Календарно-тематичний план з фізики для 7 класу
(70 год, 2 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування «Фізика 7 клас» відповідно програмі, що затверджена наказом Міністерства освіти і науки України №804 від 07.06.2017
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Розділ 1. Фізика як природнича наука. Пізнання природи |
||
1 |
Фізика як навчальний предмет. Фізичний кабінет та його обладнання. Правила безпеки у фізичному кабінеті. Фізика – наука про природу. Фізичні тіла та фізичні явища |
|
2 |
Будова речовини. Молекули. Атоми |
|
3 |
Наукові методи вивчення природи |
|
4 |
Фізичні величини. Вимірювання фізичних величин. Похибки й оцінювання точності вимірювань |
|
5 |
Розв’язування задач |
|
6 |
Лабораторна робота № 1. Визначення ціни поділки шкали вимірювального приладу |
|
7 |
Лабораторна робота № 2. Вимірювання об’ємів твердих тіл, рідин і сипких матеріалів |
|
8 |
Лабораторна робота № 3. Вимірювання розмірів малих тіл |
|
9 |
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
10 |
Контрольна робота № 1 з теми «Фізика як природнича наука. Пізнання природи» |
|
11 |
Захист навчальних проєктів з теми «Фізика як природнича наука. Пізнання природи» |
|
Розділ 2. МЕХАНІЧНИЙ РУХ |
||
12 |
Механічний рух. Відносність руху. Система відліку. Матеріальна точка. Траєкторія. Шлях. Переміщення |
|
13 |
Рівномірний рух. Швидкість руху |
|
14 |
Розв’язування задач |
|
15 |
Графіки рівномірного руху |
|
16 |
Розв’язування задач |
|
17 |
Нерівномірний рух. Середня швидкість нерівномірного руху |
|
18 |
Розв’язування задач |
|
19 |
Розв’язування задач |
|
20 |
Рівномірний рух матеріальної точки по колу |
|
21 |
Лабораторна робота № 4. Вимірювання періоду обертання та обертової частоти |
|
22 |
Швидкість рівномірного руху по колу |
|
23 |
Коливальний рух. Амплітуда, період і частота коливань |
|
24 |
Лабораторна робота № 5. Дослідження коливань нитяного маятника |
|
25 |
Розв’язування задач |
|
26 |
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
27 |
Контрольна робота № 2 з теми «Механічний рух» |
|
28 |
Захист навчальних проєктів з теми «Механічний рух» |
|
Розділ 3. ВЗАЄМОДІЯ ТІЛ. СИЛА |
||
29 |
Явище інерції. Інертність тіла. Маса як міра інертності |
|
30 |
Лабораторна робота № 6. Вимірювання мас тіл способом зважування |
|
31 |
Густина. Одиниці густини |
|
32 |
Лабораторна робота № 7. Визначення густин твердого тіла та рідини |
|
33 |
Розв’язування задач |
|
34 |
Сила – міра взаємодії. Графічне зображення сил. Додавання сил |
|
35 |
Деформація тіла. Сила пружності. Закон Гука |
|
36 |
Лабораторна робота № 8. Дослідження пружних властивостей тіл |
|
37 |
Сила тяжіння. Вага тіла. Невагомість |
|
38 |
Розв’язування задач |
|
39 |
Тертя. Сила тертя |
|
40 |
Лабораторна робота № 9. Визначення коефіцієнта тертя ковзання |
|
41 |
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
42 |
Контрольна робота № 3 з теми «Сила. Види сил» |
|
43 |
Тиск твердих тіл на поверхню. Сила тиску |
|
44 |
Тиск рідин і газів. Закон Паскаля. Гідростатичний тиск |
|
45 |
Атмосферний тиск і його вимірювання. Барометри |
|
46 |
Сполучені посудини. Манометри |
|
47 |
Розв’язування задач |
|
48 |
Виштовхувальна сила в рідинах і газах. Закон Архімеда |
|
49 |
Умови плавання тіл. Cудноплавство та повітроплавання |
|
50 |
Лабораторна робота № 10. З’ясування умов плавання тіла |
|
51 |
Розв’язування задач |
|
52 |
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
53 |
Контрольна робота № 4 з теми «Тиск. Закон Архімеда. Плавання тіл» |
|
54 |
Захист навчальних проєктів з теми «Взаємодія тіл. Сила» |
|
Розділ 4. МЕХАНІЧНА РОБОТА ТА ЕНЕРГІЯ |
||
55 |
Механічна робота. Одиниці роботи. Потужність |
|
56 |
Розв’язування задач |
|
57 |
Механічна енергія. Потенціальна і кінетична енергії тіла |
|
58 |
Закон збереження і перетворення механічної енергії |
|
59 |
Розв’язування задач |
|
60 |
Момент сили. Умови рівноваги важеля |
|
61 |
Лабораторна робота № 11. З’ясування умови рівноваги важеля |
|
62 |
Рухомий і нерухомий блоки |
|
63 |
Розв’язування задач |
|
64 |
Прості механізми. Коефіцієнт корисної дії простих механізмів |
|
65 |
Розв’язування задач |
|
66 |
Лабораторна робота № 12 Визначення ККД похилої площини |
|
67 |
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
68 |
Контрольна робота № 5 з теми «Механічна робота та енергія» |
|
69 |
Захист навчальних проєктів з теми «Механічна робота та енергія» |
|
70 |
Резерв |
|
Орієнтовні теми навчальних проєктів
Розділ 1. Фізика як природнича наука. Пізнання природи
1. Природні явища та їхній вплив на життя і здоров’я людини.
2. Що таке атом: від давнини до сучасних уявлень.
3. Дифузія в природі, техніці, побуті.
4. Еволюція вимірювальних приладів. Кожен крок у збільшенні точності вимірювань – сходинка в розвитку науки і техніки.
5. Вимірювання розмірів тіл (довжини, висоти, площі, об’єму) різними способами.
6. Фізика в побуті, техніці, виробництві.
Розділ 2. МЕХАНІЧНИЙ РУХ
1. Рух – це життя. Розвиток транспорту: пліт – човен – судно; повітряна куля – дельтаплан – літак; автомобіль.
2. Транспортна логістика. Розробка оптимального (за часом, відстанню) маршруту подорожі від вашого міста (села) до Північного (Південного) полюса або до будь-якого іншого місця нашої планети.
3. Хто найшвидший? Порівняння швидкостей руху тварин і транспортних засобів.
4. Визначення середньої швидкості руху тіл різними способами.
5. Обертальний рух в природі – основа відліку часу.
6. Коливальні процеси в техніці та в живій і неживій природі.
Розділ 3. ВЗАЄМОДІЯ ТІЛ. СИЛА
1. Інертність як причина порушення правил дорожнього руху. Гальмівний шлях автомобіля.
2. Шкода і користь сили тертя.
3. Повітряна оболонка Землі. Атмосферний тиск і його застосування. Вплив атмосферного тиску на самопочуття людини.
4. Гідравлічні машини і механізми: гальма автомобіля, насоси, амортизатори тощо.
5. Фонтани природні та штучні.
6. Досягнення українських конструкторів у повітроплаванні та літакобудуванні.
Розділ 4. МЕХАНІЧНА РОБОТА ТА ЕНЕРГІЯ
1. Важелі в живій природі. Біомеханіка людини.
2. Використання енергії річок: від водяного колеса для поливу до гідротурбіни.
3. Військова техніка античності: катапульта, таран тощо.
4. Прості механізми в побуті наших прадідів – у сучасних побутових пристроях та іграшках.
5. Визначення виграшу в силі, який можна отримати за допомогою найпростіших пристроїв (ножиці, гайковий ключ, блок, поліспаст тощо).
6. Становлення і розвиток знань про фізичні основи машин і механізмів.