Календарно-тематичне планування "Здоровя, добробут, безпека"

Про матеріал
Календарно-тематичне планування "Здоров'я, добробут, безпека" 6 клас дітей із порушеннями інтелектуального розвитку
Перегляд файлу

Здоров’я, добробут та безпека

1 година на тиждень,  35 годин на рік

Модельна навчальна програма інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут» для 5-6 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку (авт. Тороп К. С., Ярмола Н. А., Калюкова Ж. С.)

уроку

Тема уроку

Дата

Примітка

 

ЗМІСТОВА ЛІНІЯ  «ЛЮДИНА І ЗДОРОВ’Я» (13 год)

1.

Добробут особистий і суспільний. Здоров’я та хвороба. Цінність здоров’я. Чинники, що впливають на здоров’я.

 

 

2.

Щоденне піклування про своє здоров’я. Гігієна тіла, корисні звички. Вікові зміни в організмі людини. Причини порушення здоров’я.

 

 

3.

Травми, опіки, обмороження та

захворювання, їх профілактика.

 

 

4.

Здоровий спосіб життя.

Принципи здорового способу життя.

Показники здоров’я і розвитку підлітків.

Раціональна організація життєдіяльності

підлітків.

 

 

5.

Шкідливі звички. Вплив на здоров’я підлітків мобільних телефонів, ноутбуків, планшетів тощо. Небезпека куріння, вживання алкогольних та токсичних речовин.

Пагубність пасивного куріння

 

 

6.

Вплив на організм різних чинників, які

приводять до шкідливих звичок. Вплив конфліктів на здоров’я людини. Причини виникнення конфліктів. Подолання конфліктів.

 

 

7.

Булінг та кібербулінг, способи боротьби з ними. Безпека в інтернеті. Правила безпечного знаходження у віртуальному середовищі.

 

 

8.

Гігієна харчування.

Збалансованість харчування. Харчові

продукти та поживні речовини. Вітаміни та

їх вплив на здоров’я.

 

 

9.

Значення води для організму людини. Можливі небезпеки при використанні неякісної води.

 

 

10.

Вибір продуктів харчування. Екологічно

чисті продукти харчування. Режим раціонального харчування. Гігієна харчування. Харчові отруєння. Домедична допомога при харчових отруєннях.

Хвороби брудних рук (дизентерия).

 

 

11.

Психічне здоров’я.

Збереження і зміцнення психічного здоров’я.

Основні складові психічного здоров’я.

Емоції, настрій, співчуття. Емоційно-вольове життя людини.

 

 

12.

Сприйняття інформації. Види пам’яті.

Формування адекватної самооцінки.

Вміння володіти собою, подолання негативних станів (агресія, гнів).

 

 

13.

Значення сну для психічного здоров’я

підлітків. Вплив оточуючого середовища на

психічне здоров’я людини. Значення релаксації для зміцнення психічного здоров’я. Традиції збереження здоров’я в родині.

Урок узагальнення знань.

 

 

ЗМІСТОВА ЛІНІЯ « ЛЮДИНА І БЕЗПЕКА» (13 год)

14.

Людина, середовище її проживання, безпека людини. Безпека та небезпека оточуючого

середовища. Безпечна поведінка в громадських місцях. Захист від кримінальних небезпек.

 

 

15.

Екстремальні та надзвичайні ситуації.

Автономна ситуація. Правила поведінки в різних автономних ситуаціях . Правила поведінки з незнайомими людьми.

Ризики проникнення в оселю зловмисників.

 

 

16.

Безпека в побуті.

Електропостачання, газопостачання, водопостачання сучасних будинків.

Безпечне користування різними побутовими

приладами. Ризики побутового травмування.

Правила безпеки при ураженні

електричним струмом, попадання засобів

побутової хімії на шкіру та в очі, отруєнні

отрутохімікатами.

 

 

17.

Можливі аварійні та небезпечні ситуації.

Типові причини їх виникнення. Способи

оповіщення про них. Рятувальні служби. Дії

під час виникнення аварійних ситуацій.

 

 

18.

Самозахист. Найпростіша домедична допомога.

 

 

19.

Пожежна безпека.

Види пожеж. Причини їх виникнення.

Способи гасіння невеликих пожеж.

Правила поведінки під час пожежі.

Самозахист під час пожежі. Засоби

пожежогасіння.

 

 

20.

Безпека в довкіллі.

Мінна безпека. Що робити у разі виникнення

Вибухонебезпечних предметів. Що робити, якщо опинились поблизу вибуху.

 

 

21.

Безпека на воді.

Основні правила поведінки на воді та

біля водоймищ.

 

 

22.

Тварини навколо нас.

Безпека спілкування з дикими та бездомними

тваринами. Збереження природного середовища. Корисні зміни довкілля для здоров’я людей. Негативні наслідки

технічного прогресу.

 

 

23.

Безпека дорожнього руху.

Безпека руху пішохода. Перехід дороги. Види

пішохідних переходів. Знаки. Дорожня

розмітка. Види перехресть. Перехід дороги з трамвайними коліями.

 

 

24.

Безпека на зупинках громадського

транспорту.

Безпека пасажирів у громадському транспорті. Правила поводження у транспортному засобі. Правила поведінки біля залізничних колій. Перехід залізниці.

 

 

25.

Основні вимоги правил дорожнього руху для

велосипедиста. Основні знаки, що

потрібно знати велосипедисту.

 

 

26.

Дорожньо-транспортні пригоди.

Правила поведінки в разі ДТП.

Урок узагальнення знань.

 

 

ЗМІСТОВА ЛІНІЯ « ЛЮДИНА І ДОБРОБУТ» (9 год)

27.

Людина і добробут.

Добробут — ступінь задоволення певних потреб людини. Складники добробуту. Особистий добробут.

 

 

28.

Якість нашого життя. Особисті потреби,

бажання, інтереси. Планування власного

часу. Задоволення власних потреб. Власні

гроші. Вибір товарів для задоволення власних

потреб.

 

 

29.

Родинний добробут.

Сім’я та її потреби. Добробут сім’ї. Взаєморозуміння, взаємоповага та взаємопідтримка в родині. Посильний внесок дітей у сімейний добробут.

 

 

30.

Родинні стосунки.

Суспільний добробут. Забезпеченість

населення необхідними матеріальними і

духовними благами.

 

 

31.

Життя у суспільстві, вміння поводитись у

соціумі. Допомога іншим, добросусідство.

 

 

32.

Волонтерство. Чи може підліток бути

волонтером. Волонтерський рух

 

 

33.

Поняття людської гідності. Турбота держави про життя людей.

 

 

34.

Урок узагальнення знань.

 

 

35.

Підсумковий урок за рік.

 

 

 

docx
Додано
23 вересня
Переглядів
122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку