Календарно-тематичне планування
з української літератури для 6 класу на І семестр
Обов'язкова кількість видів контролю
|
І семестр |
Дата |
Контрольні роботи у формі: |
3 |
|
• контрольного класного твору; |
1 |
|
• виконання інших завдань (тестів, |
2 |
|
відповідей на запитання тощо) |
|
|
Уроки мовленнєвого розвитку |
2 (у+п) |
|
Уроки позакласного читання |
2 |
|
Перевірка зошитів |
4 |
|
Календарно-тематичне планування для 6-го класу складено відповідно до програми: Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804
№ уроку |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Примітки
|
||||||
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
||||||||
|
|
|
|
Предметні компетентності Учень / учениця: знає про рукописні книги часів Русі-України, про автора «Повісті минулих літ» Нестора Лiтописця; про сучасні формати книги; розуміє роль книжки в житті людини, складність і особливість процесу творчості, місце в ньому уяви й фантазії митця, роль читача в «житті» художнього твору; пояснює, де можна «зустрітися» з літературою (літературні журнали, радіопередачі, телебачення, театр, книгарні, бібліотеки, Інтернет); аргументує індивідуальні читацькі інтереси.
Ключові компетентності Учень / учениця:
зіставляє специфіку розкриття теми в різних видах мистецтва; створює презентацію про історію книжки; усвідомлює роль читання впродовж життя для власного зростання; НЛ–1 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення потреби шанобливого ставлення людей до книжки, до освіти. |
|||||
1. |
|
Вступ. Книжка в житті людини. |
|
||||||
Загадково прекрасна і славна давнина України
|
напам’ять: 2 пісні (на вибір учня).
|
Предметні компетентності Учень / учениця: знає про виникнення народної обрядової поезії, її різновиди; розповідає про головні календарні обряди українців; розрізняє і називає різновиди календарно-обрядових пісень; виразно і вдумливо читає їх, коментує зміст; виокремлює й пояснює роль художніх засобів. Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює судження про роль колискової пісні в житті людини, про роль сім’ї та тепло рідного дому, про відповідальність кожного за збереження духовної спадщини для майбутніх поколінь; описує образ матері над колискою дитини (за творами літератури та живопису). Вивчає напам’ять: 2 пісні (на вибір учня). НЛ–1,2 Емоційно-ціннісне ставлення Прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу. Повага до прадавніх вірувань наших предків, гордість за свій талановитий народ, любов до рідних. |
|||||||
2. |
|
Календарно-обрядові пісні. Народна обрядова пісня, її різновиди. Роль і місце пісні в житті українців.
|
|
||||||
3. |
|
Пісні весняного циклу. |
|
||||||
4. |
|
Пісні літнього циклу. «У ржі на межі», «Ой біжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору» (русальні) |
|
||||||
5. |
|
Пісні літнього циклу.«Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, купайло» (купальські), «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські)
|
|
||||||
6. |
|
Пісні зимового циклу. |
|
||||||
7. |
|
Народні колискові пісні. Література рідного краю № 1. Календарно-обрядові пісні рідного краю. |
|
||||||
8. |
|
ПЧ №1. Фольклорне свято.
|
|
|
|||||
9. |
|
РМ №1 (п). Письмова відповідь на запитання «Яку роль відіграє колискова в житті дитини?». |
|
||||||
Пісні літературного походження
|
напам’ять: «Ще не вмерла Україна...» та 1 пісню (на вибір). |
Предметні компетентності Учень / учениця: розуміє і пояснює специфіку пісні лiтературного походження; переказує історію створення національного гімну; розповідає про зв’язок народної легенди про дівчину-Україну з «Молитвою» О. Кониського; виразно і вдумливо читає пісні; визначає й коментує провідні мотиви, пояснює роль символів у них.
Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює судження про значення національного гімну в житті народу; розкриває особливості художнього втілення теми України у творах різних митців. Вивчає напам’ять: «Ще не вмерла Україна...» та 1 пісню (на вибір).
НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення Осмислення почуття патріотизму, утвердження віри в щасливе майбутнє свого народу. |
|||||||
10.
|
|
Пісні літературного походження. «Ще не вмерла Україна» П. Чубинського, М. Вербицького.
|
|
||||||
11.
|
|
Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею. «Молитва» О. Кониського.
|
|
||||||
12. |
|
«Ой, у лузі червона калина похилилася» С.Чарнецького і Г.Труха.
|
|||||||
13. |
|
Контрольна робота №1. Календарно – обрядові пісні. Пісні літературного походження. (різнорівнева контрольна робота).
|
|
|
|||||
14. |
|
Аналіз контрольної роботи. Література рідного краю № 2. «Авторські пісні, що стали народними».
|
Тема-тична |
|
|||||
Микола Вороний. «Євшан-зілля» |
|
Предметні компетентності Учень / учениця: розповідає коротко про письменника; виразно і вдумливо читає поему; визначає головну думку; розповідає про життя ханського сина в полоні руського князя й пояснює, чому він забув рідний край; характеризує образ юнака-половця; співвідносить давноминулі події, описані в поемі, із сучасністю. Ключові компетентності Учень / учениця: розуміє значення історичної пам’яті для кожної людини; пояснює важливість приналежності до свого народу; висловлює судження про її історичну основу, зв’язок із літописною легендою; коментує власне розуміння почуття патріотизму; усвідомлює роль слова в житті людини. НЛ–2
Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення важливості історичної пам’яті для кожної людини та приналежності до свого народу, національної свідомості, вірності Батьківщині. |
|||||||
15. |
|
Микола Вороний. «Євшан-зілля» |
|
||||||
16. |
|
Микола Вороний. «Євшан-зілля». Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів. Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Краса природи рідного краю.
|
|
||||||
17. |
|
Тарас Шевченко. «Думка» («Тече вода в синє море...») Виразне читання віршів Т. Шевченка.
|
|
Предметні компетентності Учень / учениця: розповідає про життя Т. Шевченка в Петербурзі; знає зміст твору, виразно й осмислено читає окремі фрагменти; розкриває історичну основу поеми «Іван Підкова»; висловлює судження про риси й поведінку козацького ватажка; пояснює особливості художніх засобів у зображенні штормового моря, бою. Ключові компетентності Учень / учениця: розуміє важливість знання історії рідного народу; висловлює власну думку щодо суспільно-політичних питань. НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення того, що героїзм і мужність – ознаки лицарських чеснот українських козаків - духовний спадок нащадкам. |
|||||
18.
|
|
Тарас Шевченко. Поема «Іван Підкова». |
|
||||||
19.
|
|
Володимир Рутківський. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах»)Твір про волелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях. Історична основа твору. |
|
Предметні компетентності Учень / учениця: уміє визначити історичну основу твору; знаходить і коментує описи природи, портрети персонажів, їхні вчинки; аналізує роль художніх засобів. Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює власні судження про геройство та вміння з честю вийти із найскладніших ситуацій козака-характерника Швайки та його юних помічників Грицика та Санька; зіставляє специфіку розкриття історичної теми в літературі та кінематографі; створює презентацію про головних героїв твору; дискутує про проблеми національної свідомості, патріотизму, зрадництва, усвідомленого вибору. НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення лицарства, сміливості, фізичної, духовної сили наших предків, потреби виховання й утвердження цих якостей у наш час. |
|||||
20.
|
|
Тема боротьби українських козаків проти татарської орди у творі В. Рутківського «Джури козака Швайки». Незвичайні здібності козаків-характерників. |
|
||||||
21. |
|
Сміливість і відвага козацьких джур Грицика та Санька. |
|
||||||
22.
|
|
Засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників. Описи природи, портрети персонажів у творі. |
|
||||||
23.
|
|
Контрольна робота №2. Загадково прекрасна і славна давнина України. Контрольний твір. |
Тема-тична |
||||||
Я і світ |
|
Предметні компетентності Учень / учениця: розповідає про дитинство Лесі Українки, її мужність, талановитість; усвідомлює і вміє пояснити мотив глибокого родинного зв’язку дитини з батьками; характеризує образ ліричної героїні; висловлює власні роздуми про неї. Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює своє ставлення до проблеми бережливого ставлення до природи як важливого чинника реалізації особистості; зіставляє специфіку розкриття теми в літературі, музиці, кіномистецтві; створює ілюстрації до творів, відеопоезії. Вивчає напам’ять: вірш «Як дитиною, бувало…». НЛ–1 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення потреби плекати почуття любові до батьків, родини; формування стоїчних рис характеру (мужності, цілеспрямованості, наполегливості); прагнення до самоосвіти. |
|||||||
24.
|
|
Аналіз контрольної роботи. Леся Українка . «Мрії», «Як дитиною, бувало...». |
напам’ять: вірш «Як дитиною, бувало…» |
||||||
25.
|
|
Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява. Значення мистецтва у житті людини.
|
|
||||||
26. |
|
Леся Українка. «Тиша морська». |
|
||||||
Володимир Винниченко. «Федько-халамидник» |
|
Предметні компетентності Учень / учениця: розповідає цікаві епізоди з життя письменника; знає зміст оповідання; виразно і вдумливо читає епізоди, що найбільше вражають; аналізує епічний твір; називає риси характеру Федька, що вирізняють його з-поміж друзів-однолітків, коментує їх; аналізує роль художніх засобів у творі; знаходить портрет, пейзаж, діалоги; формулює головну думку оповідання. Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює своє ставлення до літературних героїв; визначає причиново-наслідкові зв’язки між фактами і явищами; пропонує алгоритм дій. НЛ–1,2 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення найважливіших цінностей моралі та етики, що роблять людину духовно багатою і щедрою на добро, порядність, чесність. |
|||||||
27. |
|
Володимир Винниченко. «Федько-халамидник». |
|
||||||
28. |
|
Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька, його життя і пригоди, стосунки з однолітками. |
|
||||||
29. |
|
РМ № 2 (у).Усний твір-роздум про роль краси в житті людей (на основі складеного плану).
|
|
|
|||||
30. |
|
Контрольна робота № 3.Творчість Лесі Українки та Володимира Винниченка (різнорівнева контрольна робота).
|
|
|
|||||
31. |
|
Аналіз контрольної роботи. ПЧ № 2. Твори сучасних українських письменників про дітей. |
Тема-тична |
||||||
32. |
|
Підсумковий урок. |
|
|
|||||