Календарно-тематичний план з зарубіжної літератури для 10 класу.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з зарубіжної літератури для 10 класу ( рівень стандарту, профільний рівень) .
Перегляд файлу

10 клас Рівень стандарту

з/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

 

Вступ

Оригінальна і перекладна література  в сучасному світі 

1

 

Значення художньої літератури для людини й людства XXI ст. Формування читача в епоху цифрових технологій. Оригінали й переклади художніх творів, їхня роль у розвитку особистості. Перекладна література як важливий складник вітчизняної культури й чинник формування української нації. 

(ТЛ) Автор, читач, художній переклад, діалог культур.  

(ЛК) Використання інтернету для розширення кола читання.

(УС) Українські бібліотеки. Електронні ресурси українських бібліотек. 

(ЕК) Відмінності перекладного твору від оригінального.

(МЗ) Інформатика, художня культура. 

 

Золоті сторінки далеких епох

2

 

Стародавня Греція

Етапи й шедеври античності (огляд).  

(ТЛ) Міф, епічна поема, вічний образ, трагедія. Гомер (приблизно VIII ст. до н. е.). «Одіссея» (1–2 уривки за вибором учителя)

Міфологічні, пригодницькі й побутові елементи в «Одіссеї».

3

 

Уславлення людського розуму, вірності, винахідливості й допитливості. Засудження беззаконня, насильства й несправедливості та самовпевненості й марнославства. Образ Одіссея.

4

 

Італія

Специфіка італійського Відродження, його основні етапи, представники.

Данте Аліґ’єрі (1265–1321).  

Роль Данте Аліґ’єрі в історії європейської культури. 

 

5

 

«Божественна комедія» (Пекло, І, V).  

Поема «Божественна комедія» як філософськохудожній синтез середньовічної культури й утілення ідей раннього Відродження. Особливості композиції поеми. Концепція світу й людини. Алегоричний зміст образів та епізодів. Жанрова своєрідність твору.

6

 

Англія

Ренесанс в Англії. Здобутки й представники. Вільям Шекспір (1564–1616). «Гамлет». 

Здобутки драматургії В. Шекспіра. Філософські та моральні проблеми в трагедії «Гамлет». Провідні мотиви твору. Художній простір (данське королівство як символ). 

(ЕК) Порівняння образів, оригіналу й перекладу (фрагментів за умови володіння учнями іноземною мовою). 

7

 

Гамлет — вічний образ світової літератури. Багатогранність шекспірівських характерів. Відкритість твору в часі, його рецепція та інтерпретації в наступні епохи.

(ЛК) Утілення поем Гомера і Данте, трагедії В. Шекспіра у творах мистецтва.

(УС) Українські переклади творів. Уплив літератури античності й Відродження на українську літературу. Гомерівські, дантівські й шекспірівські мотиви у творчості українських поетів.  

(МЗ) Історія, художня культура.

8

 

РМ

УРЗМ (письмово). Моральний вибір у житті людини (за трагедією В. Шекспіра «Гамлет»).

9

 

КР

Контрольна робота. Контрольний класний твір.  Золоті сторінки далеких епох. 

Проза й поезія  пізнього романтизму 

та переходу до реалізму ХІХ ст. 

10

 

ПЧ

Позакласне читання. 

Чарльз Діккенс. «Пригоди Олівера Твіста».

Художнє втілення ідеї гуманізму в романі.

11

 

Специфіка переходу від романтизму до реалізму.

 

12

 

Німеччина Романтизм у Німеччині. 

Ернст Теодор Амадей Гофман (1776–1822). «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». 

Е. Т. А. Гофман як представник гротескної течії романтизму. Віхи мистецького шляху. Особливості сюжету й композиції повісті «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Гротескні образи. 

(ТЛ) Гротеск, фантастика, соціальна сатира, психологізм. 

(ЛК) Утілення образів літературних творів у різних видах мистецтва. 

13

 

Протиставлення філістерів та ентузіастів як провідний конфлікт творчості Е. Т. А. Гофмана. Викривальний зміст твору. Символіка.   

14

 

США

Розвиток романтизму в США, видатні представники. Волт Вітмен (1819–1892). «Листя трави» (1– 2 уривки за вибором учителя).

Місце В. Вітмена в літературному процесі США. Особливості світобачення митця. Зв’язок збірки «Листя трави» з історією та життям Америки. Тематика, проблематика, композиція збірки «Листя трави».

(ТЛ) Психологізм, верлібр.    

(ЕК) Зіставлення оригіналів і перекладів.   

15

 

Образ ліричного героя. Символи. Традиції й  художнє новаторство В. Вітмена. 

(УС) Майстерність українських перекладачів ліричних творів. Уплив В. Вітмена на українську поезію.

16

 

РМ

УРЗМ (усно). Аналіз творів письменників на тлі історико-літературного процесу, у зв’язках з історією культури.

(МЗ) Історія, українська мова, художня культура.   

17

 

КР

Контрольна робота (тестові завдання). Проза й поезія пізнього романтизму та переходу до реалізму XIX ст.

Роман ХІХ ст.  

18

 

Роман як жанр літератури, його формування і провідні ознаки. Різновиди роману XIX ст., національна своєрідність.

 

 

 

Франція

Стендаль (Марі Анрі Бейль, 1783–1842). «Червоне і чорне».

Творчий шлях письменника, його внесок у скарбницю психологічної прози XIX ст. Зображення соціального середовища у творі. Символіка.

(ТЛ) Роман та його різновиди, індивідуальний стиль.   (УС) Іван Франко про розвиток роману в європейських літературах.

(МЗ) Історія, художня культура.

19

 

Конфлікт молодої людини та суспільства в романі «Червоне і чорне». Образ Жульєна Сореля.

(ЛК) Екранізації романів XIX ст. 

(ЕК) Зіставлення образів персонажів.      

20

 

Англія

Оскар Вайльд (1854–1900). «Портрет Доріана Грея». Ідейно-естетичні погляди і творчий шлях митця. Проблема краси й моралі в романі «Портрет Доріана Грея». Система образів.

21

 

Еволюція головного героя. Роль фантастики у творі. Символіка. Традиції і новаторство О. Вайльда в жанрі роману.  

22

 

РМ

УРЗМ (письмово). Суспільні та моральні питання, порушені у творі…(на вибір).

23

 

ПЧ

Позакласне читання

Вульгарно-буденне, зашкарубле життя французької провінції в романі Густава Флобера «Пані Боварі».  

Перехід до модернізму. 

Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці (4–5 творів за вибором учителя) 

24

 

 

Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця XIX – початку XX ст. Течії раннього модернізму: символізм, імпресіонізм, неоромантизм. 

(ТЛ) Модернізм, символізм, імпресіонізм, неоромантизм, символ. 

(ЛК) Імпресіонізм та символізм  у різних видах мистецтва. 

(МЗ)Українська література, художня культура.   

 

25

 

 

Франція

Шарль Бодлер (1821–1867). «Квіти зла» («Альбатрос», «Відповідності», «Вечорова гармонія»).  Ш. Бодлер — пізній романтик і зачинатель модернізму. Збірка «Квіти зла» (загальна характеристика). Образи, символи, особливості поетичної мови у віршах Ш. Бодлера.

26

 

Теоретичні засади й художні відкриття поезії французького символізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці. 

Поль Верлен (1844–1896). «Поетичне мистецтво», «Осіння пісня». 

Естетичні погляди поета у вірші «Поетичне мистецтво». Зображення пейзажів природи і душі в «Осінній пісні». Сугестивність, музичність, живописність лірики.  (УС) Ранні течії модернізму в українській літературі. Українські перекладачі творів зарубіжної літератури кінця XIX – початку XX ст.

27

 

Артюр Рембо (1854–1891). «Голосівки», «Моя циганерія». Художнє новаторство А. Рембо. Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті «Голосівки». Образ ліричного героя у вірші «Моя циганерія». 

(ЕК) Зіставлення особливостей стилів митців. 

28

 

Контрольна робота (тестові завдання). Перехід до модернізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці. Драматургія кінця XIX – початку XX ст.

 

Драматургія  кінця ХІХ – початку ХХ ст. 

29

 

Зміни в драматургії на межі XIXXX ст.  

Бельгія

Моріс Метерлінк (1862–1942). «Синій птах».

М. Метерлінк як теоретик і практик «нової драми». Концепція символістського театру. Ідея одухотворення життя й відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії «Синій птах».

(ТЛ) «Нова драма», дія (зовнішня і внутрішня), символ, підтекст, драма-феєрія.    

 

 

(УС) Видатні представники «нової драми» в Україні.  (МЗ) Українська література, художня культура.

 

30

 

Особливості розвитку сюжету. Роль фантастики. Символіка образів. Трактування фіналу. 

(ЛК) Екранізації й театральні вистави за драматичними  творами кінця XIX–XX ст.  

(ЕК) Ознаки казки в драмі «Синій птах» М. Метерлінка. Порівняння драм «Синій птах»

М. Метерлінка і «Лісова пісня» Лесі Українки. 

Сучасна література в юнацькому читанні  (1–2 твори за вибором учителя та учнів) 

31

 

Франція

Ромен  Гарі

(1914–1980).

«Повітряні змії».

Французький письменник єврейського походження

(Роман Кацев), двічі лауреат Гонкурівської премії. Зображення Другої світової війни у творчості митця.  

Швеція

Тумас  Йоста

Транстремер (1931–2015). Лірика (1–2 твори за вибором учителя) Тумас Йоста Транстремер — лауреат Нобелівської премії, поет, перекладач, прозаїк. Розмаїття тем і жанрів його лірики. 

 

 

 

Китай

Мо  Янь  (Гуань

Моє, нар. 1955). «Геній». 

Мо Янь — сучасний китайський письменник, лауреат Нобелівської премії з літератури. «Геній» — історія талановитого юнака, який наполегливо шукає спосіб убезпечення людей від руйнівних землетрусів. Гуманістична сутність образу та духовна стійкість героя на шляху до мети. 

32

 

Ідеї миру, людяності, порятунку духовних цінностей. 

Актуальні проблеми сьогодення та образ сучасної лю-

 дини  в  поезії

Т. Й. Транстремера.

Зміни у сприйманні Цзян Дачжі однокласниками, вплив героя на пробудження їхньої свідомості. Міфологічні алюзії у творі.

 

31

 

Йоанна Яґел-

ло (нар. 1974). 

«Кава з кардамоном».

Й. Яґелло — польська письменниця, авторка творів для дітей та молоді. «Кава з кардамоном». Синтез підліткової повісті (стосунки в родині, перше кохання) та детективу (розгадування сімейної таємниці).  

Велика Британія Сью Таунсенд (1946–2014). 

Цикл творів про

Адріана Моула (1 за вибором учителя).

Образ молодої людини, її становлення, стосунків зі світом та психологічні проблеми в циклі творів про

Андріана Моула.  

Велика Британія Ніл Річард МакКіннон Ґейман

(нар. 1960). 

«Чому наше майбутнє залежить від читання» або

«Кораліна».

Н. Ґейман — англійський письменник-фантаст, автор романів, графічних новел і коміксів. «Чому наше майбутнє залежить від читання» — лекція Н. Ґеймана про важливість читання в житті людини.

32

 

Проблема батьків і дітей. Образ головної героїні. Мова твору. 

(МЗ) Художня культура.

Еволюція головного героя, формування характеру та цінностей. Авторська іронія. Жанр щоденника.   

Проблематика повісті «Кораліна» (моральний вибір людини, стосунки батьків і дітей та ін.). Особливості стилю автора (чарівні елементи, дзеркальність образів, динамізм оповіді, іронія та ін.). Допитливість, сміливість, сила духу Кораліни.

Символіка твору.  

33

 

РМ

УРЗМ (усно). Створення обкладинки або реклами улюбленого роману, коментування свого задуму. (ЛК) Бібліотечні та інтернет-ресурси, використання їх для збагачення кола читання, розвитку навичок творчої роботи з книжкою. Взаємодія різних видів мистецтва (кіно і література та ін.), комп’ютерних технологій і літератури.

 

 

 

(УС) Сучасні українські літературно-художні видання, інтернет-портали творів зарубіжної літератури.

34

 

Контрольна робота. Контрольний класний твір за вивченими творами.

 

 

Підсумки

35

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. 

 

10 клас Профільний рівень

п/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

 

Вступ. Оригінальна і перекладна література  в сучасному світі 

1

 

Значення художньої літератури для людини й людства XXI ст. Формування читача в епоху цифрових технологій.

(ТЛ) Автор, читач, діалог культур.

(ЛК) Використання інтернету для розширення кола читання.

(УС) Українські бібліотеки. Електронні ресурси українських бібліотек. Здобутки української перекладацької школи.

(МЗ) Інформатика, художня культура.    

2

 

Оригінали й переклади художніх творів, їхня роль у розвитку особистості. Художній переклад як творчий процес і його результат. Перекладна література як важливий складник вітчизняної культури й чинник формування української нації. 

(ТЛ) Поглиблення понять про оригінал і художній переклад, їхні функції. 

(ЕК) Відмінності перекладного твору від оригінального.

 

Золоті сторінки далеких епох 

3

 

Стародавня Греція Етапи й шедеври античності (огляд). 

(УС) Українські переклади творів.

(МЗ) Історія, художня культура.

4

 

Гомер (приблизно VIII ст. до н. е.). «Одіссея» (1– 2 уривки за вибором учителя)

Міфологічні, пригодницькі й побутові елементи в «Одіссеї».

(ТЛ) Міф, епічна поема. 

(УС) Уплив літератури античності на українську літературу. Гомерівські мотиви у творчості українських поетів. 

(МЗ) Історія, художня культура.

 

5

 

 

Уславлення людського розуму, вірності, винахідливості й допитливості.

(ЛК) Утілення поеми Гомера у творах мистецтва. 

6

 

Засудження насильства й несправедливості, самовпевненості й марнославства. Образ Одіссея.

7

 

РМ

УРЗМ (усно). 

Презентація створених буктрейлерів до епічної поеми Гомера «Одіссея».   

8

 

Італія

Специфіка італійського Відродження, його основні етапи, представники.

(УС) Українські переклади творів.

(МЗ) Історія, художня культура.

9

 

Данте Аліґ’єрі (1265–1321). «Божественна комедія»

(Пекло, пісні І, V), Рай (пісня XXXIII). 

Роль Данте Аліґ’єрі в історії європейської культури.

10

 

Поема «Божественна комедія» як філософськохудожній синтез середньовічної культури й утілення ідей раннього Відродження.

(УС) Дантівські мотиви у творчості українських поетів. 

11

 

Особливості композиції поеми. Жанрова своєрідність твору.

12

 

Концепція світу й людини. Алегоричний зміст образів та епізодів.

(ЛК) Утілення поеми Данте у творах мистецтва. Вплив літератури Відродження на українську літературу. 

(ЕК) Порівняння образів, оригіналу й перекладу (фрагментів — за умови володіння учнями іноземною мовою).

13

 

Англія

Ренесанс в Англії. Здобутки й представники.

14

 

Вільям Шекспір (1564–1616). «Гамлет». Здобутки драматургії В. Шекспіра.

(ТЛ) Трагедія.  

15

 

Філософські та моральні проблеми в трагедії «Гамлет». Провідні мотиви твору.

(УС) Шекспірівські мотиви у творчості українських поетів. 

 

16

 

 

Художній простір (данське королівство як символ). Відкритість твору в часі, його рецепція та інтерпретації в наступні епохи.

(ЛК) Утілення трагедії В. Шекспіра у творах мистецтва. 

17

 

Гамлет — вічний образ світової літератури. Багатогранність шекспірівських характерів.

(ТЛ) Вічний образ. 

(ЕК) Порівняння образів, оригіналу й перекладу (фрагментів — за умови володіння учнями іноземною мовою).

18

 

ПЧ

Позакласне читання

Рейнбоу Ровелл. «Елеанор і Парк». 

Ромео І Джульєтта сучасності.

19

 

КР

Контрольна робота № 1 (твір).

Моральний вибір в житті людини (за трагедією Вільяма

Шекспіра «Гамлет»).

Проза й поезія пізнього романтизму  та переходу до реалізму XIX ст. 

20

 

Шляхи розвитку романтизму в Європі та США.  Провідні течії романтизму. Популярні жанри романтизму Специфіка переходу від романтизму до реалізму.  (ЛК) Утілення образів літературних творів у різних видах мистецтва.. 

(МЗ) Історія, українська мова, художня культура.  

21

 

Поетична група «Парнас»: естетичні принципи і представники (огляд, 1–2 твори за вибором учителя).

22

 

Німеччина Романтизм у Німеччині. 

Ернст Теодор Амадей Гофман (1776–1822). «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». 

Е. Т. А. Гофман як представник гротескної течії романтизму. Віхи мистецького шляху.

(ТЛ) Гротеск, фантастика, соціальна сатира, психологізм.   

(МЗ) Історія, українська мова, художня культура.   

23

 

Протиставлення філістерів та ентузіастів як провідний конфлікт творчості Е. Т. А. Гофмана.

24

 

Особливості сюжету й композиції повісті «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер».

 

25

 

 

Гротескні образи. Викривальний зміст твору. Символіка.   

26

 

РМ

УРЗМ (письмово).

Філософський сенс твору «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер» Е. Т. А. Гофмана.

27

 

США

Розвиток романтизму в США, видатні представники.

28

 

Волт Вітмен (1819–1892). «Листя трави» (1–2 уривки за вибором учителя).

Місце В. Вітмена в літературному процесі США. Особливості світобачення митця. Зв’язок збірки «Листя трави» з історією та життям Америки. Тематика, проблематика, композиція збірки «Листя трави».

(ТЛ) Верлібр.    

(ЕК) Зіставлення оригіналів і перекладів.  

29

 

Образ ліричного героя. Символи. Традиції й  художнє новаторство В. Вітмена.

(УС) Майстерність українських перекладачів ліричних творів. Уплив В. Вітмена на українську поезію.

(МЗ) Історія, українська мова, художня культура.   

30

 

Канада Люсі Мод Монтгомері (1874–1924).  

Люсі Мод Монтгомері – видатна канадська письменниця, авторка популярних «жіночих романів».

31

 

«Енн із Зелених Дахів»: особливості сюжету про дівчинку-сироту, її дорослішання і розвиток творчої уяви.

32

 

Світ дорослих у творі.

33

 

Уявлення Енн про світ та її вплив на мешканців Ейвонлі.

34

 

Образи й мотиви світової культури у творі (Біблія, міфи, казки Г.К.Андерсена, Льюїса Керролла, твори поетів-романтиків тощо).

35

 

ПЧ

Позакласне читання

Джозеф Конрад. «Емі Фостер». Проблема інтеграції та ізоляції, комунікаційний бар’єр між різними етнічними групами.   

36

 

КР

Контрольна робота № 2 (тестові завдання).

Проза пізнього романтизму та переходу до реалізму ХІХ ст.  

 

37

 

ЛК

Літературне краєзнавство 

Адам Міцкевич «Кримські сонети».

38

 

РМ

УРЗМ (письмово). Аналіз творів письменників на тлі історико-літературного процесу, у зв’язках з історією культури.

(МЗ) Історія, українська мова, художня культура.   

39

 

КР

Контрольна робота № 3 (тестові завдання).

Поезія пізнього романтизму та переходу до реалізму ХІХ ст.  

Роман XIX ст.  

40

 

Роман як жанр літератури, його формування і провідні ознаки. Різновиди роману XIX ст., національна своєрідність. 

(ТЛ) Роман та його різновиди. 

(УС) Іван Франко про розвиток роману в європейських літературах.  

(МЗ) Історія, художня культура. 

41

 

Франція

Стендаль (Марі Анрі Бейль, 1783–1842). «Червоне і чорне».

Творчий шлях письменника, його внесок у скарбницю психологічної прози XIX ст.

42

 

Конфлікт молодої людини та суспільства в романі «Червоне і чорне».

43

 

Образ Жульєна Сореля.

44

 

Образ Жульєна Сореля.

45

 

Зображення соціального середовища у творі. Символіка.  (ЛК) Екранізації романів XIX ст. 

46

 

ПЧ

Позакласне читання

Гі де Мопассан «Любий друг». 

Розповість авантюриста, який мріє зробити блискучу кар’єру завдяки своїй зовнішності.

47

 

Густав Флобер (1821–1880). «Пані Боварі».

Місце Г. Флобера в історії європейської літератури.

48

 

Конфлікт романтичних ілюзій та дійсності в романі «Пані Боварі». Сюжет і композиція роману.

49

 

Зображення суспільства. Образи обивателів.

50

 

Еволюція Емми Боварі. Психологічні деталі.

 

51

 

 

Прихована  позиція  автора  Боварізм  як  суспільнопсихологічне явище.  

(ЛК) Екранізації романів XIX ст.     

52

 

КР

Контрольна робота №4 (тестові завдання).

Роман ХІХ століття. Гюстав Флобер. «Пані Боварі».  

53

 

Англія

Оскар Вайльд (1854–1900). «Портрет Доріана Грея».

Ідейно-естетичні погляди і творчий шлях митця.

54

 

Абсолютизація творчості й творчої особистості в романі «Портрет Доріана Грея». Естетична програма автора.

55

 

Проблема краси й моралі в романі «Портрет Доріана Грея». 

56

 

Система образів.

57

 

Еволюція головного героя. 

58

 

Символіка. Роль фантастики у творі.

59

 

Традиції і новаторство О. Вайльда в жанрі роману.   (ЛК) Екранізації романів XIX ст.      

60

 

РМ

УРЗМ (письмово).

Вбивство совісті чи вбивство себе? (за романом О. Вайльда «Портрет Доріана Грея»).

61

 

ЛК

Літературне краєзнавство

Шолом-Алейхем. «З ярмарку».

62

 

ПЧ

Позакласне читання

Вільям Теккерей. «Ярмарок суєти». «Роман без героя». Життя як ярмарок і ярмарок як життя.

63

 

64

 

КР

Контрольна робота №5 (тестові завдання). Роман ХІХ століття.  

Перехід до модернізму. Взаємодія  символізму й імпресіонізму в ліриці  

65

 

Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця XIX – початку XX ст. Художні відкриття модернізму та його представники. Течії раннього модернізму: символізм, імпресіонізм, неоромантизм.  

(ТЛ) Модернізм, символізм, імпресіонізм, неоромантизм, символ, сугестія. 

(ЛК) Імпресіонізм та символізм у різних видах мистецтва.  

 

 

 

(УС)Ранні течії модернізму в українській літературі. Українські перекладачі творів зарубіжної літератури кінця XIX – початку XX ст.

(ЕК) Зіставлення особливостей стилів митців. 

(МЗ)Українська література, художня культура.

66

 

Франція

Шарль Бодлер (1821–1867). Ш. Бодлер — пізній романтик і зачинатель модернізму. Збірка «Квіти зла» (загальна характеристика).

(ТЛ) Модернізм, символізм.  

67

 

«Альбатрос». Традиції і новаторство вирішення проблеми «поет і натовп» у поезії Шарля Бодлера.

68

 

Система відповідностей у поетичному спадку Шарля Бодлера. 

«Відповідності».

69

 

«Вечорова гармонія». Образи, символи, особливості поетичної мови у віршах Ш. Бодлера.  

70

 

Теоретичні засади й художні відкриття поезії французького символізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці. 

71

 

Поль Верлен (1844–1896). «Поетичне мистецтво». 

Естетичні погляди поета у вірші «Поетичне мистецтво».  

72

 

«Осіння пісня». 

Зображення пейзажів природи й душі в «Осінній пісні».

Сугестивність, музичність, живописність лірики.    

(ТЛ) Модернізм, сугестія. 

73

 

«Забуті арієти», «Так тихо серце плаче…». Художньо-смислове новаторство «поезії душі» Поля Верлена.

Сугестивний характер віршів.

74

 

Артюр Рембо (1854–1891). Художнє новаторство

А. Рембо. 

75

 

Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті А. Рембо «Голосівки». 

(ТЛ) Модернізм, символізм, імпресіонізм.

76

 

Образ ліричного героя у вірші А. Рембо «Моя циганерія». 

77

 

РМ

УРЗМ (письмово).

Написання асоціативного етюду-враження від символістської поезії.

 

78

 

КР

Контрольна робота № 5 (тестові завдання).

Перехід до модернізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці.

Драматургія кінця XIX – початку XX ст. 

79

 

Зміни в драматургії на межі XIXXX ст. 

(ТЛ) «Нова драма».

(УС) Видатні представники «нової драми» в Україні. 

(МЗ) Українська література, художня культура.

80

 

Бельгія

Моріс Метерлінк (1862–1942). «Синій птах».

М. Метерлінк як теоретик і практик «нової драми».

Концепція символістського театру.

81

 

Ідея одухотворення життя й відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії «Синій птах».

(ТЛ) Дія (зовнішня і внутрішня), драма-феєрія. 

82

 

Особливості розвитку сюжету. Особливості ремарок.

83

 

Роль фантастики. Символіка образів. Трактування фіналу. (ТЛ) Дія (зовнішня і внутрішня), символ, підтекст, драма-феєрія.

(ЛК) Екранізації й театральні вистави за драматичними  творами кінця XIX–XX ст.     

84

 

РМ

УРЗМ (усно)

(ЕК) Ознаки казки в драмі «Синій птах» М. Метерлінка. Порівняння драм «Синій птах» М. Метерлінка і «Лісова пісня» Лесі Українки.

85

 

КР

Контрольна робота № 6 (тестові завдання). Драматургія кінця XIX – початку XX ст.

Сучасна література в юнацькому читанні  (3–4 твори за вибором учителя та учнів)

86

 

Сучасна література.

(ТЛ) Класична і масова література. Художність. Поглиблення понять про іронію, алюзію.

(ЛК) Бібліотечні та інтернет-ресурси (сайти зарубіжних письменників та українських перекладачів, читацькі блоги, спільноти в соціальних мережах, електронні бібліотеки, каталоги, сховища та ін.), використання їх для збагачення кола читання, розвитку навичок творчої роботи з книжкою. Взаємодія різних видів мистецтва (кіно і література та ін.), комп’ютерних технологій і літератури.

 

 

 

(УС) Сучасні українські літературно-художні видання, інтернет-портали творів зарубіжної літератури. Українські перекладачі сучасної зарубіжної літератури. Твори сучасної української літератури на дотичну тематику.

(МЗ) Художня культура.

(ЕК) Трансформація тем, мотивів, образів, поетикальних засобів класики в сучасній літературі. Зіставлення образів головних героїв. Переосмислення тем, мотивів, образів класики в сучасній літературі.

87

 

Франція

Ромен Гарі (1914–1980). «Повітряні змії».

Французький письменник єврейського походження

(Роман Кацев), двічі лауреат Гонкурівської премії.

88

 

Зображення Другої світової війни у творчості митця.

89

 

Ідеї миру, людяності, порятунку духовних цінностей.

90

 

Велика Британія

Сью Таунсенд (1946–2014). Цикл творів про Адріана

Моула (1 твір за вибором учителя)

Образ молодої людини, її становлення, стосунки зі світом та психологічні проблеми в циклі творів про Андріана Моула.

91

 

Еволюція головного героя, формування характеру та цінностей.

92

 

Авторська іронія. Жанр щоденника.

93

 

Швеція

Тумас Йоста Транстремер (1931–2015). 

Лірика (1–2 твори за вибором учителя).

Тумас Йоста Транстремер — лауреат Нобелівської премії, поет, перекладач, прозаїк. Розмаїття тем і жанрів його лірики. Актуальні проблеми сьогодення та образ сучасної людини в поезії Т. Й. Транстремера.

94

 

Китай

Мо Янь (Гуань Моє, нар. 1955). «Геній». 

Мо Янь — сучасний китайський письменник, лауреат Нобелівської премії з літератури. «Геній» — історія талановитого юнака, який наполегливо шукає спосіб убезпечення людей від руйнівних землетрусів. 

(ЕК) Стиль Мо Яня і «магічний реалізм» Г. Г. Маркеса.

95

 

Гуманістична сутність образу та духовна стійкість героя на шляху до мети.

96

 

Зміни у сприйманні Цзян Дачжі однокласниками, вплив героя на пробудження їхньої свідомості. Міфологічні алюзії у творі.

97

 

Велика Британія

Ніл Річард МакКіннон Ґейман (нар. 1960). «Кораліна».

Н. Ґейман — англійський письменник-фантаст, автор романів, графічних новел і коміксів.

(ЕК) Трансформація тем, мотивів, образів, поетикальних  засобів класики в сучасній літературі. Зіставлення образів головних героїв. Ознаки фольклорної чарівної казки у творі Н. Ґеймана «Кораліна». Порівняння повісті Ніла Ґеймана «Кораліна» та казки Льюїса Керролла «Аліса в Країні Див».

98

 

Проблематика повісті «Кораліна» (моральний вибір людини, стосунки батьків і дітей та ін.).

99

 

Допитливість, сміливість, сила духу Кораліни. Символіка твору.

100

 

Позакласне читання

Яґелло Йоанна. «Кава з кардамоном». 

Синтез підліткової повісті (стосунки в родині, перше кохання) та детективу (розгадування сімейної таємниці).

101

 

102

 

КР

Контрольна робота № 8 (твір).

Написання рецензії на улюблений твір сучасної зарубіжної літератури.

Підсумки 

103

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. 

104

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

105

 

Резервна година.

 

zip
Додано
7 серпня
Переглядів
6071
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку