Календарно-тематичний план корекційно-розвиткових занять "Розвиток мовлення".

Про матеріал
Календарно-тематичний план корекційно-розвиткових занять «Розвиток мовлення» для учнів 4-го класу складений за програмою з корекційно-розвивальної роботи для підготовчих, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів, для дітей із затримкою психічного розвитку. Автори: Омельченко І.М., Авраменко Л.Ю., Свистун Г.М.)
Перегляд файлу

 

№ 3/п

Тема уроку

Дата

Примітка

1

Корекційно-розвиткова робота з дітьми із ЗПР , які мають порушення лексико-граматичного боку мовлення. Робота над усвідомленням фактичного

змісту тексту. 

 

 

2       

Корекційно-розвиткова робота з дітьми із ЗПР , які мають порушення лексико-граматичного боку мовлення. Розвиток базових психологічних функцій і між функціональної взаємодії.

 

 

3

Розвиток загальномовленнєвих умінь і навичок. Логопедична гімнастика. Мовленнєва гімнастика.

 

 

4

Удосконалення лексикограматичного боку мовлення.

Приголосні та голосні звуки й букви. Голосні першого і другого ряду. Наголос. Поділ слів на склади.

 

 

5

Робота з словом. Зіставлення слів – предметів, ознак, дій. Склад слова.

 

 

6

Словозміна іменників, прикметників, дієслів.

 

 

7

 

 

Суфіксальне і префіксальне словотворення. Слова-синоніми. Слова-антоніми.

 

 

8

Робота з реченням. Головні члени речення: підмет і

присудок. Поширені та непоширені речення. Складання речень за запитаннями та опорними словосполученнями. Поняття про другорядні члени речення.

 

 

9

Складання складносурядних речень із сполучниками і, але, а. Поділ складних речень на прості.

 

 

10

Словосполучення: виділення словосполучень з речення. Зв'язок слів у словосполученнях і
реченнях.

 

 

11

Розвиток і удосконалення умінь і навичок зв'язного мовлення. Формування поняття "текст" на основі

усвідомлення його основних ознак. Робота з деформованим текстом.

 

 

12

Тема та основна думка в тексті. Розвиток уміння визначати в тексті його тему та основну думку. Заголовок та його роль у структурі тексту.

 

 

13

Ділення тексту на частини. План тексту. Переказ тексту.

 

 

14

 Типи тексту: опис, оповідання, міркування. Складання розповіді на задану тему.

 

 

15

Корекційно-розвиткова робота з дітьми із ЗПР, які мають дислексію. Корекція фонематичної дислексії. Розвиток мовного аналізу та синтезу. Розвиток аналізу структури речення.

 

 

16

Розвиток складового аналізу і синтезу: уточнення артикуляції і звучання голосних і приголосних звуків. . Виділення голосного звуку із складу та слова.

 

 

17

Формування фонематичного аналізу та синтезу. Прості форми. Виділення звуку на тлі слова.                                                                                         

 

 

18

Складні форми: визначення послідовності звуків у слові; кількості звуків у слові; місця звуку по відношенню до інших звуків.                                                                           

 

 

19

 

 

Формування фонематичного сприймання (диференціації фонем). Уточнення вимовного та слухового

образу змішуваних звуків. Формування навичок фонематичного аналізу та синтезу звуків                                                                                         

 

 

20

 

 

Формування навички читання прямого відкритого складу з орієнтуванням на наступну букву.

 

 

21

 

Корекція аграматичної дислексії. Формування морфологічної системи мови (словозміни та словотворення).

 

 

22

 

Формування словотворення: утворення зменшувально-пестливих форм іменника.

 

 

23

 

 

Формування синтаксичної структури речень: двоскладових, використанням графічних схем.

 

 

24

 

 

Робота зі складом: називання складу,слів, речень. Робота над розумінням прочитаних слів, речень і тексту.

 

 

25

 

 

Уточнення синтаксичних зв'язків між словами в реченні: робота з деформованим текстом; читання

ізольованих речень, складання зв'язного тексту.

 

 

26

 

 

Розширення і уточнення лексики. Робота з розширення, уточнення і систематизації словника.

 

 

27

 

 

Корекція оптичної дислексії. Формування зорового сприймання і упізнавання. Формування зорового гнозису: називання контурних зображень предметів.

 

 

28

 

 

Розширення об'єму зорової пам'яті. Розвиток просторового сприймання, просторових уявлень, зоровопросторового аналізу та синтезу. Диференціація правих і лівих частин тіла.

 

 

29

 

Орієнтування в навколишньому просторі. Визначення елементів графічних зображень і букв із вживання

прийменників.

 

 

30

Формування буквеного гнозису, диференціація зорових образів букв.

 

 

31

Корекція мнестичної дислексії. Формування слухового і зорового образу звуку та букви. Формування слухового образу звуків

 

 

32

Формування зорового гнозису. Встановлення зв’язків між звуками та буквами.

 

 

33

Формування асоціації між зоровим і слуховим образом звуку. Читання окремих букв, складів, слів, речень, текстів.

 

 

34

Корекційно-розвиткова робота з дітьми із ЗПР, які мають дисграфію. Корекція акустичної дисграфії. Розвиток фонематичного сприймання звуків. Слуховий аналіз мовлення.

 

 

35

Диференціація змішуваних звуків. Слухова и вимовна диференціація змішуваних звуків.

 

 

36

Співвідношення акустикоартикуляційного образу звуку з буквою.

 

 

37

Корекція артикуляторно-акустичної дисграфії. Уточнення артикуляції змішуваних звуків.

 

 

38

Розвиток фонематичного сприймання: знайомство зі звуками (мовними і немовними); виділення певних звуків на рівні складу, слова, словосполучення, речення і тексту; визначення положення звуку по

відношенню до інших звуків.

 

 

39

Автоматизація голосних і приголосних. Автоматизація А-Я, У-Ю, Є-Е, І-Ї. Тверді та м'які приголосні. Дзвінкі та глухі приголосні.

 

 

40

Свистячі та шиплячі звуки. Автоматизація свистячих [с, с′, з, з′, ц, дз, дз′] та шиплячих [ш, ж, ч, дж]  звуків.

Закріплення знань про свистячі та шиплячі звуки.

 

 

 

41

Сонорні звуки. Автоматизація сонорних [л], [л′], [р], [р′] та [j] звуків. Закріплення знань про звуки. Знайомство з поняттями "складні" і "прості" звуки.

 

 

42

М'який знак. Співвідношення м'якого знаку з символом і «опорою» для позначення на письмі. Знайомство з схемою слова, де є Ь.

 

 

 43

Тверді та м'які приголосні. Диференціація твердих і м'яких приголосних звуків і букв.

 

 

44

Дзвінкі та глухі приголосні. Диференціація дзвінких і глухих приголосних звуків і букв.

 

 

45

Диференціація. Диференціація складів і слів із звуками. Списування складів, слів і речень, запис складів, слів і речень під диктування.

 

 

46

Розвиток фонематичного аналізу слів. Розрізнення голосних звуків. Поняття «звук», «буква», голосні- приголосні звуки.

 

 

47

 

 

Розрізнення приголосних звуків і букв. Приголосні звуки та букви.

 

 

48

Розвиток складового аналізу та синтезу. Розрізнення складів, слів. Уточнення поняття «склад».

 

 

49

Розвиток складового аналізу і синтезу. Диференціація відкритих і закритих складів.

 

 

50

Розвиток мовного аналізу та синтезу. Розрізнення слів, словосполучень, речень, текстів.

 

 

51

Формування морфологічних узагальнень. Розвиток навичок словотворення. Споріднені слова. Уточнення поняття «споріднене слово».

 

 

52

Морфологічний склад слова. Уточнення понять «корінь», «префікс», «суфікс» і «закінчення». Робота з антонімами, синонімами.

 

 

53

Прийменники. Уточнення понять про прийменник як ціле слово. Вибір прийменників.

 

 

54

Розвиток навичок словозміни. Слова-предмети. Вживання іменників у формі однини та множини.

 

 

55

Розвиток навичок узгодження слів. Слова-ознаки. Підбір ознак до предмета.

 

 

56

Узгодження прикметників із іменниками в роді, числі та відмінку.

 

 

57

Узгодження дієслова з іменником у числі, роді та часі.

 

 

58

Узгодження числівників із іменниками в роді та відмінку.

 

 

59

 Формування синтагматичних відношень (робота над частинами речення). Уточнення понять «словосполучення» і «речення».

 

 

60

Текст. Встановлення смислових зв'язків між реченнями в тексті.

 

 

61

Корекція оптичної дисграфії. Розвиток зорового аналізу та синтезу.

 

 

62

Орієнтування у навколишньому просторі. Орієнтування у схемі тіла.

 

 

63

Конструювання букв, побудова букв із елементів. Знаходження букви серед графічно схожих букв І, Ш, Щ, Ц.

 

 

64

Формування зв’язку між вимовою звуку і його графічним зображенням на письмі. Уточнення вимови голосних і приголосних звуків та їх зображення на письмі.

 

 

65

Простір спілкування. Спілкування у просторі соціуму. Національний мовленнєвий етикет та правила поведінки під час спілкування.

 

 

66

Спілкування як співпраця та рефлексія. Спілкування у просторі культури та природи.

 

 

67

Спілкування у просторі персоналізованого «Я». Час спілкування. Розуміння причин і прогноз учинків іншого.

 

 

68

Цінності спілкування. Присвоєння соціокультурних та морально-етичних цінностей.

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Логопедія, Планування
Інкл
Додано
15 лютого 2022
Переглядів
5051
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку