Календарно-тематичне планування з української літератури для 6 класу НУШ на 2023-2024 навчальний рік. Розроблено відповідно до модельної навчальної програми
« Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Архипова В.П., Січкар С.І., Шило С.Б.)
Календарно - тематичне планування
Українська література
6 клас (НУШ)
Модельна навчальна програма «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Архипова В.П., Січкар С.І., Шило С.Б.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
2 год на тиждень (70 годин на рік)
Об’єкти і форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
|
|
Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей |
2 |
3 |
Уроки позакласного читання |
2 |
2 |
|
Література рідного краю |
2 |
2 |
|
1.Сприймає усну інформацію на слух/Аудіювання |
|
|
|
Аудіювання |
1 |
1 |
|
2.Усно взаємодіє та висловлюється/Говоріння |
|
|
|
Розвиток мовлення(усно) |
1 |
1 |
|
3.Сприймає письмові тексти/Читання |
|
|
|
Читання вголос |
1 |
1 |
|
Читання напам’ять |
6 |
2 |
|
4.Письмово взаємодіє та висловлюється/Письмо |
|
|
|
Розвиток мовлення(письмово) |
1 |
1 |
|
Твір |
1 |
1 |
№ |
Зміст програмного матеріалу |
Дата |
К-ть год |
Опис видів навчальної діяльності |
Опис результатів навчання |
Теорія літератури |
Критерії оцінювання |
||||
І СЕМЕСТР РОЗДІЛ 1. ПІСЕННІ СКАРБИ РІДНОГО КРАЮ Тема № 1. Чарівна мелодія слова ( 16 год.) |
|||||||||||
1 |
Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди. |
|
1 |
Робота з епіграфом, афоризмом Випереджувальне завдання «Традиції та обряди українців» «Відстрочена відгадка» Синквейн «Пісня» |
Знає про виникнення обрядової поезії, її різновиди; читає народні пісні відповідно до особливостей інтонації; розуміє та відтворює зміст почутих пісень, толерантно реагує, використовуючи формули мовного етикету, етично висловлює власне ставлення до почутого; розрізняє особливості народних пісень відповідно до їх жанрово-родової належності та стильових ознак; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу пісень. |
ТЛ: народна пісня, повтори, анафора |
Додаток 1 |
||||
2 |
Пісні літнього циклу. Провідні мотиви народних пісень. Русальні пісні. «У ржі на межі», «Ой бiжить,біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору» |
|
1 |
Спостереження- дослідження
|
Читає народні пісні відповідно до особливостей інтонації; визначає провідні мотиви пісень; характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття тексту пісні; визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; передає з використання окремих способів і засобів візуалізації враження від народних пісень; за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт. |
|
Додаток 1 |
||||
3 |
Купальські пісні. «Заплету віночок», «Ой вінку мій,вінку», «Купайло, Купайло!» Жниварські пісні. «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька»
|
|
1 |
Робота в групах «Досліджуємо слово» Карта розуму «Тропи»
|
|
|
Додаток 1 |
||||
4 |
Пісні зимового циклу. «Ой хто, хто Миколая любить», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!» . |
|
1 |
Створення реклами за прочитаним твором |
|
|
Додаток 1 |
||||
5 |
Читання вголос №1 Засоби художньої виразності в піснях. «Засівна», «Щедрик, щедрик,щедрівочка». |
|
1 |
Спостереження- дослідження
|
|
|
Додаток 1
|
||||
6 |
Пісні весняного циклу. «Ой весна, весна – днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого танця» |
|
1 |
Робота в групах «Досліджуємо слово» |
|
|
Додаток 1 |
||||
7 |
Виразне читання пісні напам’ять (на вибір) |
|
1 |
Вивчення напам’ять |
Учні вибирають пісню для виразного читання напам'ять; вправляються в читанні з емоціями, правильною інтонацією та ритмом, щоб відтворити музичність і настрій пісні; зосереджуються на вимові і артикуляції, забезпечуючи чіткість та розбірливість слова; розуміють зміст пісні та його передавання через виразне читання, проявляючи емоційне сприйняття тексту; демонструють свої вміння читати пісню напам'ять перед аудиторією з впевненістю та виразністю. |
|
Додаток 2 |
||||
8 |
Література рідного краю № 1. Календарно-обрядові пісні рідного краю |
|
1 |
Візитівка письменника» Інформація з опорою на життєвий досвід Робота в групах «Літературна карта мого краю»
|
Знає письменників рідного краю;читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; розуміє зміст і висловлює власну думку щодо прочитаного; розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб; залежно від мети читання обирає самостійно або за допомогою інших осіб тексти для читання, які належать до різних стилів і жанрів, аргументує свій вибір. |
|
Додаток 1 |
||||
9 |
Народні колискові пісні: лексичні особливості колискових пісень. «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать». |
|
1 |
Синквейн «Колискова» Гра «Мозаїка» Інтерв’ю «Чи знаю я народні колискові пісні»
|
Читає колискові пісні з урахуванням лексичних та інтонаційних особливостей; характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття тексту пісні; висловлює в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані прослуховуванням колискових пісень; удосконалює письмовий текст. |
ТЛ: колискова
|
Додаток 1 |
||||
10 |
Пісні літературного походження. Урочисті пісні. Гімн. Павло Чубинський та Микола Вербицький. «Ще не вмерла України...»- національний гімн нашої держави. |
|
1 |
Робота в групах «Навчаємося спільно» Дослідження- порівняння явищ
|
Читає літературні пісні відповідно д особливостей інтонації; визначає основні мотиви пісень; розрізняє відому й нову для себе інформацію; висловлює в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у поезії явищ; аналізує зміст написаного з погляду цілісності та повноти викладу. |
ТЛ: гімн |
Додаток 1,2 Напам’ять «Гімн» |
||||
11 |
Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, її зв’язок із «Молитвою» О. Кониського й М.Лисенка, духовним гімном України |
|
1 |
«Творча майстерня» |
Визначає основні мотиви пісень; розрізняє відому й нову для себе інформацію. |
|
Додаток 1 |
||||
12 |
Пісні, що стали народними. Станіслав Чарнецький та Григорій Трух. «Ой, у лузі червона калина похилилася». Дмитро Луценко. «Як тебе не любити, Києве мій». |
|
1 |
Вправи з ключами «Творча майстерня»
|
Учні вправляються в читанні з емоціями, правильною інтонацією та ритмом, щоб відтворити музичність і настрій пісні; зосереджуються на вимові і артикуляції, забезпечуючи чіткість та розбірливість слова; розуміють зміст пісні та його передавання через виразне читання, проявляючи емоційне сприйняття тексту;демонструють свої вміння читати пісню напам'ять перед аудиторією з впевненістю та виразністю. |
|
Додаток 1,2 Напам’ять «Ой,у лузі червона калина похилалася» |
||||
13 |
Тематика та особливості пісень літературного походження.
|
|
1 |
|
Читає літературні пісні відповідно д особливостей інтонації; визначає основні мотиви пісень; розрізняє відому й нову для себе інформацію; висловлює в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у поезії явищ; аналізує зміст написаного з погляду цілісності та повноти викладу. |
|
Додаток 1 |
||||
14 |
Урок розвитку мовлення № 1 (письмово). Есе за темою: “Українська пісня — душа народу” |
|
1 |
Есе |
Учні розуміють тему "Українська пісня — душа народу" і здатні аргументовано пояснити, що робить українську пісню особливою та важливою для народу.; досліджують і збирають інформацію про різні типи українських пісень, їхню історію та значення у культурі та житті українського народу; розвивають навички письма та формулювання власних думок, створюючи есе, в якому вони висловлюють свою особисту позицію та розуміння ролі української пісні; використовують мовні засоби та приклади, щоб підтримати свої думки та аргументи в есе; представляють свої написані есе перед аудиторією, показуючи вміння говорити перед публікою та використовувати відповідну мову та голосовий тон. Демонструє прогрес набуття знань і компетентностей із зазначених тем (письмово) |
|
Додаток 4 |
||||
15 |
Урок позакласного читання № 1 Пісні літературного походження. Левко Лепкий, стрілецька пісня "Ой видно село"
|
|
1 |
Робота з епіграфом, афоризмом «Візитівка письменника» Інформація з опорою на життєвий досвід
|
Переказує (стисло) зміст художнього текст в різний спосіб відповідно до завдання, формулює тему та основну думку художнього тексту, характеризує героя/героїв; проводить паралелі між образами та ситуаціями і власним життєвим досвідом; висловлює в усній/письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним художнім текстом, а також своє ставлення до зображених персонажів, візуалізує їх. |
|
Додаток 1 |
||||
16 |
Контрольна робота № 1 «Чарівна мелодія слова» ( різнорівневі завдання) |
|
1 |
Аналіз та оцінювання прочитаного |
Висловлює в письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним художнім текстом, а також своє ставлення до зображених персонажів, візуалізує їх. |
|
Додаток 1 |
||||
РОЗДІЛ 2. ПОЕТИЧНИЙ ДИВОСВІТ Тема № 2. Чуття гармонії у слові (16 год.) |
|||||||||||
17 |
Тематичне розмаїття поезії. Тарас Шевченко. «Думка» («Тече вода в синє море»)
|
|
1 |
Робота з епіграфом «Візитівка письменника» Творчий експеримент «Ліричний настрій»
|
Читає поетичні твори відповідно до мети читання та інтонаційних особливостей; визначає основні мотиви поезій; характеризує вплив інтонації на зміст; описує свої літературні вподобання, наводячи приклади прочитаних творів; ефективно використовує інформаційні ресурси для задоволення власних читацьких потреб і розширення кол читацьких інтересів; пояснює вплив поезії на формування власного естетичного смаку, читацьких інтересів; обирає самостійно поезії для читання, аргументує свій вибір; творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір; створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; аналізує зміст написаного з погляду цілісності та повноти викладу |
ТЛ: ліричний герой |
Додаток 1,2 Напам’ять «Думка» |
||||
18 |
Тарас Шевченко. «Іван Підкова». Зображення історичного минулого. Героїзм та відвага козаків та їхнього ватажка. |
|
1 |
Вправи з ключами Робота в групах «Місткий кошик» |
Визначає основні мотиви поезій; характеризує вплив інтонації на зміст. |
|
Додаток 1 |
||||
19 |
Неповторний світ дитинства. Леся Українка. «Мрії»,«Як дитиною, бувало...»
|
|
1 |
Виразне читання поезії Робота в парах «Навчаємося спільно»
|
Пояснює вплив поезії на формування власного естетичного смаку, читацьких інтересів. |
|
Додаток 1,2 Напам’ять «Як дитиною, бувало…» |
||||
20 |
Гармонія людини і природи. Леся Українка. «Тиша морська» |
|
1 |
Гра «Загадкова скринька»
|
Творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір. |
|
Додаток 1 |
||||
21 |
Леся Українка. «Співець». Значення мистецтва в житті людини. |
|
1 |
«Творча майстерня» |
|
|
Додаток 1 |
||||
22 |
Віршована мова. Стопа. Віршовий розмір (ямб, хорей, пірихій)
|
|
1 |
«Літературознавча експертиза» |
Обґрунтовує значення інформації, здобутої в прочитаному тексті, для розв’язання визначених завдань, використовуючи різні жанри, форми і способи представлення повідомлень. |
ТЛ: віршові розміри, ямб, хорей |
Додаток 1 |
||||
23 |
Станіслав Чернілевський. «Теплота родинного інтиму...» Настрої і почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність). |
|
1 |
Гра «Відчуй настрій» Літературне лото
|
Характеризує емоційний стан ліричного героя; проводить паралелі між образами і явищами, зображеними в тексті, і власним життєвим досвідом; визначає основні мотиви поезій; визначає спільні та різні елементи і форми подібних з певними структурними ознаками текстів. |
|
Додаток 1 |
||||
24 |
Станіслав Чернілевський «Забула внучка в баби черевички...». ). Образ рідної людини та важливість родинних цінностей |
|
1 |
Гра «Загадкова скринька» «Діаграма Венна»
|
|
|
Додаток 1 |
||||
25 |
Ірина Жиленко. «Жар-Птиця». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу |
|
1 |
Міні-проєкт «Моя бібліотека»
|
Пояснює вплив поезії на формування власного естетичного смаку, читацьких інтересів; висловлює своє ставлення до думок інших, зважаючи на неповноту або суперечливість почутої інформації. |
|
Додаток 1 |
||||
26 |
Ірина Жиленко. «Підкова», «Гном у буфеті». Поетичні роздуми про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ |
|
1 |
Вивчення напам’ять(на вибір) |
|
|
Додаток1, 2 Напам’ять (на вибір) |
||||
27 |
Урок розвитку мовлення № 2 (усно). Створення інфографіки з теми “ ПІСЕННІ СКАРБИ України” (захист проєктів) |
|
1 |
Створення інфографіки до теми уроку |
Учні збирають та аналізують інформацію про пісенні скарби України; визначають ключові елементи та категорії, які характеризують пісенний фольклор України (наприклад, народні мотиви, тематика, регіональні особливості тощо); використовують свої навички організації та візуалізації інформації для створення інфографіки; висловлюють свої думки та ідеї з приводу пісенних скарбів України, обговорюють їх значення та вплив на культуру та ідентичність українського народу; ефективно презентують свої інфографіки, використовуючи вміння говорити перед аудиторією та використовуючи відповідну мову та голосовий тон. |
|
Додаток 1 |
||||
28 |
Контрольна робота №2 . Чуття гармонії у слові. (Контрольний твір на тему : «Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство в поезіях Л.Українки»).
|
|
1 |
Аналіз та оцінювання прочитаного |
Розкриває актуальність поетичних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб |
|
Додаток 5 |
||||
29 |
Сприймає усну інформацію на слух / Аудіювання
|
|
1 |
Текст для прослуховування, питання до тексту / аудіювання |
Учні розуміють інформацію, передану в усній формі, зв'язану з темою "Пісня - душа народа"; усвідомлюють основні ідеї та повідомлення, які висловлюються у піснях, пов'язаних з народними традиціями та культурою.; виявляють емоційну реакцію на прослухану пісню, проявляють емпатію та співчуття до переданих через неї почуттів та настрою; розрізняють основні музичні елементи (мелодію, ритм, темп) в прослуханій пісні та розуміють їх вплив на настрій та емоції; активно беруть участь у дискусіях та обговореннях, ставлять запитання щодо змісту та особливостей прослуханої пісні. |
|
Додаток 1 |
||||
30 |
Література рідного краю №2. Ліричні твори поетів-земляків.
|
|
1 |
Візитівка письменника» Інформація з опорою на життєвий досвід Робота в групах «Літературна карта мого краю»
|
Знає письменників рідного краю;читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; розуміє зміст і висловлює власну думку щодо прочитаного; розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб; залежно від мети читання обирає самостійно або за допомогою інших осіб тексти для читання, які належать до різних стилів і жанрів, аргументує свій вибір. |
|
Додаток 1 |
||||
31 |
Урок позакласного читання № 2 Ігор Калинець. «Стежечка», «Блискавка»,«Веселка», «Криничка», «Дим» .
|
|
1 |
Робота з епіграфом, афоризмом «Візитівка письменника» Інформація з опорою на життєвий досвід Міні-проєкт «У творчій майстерні» |
Переказує (стисло) зміст художнього тексту/медіатексту в різний спосіб відповідно до завдання, формулює тему та основну думку художнього тексту/медіатексту, характеризує героя/героїв; проводить паралелі між образами та ситуаціями і власним життєвим досвідом; висловлює в усній/письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним художнім текстом/медіатекстом, а також своє ставлення до зображених персонажів, візуалізує їх. |
|
Додаток 1 |
||||
32 |
Повторення та узагальнення вивченого за семестр |
|
1 |
«Відстрочена відгадка» |
Розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; описує свої літературні вподобання, знає, яким чином можна задовольнити потреби у знаходженні нової інформації. |
|
Додаток 1
|
||||
ІІ семестр РОЗДІЛ 3. ЖИВИЛЬНІ ДЖЕРЕЛА МУДРИХ КНИГ Тема 3. Із видимого пізнай невидиме (13 год.) |
|||||||||||
33 |
В. Рутківський. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах») – твір про волелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях
|
|
1 |
Карта розуму «Епічний твір» «Візитівка письменника»
|
Читає прозові тексти у різний спосіб відповідно до мети читання; формулює тему та основну думку прозового тексту. |
ТЛ: повість (загальне ознайомлення) |
Додаток 1
|
||||
34 |
В. Рутківський. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах»). Тема боротьби українських козаків проти татарської орди |
|
1 |
«Оживи світлину» «Відгадай, хто я» Робота в групах «Мудрі сови»
|
Розрізняє складники структури тексту відповідно до його жанрово-родової належності та стильових особливостей. |
|
Додаток 1
|
||||
35 |
В. Рутківський. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах»). Сміливість і відвага козацьких джур Грицика та Санька. Засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників |
|
1 |
Гра «Темна конячка» «Запитання до тексту» Робота з інфографікою Гра «Втрачена інформація»
|
Співвідносить зміст прозового тексту з історичним та культурним контекстом. |
|
Додаток 1
|
||||
36 |
Урок розвиткумовлення №3. Твір-характеристика персонажа твору В. Рутківського «Джури козака Швайки» («На козацьких островах») (на вибір,письмово) |
|
1 |
|
Характеризує поведінку та вчинки героїв; проводить паралелі між образами і явищами, зображеними в тексті, і власним життєвим досвідом. |
|
Додаток 5
|
||||
37 |
Сприймає усну інформацію на слух / Аудіювання Розділ “Суперечка” стор. 95 |
|
1 |
Текст для прослуховування, питання до тексту / аудіювання |
Учні розуміють інформацію, передану в усній формі. |
|
Додаток 1
|
||||
38 |
Урок позакласного читання №3 Емма Андієвська .«Казка про яян». |
|
1 |
Робота з епіграфом, афоризмом «Візитівка письменника» Інформація з опорою на життєвий досвід Робота в групах «Літературна карта мого краю» Міні-проєкт «У творчій майстерні» |
Переказує (стисло) зміст художнього тексту/медіатексту в різний спосіб відповідно до завдання, формулює тему та основну думку художнього тексту/медіатексту, характеризує героя/героїв; проводить паралелі між образами та ситуаціями і власним життєвим досвідом; висловлює в усній/письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним художнім текстом/медіатекстом, а також своє ставлення до зображених персонажів, візуалізує їх. |
|
Додаток 1
|
||||
39 |
Микола Вороний. «Євшан-зілля». Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів. Краса природи рідного краю
|
|
1 |
«Візитівка письменника» «Оживи світлину» Робота в групах «Навчаючи вчуся» «Асоціативний кущ» «Діаграма Венна»
|
Читає ліро-епічні твори у різний спосіб відповідно до мети читання та композиційних особливостей; формулює тему та основний мотив поеми; співвідносить зміст поеми з історичним та культурним контекстом; визначає спільні та різні елементи змісту і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; характеризує поведінку та вчинки героїв; відтворює основні думки і факти, окремі висловлювання персонажів у ліро-епічному творі, що розкривають зміст почутого повідомлення; аргументує власну оцінку прочитаного тексту, наводячи доречні цитати; створює письмові текст визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету; адресата, власний життєвий досвід; удосконалює письмовий текст. |
ТЛ: ліричний герой, ліро-епічний твір, поема |
Додаток 1
|
||||
40 |
Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Добір прислів’їв, крилатих виразів, фразеологічних зворотів, що виражають головну ідею твору М. Вороного «Євшан-зілля» |
|
1 |
«Запитання до тексту» Робота в парах «Досліджуємо слово» Літературна вікторина «Упізнай героя»
|
Визначає основну і другорядну інформацію, мікротеми, важливі деталі в поемі; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; характеризує вплив засобів художньої виразності на зміст твору; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу опрацьованого тексту. |
|
Додаток 1
|
||||
41 |
В. Нестайко – визнаний у світі український дитячий письменник. «Тореадори з Васюківки».
|
|
1 |
Випереджувальні завдання Гра «Так – Ні»
|
Читає повісті у різний спосіб відповідно до мети читання; визначає тему, сюжетнокомпозиційні особливості та проблематику повістей; |
ТЛ: сюжет |
Додаток 1
|
||||
42 |
Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки». Пригодницький захоплюючий сюжет твору, мрія і дійсність, смішне, комічне, романтичне у творі
|
|
1 |
«Займи позицію» Ґронування «Образ героя»
|
Визначає тему, сюжетнокомпозиційні особливості та проблематику повістей; |
|
Додаток 1
|
||||
43 |
Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки». Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього |
|
1 |
Гра «Упізнай героя» «Картинна галерея»(ілюстрації,комікси до творів)
|
Характеризує поведінку та вчинки героїв; проводить паралелі між образами і ситуаціями, зображеними в повісті, і власним життєвим досвідом; проектує власну поведінку в ситуаціях, подібних до тих, що зображено в тексті; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу опрацьованого тексту; виявляє взаємозв’язок змісту або інших компонентів твору із власними потребами для особистісного розвитку; |
|
Додаток 1
|
||||
44 |
Урок розвитку мовлення №4. Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки». Характеристика улюбленого героя(усно) |
|
1 |
Рольова гра |
Вирізняє спільні та різні риси між власним мовленням і мовленням інших осіб, урізноманітнює власне мовлення завдяки читанню літературних творів, роботі із словниками та довідковими джерелами; |
|
Додаток 1
|
||||
45 |
Контрольна робота №3 Із видимого пізнай невидиме (тестові завдання) |
|
1 |
Аналіз та оцінювання прочитаного |
Визначає спільні та різні елементи змісту і форми подібних за певними структурними ознаками текстів |
|
Додаток 1
|
||||
ТЕМА 4. Із видимого пізнай невидиме (продовження) ( 13 год)
|
|||||||||||
46 |
Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом |
|
1 |
Випереджувальні завдання Гра «Так – Ні» «Займи позицію» |
Читає повісті у різний спосіб відповідно до мети читання; визначає тему, сюжетнокомпозиційні особливості та проблематику повістей. |
|
Додаток 1
|
||||
47 |
Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків – головних героїв |
|
1 |
Ґронування «Образ героя» Гра «Упізнай героя» «Картинна галерея»(ілюстрації, комікси до творів) |
Характеризує поведінку та вчинки героїв; проводить паралелі між образами і ситуаціями, зображеними в повісті, і власним життєвим досвідом; проектує власну поведінку в ситуаціях, подібних до тих, що зображено в тексті; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу опрацьованого тексту; виявляє взаємозв’язок змісту або інших компонентів твору із власними потребами для особистісного розвитку; вирізняє спільні та різні риси між власним мовленням і мовленням інших осіб, урізноманітнює власне мовлення завдяки читанню літературних творів, роботі із словниками та довідковими джерелами. |
|
Додаток 1
|
||||
48 |
Читання вголос №2 Виразне читання окремих розділів повісті Ярослава Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера» |
|
1 |
Рольова гра |
|
|
Додаток 1
|
||||
49 |
Леся Воронина — сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9». Фантастична, романтична повість про виховання гідності та мужності
|
|
1 |
Випереджувальні завдання Гра «Так – Ні» |
Читає повісті у різний спосіб відповідно до мети читання; визначає тему, сюжетнокомпозиційні особливості та проблематику повістей. |
|
Додаток 1
|
||||
50 |
Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9». Клим Джура – рятівник світу. Його друзі й вороги |
|
1 |
«Займи позицію» |
Характеризує поведінку та вчинки героїв; проводить паралелі між образами і ситуаціями, зображеними в повісті, і власним життєвим досвідом; проектує власну поведінку в ситуаціях, подібних до тих, що зображено в тексті. |
|
Додаток 1
|
||||
51 |
Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9». Еволюція Клима від боягуза до супергероя |
|
1 |
Ґронування «Образ героя» Гра «Упізнай героя» |
Формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу опрацьованого тексту; виявляє взаємозв’язок змісту або інших компонентів твору із власними потребами для особистісного розвитку. |
|
Додаток 1
|
||||
52 |
Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9». Роль сім’ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині |
|
1 |
«Картинна галерея»(ілюстрації, комікси до творів) |
Вирізняє спільні та різні риси між власним мовленням і мовленням інших осіб, урізноманітнює власне мовлення завдяки читанню літературних творів, роботі із словниками та довідковими джерелами. |
|
Додаток 1
|
||||
53 |
Література рідного краю №3 Ознайомлення творами письменників-земляків. |
|
1 |
Візитівка письменника» Інформація з опорою на життєвий досвід Робота в групах «Літературна карта мого краю» |
Знає письменників рідного краю;читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; розуміє зміст і висловлює власну думку щодо прочитаного; розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб; залежно від мети читання обирає самостійно або за допомогою інших осіб тексти для читання, які належать до різних стилів і жанрів, аргументує свій вибір. |
|
Додаток 1
|
||||
54 |
Таємничі, веселі й незвичайні події у фантастичних творах. Зірка Мензатюк. «Ангел Золоте Волосся» (скорочено) |
|
1 |
Вправи з ключами «Мікрофон» |
Читає фантастичні твори у різний спосіб відповідно до мети читання; визначає тему, сюжетно-композиційні особливості та проблематику повістей; творчо опрацьовує прочитаний текст, у разі потреби змінюючи персонажів, додаючи окремі епізоди, переказуючи прочитане з позиції одного з персонажів; характеризує поведінку та вчинки героїв; проводить паралелі між образами і явищами, зображеними в тексті, і власним життєвим досвідом. |
|
Додаток 1
|
||||
55 |
Зірка Мензатюк. «Ангел Золоте Волосся». Кмітливі й винахідливі герої фантастичних творів. |
|
1 |
«Запитання до тексту» «Моделювання» |
Розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб; висловлюється в захищеному цифровому середовищі щодо проблем, пов’язаних із життєвим досвідом, зокрема із читацькою практикою; за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт. |
|
Додаток 1
|
||||
56 |
Емма Андієвська. «Казка про яян». Порушення питань моралі, дружби, сили слова. Добро й любов до світу |
|
1 |
Міні-проєкт «Фантастична мандрівка» |
Читає фантастичні твори у різний спосіб відповідно до мети читання; визначає тему, сюжетно-композиційні особливості та проблематику повістей; творчо опрацьовує прочитаний текст, у разі потреби змінюючи персонажів, додаючи окремі епізоди, переказуючи прочитане з позиції одного з персонажів; характеризує поведінку та вчинки героїв; проводить паралелі між образами і явищами, зображеними в тексті, і власним життєвим досвідом. |
|
Додаток 1
|
||||
57 |
Емма Андієвська. «Говорюща риба». Прихований повчальний зміст творів. Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом |
|
1 |
«Займи позицію» |
Читає фантастичні твори у різний спосіб відповідно до мети читання; визначає тему, висловлюється в захищеному цифровому середовищі щодо проблем, пов’язаних із життєвим досвідом, зокрема із читацькою практикою; за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт. |
|
Додаток 1
|
||||
58 |
Контрольна робота № 4. Із видимого пізнай невидиме (Контрольний твір на тему : 1.Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків у повісті Ярослава Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». 2. Еволюція Клима від боягуза до супергероя (Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9»). )
|
|
1 |
Аналіз та оцінювання прочитаного |
Розкриває актуальність поетичних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб. |
|
Додаток 4
|
||||
Тема 5. Від смішного до великого ( 12 год)
|
|||||||||||
59 |
Степан Руданський. «Добре торгувалось». Співомовки С.Руданського − унікальне явище у світовому письменстві. |
|
1 |
Синквейн «Гумор» «Інтерв’ю з письменником» |
Читає гумористичні твори у різний спосіб відповідно до мети читання та інтонаційних особливостей; визначає тему, сюжетнокомпозиційні особливості та викривальну спрямованість гуморесок; характеризує особливості форми гуморесок та співомовок, зумовлені змістом; |
ТЛ: гумор, сатира |
Додаток 1
|
||||
60 |
Степан Руданський. «Запорожці у короля», «Торбин брат».. Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини. |
|
1 |
Робота в групах «Дерево рішень» |
Формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу опрацьованого тексту; за мотивами прочитаного виявляє взаємозв’язок змісту або інших компонентів твору із власними потребами для особистісного розвитку; проеціює власний або відомий життєвий досвід на порушені в гумористичних творах проблеми; добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення; створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; удосконалює письмовий текст; за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт. |
|
Додаток 1
|
||||
61 |
Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних творів. Гуморески. Співомовки. Павло Глазовий. «Еволюція», «Найважча роль». |
|
1 |
«Творча майстерня» |
Читає гумористичні твори у різний спосіб відповідно до мети читання та інтонаційних особливостей; визначає тему, сюжетнокомпозиційні особливості та викривальну спрямованість гуморесок; характеризує особливості форми гуморесок та співомовок, зумовлені змістом; |
ТЛ: гумореска, співомовка |
Додаток 1,2 Напам’ять (на вибір)
|
||||
62 |
Павло Глазовий. «Заморські гості», «Похвала». Викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів. |
|
1 |
Міні-проєкт «У полоні сміху» |
Формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу опрацьованого тексту; за мотивами прочитаного виявляє взаємозв’язок змісту або інших компонентів твору із власними потребами для особистісного розвитку; проеціює власний або відомий життєвий досвід на порушені в гумористичних творах проблеми; добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення; створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; удосконалює письмовий текст; за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт. |
|
Додаток 1
|
||||
63 |
Байка. Гумор і сатира в байках. Будова та алегоричний зміст байки.Леонід Глібов. «Щука», |
|
1 |
«Візитівка письменника» Синквейн «Байка» |
Читає байки відповідно до інтонаційних особливостей та мети читання; характеризує порушені в байці проблеми; виявляє і відтворює алегоричний зміст байки, розрізняючи інтонацію, силу голосу, логічні наголоси, темп, паузи, міміку, жести; творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір. |
ТЛ: байка. алегорія, мораль |
Додаток 1,2 Напам’ять «Щука» |
||||
64 |
Леонід Глібов. «Муха і Бджола», «Жаба і Віл». Алегоричні образи |
|
1 |
Створення ілюстрацій до байок Інсценізація байки |
Характеризує поведінку та вчинки героїв; проводить паралелі між образами і явищами, зображеними в тексті, і власним життєвим досвідом; вирізняє спільні та різні риси між власним мовленням і мовленням інших осіб, урізноманітнює власне мовлення завдяки читанню літературних творів, роботі із словниками та довідковими джерелами; унаочнює та візуалізує текст, використовуючи різні засоби для відтворення змісту. |
|
Додаток 1
|
||||
65 |
Науково-художня та науково-популярна література як різновид дитячої пізнавальної літератури. Людмила Старицька-Черняхівська . «Хвилини життя Лесі Українки» (фрагменти). |
|
1 |
Робота в парах «Навчаємося спільно» «Запитання до тексту» «Відстрочена відгадка» |
Читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; аргументує власну оцінку прочитаного тексту, наводячи доречні цитати; визначає спільні та відмінні елементи змісту і форми подібних за певними структурними ознаками текстів. |
|
Додаток 1
|
||||
66 |
Навчальна література, тексти із ЗМІ |
|
1 |
«Шість капелюхів мислення» «Мікрофон» «Рольова гра» |
Розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; описує свої літературні вподобання, знає, яким чином можна задовольнити потреби у знаходженні нової інформації. |
|
Додаток 1
|
||||
67 |
Контрольна робота №5. Від смішного до великого( тестові завдання). |
|
1 |
Аналіз та оцінювання прочитаного |
Визначає спільні та різні елементи змісту і форми подібних за певними структурними ознаками текстів |
|
Додаток 1
|
||||
68 |
Урок позакласного читання №4 Леонід Глібов. Байки (на вибір учителя). |
|
1 |
Міні-проєкт «У творчій майстерні» |
Переказує (стисло) зміст художнього тексту в різний спосіб відповідно до завдання, формулює тему та основну думку художнього текст, характеризує героя/героїв; проводить паралелі між образами та ситуаціями і власним життєвим досвідом; висловлює в усній/письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним художнім текстом, а також своє ставлення до зображенихперсонажів, візуалізує їх. |
|
Додаток 1
|
||||
69 |
Урок літератури рідного краю №4 Ознайомлення з творами письменників- земляків. |
|
1 |
Робота в групах «Літературна карта мого краю» |
Знає письменників рідного краю
|
|
Додаток 1
|
||||
70 |
Підсумковий урок . Література на літо |
|
1 |
«Шість капелюхів мислення» |
Розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; описує свої літературні вподобання, знає, яким чином можна задовольнити потреби у знаходженні нової інформації. |
|
Додаток 1
|
||||