Підгрупове заняття з використанням прийомів біоенергопластики, диференціація звуків (з) - (ж) в ізольованій вимові, складах, словах, реченнях.

Про матеріал

Підгрупове заняття з використанням прийомів біоенергопластики, диференціація звуків ( з ) - ( ж ) в ізольованій вимові, складах, словах, реченнях.

Мета: Формувати правильну вимову звуків ( з ), ( ж ) в ізольованій вимові, складах ( прямих, обернених), словах, реченнях.

Вчити дітей на слух і у вимові диференціювати звуки ( з ) – ( ж ), порівнювати їх за артикуляційними ознаками; закріпити поняття: глухий, дзвінкий, шиплячий, свистячий звук.

Визначати правильну звукову схему заданого слова, кількість складів у слові.

Навчати утворювати й вживати іменники родового відмінка однини.

Узгодження іменника з числівником.

Розвивати координацію рухів дрібної моторики пальців рук, органів артикуляції.

Формувати вміння діяти за словесними інструкціями.

Розвивати пам*ять, довільну увагу, зорове і слухове сприйняття, мовленнєве дихання.

Активізувати мовленнєву та інтелектуальну діяльність дитини.

Перегляд файлу

Підгрупове заняття з використанням прийомів біоенергопластики, диференціація звуків ( з ) -  ( ж ) в ізольованій вимові, складах, словах, реченнях.

Мета:  Формувати  правильну вимову звуків ( з ), ( ж ) в ізольованій вимові, складах  ( прямих, обернених), словах, реченнях.

Вчити дітей на слух і у вимові диференціювати звуки ( з ) – ( ж ), порівнювати їх за артикуляційними ознаками; закріпити поняття: глухий, дзвінкий, шиплячий, свистячий звук.

Визначати правильну звукову схему заданого слова, кількість складів у слові.

Навчати утворювати й вживати іменники родового відмінка однини.

Узгодження іменника з числівником.

Розвивати  координацію рухів дрібної моторики пальців рук, органів артикуляції.

Формувати вміння діяти за словесними інструкціями.

Розвивати пам*ять, довільну увагу, зорове і слухове сприйняття, мовленнєве дихання.

Активізувати мовленнєву та інтелектуальну діяльність дитини.

Обладнання:таблиці - схеми артикуляційного профілю звуків ( з ), ( ж ), набір предметних картинок, набір ігор, різноманітний мовленнєвий матеріал, ноутбук ( презентація – інтерактивний дидактичний посібник « Ігри з Карлсоном» ), логопедична гра « Листи для Гномів», « Чого без чого не буває?», фішки – смайлики настрою.

 

Хід заняття

  1. Організаційний момент: Дидактична гра « Мій настрій». Вчитель-логопед пропонує визначити настрій дітей за схемою.
  2. Основна частина: повідомлення теми заняття. Загадки:

Що за дивний гість,

Має лапок шість.

Він не птах, а теж літає,

Понад квітами кружляє.

Має ріжки, має вуса,

Та його я не боюся.  ( Жук)

В літку сірий – взимку білий,

Полохливий, несміливий.

Попсує в городі грядку –

Утікає без оглядки.  (Зайчик)

Завдання: показати відгадку за допомогою пальчикової фігури.

Учитель-логопед: Діти, а який перший звук у слові жук? (відповіді дітей). Так, звук ( ж ), а у слові зайчик? ( відповіді дітей). Так, звук ( з ).

Артикуляційна гра

Давайте ж дізнаємося про характер звуків ( з ) і ( ж ). Пограємо в цікаву гру. ( Діти характеризують звуки за допомогою таблиці- схеми артикуляційного профілю.) Промовте кілька разів звук ( з ). Скажіть, що рухається, коли ми його промовляємо: язик чи губи? Правильно, рухається язик. Угору чи до низу рухається наш язичок під час виконання звука ( з )? Так, язичок наш знаходиться знизу. А тепер піднесіть тильну сторону долоні до губ. Який повітряний струмінь виходить під час промовляння ( з ). Правильно, повітряний струмінь холодний. Доторкніться долонькою до горличка промовляючи звук ( з), що ви відчули, воно мовчить чи дзвенить? Правильно, дзвенить. Отже звук ( з ) приголосний, свистячий, дзвінкий, твердий або мякий.

Тепер дамо характеристику звуку ( ж ). Промовте кілька разів звук ( ж), пісенька жука. Рухається язичок, а де він знаходиться угорі чи знизу?

Так, язичок знаходиться угорі. А тепер піднесіть долоньку до губ, промовимо звук ( ж ) яке повітрячко відчуваємо холодне чи тепле? Правильно, тепле. А тепер легко обхопіть рукою горло та промовте звук ж-ж-ж. Чи дзеленчить горло мов дзвіночок? Так, дзеленчить. Отже, звук ( ж ) приголосний, шиплячий, дзвінкий.

 

035.JPG036.JPGАртикуляційна гімнастика з використанням прийомів біоенергопластики

Ти послухай, ось яка

Сталася пригода в Язика:

Вийшов ранком на поріг,

А навколо-білий сніг,

Треба сніг повідкидати.

Швидко він узяв лопату.(«Лопатка»)

Став язик прудким, мов зайчик,

Перескочив він парканчик, («Парканчик»)

На конячці прокатну («Конячка»)

І на сніжку обернувся,

Бачить: гірка снігова, («Гірка»)

Вітер з неї повіва (с-с-с).

З гірки зїхав на санчатах,

Трішки змерз, вернувся в хату. («Голочка»)

Гарно, тепло у хатині-

Зараз я перепочину.

В чашку чаю наливає («Чашечка»),

І вареннячком смакує  («Смачне варення»),

Є й цукерочки у мене («Цукерка»).

Дуже гарно Язичкові,

Пісеньку свою чудову

Заспівати він готовий: пя-пя-пя, пя-пя-пя.

Колесо свистить пробите: с-с-с.

Комарі-комарики, прилетіли здалеку: з-з-з.

 

Вправи на розвиток фізіологічного дихання

Хмаринка щічки надуває, ( надуваємо повітрям щічки)

Сильний вітер випускає, ( випускаємо повітря)

Вітер все тихіш стає, ( присідаємо)

Посміхнуться нам дає. ( посміхаємося)

 

Фізкультурна хвилинка

Учитель-логопед: А тепер ми з вами пригадаємо і покажемо голосні звуки, промовити і зобразити графічно на спинках один одного.

А – руки і ноги в сторони;

О – руки назад за головою;

У – руки на поясі;

Е – руки перед собою;

И – присіли.

 

Вправа « Склади склад»

Звуки ( з ), ( ж ) + голосні звуки.

Вправа « Склади слово»

За – зайчик, зо – зошит, зи – зима, зе – зебра, зу – зуб;

Жа – жаба, жо – жолудь, же – Женя, жу – жук, жи – жито.

 

Мультимедійна презентація « Ігри з Карлсоном»

Інтерактивний дидактичний посібник ( д- ція звуків ( з ) – ( ж )

 

Пальчики без слів розкажуть

« Зимовий сон їжачка»

Їжачок гуляв по саду,

Сніг на землю тихо падав.

На деревах, на хатинках –

Срібні зірочки – сніжинки.

Їжачок на голочки

Назбирав ті зірочки.

Раз, два, три, чотири, п’ять –

Гарно зірочки блищать.

Срібні зірочки – сніжинки

Їжачок приніс в хатинку.

Але сталася біда:

Замість зірочок – вода!

Раз, два, три, чотири, п’ять –

Тільки крапельки блищать…

Не журися, їжачок,

Повертайся на бочок,

І до самої весни

Спи собі й дивися сни.

 

 

 

 

 

 

 

image-04-02-16-03-02.jpeg

Логопедична гра « Листи для гномів»

Мета: формувати у дітей вміння диференціювати звуки  ( з ) – ( ж ) у словах, реченнях; навчати утворювати й вживати іменники родового відмінка однини.

 

Логопедична гра « Чого без чого не буває?»

Мета: формувати вміння і навички правильного вживання іменників у родовому відмінку; закріпити вміння викладати з карток логічно – послідовні ланцюги і пояснювати їх. Розвивати логічне мислення, увагу, зорову пам'ять.

 

Підсумок заняття:

Учитель – логопед

Закінчилося заняття – гра,

Підсумок робить пора.

Працювали ви завзято,

Знання будете всі мати.

А тепер скажіть мені,

Вам сподобалось, чи ні?

Яке завдання виявилося найцікавішим? Які нові ігри сподобалися? Кого можна похвалити?

Ви сьогодні плідно й уважно працювали. Тож давайте разом скажемо, які ми? Діти ( тримаються за руки)

Ми – здорові,

Ми – щасливі,

Ми – найкращі,

Ми – мо – лод- ці!!!

1

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
28 січня
Переглядів
347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку