Календарно-тематичне планування за НМК Solutions 3rd edition Intermediate, Units Introduction, 1 – 4 (80 годин), Oxford University Press
Учитель: Душніцька Ірина Ігорівна
№ |
Д А Т А |
Тематика ситуативного спілкування |
Очікувані результати |
Змістові лінії |
Комунікативні види діяльності Рецептивні Продуктивні / інтеракційні |
Мовний інвентар |
Д/З |
||||
Зорове сприймання Reading |
Сприймання на слух Listening |
Усна взаємодія та усне продукування Speaking |
Писемна взаємодія та продукування Writing Онлайн взаємодія |
Лексика |
Граматика |
||||||
Unit Introduction |
|||||||||||
1 |
|
IA Vocabulary Holidays Канікули SB. p. 4 |
Розказувати про свої літні канікули |
Доносить до співрозмо вника свої думки, реакції та плани на майбутнє |
SB p. 4 ex. 2 WB p.4 ex. 3 |
SB p. 4 ex. 2 |
Do you like visiting museums? – Yes, I do. / No, I don’t. Did you go mountain biking? – No, I didn’t. Did you? –Yes, I did. I went mountain biking with my family near Bristol. |
WB p. 4 ex. 5 |
Tourist & visitor attractions: castle, cathedral, church, mosque, harbour SB p.121 Vocabulary Builder IA |
Past Simple: Regular verbs (-ed) (+/ - / ?) SB p.126 Grammar Builder I.1 |
WB p. 4 |
2 |
|
IB Grammar You’re always forgetting things! Ти завжди про все забуваєш! SB p. 5 |
Розмовляти про події сьогодення та майбутні домовленості і плани/ наміри |
SB p. 5 ex. 2 WB p. 5 ex. 3 |
SB p. 5 ex. 2 |
What do you usually do at weekends? – I usually meet friends in town. What about this weekend? – On Saturday, I’m … On Sunday, I’m … What are you thinking about? What do you think of this film? |
WB p. 5 ex. 6 |
Social activities: go for a bike ride/walk, go out for lunch, go to a café with friends |
Contrast: Present simple and continuous Dynamic and state verbs SB p.126 Grammar Builder I.2 |
WB p. 5 |
|
3 |
|
IC Vocabulary School show Пам’ятні події SB p.6 |
Запитувати про та описувати стан людини |
SB p. 6 ex. 2 WB p. 6 ex. 2 |
SB p. 6 ex. 2, 5 |
The first speaker is envious because his friend has got a really nice new phone. The girl is bored because she has nothing to do. The girl is boring because she always talks about the same things. |
WB p. 6 ex. 4, 6 |
Adjectives describing feeling (anxious, bored) & personality (flexible, punctual) SB p.121 Vocabulary Builder IC |
–ed and –ing adjectives Negative prefixes (un-, dis-, im-) |
WB p. 6 |
|
4 |
|
ID Grammar Plans for weekend Плани на вихідні SB p.7 |
Розповідати про вірогідні чи певні речі, домовлятися про зустріч |
SB p. 7 ex. 2 WB p. 7 ex. 2, 4 |
SB p. 7 ex. 3 |
What are you up to at the weekend? – I’m going to go for a bike ride. You’ll be OK. Don’t worry about it. The teacher is going to get angry with noisy students. |
SB p. 7 ex. 8 WB p. 7 ex. 4 |
|
Articles Will/going to SB p.127 Grammar Builder I.3&I.4 |
WB p. 7 |
|
5 6 |
|
Photocopiable resources: Vocabulary Review, Grammar Review (Teacher’s Resource Disk – Photocopiable activities section) |
Unit 1. Generations |
|||||||||||
7 |
|
1A Vocabulary Ages and stages Різні покоління SB p. 8-9 |
Розповідати про різні періоди життя людей |
Демонст- рує розумін- ня цінності культур- ного розмаїття та потреби жити разом у мирі.
Обгово- рює громадя- нську позицію та власні погляди щодо участі у міднаро- дних програ- мах обміну студен- тами.
Форму- лює особисті ціннісні пріорите- ти. |
|
SB p. 8-9 ex. 2, 5, 6 WB p. 8 ex. 4 |
How long has your family lived in your home town? Did they emigrate from another country? When? Why? Are you related to anyone famous? |
SB p. 9 ex. 4 WB p. 8 ex.6 |
Stages of life: be a centenarian/an infant/a toddler ancestors Life events: be born, be brought up (by), … SB p.121 Vocabulary Builder 1A |
Recycle: Past Tense contrast |
WB p. 8 |
8 |
|
1B Grammar The longest lifespan Найдовша тривалість життя SB p.10 |
Розуміти прочитаний текст про події, що відбулися у різний час у минулому |
SB p. 10 ex. 2 WB p. 9 ex. 6 |
|
He/ She was born … At the age of … he/she left school and got a job as … After he/she had left home, he/she … While he/she was living in..., he/she … He/ She got married in … . |
SB p. 10 ex. 7 WB p. 9 ex. 3, 4 |
Lifespan, descendant |
Contrast: Past Simple Past Continuous Past Perfect SB p.128 Grammar Builder 1.1 |
WB p. 9 |
|
9 |
|
1C Listening Family Tensions Напруга в стосунках. Планшет на обід SB p. 11 |
Розуміти на слух наміри та ставлення автора до теми спілкування |
SB p. 11 ex. 2 WB p. 10 ex. 1 |
SB p.11 ex. 4-7 WB p. 10 ex. 2, 4, 6, 7 |
When did you last feel cross? – I felt cross when my sister broke my hairdryer. This game is tiring. I’m tired. I think I’m loyal, but I’m a bit impatient. |
SB p. 11, ex. 7 |
Attitude (adjectives): Accusing, bitter, complimentary, enthusiastic, miserable, sympathetic, urgent |
|
WB p.10 |
|
10 |
|
1D Grammar Things were different in my time… Спогади SB p. 12 |
Розмовляти про спогади людей. Розповідати про звички та речі, які мали місце в минулому, а тепер зникли |
SB p. 12 ex. 1 |
SB p. 12 ex. 1, 4, 6 |
I used to read my sister’s magazines. My sister didn’t use to like it. Did she use to get angry? – Yes, she did. I used to ride my bike to school. These glasses feel strange, but I’ll get used to them. She hates losing. She isn’t used to it! |
SB p. 12 ex.7 WB p. 11 ex.3, 4 |
|
Used to (+/- /?) Get used to Be used to SB p. 129 Grammar Builder 1.2 |
WB p.11 |
|
11 |
|
1E Word Skills I used to be older… Минулі події та спогади SB p. 13 |
Розповідати про минулі події та спогади |
SB p. 13 ex. 1 WB p. 12 ex. 2 |
|
Which famous people do you look up to? Why? – I look up … because … |
WB p. 12 ex. 4 |
Live up to, walk out on, fit in with, get on with, sign up for, catch up with, go through with, put up with, run out of |
Three-part phrasal verbs |
WB p.12 |
|
12 |
|
1F Reading Adolescence. How to handle your parents? Як «приборкати» своїх батьків? SB p. 14-15 |
Розуміти зміст тексту про покращення стосунків підлітків та батьків |
SB p. 14-15 ex. 2 WB p. 13 ex. 4 |
SB p. 14-15 ex. 2 |
Presenting your ideas: I (don’t) agree that… It’s (not) true to say that … In my experience, … Personally, I believe that … I’m not sure about that. For example/For instance, … |
|
Noun & Adjective endings: adolescence/ent Related nouns and adjectives |
Past Continuous and past simple |
WB p.13 |
13 |
|
1G Speaking Study abroad. Home from home. Навчання за кордоном з проживанням в родині SB p. 16 |
Відтворення діалогу щодо програми за обміном |
Обгово- рює особли- вості взаємодії різних поколінь. |
|
SB p. 16 ex. 3, 5 WB p. 14 ex. 2, 4 |
What should he/she take to England? What things could he/she learn, apart from the language? How did you keep in contact with your family and friends while in England? Should he/she go out alone at night in …? |
SB p. 16, ex. 7 WB p. 14 ex. 3, 6 |
Exchange programmes: eat different food, gain confidence, miss home/ family/ friends, speak a foreign language |
Advice: Should and ought to (+/- /?) |
WB p.14 |
14 |
|
1H Writing A message to a penfriend. Шукаю друга! SB p. 17 |
Писати невеликий лист – представити себе |
SB p. 17 ex.1, 3 WB p. 15 ex. 3 |
|
Polite requests: Would it be possible for you to …? Could you please …? Would you mind if …? Would you mind (+ -ing form)? I wonder if … |
SB p. 15 ex. 9 WB p. 15 ex. 5 |
|
|
WB p.15 |
|
15 |
|
Culture: Relationships Відносини. Стиль життя WB p.16 |
Вести розмову про стосунки зі старшим поколінням |
WB p. 16 ex. 2 |
|
Generation gaps may occur because… Differences between generations are… |
WB p. 16 ex. 5 |
Goal, rigid, influence, push boundaries, income, reliable |
|
WB p.16 |
|
16 |
|
Culture: Scholarship programmes Міжнародні освітні програми WB p.17 |
Запитувати і розповідати про участь у стипендіаль- них програмах |
WB p. 17 ex. 2, 3 |
|
I am interested in the programme because… |
WB p. 17 ex. 4 |
Education programme, education fees, involve in…, get onto, maintain contact with people, the host country |
|
WB p.17 |
|
17 |
|
Exam Skills Trainer 1 SB p. 18-19 |
|||||||||
18 |
|
Cumulative Review 1 (Units I-1) SB p. 112-113 |
|||||||||
19 |
|
End-of-unit 1 test (Course Tests) |
|||||||||
20 |
|
Culture: Ethnic minorities in the UK SB p.112 |
|||||||||
21 |
|
Solutions Video Lesson 1 Diwali in Leicester (Solutions 3rd ed. Course DVD/ Classroom Presentation Tool/ Teacher’s Resource Disk DVD Worksheets) |
|||||||||
22 23 |
|
Photocopiable resources: 1A, 1B, 1D, Grammar Review, Vocabulary Review (Teacher’s Resource Disk – Photocopiable activities section) |
|||||||||
Unit 2. Leisure Time |
|||||||||||
24 |
|
2A Vocabulary Love it or hate it Чи мені до вподоби мій вільний час? SB p. 20-21 |
Обговорюва- ти свої захоплення та вподобання |
Описує розмаїття захоплень та вподо- бань і активно- го відпочи- нку. |
SB p. 20-21 ex. 9 |
SB p. 21 ex. 6, 7 WB p. 18 ex. 4, 5 |
Don’t get me wrong, I love going to the cinema or watching DVDs, but … I disagree with Speaker 1. I think camping is great because sleeping in a tent is fun. |
SB p.19 ex.4 WB p.18 ex.6 |
Activities&sports: collect figures/cards/ stamps, text friends, use social media Do (drama), play (chess) or go (cycling) |
Recycle: Present simple and adverbs of frequency |
WB p.18 |
25 |
|
2B Grammar Strange collections Колекціонери- диваки SB p. 22 |
Розуміти зміст тексту про досвід людей в колекціону- ванні речей |
SB p. 22 ex. 2 WB p. 19 ex. 5 |
|
Have you ever gone bowling? – Yes, I went bowling last week. Have you ever been abroad? – Yes, I have. Where did you go? – I went to the USA. When was that? – I went last summer. |
SB p. 22 ex. 8 WB p. 19 ex. 4 |
Memorabilia, employer, fill with, gym outfit, purchase |
Contrast: Present perfect and Past simple been/gone SB p. 129 Grammar B. 2.1 |
WB p.19 |
26 |
|
2C Listening Eating out Їмо не вдома SB p.23 |
Пізнати/ ототожнюва- ти контекст почутого діалогу |
Обгово- рює особливо сті харчуван ня та харчові звички, описує свої враження
Надає рекомен- дації щодо дотриман ня здорового способу життя. Описує своє захоплен ня і власний досвід під час виконан- ня.
Оцінює інфраст- руктуру дозвілля власної громади (школи). |
SB p. 23 ex. 2 |
SB p. 23 ex. 3-5, 7 WB p. 20 ex. 3, 4, 6, 7 |
If you follow a (gluten-free) diet, you can’t eat (wheat). If you (lactose) intolerant, you avoid (milk). Vegans don’t eat eggs, but most vegetarians do. My favourite dishes to eat at home/in a restaurant are … . |
WB p. 20 ex.2 |
Food dishes: curry, pudding, stew, stir-fry Phrases to describe experiences: a real let-down SB p.122 Vocabulary Builder 2C |
|
WB p.20 |
27 |
|
2D Grammar Meeting at the cinema Зустріч біля кінотеатру SB p.24 |
Висловлюва- ти дію, яка вже закінчилася і має вплив на теперішню ситуацію |
SB p. 24 ex. 2 WB p. 21 ex. 1 |
SB p. 24 ex. 2 |
How long have they been living in France? – They’ve been living in Paris for 10 years. I’ve owed him £50 since the summer. |
|
Enthusiastic, Odeon/ IMAX, sweat |
Present perfect simple and continuous SB p.130 Grammar Builder 2.2 |
WB p.21 |
|
28 |
|
2E Word Skills Unusual sports venues Незвичне місце для спорту SB p. 25 |
Сприймати інформацію та розповідати про незвичну територію для спорту |
|
SB p. 25 ex. 3, 7 |
I’ve heard that the swimming pool is solar-heated. Persuading: I feel this is a good idea because … Disagreeing: I see your point, but … |
SB p. 25 ex. 8 WB p. 22 ex. 5 |
Flood lights, safety net, tower block Air-conditioned, full- sized, open-air, solar- heated, soundproof |
Compound nouns and adjectives |
WB p.22 |
|
29 |
|
2F Reading Field games «Пошук скарбів» в час хай-тек SB p. 26-27 |
Описувати незвичні захоплення. |
SB p. 26 ex. 2 WB p. 23 ex. 2 |
SB p. 27 ex. 2 |
Explaining preferences: I’d find it … It sounds really … It appeals/doesn’t appeal to me because.. I’d rather …I can’t stand... I don’t mind … , but … |
|
Geocaching, logbook, webcam cache Prepositions: across, all along, all over Adjectives: addictive, time-consuming SB p 122 Vocabulary Builder 2F |
|
WB p.23 |
|
30 |
|
2G Speaking A day out with adventure activities Вихідний з пригодами SB p.28 |
Описувати екстремальні захоплення. Обговорюва- ти свої захоплення |
|
SB p. 28 ex. 3, 4 WB p. 24 ex. 3, 4 |
Expressing preferences: I quite fancy … I think … is a better option than… Raising objections: Don’t you think it (would be better)? I’d rather (go climbing) than (karting). Coming to an agreement: We need to make a decision. Overall, …would be better. |
SB p. 28 ex. 5 WB p. 24 ex. 5 |
Adventure activities: abseiling, bungee jumping, hiking, kayaking, mountain biking, parkour |
|
WB p.24 |
|
31 |
|
2H Writing A blog post open day at school День відкритих дверей в школі. SB p.29 |
Висловлюва- ти думку у блозі. Писати про подію в школі |
SB p. 25 ex. 2 WB p. 25 ex. 3 |
|
Have you made any plans for…? Let me know then. I really hope that you… What do you reckon? Do you fancy…? |
SB p.2 9 ex. 7 WB p. 25 ex. 6 |
School clubs: art club, debating/ drama society, film/fitness club, school choir/ orchestra, science club |
|
WB p.25 |
32 |
|
Culture: Sports Holidays in Ukraine Спортивні канікули в Україні WB p.26 |
Писати другові про спортивні канікули |
Наводить приклади впливу відомих спортс- менів України на популя- ризацію фізичної культури і спорту. |
WB p. 26 ex. 1, 2 |
|
|
WB p. 26 ex. 5 |
Fancy an adventure, ride up to… easily get lost, underwater safari, add… (rock climbing) to your wish list |
|
WB p.26 |
33 |
|
Culture: Sports personalities. Ukrainian athletes at the top of their game Спортсмени України WB p. 27 |
Розповідати про улюблених спортсменів України на основі тексту |
WB p. 27 ex. 2, 3 |
|
He/ She plays/ does/ goes… His/ Her major successes are… He/ She started… His/ Her early life was…. |
WB p. 27 ex. 5 |
Junior competition, manage to reach, consistent performance, a world- class fencer, individual performance, team performance, remarkably |
|
WB p.27 |
|
34 |
|
Exam Skills Trainer 1 WB p. 28-29 |
|||||||||
35 |
|
End-of-unit 2 test (Course Tests) |
|||||||||
36 |
|
Culture: Tinseltown (Hollywood) SB p. 113 |
|||||||||
37 |
|
Solutions Video Lesson 2 Los Angeles (Solutions 3rd ed. Course DVD/ Classroom Presentation Tool/ Teacher’s Resource Disk DVD Worksheets) |
|||||||||
38 |
|
Домашнє читання |
|||||||||
39 40 |
|
Photocopiable resources: 2A, 2B, 2D, Grammar Review, Vocabulary Review (Teacher’s Resource Disk – Photocopiable activities section) |
|||||||||
Unit 3. The human body |
|||||||||||
48
49 |
|
3A Vocabulary Parts of the body Як багато ти знаєш про людське тіло? SB p. 30-31
Частини тіла людини. |
Розповідати про частини тіла та їхне пошкоджен- ня |
Описує власний стиль життя та визначає пріорите- ти.
Критично оцінює вплив гаджетів на життя і здоров’я одноліт- ків. |
SB p. 31 ex. 5 |
SB p. 31 ex. 6-8 WB p. 30 ex. 4, 6 |
Have you ever broken a bone? – No, I haven’t. / Yes, I have. I broke my arm when I was 10. I was climbing a tree and I fell to the ground. |
SB p. 31 ex. 9 |
Parts of the body: ankle, bottom, brain Treatments: antibiotics, bandage Accidents&injures: bang your head, twist or sprain a wrist, etc. |
Recycle: Present perfect Past simple |
WB p.30 |
50
51 |
|
3B Grammar Bio-printing 3Д-друк органів- альтернативне лікування SB p. 32
В здоровому тілі- здоровий дух. Прислів’я про здоров’я. |
Погодитися/ відхиляти точку зору. Висловлюва- ти припущення щодо альтернатив- ного лікування |
SB p. 32 ex. 2, 7 |
|
I think you’ll study maths at university. – No, I definitely won’t study maths. I might study history. What will you do if you feel ill? – I’ll visit the doctor. / I won’t come to school. |
SB p. 32 ex. 1, 4, 8 WB p. 31 ex. 2, 5 |
Three-dimensional objects, kidneys |
Will, may, might, could 1st conditional SB p. 131 Grammar Builder 3.1+3.2 |
WB p.31 |
|
52 |
|
3C Listening The body limits Можливості |
Сприймати спеціальну інформацію |
SB p. 33 ex. 3 WB p. 32 ex. 5 |
SB p. 33 ex. 2-6 WB p. 32 ex. 1, 3, 5, 6 |
Actually our bodies are very fragile and do not cope well with the extremes. Heat can be dangerous. |
SB p. 33 ex. 7 WB p. 32 ex. 4 |
Endurance, become dehydrated, frostbite, heat, high attitude |
|
WB p.32 |
Календарно-тематичне планування до НМК Solutions 3rd edition Intermediate, Units Introduction, 1 – 4
© Oxford University Press PHOTOCOPIABLE
|
|
людського тіла SB p. 33 |
на слух. |
Демонст- рує розумін- ня впливу звичок на стан здоров’я.
Дає поради щодо правиль- ного та раціона- льного плануван ня власного розпоря- дку дня. Вислов- лює повагу до спортс- менів з обмеже- ними можливо- стями.
Порівнює типові для різних культур спортивні події. |
|
|
You can get frostbite if the temperature of your skin falls to 0°C or below. |
|
Large numbers, fractions, percentages, ratios |
|
|
53 |
|
3D Grammar In 10.000 years... В далекому майбутньому… SB p. 34 |
Розповідати про вірогідні чи певні речі в майбутньому |
SB p. 34 ex. 2 WB p. 33 ex. 3 |
|
Asking for and offering a response: Do you agree? What’s your view/ opinion? I’m not sure I agree. I think/don’t think you’re right. That’s what I think too. |
SB p. 34 ex. 6 WB p. 33 ex. 5 |
Future time expressions: in 100 years’ time |
Future continuous Future perfect SB p.132 Gram. Builder 3.3 |
WB p.33 |
|
54 |
|
3E Word Skills A gut feeling? Вплив емоцій на тіло SB p. 35 |
Впізнавати слова з однієї родини, опис почуттів |
SB p. 35 ex. 2 WB p. 34 |
|
I sometimes feel afraid if I see a very large spider. I always get anxious when … |
SB p. 35 ex. 4 |
Feelings: afraid, anxious, ashamed, disgusted, envious, proud, surprised |
Related nouns, adjectives and adverbs |
WB p.34 |
|
55 |
|
3F Reading Body clock Персональний годинник SB p. 36-37 |
Ділитися власними думками з іншими людьми |
SB p. 36-37 ex. 2 WB p. 35 ex. 3 |
SB p. 37 ex. 2 |
It should definitely… What do you think? I can’t really decide,… Do you agree? I’m not sure about that. You might be right. |
|
Homonyms: exercise (n/v) SB p.122 Vocabulary Builder 3F |
should, must, have to |
WB p.35 |
|
56 |
|
3G Speaking It seems to me as if … Схоже (здається мені), що … SB p. 38
Повторення теми Тематична
Здоровий спосіб життя |
Описувати фото та відповідати на запитання стосовно зображеного |
|
SB p. 38 ex. 2, 4, 5, 8 |
Speculating about photos: It looks like some kind of dance class. They’re in a park, or maybe in the countryside. There’s a sort of climbing frame. It’s most likely in the evening. Two men are doing pull-ups, or something like that. |
WB p. 36 ex. 3-4 |
Describing appearance: SB p.122 Vocabulary Builder 3G |
|
WB p.36 |
|
57 |
|
3H Writing Opinion essay about exercising for teens Aргументоване есе щодо зарядки для пілдітків SB p.39 |
Писати аргументова- не есе за темою здоров’я |
SB p. 39 ex. 3 WB p. 37 ex. 1 |
|
Introducing opinions: In my view,... Additional points: Moreover, .. Proposals & solutions: In order to tackle this problem, … Conclusions: To sum up, … |
SB p. 39 ex. 6-8 WB p. 37 ex. 4-5 |
|
Discourse markers |
WB p.37 |
|
58 |
|
Culture: Ukrainian Paralympic athletes. Optimism through sport Українські параолімпійські спортсмени WB p. 38 |
Розповідати про Олімпійські ігри та українських параолімпій- ських спортсменів на основі тексту |
WB p. 38 ex. 2, 3 |
|
|
WB p. 38 ex. 5 |
Paralympic and Olympic sports. Medals, achievement, athlete, training, compete, disabled, swimmer, winning, heroes |
|
WB p.38 |
59
60 |
|
Culture: Mood and the Weather Погода та настрій WB p. 39
Як погода впливає на настрій людини? |
Описувати вплив погоди на настрійб самопочуття та різні життєві події |
Робить повідом- лення про вплив погоди на стан та настрій людини. |
WB p. 38 ex. 2, 3 |
|
Mood change according to… People who are/ aren’t affected by changes in the weather. |
WB p. 39 ex. 5 |
Mood change according to…, grumpier, find a link between…, benefit from |
|
WB p.39 |
61 |
|
Cumulative Review 2 (Units I-3) WB p. 114-115 |
|||||||||
62 |
|
Exam Skills Trainer 2 SB p. 40-41 |
|||||||||
63 |
|
End-of-unit 3 test (Course Tests) |
|||||||||
64
65 |
|
Culture: British Sporting events. SB p. 114
Українські спортивні новини. Розвиток навичок аудіювання |
|||||||||
66 |
|
Solutions Video Lesson 3 British Sports (Solutions 3rd ed. Course DVD/ Classroom Presentation Tool/ Teacher’s Resource Disk DVD Worksheets) |
|||||||||
67 68 |
|
Photocopiable resources: 3A, 3B, 3D, Grammar Review, Vocabulary Review (Teacher’s Resource Disk – Photocopiable activities section) |
|||||||||
69 |
|
Домашнє читання |
|||||||||
70
71 |
|
21st century Skills project 1: Internet Forum post challenging ourselves (Teacher’s Resource Disk)
Повторення теми Тематична
|
|||||||||
Unit 4. Home |
|||||||||||
72
73 |
|
4A Vocabulary Describing houses and homes Опис житла SB p. 42-43
Дім моєї мрії. |
Описувати різні види житла зовні та всередині |
Порівнює вартість житла, місцезна- ходження і переваги.
Форму- лює особисті- сні ціннісні пріорите- ти. Описує та обгово- рює переваги різних видів житла. |
|
SB p. 42-43 ex. 1, 3, 6, 8-11 |
Describing where you live: It’s a flat/detached house/ terraced house. It’s in the centre/on the outskirts/in the suburbs. There’s a park/ There are some shops nearby. It’s got … (bedrooms). It’s a bit/very (adjective). |
SB p. 43 ex. 12 WB p. 40 ex. 4 |
Types of home: bungalow, mansion, thatched cottage, … Parts of ahouse & garden: basement Describing houses and rooms: cosy, cramped, tiny, substuntial |
Recycle: some/any, much/many |
WB p.40 |
74
75 |
|
4B Grammar Renting a flat Оренда житла SB p. 44
Готелі в Україні та в Англії |
Розуміти текст про оренду житла |
SB p. 44 ex. 2 |
SB p. 44 ex. 5 |
It’s the one of the fewest rooms and the least space. The more we spend on rent, the less we’ll have for other things. It’s less expensive than it seems because… What’s the most impressive building you’ve ever visited? |
SB p. 44 ex. 6 WB p. 41 |
Delapidated |
Comparative & superlative adjectives and adverbs. Double comparatives SB p. 132 Grammar Builder 4.1 |
WB p.41 |
|
76
77 |
|
4C Listening Young and homeless Молоді і безхатні SB p. 45
Де і як живуть люди |
Сприймати інформацію на слух, розуміти перефразу- вання |
SB p. 45 ex. 2 |
SB p. 45 ex. 4-6 WB p. 42 ex. 2, 4, 5 |
I think the worst thing would be not having a bed/feeling cold all the time/not being able to wash… |
SB p. 45 ex. 7 |
Tackle, attitude, hygiene |
|
WB p.42 |
78
79 |
|
4D Grammar I wish I lived here… Якщо б я тут жив… SB p. 46
Якщо б це був мій будинок… |
Розповідати про уявні ситуації та речі, які хотів би змінити |
Демонст- рує розумін- ня цінності культур- ного розмаїття та необхідно сті жити разом у мирі.
Дискутує довкола питань екології життя та альтерна- тивне житло.
Робить повідом- лення про основні пам’ятки історії і культури та про архітек- турні стилі України. |
SB p. 46 ex. 2 WB p. 43 ex. 2 |
SB p. 46 ex. 2 |
I wished I lived here. If only I were a member of (Howard) family. If it were my house, I would not allow people to visit. If I owned Castle Howard, I.. |
SB p. 46 ex. 8 WB p. 43 ex. 3 |
passage |
Second conditional I wish/If only SB p. 134 Grammar Builder 4.2+4.3 |
WB p.43 |
80
81 |
|
4E Word Skills Unique house. Spectacular view Будинок, що вражає SB p. 47
Вражаючі будівлі |
Розповідати про щось, використову- ючи сталі вирази |
SB p. 47 ex. 2 WB p. 44 ex. 2 |
SB p. 47 ex. 3 |
What can I do for you? You can take a look at some pictures. Can I make an appointment to look around? |
SB p. 47 ex. 7 |
Solitude Do (yoga), make (up my mind), take (photos) SB p. 123 Vocabulary Builder 4E |
Do, make, take Collocations |
WB p.44 |
|
82 |
|
4F Reading Alternative living Альтернативне житло SB p. 48-49 |
Розуміти текст про альтернатив- не житло |
SB p. 48 ex. 2 WB p. 45 ex. 3 |
SB p. 48 ex. 2 |
I think this home is the most original and clever, because… The most useful from the social point of view is … I wouldn’t like to live in such kind of houses, because … |
|
Home: front door, skyscriper, rubbish dump |
Compound nouns |
WB p.45 |
|
83
84 |
|
4G Speaking Choose your accommodation Жити в родині чи в гуртожитку? SB p. 50 Повторення теми Тематична
Моє житло
Де б ти хотіла жити? |
Описувати, порівнювати та обговорюва- ти фото |
WB p. 46 ex. 5 |
SB p. 48 ex. 3, 4, 6, 8 WB p .45 ex. 3 |
From the point of view of cost, a host family would be better, because … Phrases for gaining time: Let me see. I suppose the thing is, … |
SB p.50 ex.9 WB p.46 ex.5 |
In the house: bedside table, bunk bed, duvet |
|
WB p.46 |
|
85
86 |
|
4H Writing Just moved to … Емейл до друга про свою нову квартиру SB p. 51
Моє житло. Опис житла |
Писати про місцезнаход- ження та внутрішні прикраси квартири |
SB p. 51 ex. 2 WB p. 47 ex. 1 |
|
Starting & ending an email: I hope everything is well with you. How are you? Keep in touch. Got to go now. Say hi to (Ben) for me. |
SB p. 51 ex. 8 WB p. 47 ex. 5, 6 |
|
Would rather, had better SB p. 135 Grammar Builder 4.4 |
WB p.47 |
|
87 |
|
Culture: Historic Buildings. A Ukrainian Fortress Історичні будівлі WB p. 48 |
Розповідати про культурну українську спадщину |
WB p. 48 ex. 2, 3 |
|
Ukraine has some of the most impressive…in Europe. Take.., for example. It stands on… Some years ago, …Today, .. |
WB p. 48, ex. 5 |
Wall, hut, settlement, basement, roof, tower |
|
WB p.48 |
|
88 |
|
Culture: Ukrainian Baroque Українське бароко WB p. 49 |
Писати статтю у шкільний журнал архітектурні стилі в Україні |
WB p. 49 ex. 1, 2 |
|
|
WB p. 49, ex. 4 |
Feature, aisle, celling, dome, layout, stucco |
|
WB p.49 |
89 |
|
Exam Skills Trainer 2 WB p. 50-51 |
90 |
|
End-of-unit 4 test (Course Tests) |
91 |
|
Culture: Royal Palaces. Buckingham Palace SB p. 113 |
92 |
|
Solutions Video Lesson 4 Queen Victoria and Osborne House (Solutions 3rd ed. Course DVD/ Classroom Presentation Tool/ Teacher’s Resource Disk DVD Worksheets) |
93 |
|
Photocopiable resources: 4A, 4B, 4D, Grammar Review, Vocabulary Review (Teacher’s Resource Disk – Photocopiable activities section) |
94 |
|
Домашнє читання Повторення теми Тематична
|
95 |
|
Контроль навичок читання |
96 |
|
Контроль навичок говоріння |
97 |
|
Контроль навичок сприймання на слух (аудіювання) |
98
99 |
|
Контроль навичок письма
Аналіз контрольних робіт |
100 |
|
Підсумковий урок за рік |