Календарно-тематичне планування з інтегрованого курсу «Пізнаємо природу», 6 клас І семестр

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з інтегрованого курсу «Пізнаємо природу», 6 клас І семестр складено відповідно до модельної навчальної програми «Пізнаємо природу» 5-6 класи (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти (авт: Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.). Підручник інтегрованого курсу для 6 класу закладів загальної середньої освіти / Дарія Біда, Видавничий дім «Освіта», 2023.Містить очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів до кожної теми.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

з інтегрованого курсу «Пізнаємо природу», 6 клас 

(70 год., 2 год. на тиждень)

Підручник інтегрованого курсу для 6 класу закладів загальної середньої освіти  / Дарія Біда, Видавничий дім «Освіта», 2023.

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 08.02.2022 № 140).

Відповідно до модельної навчальної програми «Пізнаємо природу» 5-6 класи (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти (авт: Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.).

                                           І семестр

№п/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

Кіл

Год

Примітка

 

 

Розділ І. Пізнаємо світ науки

3

 

 

 

Тема 1. Перший крок у науку

3

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

здійснює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб пошук інформації природничого змісту в доступних джерелах; представляє текстову інформацію з одного джерела (зокрема              художнього              тексту, медіатексту), використовуючи різні способи і засоби візуалізації змісту; використовує для розв’язання завдань актуальні та достовірні текстові / медіатекстові джерела інформації; унаочнює та візуалізує почуте повідомлення (самостійно або з допомогою інших осіб), використовуючи різні засоби (малюнки, схеми, таблиці, комікси тощо) для відтворення змісту, структурування інформації;  пояснює  з  допомогою  вчителя  чи  інших  осіб значення науки для створення нових технологій і

сучасної техніки; ілюструє прикладами самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб використання здобутків природничих              наук              для              сталого              розвитку

суспільства; визначає і пояснює з допомогою вчителя чи інших осіб необхідні етапи дослідження розуміє внесок учених-природничників              і винахідників у створення нових технологій та вдосконалення техніки; представляє дані, створюючи таблиці, схеми, діаграми тощо, з виконанням необхідних проміжних перетворень.

1.

 

 Інструктаж з БЖД. Об’єкт і предмет природничих наук. Взаємозв’язок природничих наук.

1

 

2.

 

Як досягти успіху. STEM і професії майбутнього

1

 

3.

 

Як стати дослідником. Причинно-наслідкові зв’язки у природі

1

 

 

 

Розділ ІІ. Пізнаємо явища природи

29

 

 

 

Тема 1. Пізнаємо фізичні явища

11

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

відповідає самостійно на чітко сформульовані запитання за відомою / опрацьованою інформацією природничого змісту; вибирає самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб окремі об’єкти / явища, властивості об’єктів / явищ, які можна дослідити;

ставить запитання про будову і властивості об’єктів природи, умови виникнення та перебігу природних явищ, їхні ознаки; пояснює призначення інструментів / створених моделей, які використовувалися для досліджень і фіксування результатів; формулює запитання, щоб уточнити розуміння почутого повідомлення (зокрема художнього тексту, медіатексту); складає              з              допомогою              вчителя              чи              інших              осіб              план дослідження; виконує самостійно / в групі, з допомогою вчителя чи інших осіб спостереження та експерименти за складеним планом, використовуючи запропоновані інструменти / створені моделі; визначає і пояснює з допомогою вчителя чи інших осіб необхідні етапи дослідження; передбачає з допомогою вчителя чи інших осіб результати кожного етапу дослідження; використовує наукові факти для формулювання власних суджень;пояснює прості причинно-наслідкові зв’язки в готовій моделі, використовуючи  шаблон «якщо, то», «що треба зробити, щоб» визначає з допомогою вчителя чи інших осіб мету і завдання дослідження відповідно до сформульованої проблеми; описує етапи дослідження; формулює з допомогою вчителя чи інших осіб очікувані результати дослідження; фіксує результати етапів дослідження у запропонований спосіб;

представляє результати дослідження у запропонований спосіб, зокрема з використанням цифрових пристроїв; пропонує і створює самостійно / в групі з допомогою вчителя чи інших осіб матеріальні навчальні моделі для дослідження; досліджує об’єкти та явища, використовуючи відповідні моделі, зокрема цифрові; пояснює призначення інструментів / створених моделей, які використовувалися для досліджень і фіксування результатів; дотримується              правил              безпеки              життєдіяльності              під              час досліджень; представляє самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб текстову інформацію / аудіоінформацію у формі графічної, табличної інформації або інфографіки;

пояснює з допомогою вчителя чи інших осіб вплив умов виконання дослідження на його результати; визначає з допомогою вчителя чи інших осіб відповідність одержаних результатів очікуваним результатам і меті дослідження; зіставляє одержані результати дослідження з відомими (довідковими) даними; виявляє невідомі для себе знання;

відповідає самостійно на чітко сформульовані запитання за відомою / опрацьованою інформацією природничого змісту; визначає з допомогою вчителя чи інших осіб протиріччя в запропонованій ситуації; розмірковує щодо запропонованих способів

розв’язання певної навчальної / життєвої проблеми, висловлює свої думки;

4.

 

Механічні явища. Рух і спокій.  Механічний рух тіл. Відносність руху і спокою. Траєкторія. Швидкість.

1

 

5.

 

Теплові явища. Теплопередача. Поняття про передачу тепла у твердих тілах, рідинах і газах. Пароутворення.

1

 

6.

 

 Теплове розширення твердих тіл,

рідин і газів. Негативні впливи теплового розширення. Тематична 1.

1

 

7.

 

Електричні явища. Електризація тіл. Взаємодія наелектризованих тіл. Блискавка. Правила безпечної поведінки під час грози.

1

 

8.

 

Електричне коло. Елементи електричних кіл. Складання електричних кіл. Дії електричного струму

1

 

9.

 

Як ми використовуємо електричний струм. Електроприлади. Правила безпечної поведінки з електроприладами. Електромобілі.

1

 

10.

 

Світлові явища. Світло і тінь. Природні та штучні джерела світла

1

 

11.

 

Прямолінійне поширення світла. Утворення тіні. Прозорі, непрозорі та напівпрозорі предмети.

1

 

12.

 

Поняття про закони поширення світла. Як діє лінза? Як виникає зображення в оці?

1

 

13.

 

Звукові явища. Джерела та характеристики звуку. Як поширюється звук?

1

 

14.

 

Швидкість звуку. Як ми чуємо? Вплив звуків на організм людини.  Тематична 2

1

 

 

 

Тема 2. Пізнаємо речовини та їх зміни

4

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

складає з допомогою вчителя чи інших осіб план дослідження; виконує самостійно / в групі, з допомогою вчителя чи інших осіб спостереження та експерименти за складеним планом, використовуючи запропоновані інструменти / створені моделі; визначає і пояснює з допомогою вчителя чи інших осіб необхідні етапи дослідження; передбачає з допомогою вчителя чи інших осіб результати кожного етапу дослідження; використовує наукові факти для формулювання власних суджень; формулює з допомогою вчителя чи інших осіб очікувані результати дослідження; фіксує результати етапів дослідження у запропонований спосіб; представляє              результати              дослідження              у запропонований спосіб, зокрема з використанням цифрових пристроїв; відповідає самостійно на чітко сформульовані запитання за відомою / опрацьованою інформацією природничого змісту; вибирає самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб окремі об’єкти / явища, властивості об’єктів / явищ, які можна дослідити; ставить запитання про будову і властивості об’єктів природи, умови виникнення та перебігу природних явищ, їхні ознаки; пояснює призначення інструментів / створених моделей, які використовувалися для досліджень і фіксування результатів; пропонує самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб способи практичного використання результатів досліджень; наводить з допомогою вчителя чи інших осіб міркування / докази, що підтверджують / спростовують досягнення мети дослідження; визначає з допомогою вчителя чи інших осіб чинники, які сприяли  /  завадили  (за  наявності)  досягненню  мети дослідження.

15.

 

Речовини навколо тебе. Основні речовини, що входять до складу атмосфери (кисень, азот, вуглекислий газ), гідросфери (вода) та літосфери (пісок, вапняк, вугілля).

1

 

16.

 

Чисті речовини та суміші. Однорідні та неоднорідні суміші. Способи розділення сумішей.

1

 

17.

 

Практична робота №1«Приготування та розділення сумішей»

1

 

18.

 

Зворотні та незворотні зміни речовин.

1

 

 

 

Тема 3. Пізнаємо астрономічні явища

3

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

пояснює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб значення інформації для розв’язання життєвої / навчальної проблеми; описує самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб явища і процеси, використовуючи відповідну наукову термінологію;

формулює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб словесні описи об’єктів, явищ і процесів на основі нетекстової інформації;

19.

 

Земля і Місяць. Зміна дня і ночі; зміна пір року. Добовий та орбітальний рухи Землі.

1

 

20.

 

Фази Місяця. Поняття про припливи та відпливи.

1

 

21.

 

Як відбуваються сонячні та місячні затемнення.Тематична 3

1

 

 

 

Тема 4. Пізнаємо біологічні явища

12

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

вибирає самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб окремі об’єкти / явища, властивості об’єктів / явищ, які можна дослідити; ставить запитання про будову і властивості об’єктів природи, умови виникнення та перебігу природних явищ, їхні ознаки; обирає з допомогою вчителя чи інших осіб наукове пояснення явищ природи / фактів / даних; використовує самостійно / з допомогою вчителя чи інших осіб правила, способи і відповідні засоби для розв’язання навчальної / життєвої проблеми; розмірковує щодо запропонованих способів розв’язання певної навчальної / життєвої проблеми, висловлює свої думки; складає з допомогою вчителя чи інших осіб план власної діяльності для розв’язання навчальної / життєвої проблеми відповідно до своєї ролі в групі;

відповідає самостійно на чітко сформульовані запитання за відомою / опрацьованою інформацією природничого змісту; наводить з допомогою вчителя чи інших осіб міркування /докази, що підтверджують / спростовують досягнення мети дослідження;

 визначає і пояснює з допомогою вчителя чи інших осіб необхідні етапи дослідження;

передбачає з допомогою вчителя чи інших осіб результати кожного етапу дослідження;

оцінює власний внесок у дослідження і важливість набутих дослідницьких навичок.

представляє самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб текстову інформацію/ аудіоінформацію у формі графічної, табличної інформації або інфографіки.

22.

 

Живлення організмів. Мінеральне живлення рослин. Рослини, які поєднують фотосинтез з іншими способами живлення

1

 

23.

 

Різноманітність їжі, способів живлення і систем травлення тварин. Поняття про перетворення речовин в організмі людини.

1

 

24.

 

Дихання організмів. Як дихають рослини. Різноманітність органів і способів дихання тварин.

1

 

25.

 

Як організми використовують інформацію з навколишнього середовища

1

 

26.

 

Різноманітність рухів рослин. Види руху тварин.

1

 

27.

 

Розмноження організмів Порівняння типів розмноження рослин: нестатеве, статеве  і вегетативне. Форми розмноження тварин.

1

 

28.

 

Практична робота «Розмноження рослин»

1

 

29.

 

Ріст і розвиток організмів. Життєві цикли організмів. Проєкти «Розвиток квіткової рослини», «Розвиток тварини», «Розвиток людини».

1

 

30.

 

Узагальнення знань, умінь і навичок учнів.

1

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 лютого
Переглядів
67
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку