Карта знань (повна розробка уроку) з додатковими матеріалами

Про матеріал
Тема уроку "Карта знань" є тест для перевірки ДЗ. Прнзентація, конспект, Картка критеріїв оцінювання знань, картка переконань "На уроці я", Інструктивна картка для практичног завдання, зображення ментальної картки.
Перегляд файлу

 

Карти знань, їх призначення. Редактор карт знань.

Мета:

  1.     навчальна: розглянути призначення редактора карт знань, алгоритм побудова інформаційних моделей в редакторі карт знань; навчитися структурувати відомості з використанням карт знань, створювати карти знань;
  2.     розвивальна: сприяти всебічному розвитку особистості; розвивати практичні вміння та навички учнів щодо наочного представлення інформації за допомогою комп’ютера, продовжувати розвивати в учнів логічне мислення, науковий світогляд на основі відомостей про використання карт знань;
  3.     виховна: виховувати інформаційно-освічену людину, свідоме ставлення до формування інформаційної та комунікативної компетенції.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: комп’ютери, локальна мережа класу, підручник                     Н. В. Морзе «Інформатика 7 клас».

Програмне забезпечення: редактор карт знань FreeMind.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  •        привітання
  •        перевірка присутніх
  •        перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1.     Що таке інформаційна модель?
  2.     Назвіть типи моделей та їх характеристики.
  3.     Які існують форми подання інформаційної моделі?

ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності

Уявіть собі, що ви отримали завдання скласти план роботи на тиждень, з чого ви будете розпочинати, який вигляд буде мати цей план, чи зручно вам буде ним користуватися? (Відповіді учнів)

Так, план можна складати по різному, а після сьогоднішнього уроку ви будете це вміти робити за допомогою спеціальних програм.

IV. Вивчення нового матеріалу

Зазвичай для запису своїх думок або ідей люди використовують текстовий опис, списки, таблиці або схеми. З одного боку це дозволяє відобразити на папері свої думки, але коли їх багато, то виділити щось суттєве, здійснити структурування інформації не завжди легко. В результаті інтерес до написаного може настільки пропасти, що ідея просто не буде втілена в життя. Наприкінці 60 років ХХ століття Тоні Бюзен запропонував ідею створення діаграм зв’язків, що одержали назву ментальні карти або карти знань. 

Карта знань — це засіб для графічного подання інформаційної моделі, що передбачає відображення об’єктів певної предметної галузі та зв’язків між ними.

Англійською Mind map — карта розуму, пам’яті, думок, асоціативна карта, ментальна карта, інтелект-карта, схема мислення, асоціативна діаграма.

Така карта дозволяє зобразити певний процес або ідею повністю, а також утримувати одночасно у свідомості значну кількість даних, демонструвати зв’язки між окремими частинами, запам’ятовувати (записувати) матеріали та відтворювати їх навіть через тривалий термін у системі знань про певний об'єкти чи у певній галузі.

Карти знань — досить привабливий інструмент проведення презентацій, мозкових штурмів, планування свого часу, запам’ятовування великих обсягів даних, самоаналізу, розробки складних проектів, власного навчання й розвитку.

Карта пам'яті реалізовано у вигляді діаграми, на якій зображено слова, ідеї, завдання або інші поняття, зв'язані гілками, що відходять від центрального поняття або ідеї. В основі цієї техніки лежить принцип «радіантного мислення», що відноситься до асоціативних розумових процесів, відправною точкою яких є центральний об'єкт.

Об’єкти (назви, терміни, зображення) для наочності на карті знань зв’язані гілками, що відходять від центрального поняття або ідеї відповідної предметної галузі.


Основні принципи створення карт знань:

  • об'єкт уваги (вивчення) сфокусовано в центральному образі;
  • основні теми і ідеї, пов'язані з об'єктом уваги, розходяться від центрального образу у вигляді ідей;
  • гілки пояснено й позначено ключовими образами і словами;
  • ідеї наступного порядку (рівня) також зображено у вигляді гілок, що відходять від центральних гілок і так далі;
  • гілки формують зв'язану вузлову структуру (систему).

Карти знань можна зображати на папері або на дошці вручну. Але зручнішим та ефективнішим є їх створення з використанням різного програмного забезпечення, що розроблене для роботи з картами знань. Сьогодні існує достатня кількість безкоштовних для користувачів програм для створення карт знань.

Найбільш поширеними програмами для створення карт знань є:

  1. FreeMind
  2. FreeMindMap-Freeware
  3. Bubbl.us

Ми з вами розглянемо роботу з картами знань на прикладі безкоштовної програми Freemind, яка на даний час встановлена на ваших комп’ютерах.

Демонстрація з поясненням (використовуються можливості локальної мережі кабінету).


Вікно редактора карт знань Freemind містить меню, набір інструментів і робоче поле.

Панель інструментів зазвичай містить кнопки призначення яких нам відомі, а також нові кнопки, назви яких можна дізнатись, навівши на них вказівник миші.
Основні об’єкти, які використовують для створення карт:

  •         вузол  текстове поле, призначене для відображення певних даних;
  •         ребро  лінія, що з’єднує вузли.

Кожна карта має кореневий вузол, від якого відходять ребра до вузлів 1-го рівня, від яких у свою чергу можуть відходити ребра до вузлів 2-го рівня і т. д. до вузлів нижчих рівнів. Якщо два вузли сусідніх рівнів сполучено ребром, то вузол вищого рівня  називають батьківським, а нижчого – дочірнім. Вузли одного рівня, що мають спільний батьківський вузол, називають спорідненими.

Робота з підручником: § 9.

V. Фізкультхвилинка

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання.

Робота за комп’ютером

  1.     Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2.     Інструктаж учителя.
  3.     Практична робота за комп’ютерами(додаток 1).
  4.     Вправи для очей.

VIІ. Підсумки уроку

Рефлексія

— Чого навчилися?

— Що нового дізналися?

VІІI. Домашнє завдання

Підручник§ 9 ст. 58-69, повторити ст. 36-69

ІХ. Оцінювання роботи учнів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Практична робота «Створення карт знань»

Вправа 1.Редагуємо карту знань.

Завдання. Відредагуй карту знань Пори року.mm за зразком. Збережи її як малюнок.

  1. Запусти на виконання програму FreeMind. Відкрий файл Пори року.mm, що міститься в папці:

D:\Навчання\7 клас\Урок 9\

  1. Виділи вузол Літо та обери вказівку Вставити Хмара.
  2. У контекстному меню створеної хмари обери вказівку Колір хмари. На палітрі кольорів обери зелений колір.
  3. Виділи вузол Літо та натисни піктограму із зображенням метелика в Наборі значків.
  4. Виконай аналогічні дії для інших вузлів карти.
  5. Встанови для центрального вузла карти миготливий ефект. Для цього в меню Формат обери вказівку Миготливий вузол. Додай до центрального вузла піктограму . Якщо обране зображення слід видалити, використовуй , що міститься у верхній частині списку піктограм.
  6. Заверши редагування карти та збережи зміни. Збережи карту у своїй структурі папок як малюнок, обравши в меню Файл вказівку ЕкспортуватиЯк jpeg….:

D:\7 клас\Власне прізвище\Урок 9\

  1. Відкрий файл Пори року.jpeg. Переконайся, що всі складові карти є в наявності, але миготливість центрального вузла не збережена. Зроби висновок.

 

Вправа 2.Родовід.

Завдання. Створи інформаційну модель твого родоводу у вигляді дерева роду, що містить фото твоїх родичів, і посилання на сторінку в Інтернеті, на якій подано відомості про населений пункт, де народилася особа.

 

  1. Запусти на виконання програму FreeMind. Обери вказівку ФайлНовий.
  2. Створи інформаційну модель у вигляді дерева роду, у вузлах якого зазнач імена твоїх найближчих родичів: мами, батька, бабусь і дідусів по маминій та батьковій лінії.
  3. Переміщуй вузли так, щоб вони були розташовані компактно.
  4. Додай до центрального вузла твоє родинне фото. Для цього обери вказівку контекстного меню ВставитиВибрати файл з картинкою. Збережи карту з іменем Родовід.mm до своєї папки:

D:\7 клас\Власне прізвище\Урок 9\

  1. Знайди в Інтернеті сайт чи веб-сторінку про населений пункт, у якому народилась, наприклад, твоя мама. Скопіюй адресу з поля адреси браузера.
  2. 6Додай посилання до вузла Мама, обравши вказівку контекстного меню ВставитиВказати посилання (текстове поле). Переконайся, що за вказівкою можна перейти до сайта.
  3. Виконай аналогічні дії для всіх рідних із твого родового дерева. Якщо хтось із них народився в одній місцевості — зв’яжи два вузли між собою. Для цього виділи два вузли мишею при натисненій клавіші Ctrl і в контекстному меню обери ВставитиСтворитизв’язку. Перенеси лінію зв’язки так, щоб вона не перекривала об’єкти на карті.
  4. Добери серед набору піктограм такі, які демонструють рід занять кожного із членів твоєї родини. Чи достатньо для цього зображень?
  5. Збережи карту твого родоводу. Надішли її собі на власну електронну скриньку та продемонструй вдома батькам. Можливо, вони допоможуть тобі продовжити карту.

 

Вправа 3.Створення карти знань для уроку.

Завдання. Склади інформаційну модель навчального матеріалу останнього уроку історії у вигляді карти знань, використовуючи такі алгоритм і рекомендації.

Алгоритм створення карт знань

  1. Відкрий вікно програми FreeMind.
  2. У центральному вузлі карти знань замість «Нова асоціативна карта» запиши тему уроку. Сформулюй її стисло й точно, та (або) додай зображення.
  3. Розділи тему на кілька самостійних підтем, тобто створи розгалуження до найголовніших підрозділів, від яких, у свою чергу, відходять розгалуження до інших підтем.
  4. На гілках розміщуй слова або картинки залежно від обраної ідеї і теми.
  5. Визнач основні завдання й дії. У всіх розгалуженнях подай ключові слова, що їх характеризують та змушують пригадати те чи інше поняття.
  6. Знайди всі зв’язки та подай їх на карті знань.
  7. Розстав пріоритети. Для цього використай піктограми в лівій панелі вікна програми. Наприклад,
  8. Використай різні візуальні засоби.
  9. Збережи карту з іменем Історія.mm до своєї папки:
  10. D:\7 клас\Власне прізвище\Урок 9\
  11. Закрий всі відкриті вікна.
  12. Повідом вчителя про завершення роботи.

 

 

 карта повязана з розумом.jpg
Перегляд файлу

Практична робота «Створення карт знань»

Вправа 1.Редагуємо карту знань.

Завдання. Відредагуй карту знань Пори року.mm за зразком. Збережи її як малюнок.

  1. Виділи вузол Літо та обери вказівку Вставити Хмара.
  2. У контекстному меню створеної хмари обери вказівку Колір хмари. На палітрі кольорів обери зелений колір.
  3. Виділи вузол Літо та натисни піктограму із зображенням метелика в Наборі значків.
  4. Виконай аналогічні дії для інших вузлів карти.
  5. Встанови для центрального вузла карти миготливий ефект. Для цього в меню Формат обери вказівку Миготливий вузол. Додай до центрального вузла піктограму . Якщо обране зображення слід видалити, використовуй , що міститься у верхній частині списку піктограм.
  6. Заверши редагування карти та збережи зміни. Збережи карту у своїй структурі папок як малюнок, обравши в меню Файл вказівку ЕкспортуватиЯк jpeg….:

D:\9 клас\Власне прізвище

  1. Відкрий файл Пори року.jpeg. Переконайся, що всі складові карти є в наявності, але миготливість центрального вузла не збережена. Зроби висновок.

 

Вправа 2.Родовід.

Завдання. Створи інформаційну модель твого родоводу у вигляді дерева роду, що містить фото твоїх родичів, і посилання на сторінку в Інтернеті, на якій подано відомості про населений пункт, де народилася особа.

 

  1. Запусти на виконання програму FreeMind. Обери вказівку ФайлНовий.
  2. Створи інформаційну модель у вигляді дерева роду, у вузлах якого зазнач імена твоїх найближчих родичів: мами, батька, бабусь і дідусів по маминій та батьковій лінії.
  3. Переміщуй вузли так, щоб вони були розташовані компактно.
  4. Додай до центрального вузла твоє родинне фото. Для цього обери вказівку контекстного меню ВставитиВибрати файл з картинкою. Збережи карту з іменем Родовід.mm до своєї папки:

D:\9 клас\Власне прізвище\

 

Перегляд файлу

Критерії оцінювання рівня навчальних досягнень учнів

 з теми «Карти знань»

Рівень навчальних досягнень

Бали

Критерії оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з теми «Карта знань»

І. Початковий

1

Учень має уявлення про комп'ютер, відрізняє комп’ютер від калькулятора

2

Учень має початкові знання про можливості комп'ютера, знає призначення клавіатури та дисплея

3

Учень має уявлення про те, що інформаційна система складається з двох частин; про магнітні диски; правила техніки безпеки при роботі в ком­п'ютерному класі: про призначення пам'яті та процесора

Учень вміє правильно вмикати та вимикати комп'ютер

ІІ. Середній

4

Учень має початкові знання про можливості комп'ютера опрацьовувати текстові, графічні, числові, музичні повідомлення; про призначення основних складових апаратної частини інформаційної системи (ІС)

5

Учень вміє зображати структуру інформаційної системи, за допомогою вчителя готувати комп'ютер до роботи; знає призначення основних клавіш комп'ютера

6

Учень має знання про функції основних складових апаратури комп'ютера; вміє їх відрізняти один від одного

Учень володіє основними навичками роботи з клавіатурою; має уявлення про основні характеристики комп'ютера: призначення комп'ютерних мереж; може назвати деякі напрями використання комп'ютера

Учень знає про інформаційну модель, може сказати визначення. Може сказати де використовується інформаційна модель.

ІІІ. Достатній

7

Учень у цілому орієнтується в структурній схемі інформаційної системи. Знає що таке карта знань, для чого використовується і де.

8

Які бувають карти- називати їх.  Які програми призначені для створення карт знань. Будову Карт знань. Де використовуються ці карти і навіщо. Вміти будувати прості карти знань.

9

Вміти будувати у середовищі FreeMind карти будь-якої складності. Застосовувати всі елементи і можливості програми.

ІV. Високий

10

Учень досконало орієнтується у принципах роботи програми. Швидко виконує практичне завдання за ПК. має уявлення про інші прикладні програми, що дозволяють створювати розумні карти знань.  Вміє редагувати вже створену карту.

11

Учень має уявлення про вставлення у карті знань гіперпосилання на деяку веб-сторінку в Інтернеті. Швидко виконує практичне завдання за ПК. Має уявлення про інші прикладні програми, що дозволяють створювати розумні карти знань.  Вміє редагувати вже створену карту. Вміє редагувати, форматувати, зберігати, добавляти різні за розміром і видом карти знань. Як демонструвати на аудиторію карти.

12

Учень має стійкі  знання з теми, використовує карти знань у проектній діяльності, готується до уроків з інших предметів застосовуючи програми які дозволяють створювати Карти знань. Учень в процесі виконання завдань проявляє творчий підхід Учень вміє самостійно ставити відкриті питання з теми

 

Перегляд файлу

На уроці я...

  • дізнався...
  • зрозумів...
  • навчився...
  • найбільший мій успіх — це...
  • найбільші труднощі я відчув...
  • я не вмів, а тепер умію...
  • я змінив своє ставлення до...

на наступному уроці я хочу...

На уроці я...

  • дізнався...
  • зрозумів...
  • навчився...
  • найбільший мій успіх — це...
  • найбільші труднощі я відчув...
  • я не вмів, а тепер умію...
  • я змінив своє ставлення до...

на наступному уроці я хочу...

На уроці я...

  • дізнався...
  • зрозумів...
  • навчився...
  • найбільший мій успіх — це...
  • найбільші труднощі я відчув...
  • я не вмів, а тепер умію...
  • я змінив своє ставлення до...

на наступному уроці я хочу...

На уроці я...

  • дізнався...
  • зрозумів...
  • навчився...
  • найбільший мій успіх — це...
  • найбільші труднощі я відчув...
  • я не вмів, а тепер умію...
  • я змінив своє ставлення до...

на наступному уроці я хочу...

На уроці я...

  • дізнався...
  • зрозумів...
  • навчився...
  • найбільший мій успіх — це...
  • найбільші труднощі я відчув...
  • я не вмів, а тепер умію...
  • я змінив своє ставлення до...

на наступному уроці я хочу...

Перегляд файлу

Розробка уроку

Тема: карти знань, їх призначення, редактор карт знань

Мета: сформувати в учнів поняття про карту знань та уявлення про призначення карт знань. Розглянути різні програмні середовища для побудови карт знань. Продовжувати розвивати в учнів логічне мислення, науковий світогляд на основі відомостей про використання карт знань. Після вивчення матеріалу учень:

  • описує поняття карта знань;
  • описує призначення карт знань;
  • уміє структурувати відомості за допомогою карти знань.

Обладнання: (дана) інструкція.

Структура уроку

  1. Організаційний частина.
  2. Актуалізація опорних знань.
  3. Виклад нового матеріалу.
  4. Закріплення вивченого матеріалу.
  5. Підбиття підсумків уроку, виставлення оцінок.
  6. Домашнє завдання.

Хід уроку

1. Організаційна частина
Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку. Перевірка виконання домашнього завдання.

Повторення ТБ в кабінеті інформатики (методом світлофор).

Запитання:

  • Сидячи за комп’ютером можна підгинати ноги та класти їх на стіл.
  • До комп’ютерного класу завжди треба приносити бутерброди з ковбасою.
  • Сидіти за комп’ютером треба вільно, без напруги, не сутулячись і не навалюючись на спинку стільця.
  • Кожні п’ять хвилин намагайтеся відривати очі від екрану.
  • Заходячи в кабінет треба одразу починати гру «Хто перший ввімкне комп’ютер без дозволу учителя»
  • Відстань від очей до монітору повинна бути 50-70 см.
  • На урок інформатики треба приходити в спортивному костюмі, щоб бігати в класі під час перерви.
  • Перед роботою протерти монітор та системний блок вологою серветкою.
  • Не намагатися самостійно ремонтувати комп’ютер.
  • Після закінчення роботи на комп’ютері необхідно вимкнути його просто витягнувши дріт з розетки.
  • Портфель треба покласти на системний блок.
  • Не чіпайте дроти та розєми звєднувальних кабелів
  •  Зошит та підручник покласти на клавіатуру.
  • Будьте уважні, дисципліновані, обережні.
  • Уникайте різких рухів та не покидайте робоче місце без дозволу учителя.

2. Актуалізація опорних знань

  1. Що таке інформаційна модель?
  2. Назвіть типи моделей та їх характеристики.
  3. Які існують форми подання інформаційної моделі?

3. Виклад нового матеріалу

Карта знань (англійською Mind map, карта розуму, пам'яті, думок) — сукупність діаграм і схем, що в наочному вигляді демонструють думки, тези, пов’язані одна з одною та об’єднані загальною ідеєю.

Така карта дозволяє зобразити певний процес або ідею повністю, а також утримувати одночасно у свідомості значну кількість даних, демонструвати зв’язки між окремими частинами, запам’ятовувати (записувати) матеріали та відтворювати їх навіть через тривалий термін у системі знань про певний об'єкти чи у певній галузі.

Карти знань — це зручна і ефективна техніка унаочнення мислення та альтернатива звичайному (лінійному) запису. Їх застосовують для формулювання нових ідей, фіксування та структурування даних, аналізу та впорядкування даних, прийняття рішень тощо. Цей спосіб має багато переваг перед звичайними загальноприйнятими способами запису. На відміну від лінійного тексту, карти знань не лише зберігають факти, але і демонструють взаємозв'язки між ними, тим самим забезпечуючи швидше і глибше розуміння матеріалу.

Карти знань — досить привабливий інструмент проведення презентацій, мозкових штурмів, планування свого часу, запам’ятовування великих обсягів даних, самоаналізу, розробки складних проектів, власного навчання й розвитку.

Використовуючи карти знань, ми отримуємо такі можливості:

  • поліпшити пам’ять, нагадати факти, слова й образи;
  • генерувати ідеї;
  • надихнути на пошук рішення;
  • продемонструвати концепції і діаграми;
  • аналізувати результати або події;
  • структурувати роботу (реферат, доповідь);
  • підбивати підсумки зробленого;
  • організовувати взаємодію при груповій роботі або у рольових іграх;
  • ефективно структурувати і опрацьовувати дані.

Карта пам'яті реалізовано у вигляді діаграми, на якій зображено слова, ідеї, завдання або інші поняття, зв'язані гілками, що відходять від центрального поняття або ідеї. В основі цієї техніки лежить принцип «радіантного мислення», що відноситься до асоціативних розумових процесів, відправною точкою яких є центральний об'єкт.

 

Основні принципи створення карт знань:

  • об'єкт уваги (вивчення) сфокусовано в центральному образі;
  • основні теми і ідеї, пов'язані з об'єктом уваги, розходяться від центрального образу у вигляді ідей;
  • гілки пояснено й позначено ключовими образами і словами;
  • ідеї наступного порядку (рівня) також зображено у вигляді гілок, що відходять від центральних гілок і так далі;
  • гілки формують зв'язану вузлову структуру (систему).

http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/2013/37/1.png
Приклади доречного використання карт знань:

  • наукова класифікація (живих організмів, мінералів, органічних сполук, історичних фактів, філологічних понять і структури мови, словниковий запас);
  • виклад конкретно наукової теорії (наприклад, аксіоматичний виклад геометрії) та її застосувань (опис географічних регіонів);
  • системний виклад перебігу дослідження (у тому числі наукового експерименту), планування роботи, обліку отриманих результатів і підбиття підсумків;

Таким чином, карти знань — це зручний інструмент для відображення процесу мислення і структуризації даних у наочній формі. Їх можна використати, щоб фіксувати ті думки та ідеї, які проносяться в голові, коли ви роздумуєте над яким-небудь завданням. І навпаки, вони дозволяють так оформити інформацію, що мозок легко її сприйме. Бо карти знань відображають природний спосіб мислення.

Існує різноманітне програмне забезпечення для створення та редагування діаграм зв’язків або карт знань. Є безкоштовні для користувачів або ті, за допомогою яких можна створити безкоштовно певну кількість таких карт. Є і такі, за користування якими потрібно сплатити за певні кошти. Спочатку назвемо найпоширеніші з безкоштовних програмних, що вимагають встановлення.

Примітка. На уроці вчитель може розглянути лише по одному програмному засобу з описаних нижче встановлюваних і on-line програм. А саме тих, які вважає найдоречнішими для виконання практичної роботи.

FreeMind

http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/2013/37/2.png

Одна з найпоширеніших, безкоштовних програм з побудови ментальних карт.

Переваги:

  • інтуїтивно зрозуміле управління;
  • наявність основних функціональних можливостей для побудови Mind Maps;
  • можливість зберігати карту в різних форматах (jpeg, pdf, html).

Особливості:

  • необхідно перед інсталяцією програми встановити Java;
  • неможливо прикріплювати документи і файли до гілок;
  • графічні елементи досить низької якості, проте можна прикріплювати власні.

FreeMindMap-Freeware
 

http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/2013/37/8.png

Безкоштовна програма, побудована на векторній графіці.

Переваги:

  • багато варіантів дизайну графічних елементів;
  • елементи можна додавати у будь-яку частину робочого простору;
  • можна малювати лінії довільної форми й розміру та підписувати їх.

Особливості: якщо немає досвіду роботи з векторною графікою, якийсь час потрібно буде витратити на те, щоб звикнути.



Практична робота «Створення карт знань»

Вправа 1.Редагуємо карту знань.

Завдання. Відредагуй карту знань Пори року.mm за зразком. Збережи її як малюнок.

  1. Виділи вузол Літо та обери вказівку Вставити Хмара.
  2. У контекстному меню створеної хмари обери вказівку Колір хмари. На палітрі кольорів обери зелений колір.
  3. Виділи вузол Літо та натисни піктограму із зображенням метелика в Наборі значків.
  4. Виконай аналогічні дії для інших вузлів карти.
  5. Встанови для центрального вузла карти миготливий ефект. Для цього в меню Формат обери вказівку Миготливий вузол. Додай до центрального вузла піктограму . Якщо обране зображення слід видалити, використовуй , що міститься у верхній частині списку піктограм.
  6. Заверши редагування карти та збережи зміни. Збережи карту у своїй структурі папок як малюнок, обравши в меню Файл вказівку ЕкспортуватиЯк jpeg….:

D:\9 клас\Власне прізвище

  1. Відкрий файл Пори року.jpeg. Переконайся, що всі складові карти є в наявності, але миготливість центрального вузла не збережена. Зроби висновок.

 

Вправа 2.Родовід.

Завдання. Створи інформаційну модель твого родоводу у вигляді дерева роду, що містить фото твоїх родичів, і посилання на сторінку в Інтернеті, на якій подано відомості про населений пункт, де народилася особа.

 

  1. Запусти на виконання програму FreeMind. Обери вказівку ФайлНовий.
  2. Створи інформаційну модель у вигляді дерева роду, у вузлах якого зазнач імена твоїх найближчих родичів: мами, батька, бабусь і дідусів по маминій та батьковій лінії.
  3. Переміщуй вузли так, щоб вони були розташовані компактно.
  4. Додай до центрального вузла твоє родинне фото. Для цього обери вказівку контекстного меню ВставитиВибрати файл з картинкою. Збережи карту з іменем Родовід.mm до своєї папки:

D:\9 клас\Власне прізвище\

Підіб'ємо підсумки

 

Один з найпоширеніших прийомів усної рефлексії, що, як правило, засто­совується на етапі завершення уроку,— це промовляння за такою схемою:

На уроці я...

  •            дізнався...
  •            зрозумів...
  •            навчився...
  •            найбільший мій успіх — це...
  •            найбільші труднощі я відчув...
  •            я не вмів, а тепер умію...
  •            я змінив своє ставлення до...
  •            на наступному уроці я хочу...

Домашнє завдання опрацювати пар. 5.2 ст. 143-154

Оцінки за урок виставляють самостійно учні (табличка роздана по критеріям уроку)

Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. фывыф йццйв
    дуже доступно дякую
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
19 лютого 2019
Переглядів
14963
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку