Здоров’я, добробут та безпека
1 година на тиждень, 35 годин на рік
№ уроку |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
|
|||
ЗМІСТОВА ЛІНІЯ «ЛЮДИНА І ЗДОРОВ’Я» (13 год) |
|||
1. |
Добробут особистий і суспільний. Здоров’я та хвороба. Цінність здоров’я. Чинники, що впливають на здоров’я. |
|
|
2. |
Щоденне піклування про своє здоров’я. Гігієна тіла, корисні звички. Вікові зміни в організмі людини. Причини порушення здоров’я. |
|
|
3. |
Травми, опіки, обмороження та захворювання, їх профілактика. |
|
|
4. |
Здоровий спосіб життя. Принципи здорового способу життя. Показники здоров’я і розвитку підлітків. Раціональна організація життєдіяльності підлітків. |
|
|
5. |
Шкідливі звички. Вплив на здоров’я підлітків мобільних телефонів, ноутбуків, планшетів тощо. Небезпека куріння, вживання алкогольних та токсичних речовин. Пагубність пасивного куріння |
|
|
6. |
Вплив на організм різних чинників, які приводять до шкідливих звичок. Вплив конфліктів на здоров’я людини. Причини виникнення конфліктів. Подолання конфліктів. |
|
|
7. |
Булінг та кібербулінг, способи боротьби з ними. Безпека в інтернеті. Правила безпечного знаходження у віртуальному середовищі. |
|
|
8. |
Гігієна харчування. Збалансованість харчування. Харчові продукти та поживні речовини. Вітаміни та їх вплив на здоров’я. |
|
|
9. |
Значення води для організму людини. Можливі небезпеки при використанні неякісної води. |
|
|
10. |
Вибір продуктів харчування. Екологічно чисті продукти харчування. Режим раціонального харчування. Гігієна харчування. Харчові отруєння. Домедична допомога при харчових отруєннях. Хвороби брудних рук (дизентерия). |
|
|
11. |
Психічне здоров’я. Збереження і зміцнення психічного здоров’я. Основні складові психічного здоров’я. Емоції, настрій, співчуття. Емоційно-вольове життя людини. |
|
|
12. |
Сприйняття інформації. Види пам’яті. Формування адекватної самооцінки. Вміння володіти собою, подолання негативних станів (агресія, гнів). |
|
|
13. |
Значення сну для психічного здоров’я підлітків. Вплив оточуючого середовища на психічне здоров’я людини. Значення релаксації для зміцнення психічного здоров’я. Традиції збереження здоров’я в родині. Урок узагальнення знань. |
|
|
ЗМІСТОВА ЛІНІЯ « ЛЮДИНА І БЕЗПЕКА» (13 год) |
|||
14. |
Людина, середовище її проживання, безпека людини. Безпека та небезпека оточуючого середовища. Безпечна поведінка в громадських місцях. Захист від кримінальних небезпек. |
|
|
15. |
Екстремальні та надзвичайні ситуації. Автономна ситуація. Правила поведінки в різних автономних ситуаціях . Правила поведінки з незнайомими людьми. Ризики проникнення в оселю зловмисників. |
|
|
16. |
Безпека в побуті. Електропостачання, газопостачання, водопостачання сучасних будинків. Безпечне користування різними побутовими приладами. Ризики побутового травмування. Правила безпеки при ураженні електричним струмом, попадання засобів побутової хімії на шкіру та в очі, отруєнні отрутохімікатами. |
|
|
17. |
Можливі аварійні та небезпечні ситуації. Типові причини їх виникнення. Способи оповіщення про них. Рятувальні служби. Дії під час виникнення аварійних ситуацій. |
|
|
18. |
Самозахист. Найпростіша домедична допомога. |
|
|
19. |
Пожежна безпека. Види пожеж. Причини їх виникнення. Способи гасіння невеликих пожеж. Правила поведінки під час пожежі. Самозахист під час пожежі. Засоби пожежогасіння. |
|
|
20. |
Безпека в довкіллі. Мінна безпека. Що робити у разі виникнення Вибухонебезпечних предметів. Що робити, якщо опинились поблизу вибуху. |
|
|
21. |
Безпека на воді. Основні правила поведінки на воді та біля водоймищ. |
|
|
22. |
Тварини навколо нас. Безпека спілкування з дикими та бездомними тваринами. Збереження природного середовища. Корисні зміни довкілля для здоров’я людей. Негативні наслідки технічного прогресу. |
|
|
23. |
Безпека дорожнього руху. Безпека руху пішохода. Перехід дороги. Види пішохідних переходів. Знаки. Дорожня розмітка. Види перехресть. Перехід дороги з трамвайними коліями. |
|
|
24. |
Безпека на зупинках громадського транспорту. Безпека пасажирів у громадському транспорті. Правила поводження у транспортному засобі. Правила поведінки біля залізничних колій. Перехід залізниці. |
|
|
25. |
Основні вимоги правил дорожнього руху для велосипедиста. Основні знаки, що потрібно знати велосипедисту. |
|
|
26. |
Дорожньо-транспортні пригоди. Правила поведінки в разі ДТП. Урок узагальнення знань. |
|
|
ЗМІСТОВА ЛІНІЯ « ЛЮДИНА І ДОБРОБУТ» (9 год) |
|||
27. |
Людина і добробут. Добробут — ступінь задоволення певних потреб людини. Складники добробуту. Особистий добробут. |
|
|
28. |
Якість нашого життя. Особисті потреби, бажання, інтереси. Планування власного часу. Задоволення власних потреб. Власні гроші. Вибір товарів для задоволення власних потреб. |
|
|
29. |
Родинний добробут. Сім’я та її потреби. Добробут сім’ї. Взаєморозуміння, взаємоповага та взаємопідтримка в родині. Посильний внесок дітей у сімейний добробут. |
|
|
30. |
Родинні стосунки. Суспільний добробут. Забезпеченість населення необхідними матеріальними і духовними благами. |
|
|
31. |
Життя у суспільстві, вміння поводитись у соціумі. Допомога іншим, добросусідство. |
|
|
32. |
Волонтерство. Чи може підліток бути волонтером. Волонтерський рух |
|
|
33. |
Поняття людської гідності. Турбота держави про життя людей. |
|
|
34. |
Урок узагальнення знань. |
|
|
35. |
Підсумковий урок за рік. |
|
|