Підгрупове заняття з використанням прийомів біоенергопластики, диференціація звуків (з) - (ж) в ізольованій вимові, складах, словах, реченнях.

Про матеріал

Підгрупове заняття з використанням прийомів біоенергопластики, диференціація звуків ( з ) - ( ж ) в ізольованій вимові, складах, словах, реченнях.

Мета: Формувати правильну вимову звуків ( з ), ( ж ) в ізольованій вимові, складах ( прямих, обернених), словах, реченнях.

Вчити дітей на слух і у вимові диференціювати звуки ( з ) – ( ж ), порівнювати їх за артикуляційними ознаками; закріпити поняття: глухий, дзвінкий, шиплячий, свистячий звук.

Визначати правильну звукову схему заданого слова, кількість складів у слові.

Навчати утворювати й вживати іменники родового відмінка однини.

Узгодження іменника з числівником.

Розвивати координацію рухів дрібної моторики пальців рук, органів артикуляції.

Формувати вміння діяти за словесними інструкціями.

Розвивати пам*ять, довільну увагу, зорове і слухове сприйняття, мовленнєве дихання.

Активізувати мовленнєву та інтелектуальну діяльність дитини.

Перегляд файлу

Підгрупове заняття з використанням прийомів біоенергопластики, диференціація звуків ( з ) -  ( ж ) в ізольованій вимові, складах, словах, реченнях.

Мета:  Формувати  правильну вимову звуків ( з ), ( ж ) в ізольованій вимові, складах  ( прямих, обернених), словах, реченнях.

Вчити дітей на слух і у вимові диференціювати звуки ( з ) – ( ж ), порівнювати їх за артикуляційними ознаками; закріпити поняття: глухий, дзвінкий, шиплячий, свистячий звук.

Визначати правильну звукову схему заданого слова, кількість складів у слові.

Навчати утворювати й вживати іменники родового відмінка однини.

Узгодження іменника з числівником.

Розвивати  координацію рухів дрібної моторики пальців рук, органів артикуляції.

Формувати вміння діяти за словесними інструкціями.

Розвивати пам*ять, довільну увагу, зорове і слухове сприйняття, мовленнєве дихання.

Активізувати мовленнєву та інтелектуальну діяльність дитини.

Обладнання:таблиці - схеми артикуляційного профілю звуків ( з ), ( ж ), набір предметних картинок, набір ігор, різноманітний мовленнєвий матеріал, ноутбук ( презентація – інтерактивний дидактичний посібник « Ігри з Карлсоном» ), логопедична гра « Листи для Гномів», « Чого без чого не буває?», фішки – смайлики настрою.

 

Хід заняття

  1. Організаційний момент: Дидактична гра « Мій настрій». Вчитель-логопед пропонує визначити настрій дітей за схемою.
  2. Основна частина: повідомлення теми заняття. Загадки:

Що за дивний гість,

Має лапок шість.

Він не птах, а теж літає,

Понад квітами кружляє.

Має ріжки, має вуса,

Та його я не боюся.  ( Жук)

В літку сірий – взимку білий,

Полохливий, несміливий.

Попсує в городі грядку –

Утікає без оглядки.  (Зайчик)

Завдання: показати відгадку за допомогою пальчикової фігури.

Учитель-логопед: Діти, а який перший звук у слові жук? (відповіді дітей). Так, звук ( ж ), а у слові зайчик? ( відповіді дітей). Так, звук ( з ).

Артикуляційна гра

Давайте ж дізнаємося про характер звуків ( з ) і ( ж ). Пограємо в цікаву гру. ( Діти характеризують звуки за допомогою таблиці- схеми артикуляційного профілю.) Промовте кілька разів звук ( з ). Скажіть, що рухається, коли ми його промовляємо: язик чи губи? Правильно, рухається язик. Угору чи до низу рухається наш язичок під час виконання звука ( з )? Так, язичок наш знаходиться знизу. А тепер піднесіть тильну сторону долоні до губ. Який повітряний струмінь виходить під час промовляння ( з ). Правильно, повітряний струмінь холодний. Доторкніться долонькою до горличка промовляючи звук ( з), що ви відчули, воно мовчить чи дзвенить? Правильно, дзвенить. Отже звук ( з ) приголосний, свистячий, дзвінкий, твердий або мякий.

Тепер дамо характеристику звуку ( ж ). Промовте кілька разів звук ( ж), пісенька жука. Рухається язичок, а де він знаходиться угорі чи знизу?

Так, язичок знаходиться угорі. А тепер піднесіть долоньку до губ, промовимо звук ( ж ) яке повітрячко відчуваємо холодне чи тепле? Правильно, тепле. А тепер легко обхопіть рукою горло та промовте звук ж-ж-ж. Чи дзеленчить горло мов дзвіночок? Так, дзеленчить. Отже, звук ( ж ) приголосний, шиплячий, дзвінкий.

 

035.JPG036.JPGАртикуляційна гімнастика з використанням прийомів біоенергопластики

Ти послухай, ось яка

Сталася пригода в Язика:

Вийшов ранком на поріг,

А навколо-білий сніг,

Треба сніг повідкидати.

Швидко він узяв лопату.(«Лопатка»)

Став язик прудким, мов зайчик,

Перескочив він парканчик, («Парканчик»)

На конячці прокатну («Конячка»)

І на сніжку обернувся,

Бачить: гірка снігова, («Гірка»)

Вітер з неї повіва (с-с-с).

З гірки зїхав на санчатах,

Трішки змерз, вернувся в хату. («Голочка»)

Гарно, тепло у хатині-

Зараз я перепочину.

В чашку чаю наливає («Чашечка»),

І вареннячком смакує  («Смачне варення»),

Є й цукерочки у мене («Цукерка»).

Дуже гарно Язичкові,

Пісеньку свою чудову

Заспівати він готовий: пя-пя-пя, пя-пя-пя.

Колесо свистить пробите: с-с-с.

Комарі-комарики, прилетіли здалеку: з-з-з.

 

Вправи на розвиток фізіологічного дихання

Хмаринка щічки надуває, ( надуваємо повітрям щічки)

Сильний вітер випускає, ( випускаємо повітря)

Вітер все тихіш стає, ( присідаємо)

Посміхнуться нам дає. ( посміхаємося)

 

Фізкультурна хвилинка

Учитель-логопед: А тепер ми з вами пригадаємо і покажемо голосні звуки, промовити і зобразити графічно на спинках один одного.

А – руки і ноги в сторони;

О – руки назад за головою;

У – руки на поясі;

Е – руки перед собою;

И – присіли.

 

Вправа « Склади склад»

Звуки ( з ), ( ж ) + голосні звуки.

Вправа « Склади слово»

За – зайчик, зо – зошит, зи – зима, зе – зебра, зу – зуб;

Жа – жаба, жо – жолудь, же – Женя, жу – жук, жи – жито.

 

Мультимедійна презентація « Ігри з Карлсоном»

Інтерактивний дидактичний посібник ( д- ція звуків ( з ) – ( ж )

 

Пальчики без слів розкажуть

« Зимовий сон їжачка»

Їжачок гуляв по саду,

Сніг на землю тихо падав.

На деревах, на хатинках –

Срібні зірочки – сніжинки.

Їжачок на голочки

Назбирав ті зірочки.

Раз, два, три, чотири, п’ять –

Гарно зірочки блищать.

Срібні зірочки – сніжинки

Їжачок приніс в хатинку.

Але сталася біда:

Замість зірочок – вода!

Раз, два, три, чотири, п’ять –

Тільки крапельки блищать…

Не журися, їжачок,

Повертайся на бочок,

І до самої весни

Спи собі й дивися сни.

 

 

 

 

 

 

 

image-04-02-16-03-02.jpeg

Логопедична гра « Листи для гномів»

Мета: формувати у дітей вміння диференціювати звуки  ( з ) – ( ж ) у словах, реченнях; навчати утворювати й вживати іменники родового відмінка однини.

 

Логопедична гра « Чого без чого не буває?»

Мета: формувати вміння і навички правильного вживання іменників у родовому відмінку; закріпити вміння викладати з карток логічно – послідовні ланцюги і пояснювати їх. Розвивати логічне мислення, увагу, зорову пам'ять.

 

Підсумок заняття:

Учитель – логопед

Закінчилося заняття – гра,

Підсумок робить пора.

Працювали ви завзято,

Знання будете всі мати.

А тепер скажіть мені,

Вам сподобалось, чи ні?

Яке завдання виявилося найцікавішим? Які нові ігри сподобалися? Кого можна похвалити?

Ви сьогодні плідно й уважно працювали. Тож давайте разом скажемо, які ми? Діти ( тримаються за руки)

Ми – здорові,

Ми – щасливі,

Ми – найкращі,

Ми – мо – лод- ці!!!

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. 77 Svetamur7
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 січня 2018
Переглядів
5740
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку