Календарно-тематичне планування
з інтегрованого курсу «Пізнаємо природу», 6 клас
(70 год., 2 год. на тиждень)
Підручник інтегрованого курсу для 6 класу закладів загальної середньої освіти / Дарія Біда, Видавничий дім «Освіта», 2023.
Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 08.02.2022 № 140).
Відповідно до модельної навчальної програми «Пізнаємо природу» 5-6 класи (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти (авт: Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.).
І семестр
№п/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Кіл год |
Примітка |
|
|
Розділ 3. Пізнаємо Сонячну систему |
11 |
|
|
|
Тема 1. Астрономічні інструменти та спостереження |
2 |
|
31. |
|
Оптичні телескопи та радіотелескопи. Твої власні астрономічні спостереження. Бінокль. |
1 |
|
32. |
|
Небесна сфера. Зоряне небо. Сузір’я. |
1 |
|
|
|
Тема 2. Сонячна система |
6 |
|
33. |
|
Склад Сонячної системи. Сонце. |
1 |
|
34. |
|
Загальна характеристика планет земної групи. |
1 |
|
35. |
|
Загальна характеристика планет-гігантів. Супутники та кільця планет. |
1 |
|
36. |
|
Малеча Сонячної системи. Кратери й астроблеми. |
1 |
|
37. |
|
Дослідження Сонячної системи. Пошуки життя в Сонячній системі. Проєкти освоєння та колонізації Сонячної системи. |
1 |
|
38. |
|
Практичне завдання «Орбіта планети – еліпс». |
1 |
|
|
|
Тема 3. Всесвіт |
3 |
|
39. |
|
Сучасні уявлення про Всесвіт. Наше місце у Всесвіті. |
1 |
|
40. |
|
Як влаштований Всесвіт. Геоцентрична та геліоцентрична моделі Всесвіту. |
1 |
|
41. |
|
Узагальнення знань. Тематична 1 |
1 |
|
|
|
Розділ 4. Пізнаємо взаємозв’язки у природі |
12 |
|
|
|
Тема 1. Взаємозв’язки організмів з неживою природою |
6 |
|
42. |
|
Середовище життя, чинники неживої природи. |
1 |
|
43. |
|
Водне середовище і пристосування до його умов рослин і тварин |
1 |
|
44. |
|
Наземно-повітряне середовище і пристосування до життя в ньому рослин і тварин. |
1 |
|
45. |
|
Умови ґрунту як середовища життя і пристосування його жителів |
1 |
|
46. |
|
Організми як середовище життя. |
1 |
|
47. |
|
Проєкти «Паразити домашніх тварин», «Як тварини впливають на родючість грунту»; |
1 |
|
|
|
Тема 2. Взаємозв’язки між живими організмами |
6 |
|
48. |
|
Як організми співіснують у середовищі. Паразити і хижаки. |
1 |
|
49. |
|
Як організми співіснують у середовищі. Партнери. Нахлібники і квартиранти. |
1 |
|
50. |
|
Ланцюги живлення. Як складати ланцюги живлення. |
1 |
|
51. |
|
Пристосування рослин і тварин, щоб не бути з’їденими чи знайденими |
1 |
|
52. |
|
Практична робота «Складання ланцюгів живлення водойми, парку, лісу, поля, грядки (на вибір)» |
1 |
|
53. |
|
Узагальнення знань. Тематична 2 |
1 |
|
|
|
Тема 3. Взаємозв’язки організмів між собою та неживою природою в різних угрупованнях |
7 |
|
54. |
|
Природні та штучні угруповання. |
1 |
|
55. |
|
Взаємозв’язки в прісній водоймі, морі чи океані. |
1 |
|
56. |
|
Взаємозв’язки в лісі й парку. |
1 |
|
57. |
|
Організми луки й городу, взаємозв’язки між ними та довкіллям. |
1 |
|
58. |
|
Взаємозв’язки організмів у ґрунті. Виживання в пустелях. |
1 |
|
59. |
|
Життя рослин і тварин серед людей |
1 |
|
60. |
|
Проєкт на вибір: «Організми та їхні зв’язки в нашому озері», «Організми та їхні зв’язки в нашому лісі»,«Організми та їхні зв’язки на городі»; «Життя рослин і тварин біля нас» |
1 |
|
|
|
Тема 4. Біологічні ритми організмів |
3 |
|
61. |
|
Періодичні зміни середовища життя і пристосування до них організмів. |
1 |
|
62. |
|
Практична робота «Квітковий годинник на подвір’ї» |
1 |
|
63. |
|
Узагальнення. Тематична 3 |
1 |
|
|
|
Розділ 5. Пізнаємо себе і світ |
7 |
|
|
|
Тема 1. Пізнай свої здібності |
1 |
|
64. |
|
Здібності та можливості людини. Як зрозуміти та розвинути свої здібності. |
1 |
|
|
|
Тема 2. Мистецтво виживання |
4 |
|
65. |
|
Підкорення полюсів Землі. Робота полярників на станції Вернадського |
1 |
|
66. |
|
Дослідження океанів і атмосфери |
1 |
|
67. |
|
Підкорення найвищих вершин світу |
1 |
|
68. |
|
Дослідження джунглів Амазонки. Сучасні екстремальні подорожі |
1 |
|
|
|
Тема 3. Як змінити світ на краще |
2 |
|
69. |
|
Вплив діяльності людини на взаємозв’язки в природі. Парниковий ефект Участь України в міжнародному співробітництві з охорони навколишнього середовища. Життя в екостилі та позитивні емоції. |
1 |
|
70. |
|
Проєкт «Уроки життя»; «Альтернатива хімічним засобам захисту рослин». Тематична 4 |
1 |
|