Календарно-тематичне планування з інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут», 6 клас (35 год., 1 год. на тиждень)
Підручник інтегрованого курсу для 6 класу закладів загальної середньої освіти / за редакцією Тетяни Бойченко, Наталія Гущина, Ірина Василашко – Видавничий дім «Освіта», 2023.
Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 08.02.2022 № 140).
Відповідно до модельної навчальної програми «Здоров’я, безпека та добробут». 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори:Гущина Н.І, Василашко І.П.).
І семестр
№п/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Кіл. Год |
Примітка |
|
|
Вступ |
2 |
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень/учениця: Визначає свої потреби, бажання, інтереси та цілі. Аналізує і визначає різні аспекти способу життя, що приносять користь і задоволення (радість) для повноцінного життя. Виявляє зацікавлення до тривалої систематичної діяльності (хобі, спорт, мистецтво, навчання тощо) та наполегливість у досягненні мети. |
||||
1. |
|
Мої мрії та плани. Здоров’я, безпека та добробут людини. Безпека – базова потреба для розвитку підлітка. |
1 |
|
2. |
|
Мої мрії та плани. Здоров’я, безпека та добробут людини. Життєві цілі. Кроки до їх досягнення. Проєкт:«Ким я хочу бути». |
1 |
|
|
|
Розділ 1. Моя безпека |
8 |
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень/учениця: Демонструє модель безпечної поведінки згідно з інструкціями і правилами в соціальному і природному середовищі. Моделює послідовність дій у небезпечних ситуаціях природного, техногенного, соціального і побутового походження. Діє за алгоритмом у небезпечних ситуаціях, використовуючи інформацію, що міститься в тексті інструкції. Моделює ситуацію надання першої долікарської допомоги в разі травматизму чи поганого самопочуття. Здатний викликати необхідні рятувальні служби, повідомляючи відповідно до ситуації необхідну інформацію. Визначає потенційні небезпеки навколишнього середовища для здоров’я і безпеки людини (забруднення, хімічні речовини, ультрафіолетове випромінювання тощо). Розпізнає імовірні небезпеки природного, техногенного, соціального характеру і побутового походження. Вирізняє речовини, які становлять загрозу в разі неналежного використання. Прогнозує наслідки своїх дій у непередбачуваних і надзвичайних ситуаціях, апелюючи до набутих знань та достовірної інформації. Бережливо ставиться до власного майна та майна інших осіб, обґрунтовує недоторканність чужого майна. Приймає рішення щодо надання самодопомоги та допомоги іншим особам, звернення до інших осіб чи відповідних служб.Звертається до фахівців у небезпечних ситуаціях, наслідкам яких не може зарадити власними силами. Поводиться безпечно під час спілкування, зокрема з тваринами. |
||||
3. |
|
Безпека життєдіяльності.Види небезпек (природна, техногенна, соціальна). Причини і наслідки небезпечних ситуацій. Екстремальні і надзвичайні ситуації. Ризики і небезпеки воєнного часу. Рятувальні служби. |
1 |
|
4. |
|
Безпека людини у природному середовищі. Небезпечні природні явища, стихійні лиха. Активний відпочинок на природі і безпека. |
1 |
|
5. |
|
Безпека людини у природному середовищі. Ризики неналежного поводження з дикими тваринами. Надання першої долікарської допомоги у природних умовах. |
1 |
|
6. |
|
Безпека в техногенному середовищі. Пожежна безпека. Причини виникнення пожеж та їх профілактика. Дії в разі виникнення пожежі. |
1 |
|
7. |
|
Безпека в техногенному середовищі. Пожежна безпека. Вплив техногенного середовища на довкілля. |
1 |
|
8. |
|
Твоя безпечна оселя. Побутові прилади і безпека. Побутова хімія / засоби побутової хімії, її/їх безпечне зберігання та використання. |
1 |
|
9. |
|
Безпека в соціальному середовищі. Громадські місця і безпека. Захист від кримінальних небезпек. Безпека в інтернеті. Ризики комунікації у віртуальному середовищі |
1 |
|
10. |
|
Узагальнення знань з тем: «Вступ» та розділу І «Моя безпека» |
1 |
|
|
|
Розділ ІІ. Вчусь вчитися |
|
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень/учениця: Виявляє зацікавлення до тривалої систематичної діяльності у навчанні та наполегливість у досягненні мети. Аналізує власний навчальний розвиток, вказуючи на причини успіхів та невдач. Визначає прагнення і потреби у сфері навчання. Самостійно створює та реалізовує короткострокові плани щодо досягнення успіху, зокрема в навчанні. Оцінює надійність різних джерел інформації Пояснює наслідки недотримання здорового способу життя на основі інформації, що міститься в різних текстах. Використовує перевірену інформацію для прийняття рішення щодо вибору повсякденної поведінки на користь здоров’я, безпеки та добробуту. Передбачає вплив власне здоров’я, безпеку, добробут та здоров’я, безпеку, добробут інших осіб неналежного використання цифрових пристроїв. Протидіє проявам маніпуляції. |
||||
11. |
|
Навчайся успішно. Прагнення, потреби бажання, інтереси та цілі у навчанні. |
|
|
12. |
|
Навчайся успішно. Вплив навчання на розвиток та добробут людини. |
|
|
13. |
|
Важливі рішення для здоров’я, безпеки та добробуту. Критичне ставлення до інформації та прийняття рішень. Алгоритм прийняття зважених рішень. |
|
|
14. |
|
Важливі рішення для здоров’я, безпеки та добробуту. Оцінка інформації (засоби масової інформації, реклама, соціальні мережі тощо) для прийняття рішення щодо вибору повсякденної поведінки на користь здоров’я, безпеки та добробуту |
|
|
15. |
|
Важливі рішення для здоров’я, безпеки та добробуту. Засоби масової інформації та реклама, що впливають на ухвалення рішення. Проєкт: «Увага – реклама!» |
|
|
16. |
|
Узагальнення знань. |
|
|