КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
З БІОЛОГІЇ 11 КЛАС
Календарно-тематичне планування складено відповідно до вимог програми з біології і екології для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти: рівень стандарту, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407
Біологія
11 клас
(70 год., 2 год. на тиждень)
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
||
Загальна кількість |
Заплановано |
Загальна кількість |
Заплановано |
|
Практичні роботи |
2 |
2 |
1 |
1 |
Тематичне оцінювання |
3 |
3 |
3 |
3 |
Контрольні роботи |
1 |
1 |
1 |
1 |
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ
№ п/п |
Дата |
Тема уроку |
Скорегована дата |
|
Тема 5. Адаптації |
||||
|
|
Правила поведінки в кабінеті біології та ТБ під час роботи в біологічному кабінеті. Інструкції 64.1, 66.1, 67.1, 67.1 Коригуюче заняття «Спадковість і мінливість. Обмін речовин. Репродукція та розвиток» |
|
|
|
|
Адаптація як загальна властивість біологічних систем. Принцип єдності організмів та середовища мешкання. Діагностична контрольна робота |
|
|
|
|
Загальні закономірності формування адаптацій. Поняття про преадаптацію та постадаптацію. Властивості адаптацій. |
|
|
|
|
Загальні закономірності формування адаптацій. Поняття про преадаптацію та постадаптацію. Властивості адаптацій. |
|
|
|
|
Формування адаптацій на молекулярному та клітинному рівнях організації. Стратегії адаптацій організмів. |
|
|
|
|
Поняття про екологічно пластичні та екологічно непластичні види. Поняття про адаптивну радіацію. |
|
|
|
|
Життєві форми тварин та рослин як адаптації до середовища мешкання. |
|
|
|
|
Екологічна ніша як наслідок адаптацій організмів певного виду до існування в екосистемі. |
|
|
|
|
Поняття про спряжену еволюцію (коеволюцію) та коадаптацію. |
|
|
|
|
Основні середовища існування та адаптації до них організмів. |
|
|
|
|
Способи терморегуляції організмів. |
|
|
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Адаптації» Тематичне оцінювання № 1 |
|
|
|
|
Симбіоз та його форми. |
|
|
|
|
Організм як середовище мешкання. Поширення паразитизму серед різних груп організмів. |
|
|
|
|
Адаптації паразитів до мешкання в організмі хазяїна. Відповідь організму хазяїна на оселення паразитів. |
|
|
|
|
Адаптивні біологічні ритми біологічних систем різного рівня організації. Типи адаптивних біологічних ритмів організмів. |
|
|
|
|
Фотоперіодизм та його адаптивне значення. |
|
|
|
|
Практична робота 1. Визначення ознак адаптованості різних організмів до середовища існування. Інструктаж БЖ. Інструкція 74.1 |
|
|
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Адаптації» Тематичне оцінювання № 2 |
|
|
Тема 6. Біологічні основи здорового способу життя |
||||
|
|
Науки, що вивчають здоров’я людини. Принципи здорового способу життя. |
|
|
|
|
Складові здорового способу життя: раціональне харчування, рухова активність, особиста і побутова гігієна, відпочинок. |
|
|
|
|
Безпека і статева культура. |
|
|
|
|
Негативний вплив на здоров’я людини алкоголю, куріння та наркотиків. |
|
|
|
|
Вплив стресових факторів на організм людини. Вплив навколишнього середовища на здоров’я людини. |
|
|
|
|
Імунна система людини, особливості її функціонування. Імунокорекція. Імунотерапія. |
|
|
|
|
Профілактика неінфекційних, інфекційних, інвазійних захворювань людини, захворювань, що передаються статевим шляхом. |
|
|
|
|
Профілактика неінфекційних, інфекційних, інвазійних захворювань людини, захворювань, що передаються статевим шляхом. |
|
|
|
|
Практична робота 2. Розробка рекомендацій щодо профілактики захворювань. Інструктаж БЖ. Інструкція 74.1 |
|
|
|
|
Навчальний проект 1. Особиста програма зміцнення здоров’я. |
|
|
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Біологічні основи здорового способу життя» Контрольна робота № 1 Тематичне оцінювання № 3 |
|
|
Тема 7. Екологія |
||||
|
|
Предмет вивчення екології, її завдання та методи. Зв’язки екології з іншими науками. Екологічні закони. |
|
|
|
|
Екологічні чинники та їхня класифікація. Закономірності впливу екологічних чинників на організми та їх угруповання. Стено- та еврибіонтні види. |
|
|
|
|
Популяції. Класифікація популяцій. Структура та характеристики популяцій. |
|
|
|
|
Механізми регуляції густоти (щільності) та чисельності популяцій. Функціональна роль популяцій в екосистемах. |
|
|
|
|
Механізми регуляції густоти (щільності) та чисельності популяцій. Функціональна роль популяцій в екосистемах. |
|
|
|
|
Властивості та характеристики екосистем. Типи зв’язків між популяціями різних видів в екосистемах. |
|
|
|
|
Екологічні сукцесії як процеси саморозвитку екосистем. Причини сукцесій та їхні типи. Закономірності сукцесій. |
|
|
|
|
Екологічні сукцесії як процеси саморозвитку екосистем. Причини сукцесій та їхні типи. Закономірності сукцесій. Тематичне оцінювання № 4 |
|
|
|
|
Агроценози, їхня структура та особливості функціонування. Шляхи підвищення продуктивності агроценозів. |
|
|
|
|
Біосфера як глобальна екосистема, її структура та межі. Біогеохімічні цикли як необхідна умова існування біосфери. |
|
|
|
|
Біосфера як глобальна екосистема, її структура та межі. Біогеохімічні цикли як необхідна умова існування біосфери. |
|
|
|
|
Вчення В. І. Вернадського про біосферу та ноосферу та його значення для уникнення глобальної екологічної кризи. |
|
|
|
|
Вчення В. І. Вернадського про біосферу та ноосферу та його значення для уникнення глобальної екологічної кризи. |
|
|
|
|
Проект Дослідження особливостей структури місцевих екосистем (природних чи штучних). |
|
|
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Екологія» Тематичне оцінювання № 4 |
|
|
Тема 8. Сталий розвиток та раціональне природокористування |
||||
|
|
Сучасні екологічні проблеми у світі та в Україні. |
|
|
|
|
Види забруднення, їхні наслідки для природних і штучних екосистем та людини. Поняття про якість довкілля. Критерії забруднення довкілля. |
|
|
|
|
Антропічний вплив на атмосферу Наслідки забруднення атмосферного повітря та його охорона. |
|
|
|
|
Антропічний вплив на гідросферу. Причини порушення якості природних вод, дефіцит водних ресурсів, принципи оцінки екологічного стану водойм. Охорона водойм. |
|
|
|
|
Основні джерела антропічного забруднення ґрунтів, їхні наслідки. Необхідність охорони ґрунтів. |
|
|
|
|
Антропічний вплив на біорізноманіття. Проблеми акліматизації та реакліматизації видів. Збереження біорізноманіття як необхідна умова стабільності біосфери. |
|
|
|
|
Екологічна політика в Україні: природоохоронне законодавство України, міждержавні угоди. Червона книга та чорні списки видів тварин. Зелена книга України. |
|
|
|
|
Концепція сталого розвитку та її значення. Природокористування в контексті сталого розвитку. |
|
|
|
|
Поняття про екологічне мислення. Необхідність міжнародної взаємодії у справі охорони довкілля. |
|
|
|
|
Практична робота 3 Оцінка екологічного стану свого регіону. Інструктаж БЖ. Інструкція 74.1 |
|
|
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Сталий розвиток та раціональне природокористування» Тематичне оцінювання № 5 |
|
|
Тема 9. Застосування результатів біологічних досліджень у медицині, селекції та біотехнології |
||||
|
|
Завдання та досягнення сучасної селекції. Внесок вітчизняних учених-селекціонерів. |
|
|
|
|
Сучасні методи селекції тварин, рослин і мікроорганізмів. Явище гетерозису та його генетичні основи. |
|
|
|
|
Сучасні методи селекції тварин, рослин і мікроорганізмів. Явище гетерозису та його генетичні основи. |
|
|
|
|
Значення для планування селекційної роботи вчення М. І. Вавилова про центри різноманітності та походження культурних рослин, закону гомологічних рядів спадкової мінливості. |
|
|
|
|
Значення для планування селекційної роботи вчення М. І. Вавилова про центри різноманітності та походження культурних рослин, закону гомологічних рядів спадкової мінливості. |
|
|
|
|
Застосування методів генної та клітинної інженерії в сучасній селекції. Генна інженерія людини: досягнення та ризики. |
|
|
|
|
Біоетичні проблеми сучасної медицини. |
|
|
|
|
Сучасна біотехнологія та її основні напрямки. |
|
|
|
|
Застосування досягнень молекулярної генетики, молекулярної біології та біохімії у біотехнології. |
|
|
|
|
Поняття про біологічну небезпеку, біологічний тероризм та біологічний захист. Біологічна безпека та основні напрямки її реалізації. |
|
|
|
|
Поняття про біологічну небезпеку, біологічний тероризм та біологічний захист. Біологічна безпека та основні напрямки її реалізації. |
|
|
|
|
Узагальнення: роль біології у вирішенні сучасних глобальних проблем людства. |
|
|
|
|
Проект (один на вибір; створення бук-трейлеру, презентації, буклету, скрайбу, постеру тощо) ;Клонування організмів.; Нанотехнології в біології.; Трансгенні організми: за і проти. |
|
|
|
|
Контрольна робота № 2 Тематичне оцінювання № 6 |
|
|