Презентація до уроку музичного мистецтва 6 клас за підручником Л. Г. Кондратової.
В презентація використовуються:
1.портрети композиторів,
2.короткі біографічні данні,
3.музичний матеріал, та теоретичний матеріал.
Термін «камерна музика» у XVI—XVIII століттях вживали щодо будь-якої світської музики — на противагу церковній або театральній. Згодом камерною музикою стали називати твори, розраховані на невелику кількість виконавців та обмежене коло слухачів. Колектив, що виконує камерну музику, називається камерним ансамблем і переважно складається з 2—10 осіб. Камерний хор або оркестр налічує від 15 до 20 виконавц
Камерний спів – вид вокального мистецтва, пов’язаний з виконанням романсів, пісень та інших вокальних творів у невеликому концертному примішенні. На межі XVIII—XIX століть чільне місце в музичному мистецтві посіла вокальна музика. Під впливом композиторів – романтиків формується новий жанр – художня пісня. Ф. Шуберт. Р. Шуман
У камерно-вокальній музиці початку XIX ст. утвердилися пісні, які мають спільний сюжет (або спільних героїв чи музичні образи) й об’єднуються у вокальні цикли. Наприклад, відомі цикли Ф. Шуберта, М. Глінки, М. Мусоргського, К. Дебюссі та ін. Слухання музики. Ф. Шуберт. «У дорогу!» з вокального циклу «Прекрасна мельниківна» у виконанні С. Лемеш ева. М. Глінка. «Попутна пісня» з вокального циклу «Прощ ання з П етербургом» у викона.нні Д. Хворостовського.
Найважливіше місце у творчості Шуберта посідає пісня для голосу та фортепіано У цьому жанрі композиторові вдалося досягти втілення глибокого змісту завдяки тісному поєднанню слова і музики. Вокальні мелодії в піснях Шуберта (що нерідко включають речитативні елементи) переважно характеризуються цілісним музичним узагальненням. Композитор збагатив типи пісень, які існували раніше, створив повий тип пісні з варіаціями в партії фортепіано, а також перші зрілі зразки пісенного циклу. Слухання музики. М. Глінка. «Попутна пісня» з вокального циклу «Прощ ання з П етербургом» у виконанні Д. Хворостовського
Михайло Іванович ГЛІН КА (1804—1857) Російський композитор, засновник національної композиторської, школи та класичної опери; співак, викладач вокалу. Використовував власний метод навчання співу. Вокальна творчість Глінки різноманітна за жанрами. У творчому доробку — понад 60 романсів, пісень, зокрема, на тексти українських поетів.
Вокальний цикл Ф. Шуберта «Прекрасна мельниківна», написаний на слова поета-романтика В. Мюллера, складається з 20 пісень. Кожна пісня відображає окремий ліричний момент, а разом вони утворюють єдину сюжетну лінію з певними етапами розвитку й кульмінацією. Юний помічник мельника вирушає в дорогу і бреде за течією струмка («У дорогу!», «Куди?»). Увагу мандрівника привертає водяний млин («Стій!»). У серці юнака спалахує кохання до прекрасної доньки мельника. Драматична вершина цієї частини циклу — романс «Моя!» — сповнений радості й щастя. Проте несподівано з’являється суперник («Мисливець»). У піснях «Ревнощі та гордість», «Улюблений колір», «Зів’ялі квіти» звучать мотиви сум’яття, тривоги і страждання. У заключних піснях гостроту переживань змінює відчуття приреченості та світла печаль.
Створений на вірші поета Н. Кукольника в 1840 р. Серед пісень циклу особливою динамічністю вирізняється «Попутна пісня». Текст було написано з нагоди відкриття першої залізниці між Петербургом і Царським Селом 11 листопада 1837 р. «Попутна пісня» — зразок світлої, життєрадісної лірики. У ній — рух і порив, бурхливе й гаряче очікування зустрічі, нетерпіння, схвильоване биття серця. Фортепіанна партія з чітким і пружним ритмом наче передає швидкий рух поїзда, стукіт коліс і миготіння пейзажів за вікном. Слухання музики. Вокальний цикл М. Глінки «Прощання з Петербургом»