«ЗДОРОВ’Я, БЕЗПЕКА ТА ДОБРОБУТ.
6 клас (інтегрований курс)»
Відповідальний за навчальну програму Власюк К.П.
№ |
Тема |
Очікувальні результати |
Моніторинг |
ВСТУП. БАЗОВІ ПОНЯТТЯ |
-За додатковими поясненями діє за алгоритмом відповідно до інструкцій у небезпечних ситуаціях. -Бережливо ставиться до власного й чужого майна, обґрунтовує недоторканість чужого майна. -Здатний викликати необхідні рятувальні служби, повідомляючи відповідно до ситуа- ції необхідну інформацію. -Визначає потенційні небезпеки навколишнього середовища для здоров’я й безпеки людини. -З допомогою асистента вчителя розпізнає ймовірні небезпеки природного, техногенного, соціального характеру й побутового походження.
|
|
|
1 |
Життя і здоров’я людини. Цінність життя і здоров’я. Безпечна життєдіяльність. |
||
2 |
Безпека і ризики. Види і рівні ризику. Виправдані і невиправдані ризики. |
||
3 |
Соціальне середовище і здоров’я. Захист від кримінальних небезпек. |
||
4 |
Природа і здоров’я. Вплив природних чинників на здоров’я людини. |
||
5 |
Технічний прогрес і здоров’я. Екологічні проблеми довкілля. Узагальнення і систематизація знань. |
||
РОЗДІЛ 1. ФІЗИЧНЕ ЗДОРОВ’Я |
-Здатний викликати необхідні рятувальні служби, повідомляючи відповідно до ситуації необхідну інформацію. -За навідними питаннями пояснює наслідки недотримання здорового способу життя. -З підтримкою асистента вчителя звертається до фахівців у небезпечних ситуаціях, наслідкам яких не може зарадити власними силами. -Досліджує та обговорює чинники, котрі впливають на стан здоров’я -Обирає продукти харчування, способи проведення дозвілля, відповідний одяг, які приносять задоволення й користь для здоров’я, безпеки й добробуту. -Бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості потреби.
|
|
|
6 |
Харчування і здоров’я. Вода і поживні речовини. Особливості харчування підлітків. |
||
7 |
Збалансоване харчування. Як формуються харчові звички. Калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичних навантажень. |
||
8 |
Наслідки неправильного харчування. Причини й профілактика цукрового діабету, йододефіциту, харчових отруєнь. Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів. |
||
9 |
Перша допомога при харчових отруєннях. Харчові добавки і допінги, їх вплив на здоров’я. |
||
10 |
Особиста гігієна. Догляд за шкірою. Гігієна ротової порожнини. |
||
11 |
Профілактика інфекційних захворювань. Епідемії нашого часу: ВІЛ-інфекція, туберкульоз, ковід-19. Шляхи інфікування та методи захисту. |
||
12 |
Узагальнення і систематизація знань. |
||
РОЗДІЛ 2. ПСИХІЧНЕ І ДУХОВНЕ ЗДОРОВ’Я |
-З допомогою асистента вчителя визначає наслідки соціальних впливів на прийняття рішення щодо здоров’я, безпеки й добробуту (реклама, вплив інших осіб, медійна інформація). -Аналізує причини вибору нездорової поведінки. -Визначає свої потреби, бажання, інтереси й цілі. -Визначає форми поведінки, які приносять задоволення без нанесення шкоди власному здоров’ю й здоров’ю інших осіб. -Самостійно створює й реалізовує короткострокові плани щодо досягнення успіху, зокрема в навчанні, спорті, побуті тощо. -Виявляє наполегливість у досягненні мети. |
|
|
13 |
Фізичний і психічний розвиток підлітка. Ознаки гармонійного розвитку. |
||
14 |
Самооцінка і здоров’я. Формування адекватної самооцінки. |
||
15 |
Види рішень. Алгоритм ухвалення зважених рішень. |
||
16 |
Протидія соціальному тиску. Вплив реклами на рішення людини. |
||
17 |
Звички і здоров’я. Корисні і шкідливі звички. |
||
18 |
Тютюн і здоров’я. Міфи і факти про тютюн. Негайні наслідки куріння. |
||
19 |
Небезпека алкоголю і наркотиків. Міфи і факти про алкоголь і наркотики. |
||
20 |
Наслідки зловживання алкоголем. Чому люди обирають тверезе життя. Узагальнення і систематизація знань. |
||
РОЗДІЛ 4. СОЦІАЛЬНЕ ЗДОРОВ’Я |
-Пояснює вплив спілкування на складники здоров’я, безпеки й добробуту. -Застосовує вербальні й невербальні засоби спілкування для конструктивної комунікації. -Розрізняє ситуації, коли силу переконання використали з позитивними чи негативними намірами. -Розрізняє складники особистого простору (інтимний, соціальний, публічний), поважає свій і чужий особистий простір під час спілкування. -З допомогою досліджує та обговорює ситуації булінгу, зокрема кібербулінгу. -Прогнозує ризики комунікації у віртуальному середовищі. -Бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби.
|
|
|
21 |
Спілкування і здоров’я. Стилі спілкування: пасивний, агресивний, упевнений. |
||
22 |
Навички ефективного спілкування. Як спілкуватися у незнайомій компанії. |
||
23 |
Стосунки і здоров’я. Ознаки здорових стосунків. Як стати командою. |
||
24 |
Позитивні й негативні впливи однолітків. Підліткові компанії. Протидія булінгу. |
||
25 |
Види і наслідки конфліктів. Самоконтроль у конфліктних ситуаціях. Узагальнення і систематизація знань. |
||
РОЗДІЛ 5. БЕЗПЕКА У ПОБУТІ І ДОВКІЛЛІ |
-Діє за алгоритмом відповідно до інструкцій у небезпечних ситуаціях. -Обґрунтовує необхідність власної відповідальності за поведінку в побуті та в громадських місцях. -Бережливо ставиться до власного й чужого майна, обґрунтовує недоторканість чужого майна. -З допомогою моделює ситуацію надання елементарної долікарської допомоги в разі травматизму чи поганого самопочуття. -Здатний викликати необхідні рятувальні служби, повідомляючи відповідно до ситуації необхідну інформацію. -Ухвалює рішення щодо надання самодопомоги й допомоги іншим, звернення до інших осіб чи відповідних служб -Моделює послідовність дій у небезпечних ситуаціях природного, техногенного, соціа- льного і побутового походження. -Бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби. |
|
|
26 |
Безпека оселі. Правила користування газовими приладами, електроприладами, водогоном, тепловими мережами. Безпека при користуванні засобами побутової хімії. |
||
27 |
Пожежна безпека оселі. Умови і причини виникнення пожеж. План евакуації з будинку. |
||
28 |
Поведінка під час пожежі. Засоби пожежогасіння. Дії в разі загоряння одягу. |
||
29 |
Аварії на підприємствах. Види небезпечних промислових об’єктів. Підручні засоби захисту. |
||
30 |
Безпека велосипедиста. Засоби безпеки велосипедиста. Правила дорожнього руху для велосипедистів. |
||
31 |
Джерела допомоги. Перша допомога при ураженні електричним струмом, попаданні хімічних речовин на шкіру, отруєнні, ДТП. |
||
32 |
Вміст домашньої аптечки. |
||
РОЗДІЛ 6. ДОБРОБУТ |
-Доводить, що здоров’я, безпека й добробут є підґрунтям успішного майбутнього. -Розуміє перспективність своєї діяльності для успішного майбутнього. -Бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби. -Виконує різні ролі в груповій роботі. - З додатковими поясненнями оперує основними економічними поняттями (гроші, зайнятість, підприємниц- тво тощо). -Розрізняє й указує законні джерела доходів для свого віку.
|
|
|
33 |
Фінансова грамотність. Економічна діяльність. Потреби та ресурси. Гроші. Ринок товарів і послуг. Доходи й витрати. Законні джерела доходів. Сплата податків. |
||
34 |
Підприємливість і волонтерство. Ознаки добробуту. Складники підприємливості. Творчість і власна діяльність для успішного майбутнього. Ефективна співпраця. Життєві навички для розвитку підприємливості. Етика підприємницької діяльності. Доброчинність і волонтерство. |
||
35 |
Узагальнення і систематизація знань. |