Підгрупове заняття з використанням прийомів біоенергопластики, диференціація звуків ( з ) - ( ж ) в ізольованій вимові, складах, словах, реченнях.
Мета: Формувати правильну вимову звуків ( з ), ( ж ) в ізольованій вимові, складах ( прямих, обернених), словах, реченнях.
Вчити дітей на слух і у вимові диференціювати звуки ( з ) – ( ж ), порівнювати їх за артикуляційними ознаками; закріпити поняття: глухий, дзвінкий, шиплячий, свистячий звук.
Визначати правильну звукову схему заданого слова, кількість складів у слові.
Навчати утворювати й вживати іменники родового відмінка однини.
Узгодження іменника з числівником.
Розвивати координацію рухів дрібної моторики пальців рук, органів артикуляції.
Формувати вміння діяти за словесними інструкціями.
Розвивати пам*ять, довільну увагу, зорове і слухове сприйняття, мовленнєве дихання.
Активізувати мовленнєву та інтелектуальну діяльність дитини.
Підгрупове заняття з використанням прийомів біоенергопластики, диференціація звуків ( з ) - ( ж ) в ізольованій вимові, складах, словах, реченнях.
Мета: Формувати правильну вимову звуків ( з ), ( ж ) в ізольованій вимові, складах ( прямих, обернених), словах, реченнях.
Вчити дітей на слух і у вимові диференціювати звуки ( з ) – ( ж ), порівнювати їх за артикуляційними ознаками; закріпити поняття: глухий, дзвінкий, шиплячий, свистячий звук.
Визначати правильну звукову схему заданого слова, кількість складів у слові.
Навчати утворювати й вживати іменники родового відмінка однини.
Узгодження іменника з числівником.
Розвивати координацію рухів дрібної моторики пальців рук, органів артикуляції.
Формувати вміння діяти за словесними інструкціями.
Розвивати пам*ять, довільну увагу, зорове і слухове сприйняття, мовленнєве дихання.
Активізувати мовленнєву та інтелектуальну діяльність дитини.
Обладнання:таблиці - схеми артикуляційного профілю звуків ( з ), ( ж ), набір предметних картинок, набір ігор, різноманітний мовленнєвий матеріал, ноутбук ( презентація – інтерактивний дидактичний посібник « Ігри з Карлсоном» ), логопедична гра « Листи для Гномів», « Чого без чого не буває?», фішки – смайлики настрою.
Хід заняття
Що за дивний гість,
Має лапок шість.
Він не птах, а теж літає,
Понад квітами кружляє.
Має ріжки, має вуса,
Та його я не боюся. ( Жук)
В літку сірий – взимку білий,
Полохливий, несміливий.
Попсує в городі грядку –
Утікає без оглядки. (Зайчик)
Завдання: показати відгадку за допомогою пальчикової фігури.
Учитель-логопед: Діти, а який перший звук у слові жук? (відповіді дітей). Так, звук ( ж ), а у слові зайчик? ( відповіді дітей). Так, звук ( з ).
Артикуляційна гра
Давайте ж дізнаємося про характер звуків ( з ) і ( ж ). Пограємо в цікаву гру. ( Діти характеризують звуки за допомогою таблиці- схеми артикуляційного профілю.) Промовте кілька разів звук ( з ). Скажіть, що рухається, коли ми його промовляємо: язик чи губи? Правильно, рухається язик. Угору чи до низу рухається наш язичок під час виконання звука ( з )? Так, язичок наш знаходиться знизу. А тепер піднесіть тильну сторону долоні до губ. Який повітряний струмінь виходить під час промовляння ( з ). Правильно, повітряний струмінь холодний. Доторкніться долонькою до горличка промовляючи звук ( з), що ви відчули, воно мовчить чи дзвенить? Правильно, дзвенить. Отже звук ( з ) приголосний, свистячий, дзвінкий, твердий або мякий.
Тепер дамо характеристику звуку ( ж ). Промовте кілька разів звук ( ж), пісенька жука. Рухається язичок, а де він знаходиться угорі чи знизу?
Так, язичок знаходиться угорі. А тепер піднесіть долоньку до губ, промовимо звук ( ж ) яке повітрячко відчуваємо холодне чи тепле? Правильно, тепле. А тепер легко обхопіть рукою горло та промовте звук ж-ж-ж. Чи дзеленчить горло мов дзвіночок? Так, дзеленчить. Отже, звук ( ж ) приголосний, шиплячий, дзвінкий.
Артикуляційна гімнастика з використанням прийомів біоенергопластики
Ти послухай, ось яка
Сталася пригода в Язика:
Вийшов ранком на поріг,
А навколо-білий сніг,
Треба сніг повідкидати.
Швидко він узяв лопату.(«Лопатка»)
Став язик прудким, мов зайчик,
Перескочив він парканчик, («Парканчик»)
На конячці прокатну («Конячка»)
І на сніжку обернувся,
Бачить: гірка снігова, («Гірка»)
Вітер з неї повіва (с-с-с).
З гірки зїхав на санчатах,
Трішки змерз, вернувся в хату. («Голочка»)
Гарно, тепло у хатині-
Зараз я перепочину.
В чашку чаю наливає («Чашечка»),
І вареннячком смакує («Смачне варення»),
Є й цукерочки у мене («Цукерка»).
Дуже гарно Язичкові,
Пісеньку свою чудову
Заспівати він готовий: пя-пя-пя, пя-пя-пя.
Колесо свистить пробите: с-с-с.
Комарі-комарики, прилетіли здалеку: з-з-з.
Вправи на розвиток фізіологічного дихання
Хмаринка щічки надуває, ( надуваємо повітрям щічки)
Сильний вітер випускає, ( випускаємо повітря)
Вітер все тихіш стає, ( присідаємо)
Посміхнуться нам дає. ( посміхаємося)
Фізкультурна хвилинка
Учитель-логопед: А тепер ми з вами пригадаємо і покажемо голосні звуки, промовити і зобразити графічно на спинках один одного.
А – руки і ноги в сторони;
О – руки назад за головою;
У – руки на поясі;
Е – руки перед собою;
И – присіли.
Вправа « Склади склад»
Звуки ( з ), ( ж ) + голосні звуки.
Вправа « Склади слово»
За – зайчик, зо – зошит, зи – зима, зе – зебра, зу – зуб;
Жа – жаба, жо – жолудь, же – Женя, жу – жук, жи – жито.
Мультимедійна презентація « Ігри з Карлсоном»
Інтерактивний дидактичний посібник ( д- ція звуків ( з ) – ( ж )
Пальчики без слів розкажуть
« Зимовий сон їжачка»
Їжачок гуляв по саду,
Сніг на землю тихо падав.
На деревах, на хатинках –
Срібні зірочки – сніжинки.
Їжачок на голочки
Назбирав ті зірочки.
Раз, два, три, чотири, п’ять –
Гарно зірочки блищать.
Срібні зірочки – сніжинки
Їжачок приніс в хатинку.
Але сталася біда:
Замість зірочок – вода!
Раз, два, три, чотири, п’ять –
Тільки крапельки блищать…
Не журися, їжачок,
Повертайся на бочок,
І до самої весни
Спи собі й дивися сни.
Логопедична гра « Листи для гномів»
Мета: формувати у дітей вміння диференціювати звуки ( з ) – ( ж ) у словах, реченнях; навчати утворювати й вживати іменники родового відмінка однини.
Логопедична гра « Чого без чого не буває?»
Мета: формувати вміння і навички правильного вживання іменників у родовому відмінку; закріпити вміння викладати з карток логічно – послідовні ланцюги і пояснювати їх. Розвивати логічне мислення, увагу, зорову пам'ять.
Підсумок заняття:
Учитель – логопед
Закінчилося заняття – гра,
Підсумок робить пора.
Працювали ви завзято,
Знання будете всі мати.
А тепер скажіть мені,
Вам сподобалось, чи ні?
Яке завдання виявилося найцікавішим? Які нові ігри сподобалися? Кого можна похвалити?
Ви сьогодні плідно й уважно працювали. Тож давайте разом скажемо, які ми? Діти ( тримаються за руки)
Ми – здорові,
Ми – щасливі,
Ми – найкращі,
Ми – мо – лод- ці!!!
1