Підібрано і розроблено завдання для роботи з дітьми з порушенням інтелектуального розвитку за програмою загальноосвітньої школи, враховуючи програму, створену для спеціальних освітніх закладів, а саме: «Програму з фізики і побутової хімії для 7 – 9 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для розумово відсталих дітей» (Автори: Боднар В.І., Заяц І.В.). Завдання можна використовувати і для дітей із затримкою психічного розвитку, оскільки при складанні було враховано і «Програму з фізики для 7 – 9 класів для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів інтенсивної педагогічної корекції» (Укладачі: Сиротюк В. Д., Баштовий В.І., Войтків Г.В.). Вчитель на свій розсуд може підібрати, яке завдання підходить тій чи іншій дитині.
КАРТКА-ЗАВДАННЯ № 10
ЯВИЩЕ ІНЕРЦІЇ
Тести
1. Явище зберігання швидкості тіла сталою за відсутності дії на нього інших тіл називають:
а) інертністю; б) інерцією; в) енергією; г) взаємодією.
2. Автобус різко зупиняється. При цьому пасажири в автобусі…
а) відхиляються назад;
б) відхиляються вперед;
в) відхиляються ліворуч чи праворуч;
г) не змінюють свого положення відносно автобуса.
3. Які зміни відбулися під час руху катера, якщо пасажири відхилились ліворуч?
а) катер повернув ліворуч;
б) катер повернув праворуч;
в) катер почав рухатись швидше;
г) катер пригальмував.
4. Книжка, яка лежала на столі вагона при рівномірному русі поїзда, перемістилася за напрямом руху поїзда. Які зміни відбулись в русі поїзда?
а) почав рухатись швидше;
б) пригальмував;
в) повернув праворуч;
г) повернув ліворуч.
5. Закон інерції відкрив:
а) Галілей; б) Ньютон; в) Гук; г) Паскаль.
6. Якщо на тіло не діють інші тіла, воно рухається зі сталою за модулем і напрямом швидкістю або зберігає стан спокою. Це сформульовано:
а) закон Гука;
б) закон всесвітнього тяжіння;
в) закон інерції;
г) закон Паскаля.
7. Здатність тіл зберігати свою швидкість сталою, якщо на нього не діють інші тіла, називають…
а) явищем інертності;
б) явищем інерції;
в) тепловим явищем;
г) світловим явищем.
8. Придумати задачу до малюнка.
9.Пояснити малюнки.