Календарно-тематичне планування з математики для 5 класу на 2021-2022 н.р. ІІ семестр (5 год на тиждень) Складено до підручника: Істер О.С.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з математики для 5 класу (5 год на тиждень) Складено до підручника: Істер О.С.
Перегляд файлу

 

 

Календарно-тематичне планування з математики

для 5, 6 класу на 2021-2022 н.р.

 ІІ семестр

 

 

 

Для чего нужна математика?

 

 

 


Календарно-тематичне планування з математики

для 5 класу на 2021-2022 н.р.

 ІІ семестр (5 год на тиждень)

 

Складено до підручника: Істер О.С. Математика. 5 клас: підручник для закладів загальної середньої освіти / О.С. Істер. – 2-ге вид., доопрац. -  К.: Генеза, 2018 р.  – 288 с.: іл., згідно з навчальною програмою, що затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804.

Таблиця проведення контрольних робіт

Дата

Тема

Примітки

  1.  

10.02

Контрольна робота № 6 «Звичайні дроби»

 

  1.  

03.03

Контрольна робота №7 «Десяткові дроби. Додавання і віднімання десяткових дробів»

 

  1.  

06.04

Контрольна робота №8 «Десяткові дроби. Множення і ділення десяткових дробів»

 

  1.  

29.04

Контрольна робота №9 «Відсотки. Середнє арифметичне. Середнє значення величини»

 

  1.  

23.05

Контрольна робота №10 «Підсумкова»

 

 

 

№ уроку

Дата

Тема уроку

Ключові компетентності, наскрізні змістовні лінії

Примітки

ІІ ДРОБОВІ ЧИСЛА І ДІЇ З НИМИ

1. Звичайні дроби

  1.  

10.01

Звичайні дроби.

Підприємливість, комунікативна

 

  1.  

11.01

Знаходження дробу від числа і числа за його дробом.

Підприємливість, комунікативна

 

  1.  

12.01

Знаходження дробу від числа і числа за його дробом.

Підприємливість, комунікативна

 

  1.  

13.01

Звичайні дроби і ділення натуральних чисел.

Підприємливість, комунікативна

 

  1.  

14.01

Розв’язування вправ і задач.

Підприємливість, комунікативна

 

  1.  

17.01

Порівняння звичайних дробів з однаковими знаменниками.

Здоров’я і безпека

 

  1.  

18.01

Порівняння звичайних дробів з однаковими знаменниками.

Здоров’я і безпека

 

  1.  

19.01

Правильні та неправильні дроби.

Здоров’я і безпека

 

  1.  

20.01

Правильні та неправильні дроби.

Здоров’я і безпека

 

  1.  

21.01

Розв’язування вправ. Самостійна робота №8

Здоров’я і безпека

 

ТЕМАТИЧНА

  1.  

24.01

Мішані числа.

Комунікативна

 

  1.  

25.01

Мішані числа.

Комунікативна

 

  1.  

26.01

Розв’язування вправ і задач.

 

Комунікативна

 

  1.  

27.01

Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками.

Фінансова грамотність, комунікативна

 

  1.  

28.01

Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками.

Фінансова грамотність, комунікативна

 

  1.  

31.01

Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками.

Фінансова грамотність, комунікативна

 

  1.  

01.02

Доповнення правильного дробу до одиниці.

Підприємливість, комунікативна

 

  1.  

02.02

Віднімання дробу від натурального числа.

Фінансова грамотність, комунікативна

 

  1.  

03.02

Віднімання дробу від натурального числа.

Фінансова грамотність, комунікативна

 

  1.  

04.02

Додавання і віднімання мішаних чисел.

Фінансова грамотність, комунікативна

 

  1.  

07.02

Додавання і віднімання мішаних чисел.

Фінансова грамотність, комунікативна

 

  1.  

08.02

Розв’язування вправ. Самостійна робота №9

Фінансова грамотність, комунікативна

 

  1.  

09.02

Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи.

Міжпредметна

 

  1.  

10.02

Контрольна робота № 6 «Звичайні дроби»

Предметна

 

ТЕМАТИЧНА

2. Десяткові дроби. Додавання і віднімання десяткових дробів

  1.  

11.02

Аналіз контрольної роботи. Десятковий дріб. Запис і читання десяткових дробів

Спілкування державною мовою, предметна

 

  1.  

14.02

Десяткові дроби.

Фінансова грамотність, комунікативна

 

  1.  

15.02

Зображення десяткових дробів на координатному промені.

Фінансова грамотність, комунікативна

 

  1.  

16.02

Зображення десяткових дробів на координатному промені.

Фінансова грамотність, комунікативна

 

  1.  

17.02

Порівняння десяткових дробів.

Уміння вчитися

 

  1.  

18.02

Порівняння десяткових дробів.

Уміння вчитися

 

  1.  

21.02

Розв’язування вправ. Самостійна робота №10

Фінансова грамотність, комунікативна

 

ТЕМАТИЧНА

  1.  

22.02

Округлення натуральних чисел та десяткових дробів.

 

 

Фінансова грамотність

 

  1.  

23.02

Округлення натуральних чисел та десяткових дробів.

Фінансова грамотність

 

  1.                     

24.02

Розв’язування вправ і задач.

Фінансова грамотність

 

  1.                     

25.02

Додавання і віднімання десяткових дробів.

Фінансова грамотність

 

  1.                     

28.02

Додавання і віднімання десяткових дробів.

Фінансова грамотність

 

  1.                     

01.03

Розв’язування вправ. Самостійна робота №11

Фінансова грамотність

 

  1.                     

02.03

Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи.

Міжпредметна

 

 

  1.                     

03.03

Контрольна робота №7 «Десяткові дроби. Додавання і віднімання десяткових дробів»

Предметна

 

ТЕМАТИЧНА

3. Десяткові дроби. Множення і ділення десяткових дробів. 

  1.                     

04.03

Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ.

Підприємливість і фінансова грамотність

 

  1.                     

07.03

Множення десяткових дробів.

Підприємливість і фінансова грамотність

 

  1.                     

09.03

Множення десяткових дробів.

Підприємливість і фінансова грамотність

 

  1.                     

10.03

Розв’язування вправ і задач.

Підприємливість і фінансова грамотність

 

  1.                     

11.03

Окремі випадки множення.

Підприємливість і фінансова грамотність

 

  1.                     

14.03

Окремі випадки множення.

Підприємливість і фінансова грамотність

 

  1.                     

15.03

Розв’язування вправ. Самостійна робота №12

Підприємливість і фінансова грамотність

 

ТЕМАТИЧНА

  1.                     

16.03

Ділення десяткового дробу на натуральне число.

Фінансова грамотність

 

  1.                     

17.03

Ділення десяткового дробу на натуральне число.

Фінансова грамотність

 

  1.                     

18.03

Ділення десяткових дробів на 10,100,1000...

Фінансова грамотність

 

  1.                     

21.03

Ділення десяткових дробів на 10,100,1000...

Фінансова грамотність

 

  1.                     

22.03

Розв’язування вправ і задач.

Фінансова грамотність

 

  1.                     

23.03

Ділення на десятковий дріб.

Фінансова грамотність

 

  1.                     

24.03

Ділення на десятковий дріб.

Фінансова грамотність

 

  1.                     

25.03

Розв’язування вправ. Самостійна робота №13

Підприємливість і фінансова грамотність

 

  1.                     

04.04

Розв’язування вправ і задач.

Фінансова грамотність

 

  1.                     

05.04

Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи.

 

Міжпредметна

 

 

  1.                     

06.04

Контрольна робота №8 «Десяткові дроби. Множення і ділення десяткових дробів»

Предметна

 

ТЕМАТИЧНА

4. Відсотки. Середнє арифметичне. Середнє значення величини.

  1.                     

07.04

Аналіз контрольної роботи. Відсотки.

Фінансова грамотність

 

  1.                     

08.04

Знаходження відсотків від даного числа.

Ініціативність і підприємливість

 

  1.                     

11.04

Знаходження відсотків від даного числа.

Ініціативність і підприємливість

 

  1.                     

12.04

Розв’язування вправ і задач.

Ініціативність і підприємливість

 

  1.                     

13.04

Знаходження числа за його відсотком.

Підприємливість і фінансова грамотність

 

  1.                     

14.04

Знаходження числа за його відсотком.

Підприємливість і фінансова грамотність

 

  1.                     

15.04

Знаходження відсотків від даного числа та знаходження числа за його відсотками

Підприємливість і фінансова грамотність

 

  1.                     

18.04

Розв’язування вправ. Самостійна робота №14

Підприємливість і фінансова грамотність

 

ТЕМАТИЧНА

  1.                     

19.04

Середнє арифметичне.

Підприємливість і фінансова грамотність

 

  1.                     

20.04

Середнє арифметичне.

Підприємливість і фінансова грамотність

 

  1.                     

21.04

Розв’язування вправ і задач.

Підприємливість і фінансова грамотність

 

  1.                     

22.04

Середнє значення величини.

Підприємливість і фінансова грамотність

 

  1.                     

26.04

Середнє значення величини.

Підприємливість і фінансова грамотність

 

  1.                     

27.04

Розв’язування вправ. Самостійна робота №15

Підприємливість і фінансова грамотність

 

  1.                     

28.04

Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи.

Міжпредметна

 

 

  1.                     

29.04

Контрольна робота №9 «Відсотки. Середнє арифметичне. Середнє значення величини»

Предметна

 

ТЕМАТИЧНА

ІІІ Повторення

  1.                     

03.05

Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ.

Підприємливість, комунікативна

 

  1.                     

04.05

Лічба, вимірювання і числа.

Спілкування державною мовою, уміння вчитися

 

  1.                     

05.05

Дії першого ступеня з натуральними числами.

Спілкування державною мовою, уміння вчитися

 

  1.                     

06.05

Дії другого ступеня з натуральними числами.

 

Спілкування державною мовою, уміння вчитися

 

  1.                     

10.05

Розв’язування задач і вправ.

Спілкування державною мовою, уміння вчитися

 

  1.                     

11.05

Степінь натурального числа з натуральним показником.

Екологічна грамотність

 

  1.                     

12.05

Розв’язування задач і вправ.

Екологічна грамотність

 

ТЕМАТИЧНА

  1.                     

13.05

Площі та об’єми фігур.

Обізнаність і самовираження

 

  1.                     

16.05

Розв’язування задач і вправ.

Обізнаність і самовираження

 

  1.                     

17.05

Звичайні дроби. Дії першого ступеня зі звичайними дробами з однаковими знаменниками.

Підприємливість, комунікативна

 

  1.                     

18.05

Розв’язування задач і вправ.

Підприємливість, комунікативна

 

  1.                     

19.05

Десяткові дроби та дії з ними.

Підприємливість і фінансова грамотність

 

  1.                     

20.05

Розв’язування задач і вправ.

Підприємливість і фінансова грамотність

 

  1.                     

23.05

Контрольна робота №10 «Підсумкова»

Предметна

 

  1.                     

24.05

Відсотки.

Ініціативність і підприємливість

 

  1.                     

25.05

Розв’язування задач і вправ

Ініціативність і підприємливість

 

  1.                     

26.05

Середнє арифметичне

Ініціативність і підприємливість

 

  1.                     

27.05

Розв’язування задач і вправ

Ініціативність і підприємливість

 

  1.                     

30.05

Розв’язування вправ

Предметна

 

  1.                     

31.05

Розв’язування вправ

Предметна

 

  1.                     

01.06

Розв’язування вправ

Предметна

 

  1.                     

02.06

Розв’язування вправ

Предметна

 

  1.                     

03.06

Підсумковий урок

Предметна

 

 

 «ПОГДЖЕННО»

Заступник директора

з навчальної роботи

_______ Соляненко Т. М.

 

«_____» ____________20____ р.

 

 

 


Коротка характеристика наскрізних ліній

1. Наскрізна лінія  «Екологічна безпека й сталий розвиток» спрямована на формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.

Проблематика наскрізної лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» реалізується в курсі математики, насамперед, через завдання з реальними даними про використання природних ресурсів, їх збереження та примноження. Аналіз цих даних сприяє розвитку бережливого ставлення до навколишнього середовища, екології, формуванню критичного мислення, вміння вирішувати проблеми, критично оцінювати перспективи розвитку навколишнього середовища і людини. Можливі уроки на відкритому повітрі. При розгляді цієї лінії важливе місце займають відсоткові обчислення, функції, елементи статистики.

2. Реалізація наскрізної лінії «Громадянська відповідальність» сприятиме формуванню відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства. Ця наскрізна лінія освоюється в основному через колективну діяльність (дослідницькі роботи, роботи в групі, проекти тощо), яка поєднує математику з іншими навчальними предметами і розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок.

Навчання математики має викликати в учнів якомога більше позитивних емоцій, а її зміст — бути націленим на виховання порядності, старанності, систематичності, послідовності, посидючості і чесності. Приклад вчителя покликаний зіграти важливу роль у формуванні толерантного ставлення до товаришів, незалежно від рівня навчальних досягнень. З цієї ж наскрізною лінією пов'язані, наприклад, процентні обчислення, елементи статистики, що дозволяють учням зрозуміти значення кількісних показників при характеристиці суспільства і його розвитку.

3. Завданням наскрізної лінії «Здоров'я і безпека» є становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище.

Наскрізна лінія «Здоров'я і безпека» в курсі математики реалізується через завдання з реальними даними про безпеку і охорону здоров’я (текстові завдання, пов’язані з середовищем дорожнього руху, рухом пішоходів і транспортних засобів, відсотковими обчисленнями і графіками, що стосуються чинників ризику). Особливо важливий аналіз причин ДТП, пов’язаних із перевищенням швидкості. Варто звернути увагу на проблеми, пов’язані із ризиками для життя і здоров’я при вивченні основ математичної статистики. Вирішення проблем, знайдених з «ага-ефектом» [1], розгляд красивих геометричних конструкцій, пошук оптимальних методів розв’язування задач тощо, здатні викликати в учнів чимало радісних емоцій.

4. Наскрізна лінія «Підприємливість і фінансова грамотність» націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння учнями практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо).

Ця наскрізна лінія пов'язана з розв'язуванням практичних задач щодо планування господарської діяльності та реальної оцінки власних можливостей, складання сімейного бюджету, формування економного ставлення до природних ресурсів. Вона реалізується під час вивчення відсоткових обчислень, рівнянь та функцій.

Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість. Доцільно, де це можливо, не лише показувати виникнення математичного факту із практичної ситуації, а й ілюструвати його застосування на практиці. Формуванню математичної та ключових компетентностей сприяє встановлення та реалізація у навчанні математики міжпредметних і внутрішньопредметних зв’язків, а саме: змістово-інформаційних, операційно-діяльнісних і організаційно-методичних. Їх використання посилює пізнавальний інтерес учнів до навчання і підвищує рівень їхньої загальної культури, створює умови для систематизації навчального матеріалу і формування наукового світогляду. Учні набувають досвіду застосування знань на практиці та перенесення їх в нові ситуації.

Важливу роль у навчанні математики відіграє систематичне використання історичного матеріалу, який підвищує інтерес до вивчення математики, стимулює потяг до наукової творчості, пробуджує критичне ставлення до фактів, дає учням уявлення про математику як невід’ємну складову загальнолюдської культури. На дохідливих прикладах слід показувати учням, як розвивалися математичні поняття і відношення, теорії й методи. Ознайомлення учнів з іменами та біографіями видатних учених, які створювали математику, зокрема видатних українських математиків, сприятиме національному і патріотичному вихованню школярів.

 


[1] Під «ага-ефектом» мається на увазі спільне вирішення задачі з ефектом раптового здогаду, «еврики».

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кордіс Алла Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 5 клас, Планування
Додано
7 лютого 2022
Переглядів
2244
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку