Календарно-тематичне планування для 6 класу на ІІ семестр за підручником О.Гайдамаки, Н.Лємешової "Мистецтво" видавництво "Генеза"
Календарно-тематичне планування 6 клас ІІ семестр
до підручника О.Гайдамака, Н.Лємешева «Мистецтво» виавництво «Генеза»
розробленого відповідно до модельної навчальної програми «Мистецтво. 5–6 класи» (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти (автори: Масол Л. М., Просіна О. В.)
№ п/п |
Дата |
Зміст
|
Примітки |
РОЗДІЛ ІІ. ОБРАЗИ ЛЮДИНИ В МИСТЕЦЬКИХ ЖАНРАХ |
|||
16 |
|
Кожна людина – неповторна. Людина – провідний образ у різних видах мистецтва. Кожна людина – неповторна. Цінність кожної людини. Музичні «портрети». СММ: «Неповторність» (музика Олександра Злотника, вірші Андрія Демиденка). Людвіг ван Бетховен «До Елізи» (фрагмент). Клод Дебюссі. «Дівчина з волоссям кольору льону». Левко Колодуб. «Веселе негреня». СОМ: П’єр Огюст Ренуар. «Дівчина в мереживному капелюшку», Гомес-Морено._«Син Пепе», Вільям Сідні Маунт. «Музикант», Рамон Пішо Солер.«Маленька художниця», Джон Джордж Браун ХТД: Створення пантоміми різних образів/характерів людини (мульт- чи телеперсонажів). Пісня «Пеппі Довгапанчоха» (вокальна студія «Шарм»). Характеристика оптимістів чи песимістів. Руханка. Українська народна пісня «По дорозі жук,жук» (гурт «Аквамарин»). Спів «Намалюй» (музика і вірші Катерини Комар). П: п’єса, програмна, непрограмна музика |
|
17 |
|
Кожна людина – неповторна. Загальнолюдські цінності, втілені у творах мистецтва.Важливість їх виховання в кожній людині. СММ: Людвіг ван Бетховен Симфонія № 5 Ч. І. Симфонія № 9 «Ода до радості» (фрагменти) Гімн Європейського Союзу. СОМ: Марсель Марльє. Ілюстрація; Якоб Йорданс.«Родина Йорданс у саду», Стівен Шортридж. «Двоє»;скульптор А. Кущ «Монумент Незалежності України» у Києві; Фредерик Бартольді Статуя«Свобода, що осяює світ» у Нью-Йорку. ХТД: виконання фрагментів головної теми симфонії № 5 або «Оди до радості».Руханка. Українська народна пісня «По дорозі жук, жук» (гурт «Аквамарин»). Спів «Намалюй» (музика і вірші Катерини Комар). П: симфонія (повторення) |
|
18 |
|
Кожна людина – неповторна.Характерні риси, що виділяють творчість митця – музичний «портрет» митця. Важливість навчання, старанності і наполегливості для досягнення мети. СММ: Фридерик Шопен Прелюдія е-moll № 4;Нікколо Паганіні. Кампанелла (за бажанням). СКМ: Нікколо Паганіні Каприс № 24 ля мінор (фрагмент з кінофільму та в рокаранжуванні). СОМ: Георг Фрідріх Керстінг – Гейгер. «Нікколо Паганіні»; Невідомий автор. «Фридерик Шопен»; Альбін Веселка «Урок»; Віда Габор «Неправильна нота»; Джон Пол Салінас. ХТД: відгадування музичних загадок –«портретів» композиторів: Олена Спіліоті. «Музичні портрети»: «Фридерик»,«Людвіг»; Роберт Шуман. Цикл «Карнавал»: «Шопен»,«Паганіні». Ритмовправа. Нікколо Паганіні. «Кампанелла». Спів. «Подаруй свою усмішку» (музика і вірші Наталії Май). П: прелюдія (повторення). |
|
19 |
|
Кожна людина – неповторна. Важливість навчання, старанності і наполегливості для досягнення мети. Твори для дітей з метою навчання. СММ: Йоганн Себастьян Бах. «Добре темперований клавір». Прелюдія до мажор. Роберт Шуман. Цикл «Дитячі сцени»: «Мрії», «Цікава історія».See You Again (Charlie Puth, Wiz Khalifa) Cover by One Voice Children’s Choir. СОМ: Карле Ван Лу. «Музика», Невідомий художник.«Йоган Себастьян Бах з родиною»; Невідомий художник. «Роберт Шуман і Клара Вік (Шуман)»; П’єр Огюст Ренуар. «Дівчата за фортепіано»; Джозеф Каччапуоті. «Дівчата за фортепіано». ХТД: «Шукаю таланти в собі» (завдання на вибір).Спів. «Подаруй свою усмішку» (музика і вірші Наталії Май). П: октава |
|
20 |
|
Герої міфів у мистецтві. Формувати уявлення про мистецтво Давнього Єгипту та музику, створену під враженнями від нього. СММ: Дерек Фіхтер. «Фараон Рамзес ІІ»; «Принц Єгипту» (на вибір). СКМ: М/ф «Принц Єгипту» (фрагмент). Ганс Циммер/ Стівен Шварц. Оркестрове попурі з музики до мультфільму «Принц Єгипту». М/ф «Мистецтво Стародавнього Єгипту» (серія«Уроки тітоньки Сови»). СОМ: розписи, декоративний рельєф Стародавнього Єгипту ХТД: текст про мистецтво Єгипту, повторення запису нот. Диригування Йоганн Штраус «Єгипетський марш». Сіріл Скотт «Країна лотоса». Спів «Фараон» (музика Анни Олєйнікової, вірші Наталії Іванової Ткаченко). П: попурі |
|
21 |
|
Герої міфів у мистецтві .Формувати уявлення про мистецтво і ставлення до мистецтва народів Далекого Сходу (Китай, Японія), музику, музичні інструменти, кіномистецтво (анімація). СММ: Лю Веньцзінь. «Роздуми про Велику Китайську стіну» для ерху з оркестром(фрагмент). Музика на китайських народних інструментах. СКМ: Дзьо Хісаїсі. Музика з аніме-фільмів режисера Хаяо Міядзакі «Принцеса Маноноке», «Мандрівний замок Хаула» (за вибором). М/ф «Еверест» (фрагмент). СОМ: твори китайського живопису. ХТД:Руханка. Ритмічна вправа. Спів «Фараон» (музика Анни Олєйнікової, вірші Наталії Іванової Ткаченко). Дощові каплі (Китайська народна пісня). П: концерт (повторення). |
|
22 |
|
Герої міфів у мистецтві. Формувати уявлення про мистецтво і ставлення до мистецтва у Давній Греції. Міфічні герої у мистецтві. СММ: Леся Дичко. Кантата «Ода Музиці» на вірші Б.Олійника. Жуль Массне. «Елегія». М. Лисенко. «Елегія» (на вибір). СКМ: Крістоф Віллібальд Глюк. Мелодія з опери «Орфей та Евридіка» (у виконанні танцівників фігурного катання). СОМ: твори давньогрецького, давньоримського мистецтва; «Орфей», декоративне різьблення на стіні, Флоренція. ХТД: дослідження і характеристика жанру «елегія». Спів. «Музика» (музика Ю. Рожкова, вірші І.Боровика). П: ода (повторення), елегія, музи. |
|
23 |
|
Герої міфів у мистецтві. Формувати уявлення про розуміння Всесвіту нашими пращурами. Старовинні обряди і традиції. Календарно-обрядове мистецтво. Обробка, перероблення, збереження і популяризація народного мистецтва. СММ: Станіслав Людкевич. Обробка української народної пісні «Гагілка». GoA. «Веснянка». Андріана. «Веснянка». СКМ: Хореографічна композиція «Подоляночка». М/ф «Мавка. Лісова пісня» (фрагмент). «Кривий танець». СОМ: Невідомий автор. «Богиня Лада»; Вікторія Ковальчук. Ілюстрація до книги «Колядки та щедрівки. Нова радість стала»; Фібі Уол «Танці», Олеся Вакуленко. Розмальовка із серії «Український міфосвіт». ХТД: Робота у двох групах – дівчата / хлопці. Виконання / інсценізація народної пісні-гри «А ми просо сіяли». Спів. «Музика» (музика Ю. Рожкова, вірші І. Боровика). П: обробки народних пісень. |
|
24 |
|
Історичні сюжети в мистецтві. Тисячолітня історія України у творах мистецтва. Музичні цикли. Триптих. СОМ: Л. Д. Козаченко. Гобелен-триптих «Київська Русь», Собор Св. Софії. Фрески та загальний вигляд, зображення музичних інструментів Русі-України. СММ: Геннадій Сасько. Цикл «Відгомін століть». Ч. 3.«Софія Київська». Валерій Кікта. Концертна симфонія «Фрески Софії Київської». Ч. 4. «Груповий портрет доньок Ярослава Мудрого» Ч. 8. «Скоморохи». СКМ: Анімація «Київська Русь: Ярослав Мудрий» 5 серія «Книга-мандрівка. Україна». ХТД: Спів. «Україна – це світло!» (музика і вірші Лесі Горової) |
|
25 |
|
Історичні сюжети в мистецтві. Історія України у творах мистецтва. Симфонічна поема.СММ: Микола Лисенко. Увертюра до опери «Тарас Бульба»; Валерій Квасневський. Симфонія- поема «Милосердя над прірвою». Ч. 2. «Жертвам Голокосту». Ігор Закус. Симфонічна поема «Незламні» (фрагменти). СОМ: меморіал пам’яті Голодомору в Україні «Гіркий спогад дитинства» (ск. Петро Дроздовський); Людмила Кривенко. «Козак Мамай» (клаптиковий живопис); Артур Орльонов. «Гетьман Іван Богун». ХТД: диригування і виконання ритмічного супроводу до української пісні «Засвіт встали козаченьки». Спів. «Україна – це світло!» (музика і вірші Лесі Горової) П: симфонічна поема |
|
26 |
|
Побутові сюжети в мистецтві Танцювальне мистецтво – складова побуту людини. Види танцювального мистецтва. Народний танець – джерело натхнення композиторів та хореографів. СКМ: Танець у виконанні Національного заслуженого академічного ансамблю танцю України імені П. Вірського; СОМ: Моніка Луняк. «Майбутня балерина», Р. Макнейл. «Вальс», А. Хомик «Народний танець» СММ: Мирослав Скорик. Народний танець. Й. Брамс. «Угорський танець № 5». Ф. Шопен Полонез ля мажор (на вибір). ХТД: Спів. «Веснянка» (муз.В. Філіпенка, вірші А.Новгородського) |
|
27 |
|
Побутові сюжети в мистецтві. Види танцювального мистецтва: бальні та сучасні танці. СКМ: Бал з к/ф «Марія Антуанетта». Георг Фрідріх Гендель. «Музика на воді». Ч. 2. «Менует». Йоганн Штраус. Вальс «На прекрасному голубому Дунаї».Віденський бал (на вибір). Танець у виконанні гурту «Kris Kross». СММ: Танго. Самба. Чемпіонат світу з латиноамериканських танців (на вибір) СОМ: картини Ш. Делора, Р. Сандерсон, О.Ляміна. ХТД: Руханка. Just Dance Kids. Спів. «Веснянка» (музика Віталія Філіпенка, слова Анатолія Новгородського). П: менует, бал |
|
28 |
|
Образи людини в кіножанрах Кіномистецтво. Роль музики в кіно. Жанри кінематографу. СКМ: К/ф «Звуки музики». М/ф «Балерина». К/ф «Крок уперед». Семен Гулак-Артемовський. Кіноопера «Запорожець за Дунаєм» (фрагменти) СОМ: кадри з фільмів «Крок уперед», «Звуки музики», «Балерина» ХТД: Робота в парах / групах: увідповіднення кіножанру і його характеристики. Спів. Звуки музики (Музика Річарда Роджерса) П: жанри кінематографу |
|
29 |
|
Образи людини в кіножанрах Музика/звук у кінематографі. Професії в кіно. Саундтрек. СКМ: М/ф «Том і Джері» (фрагмент). СММ: Роберт Лопес, Крістен Андерсон-Лопес. «Let It Go. Frozen» (у виконанні Alex Boye і дитячого хору «One Voice»). ХТД: Робота в групах. Визначення характеристики музики (саундтреків) з фільмів різних жанрів. Робота в парах. Відтворення ритмічної послідовності. Спів. «Звуки музики (музика Річарда Роджерса). П: саундтрек |
|
30 |
|
Єднання в мистецькому колі Жанри об’єднуються. СММ: Мігель Льобет. «Скерцо-вальс». Віктор Косенко. «Поема-Легенда» мі мінор (на вибір). СКМ: М/ф «Кролик Петрик». К/ф «Танцюй серцем»(Let’s Dance) (фрагменти); Моріс Равель. Опера-балет «Дитя і чари» (фрагмент). СОМ: світлина «Трембітарі», автор невідомий «Кімната музиканта»; кадри з фільмів «Кролик Петрик», «Танцюй серцем» та опери-балету «Дитя і чари». ХТД: Робота в групах. Створення театральної пантоміми. Спів. «Під небом синім» (музика і вірші Діани Пташинської) |
|
31 |
|
Єднання в мистецькому колі Сучасні технології і мистецтво. Віртуальне мистецтво. Віртуальна та доповнена реальність у мистецтві. СММ: Віртуальний концерт скрипальки Ліндсі Стірлінг; виступ репера Тревіса Скотта у грі Fortnite; реальний сценічний простір доповнено віртуальними танцівницями (фрагменти). СОМ: доповнена реальність (картина Миколи Глущенка «Сінокіс»; у галереї мистецтва Онтаріо). ХТД: Робота в парах. Варіант 1, 2, обговорення картин із підручника щодо ймовірності створення на їх основі доповненої реальності або 3D-середовища. Виконання ритмічної послідовності. Спів. «Під небом синім» (музика і вірші Діани Пташинської) |
|
32 |
|
Презентація проєктів |
|
33 |
|
Музична вікторина. Підготовка до узагальнення. |
|
34 |
|
Перевір себе.Узагальнення Тематичне оцінювання |
|
35 |
|
Урок-концерт Виконання пісень за вибором учнів |
|
Умовні скорочення:
СММ – сприймання і аналіз – інтерпретація музичного мистецтва
СОМ – сприймання і аналіз – інтерпретація образотворчого мистецтва
СКМ – сприймання і аналіз – інтерпретація кіномистецтва, відеофрагментів
ХТД – художньо-творча діяльність
П - поняття