Тамара Рахманіна
Управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації
Відділ освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету
Кам’янської міської ради Черкаської області
Кам’янська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1
Т.П.Рахманіна
Калейдоскоп ігор
на уроках географії в 10 класі
при вивченні розділу ІІ «АЗІЯ»
2019 рік
Рахманіна Т.П. Калейдоскоп ігор на уроках географії в 10 класі при вивченні розділу ІІ «Азія» - Кам’янка, 2019. – 42 с.
Автор:
Рахманіна Тамара Пантеліївна, учитель географії Кам’янської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Кам’янської міської ради Черкаської області
Рецензент:
Саламашенко О.В. – методист відділу освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Кам’янської міської ради Черкаської області
Даний посібник містить географічні ігри, які можна використовувати на різних етапах уроків географії в 10 класі при вивчені розділу ІІ «Азія».
Посібник створений на допомогу вчителям географії.
Метою створення посібника є формування й розвиток пізнавальних інтересів до географії; спонукання до навчальної діяльності; прагнення за допомогою ігрових ситуацій досягти успіхів у поглибленні географічних знань.
Схвалено методичною радою відділу освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Кам’янської міської ради Черкаської області
Протокол № 2 від 15.03.2019 р.
ЗМІСТ
Передмова………………………………………………………..……………. |
6 |
ВСТУП…………………………………………………………………………. |
8 |
РОЗДІЛ ІІ. АЗІЯ Гра «Хто більше знає?»………………………………………………………. |
10 |
Гра «Чи знаєш ти карту?» ………………………………….………………… |
11 |
Гра «Відгадай, що це за країна»……………………………………………… |
13 |
Вікторина–гра «Підкорення вершини»……………………………………… |
14 |
Гра «Проложи маршрут»…………………………………………….……….. |
15 |
Гра «Най, най, най, най .., а ще великі, сильні...»………………….……….. |
16 |
Гра «3+10»…………………………………………………………………….. |
17 |
Гра «Німа карта»……………………………………………………………… |
17 |
Гра-змагання «Хто більше»………………………………………………….. |
18 |
Гра «Незакінчене речення» (бліцтурнір)……………………………………. |
18 |
Гра «Питання – родзинки»…………………………………………………… |
19 |
Гра «Економічний крос по країнам АЗІЇ»…………………………………… |
21 |
Японія Гра «Детектор правди»……………………………………………………... |
23 |
Гра «Карта на слух»…………………………………………………………... |
24 |
Економічні загадки…………………………………………………………… |
25 |
Вікторина «Чи знаєш ти Японію?»…………………………………………. |
25 |
Гра «Аналітичний крос»…………………………………………………….. |
26 |
Гра «Створи зачіску»………………………………………………………… |
27 |
Китай Гра «Збери карту»…………………………………………………………….. |
28 |
Гра «Скринька запитань»……………………………………………………. |
29 |
Гра «Най, най...»………………………………………………………………. |
30 |
Гра «Містознавці»……………………………………………………………. |
30 |
Індія Гра «Туристична подорож»…………………………………………………. |
31 |
|
|
Інтелектуальна гра «Що? Де? Коли?»………………………………………. |
32 |
Круїз по Азії І. Картографічний раунд «Дорожна карта»……………………………….. |
34 |
ІІ. Географічний раунд………………………………………………………. |
34 |
ІІІ. Геральдичний раунд……………………………………………………… |
35 |
ІV. Відомі люди………………………………………………………………. |
37 |
V. Видатні споруди – країна…………………………………………………. |
37 |
VІ. Гра з глядачами…………………………………………………………… |
41 |
Міні-гра «Асоціація»…………………………………………………………. |
41 |
Використана література………………………………………..……………. |
42 |
Передмова
Усе тече, усе змінюється. Змінився час, змінилася роль вчителя.
Сучасному вчителю необхідно урізноманітнювати форми організації навчально-пізнавальної діяльності учнів з географії в різних режимах (традиційний, інтерактивний та самостійна робота).
Багаторічний досвід переконує в тому, що на кожному уроці потрібно активізувати інтерес учнів до навчання, до предмету. Причини, що спонукали до створення даного посібника – сприйняття учнями предмету «Географія» як «найвищої природничої науки», яка б захопила їхню уяву силою людського розуму, дала пізнати насолоду відкриттів, пробудила бажання знати, творити. Вчитель повинен так організувати урок, щоб на заняттях працювали не тільки думка та пам’ять, а й емоції, виникало натхнення.
Посібник дає можливість вчителям-географам використовувати різноманітні види ігор під час вивчення в 10 класі розділу ІІ «Азія», а також за допомогою ігор перевірити домашнє завдання та закріпити знання.
Головною метою географічних (дидактичних) ігор є розширення географічного кругозору; формування й розвиток пізнавальних інтересів до географії; спонукання до навчальної діяльності; прагнення за допомогою ігрових ситуацій досягти успіхів у поглибленні географічних знань. На ігровому уроці, як і в будь-якій грі, обов'язково має бути елемент несподіванки і непередбачуваності, що дає змогу активізувати вияв творчих здібностей учнів.
Адже, в якійсь мірі, усе наше життя - це гра. Гра приваблює педагогів тим, що в ній всі рівні. Вона під силу навіть слабим учням, більш того, слабкий учень може стати першим у грі: винахідливість і кмітливість, атмосфера захоплення і радості, відчуття посильних завдань - все це дає змогу дітям перебороти сором’язливість і добре відбивається на результатах навчання. У дітей переважають позитивні емоції, ніколи не принижується гідність учня. Гра у освітньому процесі створює мотивацію, близьку до природної, збуджує інтерес, підвищує рівень навчальної праці, розвиває комунікативні навички. Вона ні в якому разі не терпить примусу і є процесом суто добровільним.
Характерною рисою гри є те, що вона одночасно ставить людину в декілька позицій. Ця особливість випливає з двоплановості гри. Особистість у грі знаходиться одночасно у двох планах: реальному і умовному. І особливо на цю рису повинен звертати увагу вчитель. В процесі гри він може по-новому відкрити дитину для себе.
Посібник складається з низки різних видів географічних ігор, мета яких – розвивати потенційні творчі здібності кожного учня. Всі ці завдання збагачують учнів враженнями, створюють атмосферу доброзичливості і виступають головним засобом розвитку інтелекту школяра, тому що розвивають такі якості, як кмітливість, ініціативність, упевненість.
На уроках із використанням ігор немає буденності, одноманітності, а створюються всі умови для всебічного розвитку дитини, її здібностей, вноситься цікавий зміст у навчання, учні проявляють самостійний пошук відповіді, накопичують знання.
ВСТУП
Удосконалення організації освітнього процесу з позицій компетентнісного підходу полягає в забезпеченні особистісної спрямованості процесу навчання, яка реалізується через різноманітні форми проведення уроків, мотивацію та диференціацію процесу навчання і дає змогу розробити алгоритми формування елементів предметно-географічних компетентностей учнів, зокрема географічних фактів, номенклатури, уявлень, понять, причинно-наслідкових зв’язків, прикладних і картографічних умінь.
Учителю географії необхідно вирішити важливе методичне завдання – реалізувати на практиці компетентнісний підхід, сформувати в учнів готовність використовувати отримані знання, вміння та навички в реальному житті для розв’язання практичних завдань та життєво важливих ситуацій. Розв’язати таку проблему можна, використовуючи на уроках географії географічні ігри, які розвивають передусім пізнавальну, комунікативну і особистісну активність сьогоднішніх учнів.
Виклики часу зумовили розробити географічні (дидактичні) ігри, щоб зацікавити учнів 10-х класів при вивченні розділу ІІ «Азія».
«Гра – це величезне світле вікно, крізь яке в
духовний світ дитини вливається життєдайний потік уявлень, понять про навколишній світ.
Гра – це іскра, що засвічує вогник допитливості».
В.О.Сухомлинський
Проблемі гри приділяли значну увагу мислителі і педагоги як минулого, так і сучасного: Платон, Арістотель, Я.А. Коменський, Ж-Ж. Руссо, І. Кант, К.Ушинський, А.Макаренко, Л. Виготський, О. Запорожець та інші.
У наш час, коли особлива увага приділяється особистісно орієнтованому навчанню, однією з важливих умов формування пізнавального інтересу до предмета є стосунки вчителя і учнів: взаємний інтерес один до одного, уміння і бажання вчителя бачити в кожному учневі неповторну особистість. Вчитель має постійно стимулювати в учнів прагнення піднятися вище того, що вже ним досягнуто; почуття власної гідності; добрий настрій, при якому працюватиметься швидше і результативніше.
Гра супроводжує людину протягом усього життя, протягом усього існування людства. Роль гри у сприйнятті інформації значна, бо в процесі її спрацьовують асоціативна, механічна, зорова та інші види пам’яті за запитами ігрової ситуації, а не з вимоги вчителя. Щоб перемогти у змаганні-грі необхідно багато згадати, осмислити за короткий проміжок часу. Іншими словами, гра на уроці є комплексним носієм інформації.
Гра – одна із видів активної діяльності. Саме дидактична гра і належить до активних, нетрадиційних, визнаних методів навчання і виховання підлітків.
Цінність цього методу полягає в тому, що в ігровій діяльності освітня, розвиваюча й виховна функція діють у тісному взаємозв’язку. Гра як метод навчання організовує, розвиває учнів, розширює їхні пізнавальні можливості, виховує особистість. Виходячи з вищезазначеного, проблема використання ігрових моментів на уроках географії є актуальною.
Географія як шкільна дисципліна покликана формувати в учнів систему
поглядів на світ, їхнє мислення, географічну компетентність і екологічну
культуру. В процесі вивчення географії важливо перейти від заучування фактів до засвоювання подій і явищ, формування інтегрованих умінь і розвитку інтелектуальних здібностей.
Географія – багатогранна наука зі складною структурою. Але вона неймовірно цікава. І щоб учням легше було засвоїти основні поняття, закономірності, взаємозв’язки, велику кількість номенклатури потрібно використовувати географічні ігри, які розвивають інтерес до предмета, активізують клас, сприяють кращому засвоєнню навчального матеріалу.
Азія є найбільшою частиною світу. Назва Азії відома ще з VІ ст. до н.е. і походить від давньогрецького «Асія». Спочатку так називали східне узбережжя Егейського моря, а потім ця назва поширилася на всю частину світу. Разом з Європою вона утворює материк Євразію. Її частка на цьому материку становить 43,4 млн. км2. Кордон між Азією і Європою проходить по Уралу, річках Емба, Кума, Манич, через Кавказ, по Каспійському, Азовському, Чорному і Мармуровому морях, протоках Босфор і Дарданелли. Площа азіатських островів перевищує 2 млн. км2. Середня висота Азії становить 950м над рівнем моря.
Гра «Хто більше знає?»
Змагаються дві команди по 7-8 учнів.
Учитель оголошує тему завдання: «Азія». Треба записати географічні назви, які пов’язані з Азією, наприклад: країни Західної Азії. На виконання завдання дається 3-4 хвилини. Виграє та команда, яка запише більше країн.
Друге завдання цієї гри. Учитель називає літери «І», «М»,
«К» і пропонує учням назвати країни субрегіонів,
які б починались з цієї літери:
Виграє та команда, в якої більше назв карїн записано.
Гра «Чи знаєш ти карту?»
Участь у грі беруть дві команди. Викликають двох учнів (по одному від команди) до карти.
Один учень стоїть біля карти, а другий на відстані від неї, щоб йому не було видно назв географічних об’єктів. Перший учень біля карти показує географічні об’єкти (протоки, затоки, моря). Другий учень, який стоїть від карти на певній відстані, повинен назвати ці об’єкти. Через деякий час учні міняються місцями. Так до карти викликаються три пари. Виграє команда, в якої менше помилок.
І пара
1 учень
Через моря, затоки й протоки проходять морські шляхи. Особливо велика кількість суден прямує через …(Малаккську та Ормузьку) протоки, …(Перську, Бенгальську й Оманську) затоки, …(Аравійське) море.
2 учень
Уже понад півстоліття не згасає конфлікт між євреями (Ізраїлю) та арабами (Палестини). Греко-турецькі суперечки розділили на дві частини (Кіпр). Триває громадянська війна в (Сирії). Непросто складаються відносини і в інших
субрегіонах, наприклад між (Індією) та (Пакестаном), (Північною та Південною Кореєю).
ІІ пара
1 учень
В азіатському регіоні розташовано найбільше монархій – 13. Серед конституційних монархій є одна імперія (Японія), чотири королівства (Бутан, Таїланд, Камбоджа, Йорданія), два емірати (Кувейт, Бахрейн), один султанат (Малайзія). До абсолютних монархій належать (Саудівська Аравія, Об’єднані Арабські Емірати (ОАЕ), Катар, Оман, Бруней).
2 учень
Федеративні країни це ... (також вказати кількість штатів чи областей, провінцій, князівств, регіонів):
(Індія – 25 штатів)
(Пакистан – 4 провінції)
(М’янма – 14 областей)
(Малайзія – 13 штатів)
(ОАЕ – 7 князівств)
(Непал – 5 регіонів)
ІІІ пара
1 учень
В Азії існує кілька геополітичних та економічних блоків. Одним із найпотужніших є Асоціація держав Південно-Східної Азії, до якої входять десять країн регіону: (Бруней, В’єтнам, М’янма, Індонезія, Камбоджа, Лаос, Малайазія, Філіппіни, Сингапур, Таїланд). Організація створена в 1967 році. Штаб-квартира розташована в ...(Джакарті (Індонезія)).
2 учень
Інтеграційні зусилля арабських країн втілилися у створення в 1945 році Ліги арабських держав. На сьогоднішній день вона поєднує 22 держави Північної Африки й Західної Азії (Сирія, Ірак, Ємен, Йорданія, Ліван, Саудівська Аравія, Лівія, Кувейт, Бахрейн, Катар, Оман та ОАЕ).
Гра «Відгадай, що це за країна»
Учитель дає опис країни, починаючи із загальних визначень, переходячи до більш конкретних.
Переселенська країна
(Ізраїль).
Країна у складі ЄС
(Кіпр).
Вікторина–гра «Підкорення вершини»
Краще гір можуть бути тільки гори,
На яких ще не бував.
На дошці намальовані гори і вказані №1-10.
У конвертах з такими ж номерами знаходяться питання, які з підняттям ускладнюються. Учні самі повинні вирішити, на яке питання вони хочуть відповідати.
1. Де знаходиться географічний центр Азії? (ст.Туви – Кизил).
2. Етнічний склад населення Азії відрізняється великою різноманітністю: у
регіоні мешкає понад 1000 націй і народностей, які розмовляють... (на 600 мовах).
3. Природний приріст у країнах Азії, за винятком Японії, є дуже високим, понад
...(15 осіб на 1000 жителів), що з одного боку, створює величезний ... (трудовий) потенціал, а з другого – породжує в багатьох країнах серйозні ... (соціальні) проблеми.
4. Найвищі показники урбанізації в ... (Японії, Ізраїлі, Південній Кореї, країнах
Перської затоки – понад 80%). Найменша кількість жителів міст у ... (Непалі – 18,2).
5. Мегаполіс...(Токайдо) – найбільший у світі за кількістю населення. Його
протяжність становить близько ...(700км), тут проживає ...(70 млн осіб) або 56% населення Японії.
6. За національним складом населення більшість країн Азії є:
однонаціональним, двонаціональним, багатонаціональним.
7. Серед світових релігій жителі Азії здебільшого сповідують: буддизм,
мусульманство, християнство.
8. Зона ...(Перської затоки) є одним з найважливіших промислових районів
світу з великим обсягом видобутку нафти і газу, нафтохімічними, металургійними та іншими виробництвами.
9. В країнах Південно-Західної Азії дефіцит... (води) і низька продуктивність
...(грунтів).
10. Які країни не мають залізниць (Афганістан, Кіпр, Лаос, Оман, ОАЕ). В яких
країнах розвинений трубопровідний транспорт (Саудівська Аравія, Іран,
Ірак).
Гра «Проложи маршрут»
Установіть, якими маршрутами нафта з Південно-Західної Азії транспортується до Європи.
Гра «Най, най, най, най .., а ще великі, сильні...»
Вчитель запитує, учні дають відповідь.
контрастністю рельєфу.
одна з най...(найбільших) у світі нафтогазонасосних провінцій.
з яких є... (Токіо, Осака, Шанхай, Сеул, Пекін, Стамбул, Джакарта, Мумбаї, Колката, Карачі, Бангкок).
Новосибірські, Врангеля, Курильські, Сахалін, Японські, Тайвань,
Філіппіни, Малайський архіпелаг, Шрі-Ланка, Кіпр).
Велика Китайська, Індо-Гангська та Месопотамська).
розвитку. Яка країна входить до трійки найбільш розвинених країн світу (Японія).
утворюють великі гірські системи ... (Гімалаї, Гіндукуш, Каракорум,
Куньлунь, Тянь-Шань).
(Еверест)).
видобутку нафти, газу, нафтохімічним, металургійним та іншим виробництвом є...(Зона Перської затоки).
розвинені трубопровідний транспорт.
(Тибетське, Середньосибірське, Аравійське, Іранське, Вірменське та Декан).
півострова Камчатка, Малайського архіпелагу).
Гра «3+10»
До дошки виходить один учень і в стовпчик пише десять країн. Другий учень пише столиці цих країн. Третій розподіляє ці країни за номером місць у світі.
Країна |
Столиця |
Місце у світі |
|
1 |
Китай |
Пекін |
1 |
2 |
Індія |
Нью-Делі |
2 |
3 |
Індонезія |
Джакарта |
4 |
4 |
Пакистан |
Ісламабад |
6 |
5 |
Бангладеш |
Дакка |
8 |
6 |
Японія |
Токіо |
10 |
7 |
Філіппіни |
Маніла |
12 |
8 |
В’єтнам |
Ханой |
14 |
9 |
Туреччина |
Анкара |
19 |
10 |
Таїланд |
Бангкок |
20 |
Гра «Німа карта»
Учитель. Нагадаю відомий вислів: «Карта – друга мова географії». Вам треба оживити карту. На вашому столі лежить контурна карта Азії, на якій позначені тільки цифри. Ваше завдання: на аркуші паперу записати назви країн, які відповідають цим цифрам.
Гра-змагання «Хто більше»
Завдання: назвати країни Азії та їх столиці.
Перемагає той учень, який назве найбільшу кількість країн та їх столиці.
Гра «Незакінчене речення» (бліцтурнір)
Вчитель починає, учні продовжують.
Найпотужніші промислові райони обробної промисловості Азії:
Гра «Питання – родзинки»
Учитель. У вас на столі є по два конверти. В одному з них назви країн, у другому – «родзинка» (щось особливе, цікаве про цю країну). Ваше завдання до кожної країни підібрати «родзинку».
Гра «Економічний крос по країнам АЗІЇ»
Азія; нафта та природний газ - Західна Азія).
Таїланд, Індонезія, Туреччина, країни Закавказзя).
Кореї – 6, Тайвані – 3, Пакистані – 2, Ірані – 1, Вірменії – 1).
Корея, Японія, Саудівська Аравія, ОАЕ, Катар).
Малайзії).
(електроніки, авіатехніки, робототехніки, морських суден).
першу чергу азотних, а ще ... (побутової хімії, фармацевтики, полімерних матеріалів).
Східної Азіїі).
вироби ... (Індія, Іран), хутряний одяг (Афганістан), прикраси (Індія, Шрі-Ланка).
світу ... (Сянган, Сингапур).
Кіотський університети; Китаї – університет Цінхуа та Пекінський;
Сингапурі – Національний університет Сингапуру; Ізраїлі – Єврейський
університет у Єрусалимі та Ізраїльський технологічний інститут).
обсягами перевезень ... (Шанхай).
(в Пекіні, Токіо, Сянгані, Джакарті, Дубаї, Бангкоку, Сингапурі, Гуанчжоу, Шанхаї, Куала-Лумпурі, Стамбулі).
міжнародного туризму (ІІ місце), а за темпами приросту туристичних
відвідувань - ... (І місце).
(собор Святої Софії, Тадж-Махал, велика Китайська стіна, храми Тибету, священні місця для багатьох віруючих людей (Єрусалим, Мекка).
Острови).
(Північну Америку, країни Європи, Україну).
«Японія – загадка нашого століття,
японці – це найнезбагненніший, найпарадоксальніший з народів. Разом з їх зовнішнім оточенням вони такі мальовничі, театральні і артистичні, що часом здаються нацією позерів; увесь їх світ – ніби сцена, на якій вони грають».
Гра «Детектор правди»
Учитель зачитує твердження. Якщо твердження є вірним, відповідь «так», якщо ж ні, то відповідь «ні».
Гра «Карта на слух»
Економічні загадки
Вікторина «Чи знаєш ти Японію?»
Гра «Аналітичний крос»
На дошці зображена таблиця, яку заповнюють учасники гри. Учні розподіляються на дві команди і по черзі заповнюють таблицю (І команда стовбець «Імпорт», ІІ команда «Експорт». Виграє та команда, яка шивдше і вірно заповнить таблицю.
Імпорт |
Експорт |
||
Продукція |
Звідки довозиться |
Продукція |
Куди вивозиться |
І. Паливо:
|
|
|
|
ІІ. Руди металів
|
|
|
|
ІІІ. Хімічна сировина
|
|
|
|
ІV. Текстильна сировина
|
|
|
|
V. Ліс |
|
|
|
VІ.Продовольство
|
|
|
|
Гра «Створи зачіску»
За 10 хвилин створити зачіску Гейші.
Дівчата розподіляються на дві команди і створюють зачіску одній із учасниць команди. Перемагає та команда, яка швидше створить зачіску відповідно до заданого завдання.
Китай – ця країна завжди вражала мандрівників-іноземців своєю самобутністю. Китай так само незбагненний, як знамениті загадкова слов’янська душа або англійська церемонність.
Гра «Збери карту»
Карту атласу або контурну карту країни Китай та її сусідів розрізають на 6 частин і складають в окремий конверт. Кількість конвертів готують по кількості учасників змагання. За 2 хвилини учні повинні зібрати карту. Перемагає той, хто швидше виконає завдання.
(Китай сусідить із 13 країнами. На півночі та північному сході Китай межує з Росією, на півночі – із Монголією. Північно-західні кордони відділяють Китай від Казахстану та Киргизстану, західні – від Таджикистану, Пакистану, Індії та Непалу. На півдні пролягли кордони з Бутаном, М’янмою, Лаосом і В’єтнамом. На північному сході Китай межує з Північною Кореєю).
Гра «Скринька запитань»
В цій грі можуть приймати участь три команди (наприклад три ряди). По черзі учні виймають із скриньки запитання і дають відповідь. Якщо учень не відповів на питання, яке йому дісталось, то це питання переходить наступному учневі.
Виграє та команда, яка дала найбільше відповідей.
Запитання в скриньці:
Гра «Най, най...»
Учні по черзі називають міста Китаю, про які можна сказати, що вони найбільші. Виграє той учень, хто останній називає таке місто.
(Найбільші міста: Шанхай, Пекін, Тяньцзінь, Шеньян, Чунцин, Ухань, Гуанчжоу, Харбін, Ченду, Цзибо, Сиань, Нанкин, Тайюань, Чанчунь, Далянь. Порти: Далянь, Фучжоу, Гуанчжоу, Хайкоу, Ляньюньган, Нанкин, Наньтун, Нінбо, Циндао, Циньхуандоа, Шанхай, Тяньцзінь, Гонконг (Сянган), Ханьгу, Яньтай, Шаньтоу, Сяминь).
Гра «Містознавці»
Учасникам гри називається місто і вони повинні назвати 6 іменних назв і географічних показників, які характеризують це місто.
Клас поділяється на кілька команд, кожна характеризує окреме місто. підраховуються правильні відповіді і визначається команда-переможець.
Наприклад: місто Шанхай:
1. Море.
2. Річка.
3. Історичний центр
4.Промисловість.
5.Письменник.
6. Режисер.
Індія – колиска східної цивілізації. чи не найяскравіші враження гості країни отримують від релігійних індійських свят. Вони дуже яскраві і екзотичні.
Гра «Туристична подорож»
Творча гра, де перед учасниками постають проблемні запитання.
Як орієнтири у грі необхідно знати економічні цифрові показники, рівень розвитку, соціальний захист, економічний простор досліджуваного куточка Індії.
Вчитель: «Уявіть собі, що ви хочете поїхати в екзотичний куточок Індії, щоб поповнити свої знання, реалізувати свої можливості».
Учасники поділяються на групи і досліджують життя вибраного ними екзотичного куточку Індії. Через 5-10 хвилин вони доводять, чому вибране місто найбільш сприятливе для поїздки. Готуючись, необхідно орієнтуватись на план:
В ході гри учасники розподіляються на кілька груп, і кожна з них захищає свій проект туристичної подорожі.
Інтелектуальна гра «Що? Де? Коли?»
У грі беруть участь дві команди, які займають місце за ігровим столом. Ведучий пропонує питання згідно з номером сектора. Починає раунд
команда №1. Якщо відповідь вірна – 1 бал, ні – 0 балів. У разі неправильної відповіді, друга команда має шанс отримати додатковий бал, якщо правильно відповість на питання до першої команди.
Гра проходить у два раунди. В кожному раунді команди отримують по 3 питання. Другий раунд починає команда №2. Після кожного з раундів рекламна пауза – туристичні агенції (учні, які завчасно підготували матеріал) пропонують відпочинок в унікальних куточках Індії.
Команда-переможець отримує звання «Знавці Індії».
Для проведення гри на столі розташовуються сектори із запитаннями, дзиги. У класі розташовується виставка «Перлини Індії» (малюнки).
Запитання до гри:
Круїз по Азії
І. Картографічний раунд
«Дорожна карта»
Командам дається порожня контурна карта, на якій треба підписати назви країн: 1. Афганістан 2. Філіппіни 3. Лаос 4. Йорданія 5. Ємен 6. Бутан
ІІ. Географічний раунд
Відправляючись в подорож до країни, треба мати хоча б мінімальну кількість інформації про політичні та економічні особливості країни.
Заповнити таблицю.
Країна |
Столиця |
Форма правління |
Грошова одиниця |
Китай |
|
|
|
Індія |
|
|
|
Індонезія |
|
|
|
Пакистан |
|
|
|
Японія |
|
|
|
В’єтнам |
|
|
|
Туреччина |
|
|
|
ІІІ. Геральдичний раунд
Встановіть відповідність між країною та прапором.
1. |
А. Вірменія
|
2. |
Б. Індія
|
3. |
В. Монголія |
4. |
Г. Афганістан |
5. |
Д. Японія |
6. |
Е. Іран |
7. |
Є. Туреччина |
8. |
І. Ізраїль |
ІV. Відомі люди
Встановіть відповідність між людиною – родом її діяльності – країною
Прізвище |
Рід діяльності |
Країна |
Чингізхан |
1. Політик |
А. Узбекистан |
Авіцена |
2. Філософ і мудрець |
Б. Монголія |
Конфуцій |
3. Пророк |
В. Саудівська Аравія |
Мухаммед |
4. Поет |
Г. Грузія |
Шота Руставелі |
5. Великий завойовник |
Д. Індія |
Індіра Ганді |
6. Філософ і природознавець |
Е. Китай |
Наприклад (відповідь): Чінгізхан 5 – Б
V. Видатні споруди – країна
Визначити до якої країни відноситься споруда:
1.
(Храм Неба, або Небесний Вівтар - комплекс релігійних будівель, розташованих в південно-східній частині центрального Пекіна)
2
(Та́дж-Маха́л — монумент, розташований за два кілометри від міста Аґра (Індія), на березі річки Джамна)
3.
(Боробудур - Храмовий комплекс на острові Ява – Індонезія)
4.
(Термальні джерела Памуккале, Туреччина)
5.
(Священна гора Фудзіяма, Японія)
6.
(Велика Китайська стіна, Китай)
7.
(Стіна плачу, Ізраїль)
VІ. Гра з глядачами
Міні-гра «Асоціація»
На картах записати слова-асоціації, в яких відображається якась істотна риса, особливість тієї чи іншої держави. Необхідно відгадати країну, показати її на карті.
Усіх вас об’єднала в ГРУ любов до однієї з найцікавіших і захоплюючих наук – географії.
Використана література
1