Презентація на тему: “Хіба ревуть воли, як ясла повні?” Панаса Мирного. Образи роману.

Про матеріал
Мета: закріпити життєвий і творчий шлях Панаса Яковича Рудченко, розкрити соціальне та психологічне вмотивування бунтарства Чіпки, роль інших персонажів у характеристиці образу Чіпки; розвивати вміння характеризувати образи – персонажі літературних творів, усне мовлення учнів, виховувати в них гуманне ставлення до слабших, доброту, щирість, співчутливість. Обладнання: текст роману, ілюстрації, мультимедійна підтримка.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема: “Хіба ревуть воли, як ясла повні?” Панаса Мирного. Образи роману. Мета: закріпити життєвий і творчий шлях Панаса Яковича Рудченко, розкрити соціальне та психологічне вмотивування бунтарства Чіпки, роль інших персонажів у характеристиці образу Чіпки; розвивати вміння характеризувати образи – персонажі літературних творів, усне мовлення учнів, виховувати в них гуманне ставлення до слабших, доброту, щирість, співчутливість. Обладнання: текст роману, ілюстрації, мультимедійна підтримка.

Номер слайду 2

Панас Мирний ( Рудченко Панас Якович) ( 1849 – 1920) Народився в м. Миргород на Полтавщині, в родині бухгалтера повітової скарбниці. Навчався у школах і повітових училищах Миргорода та Гадяча. З 14 років був на “власному хлібі”. З 1871р. до самої смерті письменник жив і працював у Полтаві, посідаючи різні посадив губернській скарбниці, а згодом – у казенній палаті. Помер 28 січня 1920р. Похований у Полтаві.

Номер слайду 3

Оповідання “Лихий попутав” – сирота Варка, за невмисне втоплену дитину, спокутувала “гріх” в тюрмі і монастирі”. Повість “П’яниця” – Іван Левадний зломлений морально, опускається на саме дно життя і гине.

Номер слайду 4

Повість “Лихі люди” – змальовано розмежування в середовищі інтелігенції. Петро Телепень і Тимофій Жук – виступили на боротьбу проти сил реакції. Шестерний і Попенко, навпаки, стали вірними охоронцями системи, яка захищала кривдників, ставила всілякі перешкоди на шляху суспільного прогресу.

Номер слайду 5

Доповіді дітей, робота з тестами в зошитах (самостійна робота). Актуалізація опорних знань? Жанр твору? Автори роману? Що символізують воли? З скількох частин складається роман? Які проблеми порушили письменники у романі? Які сюжетні лінії були розкриті?

Номер слайду 6

Новий матеріал: Головний герой – Чіпка Варениченко; Оришка – бабуся; Мотря – мати Чіпки – ідеал моральної чистоти дізнавшись про криваву різню, вчинену Чіпкою, вона наклала на себе руки; Галя – дружина; Грицько та його дружина Христя; Гицько – егоїст, байдужий, Христя – сердечна, чуйна; Носіїв зла в романізображено - панів Польських, земців Кряжова, Шовкуна, станового Дмитренка, судового секретаря Чижика.

Номер слайду 7

Підсумок уроку? Що позитивного в Чіпці, а що негативного? Характеристика героїв роману? Оцінювання учнів: Д/З: підготуватися до характеристики інших героїв роману (письмово).

ppt
Додано
9 вересня 2020
Переглядів
1991
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку