Підібрано і розроблено завдання для роботи з дітьми з порушенням інтелектуального розвитку за програмою загальноосвітньої школи, враховуючи програму, створену для спеціальних освітніх закладів, а саме: «Програму з фізики і побутової хімії для 7 – 9 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для розумово відсталих дітей» (Автори: Боднар В.І., Заяц І.В.). Завдання можна використовувати і для дітей із затримкою психічного розвитку, оскільки при складанні було враховано і «Програму з фізики для 7 – 9 класів для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів інтенсивної педагогічної корекції» (Укладачі: Сиротюк В. Д., Баштовий В.І., Войтків Г.В.). Вчитель на свій розсуд може підібрати, яке завдання підходить тій чи іншій дитині.
КАРТКА-ЗАВДАННЯ № 26
МОМЕНТ СИЛИ. УМОВА РІВНОВАГИ ВАЖЕЛЯ
1. Горобець і ворона сіли на легенький важіль так, що важіль став зрівноваженим. Що відбудеться, якщо горобець почне тихенько пересуватись по важелю, віддаляючись від осі обертання?
а) ворона почне підніматись на важелі;
б) ворона почне опускатись на важелі;
в) важіль залишиться нерухомим;
г) відповідь залежить від ваги важеля.
2. Важіль – це …
а) стрижень;
б) довга палиця;
в) стрижень, що впирається в землю;
г) тверде тіло, яке може повертатись навколо нерухомої опори.
3. Який пристрій називають механізмом?
а) призначений для здійснення роботи;
б) володіє великою потужністю;
в) служить для перетворення сили;
г) зручний для виконання роботи.
4. Плече сили – це …
а) довжина важеля;
б) відстань від осі важеля до його кінця;
в) найкоротша відстань від точки опори важеля до лінії, вздовж якої діє на нього сила;
г) найкоротша відстань між лініями, вздовж яких спрямовані сили, що діють на важіль.
5. Найкоротша відстань від осі обертання до лінії дії сили – це ...
а) момент сили; б) плече сили; в) переміщення; г) довжина важеля.