Календарно-тематичне планування з української літератури для 6 класу на І семестр

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з української літератури для 6 класу на І семестр
Перегляд файлу

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

з української літератури для 6 класу на І  семестр  

 

 

 

                                                                             Обов'язкова кількість видів контролю

 

 

І семестр

Дата

Контрольні роботи у формі:

3

 

• контрольного класного твору;

1

 

• виконання інших завдань (тестів,

2

 

відповідей на запитання тощо)

 

 

Уроки мовленнєвого розвитку

2 (у+п)

 

Уроки позакласного читання

2

 

Перевірка зошитів

4

 

 

 

 

 

 Календарно-тематичне планування для 6-го класу складено відповідно до програми: Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804

 


уроку

 

Дата

 

Зміст навчального матеріалу

                           Примітки

 

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів                            

 

 

 

 

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає про рукописні книги часів Русі-України, про автора «Повісті минулих літ» Нестора Лiтописця; про сучасні формати книги;

розуміє роль книжки в житті людини, складність і особливість процесу творчості, місце в ньому уяви й фантазії митця, роль читача в «житті» художнього твору; пояснює, де можна «зустрітися» з літературою (літературні журнали, радіопередачі, телебачення, театр, книгарні, бібліотеки, Інтернет); аргументує індивідуальні читацькі інтереси.

 

Ключові компетентності

Учень / учениця:

зіставляє специфіку розкриття теми в різних видах мистецтва; створює презентацію про історію книжки; усвідомлює  роль читання впродовж життя для власного зростання;
розуміє необхідність додаткової інформації; знаходить її в мережі Інтернет та інших джерелах.

НЛ–1

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення потреби шанобливого ставлення людей до книжки, до освіти.

1.

 

Вступ. Книжка в житті людини.  

 

                                               

 

Загадково прекрасна і славна давнина України

 

напам’ять: 2 пісні (на вибір учня).

 

Предметні компетентності

Учень / учениця: знає про виникнення народної обрядової поезії, її різновиди; розповідає про головні календарні обряди українців; розрізняє і називає різновиди календарно-обрядових пісень; виразно і вдумливо читає їх, коментує зміст; виокремлює й пояснює роль художніх засобів.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

висловлює судження про роль колискової пісні в житті людини, про роль сім’ї та  тепло рідного дому, про відповідальність кожного за збереження духовної спадщини для майбутніх поколінь; описує образ матері над колискою дитини (за творами літератури та живопису).

Вивчає напам’ять: 2 пісні (на вибір учня).

НЛ–1,2

Емоційно-ціннісне ставлення

Прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу. Повага до прадавніх вірувань наших предків, гордість за свій талановитий народ, любов до рідних.

2.

 

Календарно-обрядові пісні.  Народна обрядова пісня, її різновиди. Роль і місце пісні в житті українців.

 

 

3.

 

Пісні весняного циклу.

 

4.

 

Пісні літнього циклу. «У ржі на межі», «Ой біжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору» (русальні)

 

5.

 

Пісні літнього циклу.«Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, купайло» (купальські), «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські)

 

 

6.

 

Пісні  зимового циклу.

 

7.

 

Народні колискові пісні.

Література рідного краю № 1.  Календарно-обрядові пісні рідного краю.

 

8.

 

ПЧ №1. Фольклорне свято.  

 

 

 

9.

 

РМ №1 (п). Письмова  відповідь на запитання «Яку роль відіграє колискова в житті дитини?».

 

                                       

 

Пісні літературного походження

 

напам’ять: «Ще не вмерла Україна...» та 1 пісню (на вибір).

 

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розуміє і пояснює специфіку пісні лiтературного походження; переказує історію створення національного гімну; розповідає про зв’язок народної легенди про дівчину-Україну з «Молитвою»

О. Кониського; виразно і вдумливо читає пісні; визначає й коментує провідні мотиви, пояснює роль символів у них.

 

Ключові компетентності

Учень / учениця:

висловлює судження про значення національного гімну в житті народу; розкриває особливості художнього втілення  теми України у творах різних митців.

Вивчає напам’ять: «Ще не вмерла Україна...» та 1 пісню (на вибір).

 

НЛ–2

Емоційно-ціннісне ставлення

Осмислення почуття патріотизму, утвердження віри в щасливе майбутнє свого народу.

10.

 

 

 

Пісні літературного походження. «Ще не вмерла Україна»                                    П. Чубинського, М. Вербицького.

 

 

 

11.

 

 

 

Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею. «Молитва» О. Кониського.

 

 

12.

 

«Ой, у лузі червона калина похилилася» С.Чарнецького і Г.Труха.

 

13.

 

Контрольна робота №1. Календарно – обрядові пісні.   Пісні літературного походження. (різнорівнева контрольна робота).

 

 

 

14.

 

Аналіз контрольної роботи.

Література рідного краю № 2. «Авторські пісні, що стали народними».

 

Тема-тична

 

 

                                   Микола Вороний. «Євшан-зілля» 

 

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розповідає коротко про письменника;  виразно і вдумливо читає поему; визначає головну думку; розповідає про життя ханського сина в полоні руського князя й пояснює, чому він забув рідний край; характеризує образ юнака-половця; співвідносить давноминулі події, описані в поемі, із сучасністю.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

розуміє значення історичної пам’яті для кожної людини; пояснює важливість приналежності до свого народу; висловлює судження про її історичну основу, зв’язок із літописною легендою; коментує власне розуміння почуття патріотизму;  усвідомлює роль слова в житті людини.

НЛ–2

 

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення важливості історичної пам’яті для кожної людини та приналежності до свого народу, національної свідомості, вірності Батьківщині.

15.

 

Микола Вороний. «Євшан-зілля»

 

16.

 

Микола Вороний. «Євшан-зілля».  Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів. Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Краса природи рідного краю.

 

 

17.

 

Тарас Шевченко. «Думка» («Тече вода в синє море...»)

Виразне читання віршів Т. Шевченка.

 

 

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розповідає про життя Т. Шевченка в Петербурзі; знає зміст твору, виразно й осмислено читає окремі фрагменти; розкриває історичну основу поеми «Іван Підкова»; висловлює судження про риси й поведінку козацького ватажка; пояснює особливості художніх засобів у зображенні штормового моря, бою.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

розуміє важливість знання історії рідного народу; висловлює власну думку щодо суспільно-політичних питань.

НЛ–2

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення того, що героїзм і мужність – ознаки лицарських чеснот українських козаків - духовний спадок

нащадкам.

18.

 

 

Тарас Шевченко. Поема «Іван Підкова».  

 

19.

 

 

 

Володимир Рутківський. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах»)Твір про волелюбних, сміливих  героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях. Історична основа твору.

 

Предметні компетентності

Учень / учениця:

уміє визначити історичну основу твору; знаходить і коментує описи природи, портрети персонажів, їхні вчинки; аналізує роль художніх засобів.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

висловлює власні судження про геройство та вміння з честю вийти із найскладніших ситуацій козака-характерника Швайки та його юних помічників Грицика та Санька; зіставляє специфіку розкриття історичної теми в літературі та кінематографі; створює презентацію  про головних героїв твору; дискутує про проблеми національної свідомості, патріотизму, зрадництва, усвідомленого вибору.

НЛ–2

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення лицарства, сміливості, фізичної, духовної сили наших предків, потреби виховання й утвердження цих якостей у наш час.

20.

 

 

 

Тема боротьби українських козаків проти татарської орди у творі В. Рутківського «Джури козака Швайки». Незвичайні здібності козаків-характерників.

 

21.

 

Сміливість і відвага козацьких джур Грицика та Санька.

 

22.

 

 

 

Засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників. Описи природи, портрети персонажів у творі.

 

23.

 

 

 

Контрольна робота №2. Загадково прекрасна і славна давнина України.  Контрольний твір.

Тема-тична

Я і світ 

 

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розповідає про дитинство Лесі Українки, її мужність, талановитість;

усвідомлює і вміє пояснити мотив глибокого родинного зв’язку дитини з батьками; характеризує образ ліричної героїні; висловлює власні роздуми про неї.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

висловлює своє ставлення до проблеми бережливого ставлення до природи як важливого чинника реалізації особистості; зіставляє специфіку розкриття  теми в літературі, музиці, кіномистецтві; створює ілюстрації до творів, відеопоезії.

Вивчає напам’ять: вірш «Як дитиною, бувало…».

НЛ–1

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення потреби плекати почуття любові до батьків, родини; формування стоїчних рис характеру (мужності, цілеспрямованості, наполегливості); прагнення до самоосвіти.

24.

 

 

Аналіз контрольної роботи.

Леся Українка . «Мрії», «Як дитиною, бувало...».

напам’ять: вірш «Як дитиною, бувало…»

25.

 

 

Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява. Значення мистецтва у житті людини.

 

 

26.

 

Леся Українка. «Тиша морська».

 

                                Володимир Винниченко. «Федько-халамидник» 

 

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розповідає цікаві епізоди з життя письменника; знає зміст оповідання; виразно і вдумливо читає епізоди, що найбільше вражають; аналізує епічний твір; називає риси характеру Федька, що вирізняють його з-поміж друзів-однолітків, коментує їх; аналізує роль художніх засобів у творі; знаходить портрет, пейзаж, діалоги; формулює головну думку оповідання.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

висловлює своє ставлення до літературних героїв; визначає причиново-наслідкові зв’язки між фактами і явищами; пропонує алгоритм дій.

НЛ–1,2

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення найважливіших цінностей моралі та етики, що роблять людину духовно багатою і щедрою на добро, порядність, чесність.

27.

 

Володимир Винниченко. «Федько-халамидник».

 

28.

 

Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька, його життя і пригоди, стосунки з однолітками.

 

29.

 

РМ № 2 (у).Усний твір-роздум про роль краси в житті людей (на основі складеного плану).

 

 

 

30.

 

Контрольна робота № 3.Творчість Лесі Українки та

Володимира Винниченка  (різнорівнева контрольна робота).

 

 

 

31.

 

Аналіз контрольної роботи.

ПЧ № 2. Твори сучасних українських письменників про дітей.

Тема-тична

32.

 

Підсумковий урок.

 

 

 

doc
Додано
18 липня 2022
Переглядів
466
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку