Природознавство
5 клас
2 години на тиждень, всього 70 годин
(До підручника природознавство 5 клас
автори О. Г. Ярошенко, В.М.Бойко)
№ |
Тема уроку |
Дата |
Д/з |
Примітки |
ВСТУП |
||||
1. |
Значення природничо-наукових знань для людини. Науки, що вивчають природу |
|
§1, завд.4 ст.9 (письм.) |
|
2. |
Джерела знань про природу. Практичне заняття №1: "Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів" |
|
§2, завд.2 |
|
3. |
Методи вивчення природи. Організація спостережень за тілами живої та неживої природи. |
|
§3, завд. 5 ст.15(письм.) |
|
4. |
Обладнання та вивчення природи |
|
§4,завд.4 ст. 19(письм.) |
|
5. |
Практичне заняття №2: "Ознайомлення з простим обладнанням для природничо-наукових спостережень і дослідів" |
|
повт. §4 |
|
6. |
Значення природничо-наукових знань для людини. Навчальний проект №1 «Жива і нежива природа навколо нас» |
|
§5 завд. після §(усно) |
|
РОЗДІЛ І "Тіла, речовини та явища навколо нас" |
||||
7. |
Характеристика тіла, їх вимірювання Практична робота №1: "Вимірювання маси та розмірів різних тіл" |
|
§6, завд. після §(усно) |
|
8. |
Речовини. Фізичні властивості речовин.Властивості твердих тіл, рідин і газів. |
|
§7, завд.5 ст. 33(письм.) |
|
9. |
Атоми й молекули. Рух молекул. Дифузія. |
|
§8, завд. після §(усно) |
|
10. |
Різноманітність речовин. Поняття про прості, складні , неорганічні та органічні речовини |
|
§9. , завд.4 ст. 43(письм.) |
|
11. |
Чисті речовини і суміші |
|
§10, завд. 5 ст.47 (письм.) |
|
12. |
Способи розділення сумішей |
|
§11, завд. після §(усно) |
|
13. |
Практичне заняття №3: "Розділення сумішей фільтруванням". |
|
повт. §11 |
|
14. |
Явище природи. Практичне заняття №4 «Дослідження залежності швидкості випаровування рідини від температури та площі поверхні» |
|
§12, завд. 4 ст.55 (письм.)
|
|
15. |
Різноманітність фізичних явищ |
|
§13, завд. 4 ст.60 (письм.) |
|
16. |
Ознаки хімічних явищ. Гниття |
|
§14, завд. 4 ст.63 (письм.) |
|
17. |
Горіння. Повторюваність і взаємозв′язок явищ у природі |
|
§15 , завд. 4 ст.63 (письм.) |
|
18. |
Підсумковий урок по темі «Тіла, речовини та явища навколо нас» |
|
|
|
РОЗДІЛ ІІ "Всесвіт" |
||||
19. |
Небо. Небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи світил. |
|
§16, завд. 5 ст. 76 (письм.) |
|
20. |
Зорі та сузір’я. Зоря – самосвітне небесне тіло. Відмінності між зорями. Міжзоряний простір. Організація спостережень за сузір’ями Малої та Великої Ведмедиці. |
|
§17 |
|
21. |
Практичне заняття № 5: " Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба." |
|
повторити §17 |
|
22. |
Планети. Сонячна система. Відмінності між планетами. |
|
§18, завд. 5 ст. 82(письм.) |
|
23. |
Зоряні системи — галактики. Всесвіт і його складові. |
|
§19, завд. 5 ст. 86(письм.) |
|
24. |
Людина і Всесвіт. Астрономія — наука, що вивчає Всесвіт. |
|
§20, завд. 6 ст. 86(письм.) попередні завдання для навчального проекту №2 |
|
25. |
Методи та засоби астрономічних досліджень. Презинтація проекту №2 "Наш дім - сонячна система"
|
|
ст.91 |
|
26. |
Підсумковий урок по темі «Всесвіт» |
|
повт. §16-20
|
|
РОЗДІЛ ІІІ "ЗЕМЛЯ - ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ" |
||||
ТЕМА І "Земля як планета" |
||||
27. |
Форма Землі |
|
§21 |
|
28. |
Розміри Землі. Практичне заняття № 6 «Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів, півкуль, материків і частин світу, географічних об’єктів» (початок). |
|
§22,ст. 100 |
|
29. |
Внутрішня будова Землі |
|
§23 |
|
30. |
Рухи нашої планети. Пори року |
|
§24 завд. 5 ст. 107(письм.) |
|
31. |
Розподіл сонячного світла і тепла на поверхні Землі |
|
§25, завд. 5 ст. 112(письм.) |
|
32. |
Місяць - супутник Землі |
|
§26, завд. 5 ст. 115(письм.) |
|
33. |
Способи зображення Землі |
|
§27 |
|
34. |
Практичне заняття №6: "Знаходження на глобусі екватора, полюсів, півкуль материків і частин світу"(закінчення) |
|
повторити §27, ст.119 |
|
35. |
Грунт, його значення і властивості. Догляд за ґрунтом.
|
|
§28, завд. 5 ст. 115(письм.) |
|
36. |
Властивості повітря. Значення повітря. Організація спостережень: за повертанням листків рослин до Сонця; нагріванням тіл променями Сонця Практичне заняття №7: «Дослідження нагрівання тіл (різних за кольором і прозорістю) променями Сонця» |
|
§29 |
|
37. |
Властивості повітря. Вода на Землі. Три стани води. Колообіг води |
|
§30 |
|
38. |
Вода на Землі |
|
§31 |
|
39. |
Властивості води. Вода – розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини. Розчини у природі. Значення води у природі. Використання води людиною |
|
§32, завд. 5 ст. 115(письм.) |
|
40. |
Практичне заняття №8:" Дослідження розчинності речовин (цукру, солі, лимонної кислоти, олії)."
|
|
ст.133, завдання 1-3 |
|
41. |
Практичне заняття №9 «Вивчення розчинності речовин: глини, олії, лимонної кислоти» |
|
ст.133 |
|
42. |
Практичне заняття №10 «Дослідження впливу різних температур на розчинення цукру (солі) у воді» |
|
ст.133, завдання 4 |
|
43. |
Підсумковий урок по темі «Земля як планета» |
|
повт. §21-32 |
|
ТЕМА ІІ. "Планета Земля як середовище життя організмів" |
||||
44. |
Організм і його властивості. Клітинна будова організмів |
|
§33 |
|
45. |
Різноманітність організмів: Рослини, Тварини. Навчальний проект №3 «Вирощування найвищої бобової рослини» (початок) |
|
§34, ст.151 |
|
46. |
Різноманітність організмів: Гриби, Бактерії. |
|
§35 |
|
47. |
Отруйні рослини, тварини, гриби. |
|
§36 |
|
48. |
Практичне заняття № 11 «Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами свої місцевості» |
|
повторити §36 |
|
49. |
Визначення організмів за визначниками. Практичне заняття № 12 «Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників, електронних колекцій» |
|
§37 |
|
50. |
Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи |
|
§38 |
|
51. |
Пристосування організмів до періодичних змін середовища |
|
§39 |
|
52. |
Різноманітність середовищ життя. Наземно-повітряне середовище життя організмів і пристосування організмів. Організація спостережень за основними властивостями живих організмів |
|
§40 |
|
53. |
Водне середовище життя організмів. Пристосування організмів до життя у воді |
|
§41 |
|
54. |
Ґрунтове середовище життя організмів. Пристосування організмів до життя у ґрунті |
|
§42 |
|
55. |
Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами. Угруповання організмів. Співіснування організмів |
|
§43 |
|
56. |
Екосистеми. Навчальний проект №3 «Вирощування найвищої бобової рослини» |
|
§44, попередні завдання для навчального проекту №3 «Вирощування найвищої бобової рослини» |
|
57. |
Рослинний і тваринний світ своєї місцевості |
|
|
|
58. |
Екскурсія (відповідно до місцевих умов) «Рослинний і тваринний світ своєї місцевості» |
|
Повторити §33 - 44 |
|
59. |
Підсумковий урок по темі «Планета Земля як середовище життя організмів» |
|
|
|
Тема ІІІ. Людина на планеті Земля |
||||
60. |
Людина-частина природи. Зв'язок людини з природою. Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини |
|
§45,
|
|
61. |
Зв'язок людини з природою |
|
|
|
62. |
Зміни в природі, що виникають внаслідок природних чинників і діяльності людини |
|
попередні завдання для навчального проекту №4 |
|
63. |
Екологічні проблеми та їх розв’язування (збереження біологічного різноманіття, боротьба зі знищенням лісів і опустелюванням, захист планети від забруднення різних видів). Навчальний проект №4 «Смітити не можна переробляти» (початок) |
|
§46 |
|
64. |
Охорона природи. |
|
§47 |
|
65. |
Навчальний проект №4 «Смітити не можна переробляти» (закінчення) |
|
|
|
66. |
Червона книга України |
|
повторити §47 |
|
67. |
Практична робота №2 «Складання Червоної книги своєї місцевості» |
|
ст.210 |
|
68. |
Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі |
|
§48
|
|
69. |
Практичне заняття № 14 «Дослідження екологічних проблем своєї місцевості» |
|
ст.216 повт. §33-48 |
|
70. |
Підсумковий урок по об’єднаній темі «Планета Земля як середовище життя організмів. Людина на планеті Земля» |
|
Літні завдання |
|