оперує термінами: класифікація організмів,клітина, тканина, орган, організм, вид, називає ознаки, за якими схожі та відрізняються різні групи організмів наводить приклади наукових назв організмів

40.

 

Які особливості будови різних груп організмів. Класифікація організмів.

1

 

 

 

Тема 2. Клітина 

2

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

вирізняє з-поміж об’єктів / явищ природи ті, що мають одну чи більше спільних ознак; групує (впорядковує) самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб об’єкти /явища природи за визначеною ознакою; пропонує і створює самостійно / в групі, з допомогою вчителя чи інших осіб матеріальні навчальні моделі для дослідження; пропонує і створює самостійно / в групі, з допомогою вчителя чи інших осіб матеріальні навчальні моделі для дослідження; досліджує об’єкти і явища, використовуючи відповідні моделі, зокрема цифрові оперує термінами: органела, називає  основні органели клітини наводить приклади будови різних клітин

41.

 

Як живуть і чим відрізняються клітини різних організмів.

1

 

42.

 

Будова, різноманітність та функціонування клітин.

1

 

 

 

Тема 3. Бактерії та віруси 

2

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

вирізняє з-поміж об’єктів / явищ природи ті, що мають одну чи більше спільних ознак; ставить запитання про будову й властивості об’єктів природи, умови виникнення та перебігу природних явищ, їхні ознаки;

виконує з допомогою вчителя чи інших осіб спостереження, експерименти, фіксує одержані результати; визначає з допомогою вчителя чи інших осіб відповідність одержаних результатів очікуваним результатам і меті дослідження; пропонує самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб способи практичного використання результатів досліджень; представляє самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб текстову інформацію / аудіоінформацію у формі графічної, табличної інформації або інфографіки; представляє дані, створюючи таблиці, схеми, діаграми тощо, з виконанням необхідних проміжних перетворень; оперує термінами: бактерії, віруси називає різні за формою бактерії наводить приклади корисних та шкідливих бактерій

43.

 

Бактерії, поширення та особливості життєдіяльності. Віруси.

1

 

44.

 

Яке значення бактерій і вірусів у природі й для людей.

1

 

 

 

Тема 4. Рослини та їхнє різноманіття  

4

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

наводить приклади об’єктів і явищ природи; визначає основну ознаку (ознаки), за якими об’єкти / явища природи об’єднано в окремі групи; групує (впорядковує) самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб об’єкти / явища природи за визначеною ознакою;

вирізняє з-поміж об’єктів / явищ природи ті, що мають одну чи більше спільних ознак; пропонує правила взаємодії в групі й дотримується їх; бере участь у прийнятті спільних рішень характеризує з допомогою вчителя чи інших осіб властивості об’єктів дослідження, використовуючи відповідну наукову термінологію; встановлює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб певні закономірності в природі, підтверджує їх самостійно дібраними прикладами; представляє самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб текстову інформацію /аудіоінформацію у формі графічної, табличної інформації або інфографіки; обирає та застосовує цифрові інструменти для збирання чи отримання даних; демонструє модель безпечної поведінки згідно з інструкціями й правилами в соціальному та природному середовищі; дотримується правил поводження з природними об’єктами для збереження здоров’я і довкілля; оперує термінами: корінь, пагін, плід, насінина, слань, талом; називає ознаки, за якими окремі групи організмів  схожі чи відрізняються,  ознаки пристосування;  наводить приклади різноманітних рослин ( на прикладах водоростей, вищих спорових, голонасінних, насінних )

45.

 

Які органи у квіткової рослини.

Роль органів квіткової рослини.

1

 

46.

 

Водорості та спорові рослини: хто у воді, а хто на суходолі та як їх розрізнити.

1

 

47.

 

Що об’єднує і відрізняє голонасінні та покритонасінні рослини. Практична робота №9. Визначення представників різних груп рослин (водорості, мохи, плауни, хвощі, папороті, хвойні, квіткові)  на основі загальних рис за гербарними і живими зразками.

1

 

48.

 

Пристосування  до життя та різноманітність рослин. Догляд і розмноження квіткових та городніх рослин

1

 

 

 

Тема 5. Гриби. Лишайники   

1

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

вирізняє з-поміж об’єктів / явищ природи ті, що мають одну чи більше спільних ознак;групує (впорядковує)   самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб об’єкти / явища природи за визначеною ознакою; пропонує правила взаємодії в групі й дотримується їх; бере участь у прийнятті спільних рішень; виконує самостійно / в групі, з допомогою вчителя чи інших осіб спостереження та експерименти за складеним планом, використовуючи запропоновані інструменти / створені моделі; логічно структурує власне повідомлення; визначає з допомогою вчителя чи інших осіб суперечності в запропонованій ситуації; виділяє самостійно / з допомогою вчителя чи інших осіб істотне в  інформації природничого змісту; здійснює пошук самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб інформації природничого змісту в доступних джерелах; обирає та застосовує цифрові інструменти для збирання чи отримання даних; оперує термінами: гіф, міцелій; називає значення грибів та лишайників; наводить приклади їстівних та отруйних грибів своєї місцевості

49.

 

Чим відрізняються гриби та лишайники від інших організмів. Особливості будови й життєдіяльності грибів та лишайників

1

 

 

 

Тема 6. Тварини та їхнє різноманіття  

5

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

наводить приклади об’єктів і явищ природи ; встановлює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб певні закономірності в природі, підтверджує їх самостійно дібраними прикладами; визначає основну ознаку (ознаки), за якими об’єкти / явища природи об’єднано в окремі групи; вирізняє з-поміж об’єктів / явищ природи ті, що мають одну чи більше спільних ознак; групує (впорядковує) самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб об’єкти / явища природи за визначеною ознакою; пропонує правила взаємодії в групі й дотримується їх бере участь у прийнятті спільних рішень; створює самостійно / в групі чи з допомогою інших осіб презентації здобутої інформації природничого змісту в запропонований спосіб,зокрема з використанням цифрових технологій і пристроїв; логічно структурує власне повідомлення ; представляє дані, створюючи таблиці, схеми, діаграми тощо, з виконанням необхідних проміжних перетворень; поводиться безпечно під час спілкування, зокрема з тваринами; дотримується правил поводження з природними об’єктами для збереження здоров’я і довкілля; оперує термінами: безхребетні та хребетні тварини; називає особливості зовнішньої будови тари своєї місцевості; наводить приклади видів тварин своєї місцевості.

50.

 

Хто такі безхребетні тварини. Різноманітність безхребетних тварин. Особливості будови, поширення, представники.

1

 

51.

 

Які таємниці хребетні  тварини. Практична робота №10. Визначення тварин своєї місцевості за особливостями зовнішньої будови та опис за зразком.

1

 

52.

 

Як доглядати за домашніми тваринами.

1

 

53.

 

Чим ми завдячуємо тваринам.Значення тварин у природі та у житті людини.

1

 

54.

 

Урок узагальнення

1

 

 

 

Тема 7. Таємниці організму людини  

8

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

описує самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб явища й процеси, використовуючи відповідну наукову термінологію; пояснює призначення інструментів / створених моделей, які використовувалися для досліджень ітфіксування результатів;

поєднує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо) у межах одного або кількох текстів (зокрема художніх текстів, медіатекстів); обирає з допомогою вчителя чи інших осіб наукове пояснення явищ природи / фактів / даних; здійснює пошук самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб інформації природничого змісту в доступних джерелах; пояснює з допомогою вчителя чи інших осіб вплив умов виконання дослідження на його результати; пропонує самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб способи практичного використання результатів досліджень; оперує термінами: поживні речовини, травлення, травні ферменти, дихання, дихальні рухи, газообмін, серце, кров, кровоносні судини, артерії,еритроцити, лейкоцити, тромбоцити, імунітет, виділення, нейрон, рефлекс, рецептори, органи чуття, око; називає  поживні речовини, будову ока; 

наводить приклади органів, різних систем

55.

 

Звідки наш організм бере енергію та будівельний матеріал. Травна система людини, будова та  функція її органів.

1

 

56.

 

Як кисень потрапляє у наш організм. Будова дихальної  системи людини

1

 

57.

 

Як рухається кисень та поживні речовини в нашому організмі. Практична робота №11.

Як залежить частота серцевих скорочень від активності людини (у спокої, під час і після фізичного навантаження).

1

 

 58.

 

Захист нашого тіла ззовні і всередині

Шкіра. Імунітет, його види.

1

 

59.

 

Як виділяються непотрібні речовини з організму людини. Видільна система

1

 

60.

 

Хто керує процесами в нашому тілі.

Нервова система. Гормони

1

 

61.

 

Як працюють органи чуття. Профілактика порушень.

1

 

62.

 

Урок узагальнення

1

 

 

 

Розділ V. Пізнаємо себе і світ  

8

 

 

 

Тема 1. Ми і наше здоров’я   

2

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

встановлює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб певні закономірності в природі,підтверджує  їх самостійно дібраними прикладами;використовує наукові факти для  формулювання власних суджень; пояснює з допомогою вчителя чи інших осіб вплив умов виконання дослідження на його результати; пропонує самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб способи практичного використання результатів досліджень; пояснює наслідки недотримання здорового способу життя на основі інформації, що міститься в різних текстах; обирає продукти харчування, способи проведення дозвілля, відповідний одяг тощо, які приносять задоволення й користь для здоров’я, безпеки та добробуту; аналізує вибір свій та інших осіб з урахуванням користі й задоволення (радості) для здорового, безпечного життя; знаходить інформацію щодо здоров’я, безпеки та добробуту в різних джерелах і перевіряє її достовірність; пояснює вплив спілкування на складники здоров’я, безпеки й добробуту; створює письмові тексти (зокрема художні тексти, медіатексти) визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; поєднує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо) у межах одного або кількох текстів (зокремхудожніх текстів, медіатекстів); оформлює власне висловлення, враховуючи основні засади академічної доброчесності; оперує термінами: постава, плоскостопість, називає ознаки здорової постави, ознаки плоскостопості,  наводить приклади емоцій.

63.

 

Які навички сприяють збереженню здоров’я людини. Стрес та здоров’я. Здорове харчування. Практична робота №12. Моя тарілка здорового харчування.

1

 

64.

 

Опорна вісь нашого тіла. Опорно-рухова фізична активність.

1

 

 

 

Тема 2. Ми і наше середовище життя

1

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

відповідає самостійно на чітко сформульовані запитання за відомою / опрацьованою інформацією природничого змісту; толерантно обстоює власну позицію, звертає увагу

на спільні й різні думки учасників дискусії; встановлює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб певні закономірності в природі, підтверджує їх самостійно дібраними прикладами; пояснює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб значення інформації для розв’язання життєвої / навчальної проблеми; проєктує власну поведінку в ситуаціях, подібних до тих, що зображено в тексті (зокрема художньому тексті, медіатексті); наводить приклади впливу діяльності людини на навколишнє середовище в часі та просторі,взаємодії людини та природи; з розумінням визначає цінність гігієнічних властивостей матеріалів натурального походження для здоров’я людини та покращення якості життя оперує термінами: довкілля, екологія; називає екологічні чинники; наводить приклади видів забруднення та хімічних засобів захисту рослин та здоров’я людини.

65.

 

Діяльність людини та довкілля.

Забруднення повітря, води, ґрунтів

1

 

 

 

Тема 3. Природні скарби України   

1

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

відповідає самостійно на чітко сформульовані запитання за відомою / опрацьованою інформацією природничого змісту; наводить приклади взаємозв’язків об’єктів і явищ природи, зокрема пов’язаних із власними діями в довкіллі; дотримується правил поводження з природними об’єктами для збереження здоров’я і довкілля; пояснює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб можливі зміни природних об’єктів і явищ залежно від певних умов; відповідального / безвідповідального використання здобутків науки та техніки; використовує окремі способи пошуку джерел інформації для розв’язання життєвої / навчальної проблеми; здійснює пошук оперує термінами: біорізноманіття, інвазійні види, Червона книга, заповідник, заказник, національний парк

називає види рослин та тварин Червоної книги; наводить приклади інвазійних видів.

66.

 

Природні скарби України.

1

 

 

 

Тема 4. Природа надихає  

4

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

встановлює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб певні закономірності в природі, підтверджує їх самостійно дібраними прикладами; наводить приклади взаємозв’язків об’єктів і явищ природи, зокрема пов’язаних із власними діями в довкіллі; дотримується правил поводження з природними об’єктами для збереження здоров’я і довкілля;пропонує правила взаємодії в групі й дотримується їх; бере участь у прийнятті спільних рішень; створює письмові тексти (зокрема художні тексти, медіатексти) визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; оформлює власне висловлення, враховуючи основні засади академічної доброчесності; регулює власні емоції під час презентації повідомлення (зокрема художнього тексту, медіатексту), художньої декламації; висловлює в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у тексті (зокрема художньому тексті, медіатексті) людей, подій, ситуацій, явищ тощо;розповідає про власний емоційний стан, описуючи окремі відтінки настрою, почуттів, переживаньтощо під час рефлексії власної діяльності або сприймання повідомлення (зокрема художнього тексту, медіатексту); пояснює цінності, закладені в художньому творі та коментує своє ставлення до них; порівнює художні образи з явищами навколишнього середовища; орієнтується в особливостях народного мистецтва рідного краю; пояснює цінності, закладені в художньому творі та коментує своє ставлення до них; порівнює художні образи з явищами навколишнього середовища; орієнтується в особливостях народного мистецтва рідного краю; наводить приклади зв’язків між видами мистецтва, синтезу мистецтв; пояснює зв’язки між мистецтвом і життям; діє для збереження навколишнього середовища; демонструє модель безпечної поведінки згідно з інструкціями й правилами в соціальному та природному середовищі; визначає потенційні небезпеки навколишнього середовища для здоров’я і безпеки людини (дорожній рух, забруднення, хімічні речовини, ультрафіолетове випромінювання тощо) оперує термінами: мариністика, анімалістка, флористика, натюрморт, пейзаж; називає як стан довкілля впливає на здоров’я та благополуччя людини; наводить приклади витворів мистецтв, пов’язаних з природою.

67.

 

Зв’язок людини з природою.

 

1

 

68.

 

Людина та природа у творчості українських та світових митців

1

 

69.

 

Урок узагальнення знань, умінь і навичок учнів

1

 

70.

 

Підсумковий урок

1

 

 

 

 

docx
Додано
8 лютого
Переглядів
86
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку