Картки оперативного контролю навички читання

Про матеріал
Картки для оперативного контролю навички читання. Під час дистанційного навчання потрібно шукати нові підходи у роботі з дітьми. Дітям сподобалась форма роботи по знаходженню пропущених слів. Можливо, комусь знадобиться така форма роботи.
Перегляд файлу

Картки для оперативного контролю навички читання

Можна використовувати на етапі повторного читання і для перевірки домашнього завдання. Можна запропонувати другий пункт, а саме: визначити головну думку твору, дати характеристику героям, тощо.

За підручником для 4 класу, автор Марія Чумарна, І семестр.

 

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

КАЗКИ, МІФИ І ЛЕГЕНДИ ПРО ТВОРЕННЯ СВІТУ

 

1. Найдавніші перекази про … світу, виникнення життя на Землі називають міфами.

2. Казка (як розповідали давні міфи) була нашої мови.

3. Давні усні оповіді про важливі події звуть …: від слова «переказувати» чи «переповідати».

4. Згодом …  почали придумувати невеликі оповідки про походження назв річок та озер, гір і долин, селищ і містечок, навіть дерев і рослин! Їх в народі назвали легендами.

5. Короткі повчальні життєві історії називають оповідками, притчами чи байками, а зовсім коротенькі … , жартами, загадками, скоромовками та прислів’ями.

6. Отож, я твоя Читаночка запрошую в сві т міфів, казок, переказів, легенд, притч і байок!

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

РОД-ВСЕДЕРЖИТЕЛЬ, БІЛОБОГ І ЧОРНОБОГ

1. Батько дорогу вибирав, а сини  несли у дзьобах сніп колосся та … землі.

2. Виніс Чорнобог з морського дна, і піднявся посеред Моря-Окіяну острів  Буян.

3. Так було створено землю посеред безмежного і розділено час  на день і ніч.

4. А Сокіл-Род сів на вершині … і став правити створеним світом.

5. Вдарив злетіли чорні ворони  та розповзлися змії.

6. З того часу душі людей, що … у світлі Правди, схожі на золоті іскри, а душі тих, хто живе у Кривді, — на чорних воронів.

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

СОТВОРЕННЯ СВIТУ

1. Назвав же Бог світло день, а назвав ніч.

2. І вивела земля з себе рослини: траву, що розсіває насіння за своїм … , і дерева, що родять плоди  з насінням у них за їхнім родом.

3. І сотворив Бог великих … потвор і всілякі живі створіння, що повзають та кишать у воді, за їхнім родом, і всіляке птаство крилате за його родом.

4. І сотворив Бог людину на свій … .

5. І благословив Бог сьомий … , і освятив його; того дня спочив Бог від усього  свого діла.

6. Господь Бог насадив сад у Едемі, на сході, й оселив там …, що його утворив.

 

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

ПРО ПЕРШИХ ЛЮДЕЙ

1. Добре, аби в … там був хтось, хто буде їх охороняти.

2. Називайте наші імена, … нас, ваших Батька і Матір, говоріть голосно, хваліть нас!

3. Тоді задумали Великий … і Велика Мати, що треба створити істот, які здатні будуть шанувати їх.

4. Вона могла заговорити, але … у неї не було.

5. Вони прикликали на допомогу всі сили і знову зроблено спробу створити людину.

6. Вони безцільно  по світу на своїх чотирьох ногах.

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

І КАРТКА

ЯЙЦЕ-РАЙЦЕ

1. Посіяли на тім пшеницю.

2. Що звірі хочуть розірвати яку … — вона злетить на дерево, а звірі від птиць у нори ховаються.

3. Політав орел, повернувся і каже, що замала в нього сила — треба ще одну корову зарізати.

4. Орел поніс його аж у …, а звідси знову пустив додолу і підхопив біля самої землі.

5. Коли увійшов до хати, розпитав батько про свого сина.

6. Пішов чоловік … та по дорозі захотілось йому води напитись.

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

ІІ КАРТКА

ЯЙЦЕ-РАЙЦЕ

1. Зажурився та пішов до ставка.

2. Пішла дочка до лугу, свиснула луг тріщить, лущиться, пшениця сіється.

3. Вранці змія побачила, що все зроблено, і загадала …, аби він уночі впіймав золотого зайця.

4. Оце ж і був … заєць!

5. Перед весіллям увечері кличуть на молодиць.

6. І тепер живуть, хліб жують, воду носять.

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

І КАРТКА

ІЛЛЯ МУРОМЕЦЬ

1. Одного разу, як батько з були на роботі, при йшли до хати троє дідів і гукають.

2. Ковтнув він тієї води і силу в собі відчув.

3. Скільки на землі … — стільки сили в тобі прибуватиме.

4. І поїхав просто на … .

5. Побачив Соловій-розбійник Іллю … , засвистів — листя осипалось, заревів під Іллею кінь на коліна впав.

6. Та Ілля як ударив у ту плечем дошка відскочила і вбила богатирку.

 

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

ІІ КАРТКА

ІЛЛЯ МУРОМЕЦЬ

1. Зайшов Ілля у княжі … , сказав князю, хто він і звідки.

2. Ану, Соловію-розбійнику, … по-солов’їному, зареви             по-звіриному!

3. Соловія-розбійника покарали на смерть за всі його злочини, а Ілля Муромець зостався жити у Володимира.

4. А коли прийшла … , Ілля і каже.

5. Житимеш в мене: нащо тобі отой князь здався, що так  із тебе познущався?

6. Узяв собі за князівну і живе собі.

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

ЗОЛОТА ПШЕНИЦЯ

1. Чоловік рубав у лісі й тим заробляв собі на хліб.

2. Жінка не повірила, а чоловік … , що так і було, що скоро вони стануть багатими.

3. Почали вже й … .

4. Зняв з карети чоловік … , відкрив його — а там пшениця.

5. Коли ж вийшли з хати та на нивку кинулись діти гладити і цілувати золоті колосочки.

6. І зажили … в добрі та злагоді.

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

ПРО САМАРЯНИНА

1. На це Ісус відповів йому … .

2. Так само і левит на те місце, подивився і проминув.

3. Він перев’язав … рани, поливши їх оливою і вином, а потім посадив  на  свого осла та привіз до заїжджого двору, де  також піклувався про нього.

4. Подбай про нього; а якщо … на лікування більше, я, коли повертатимусь, віддам тобі.

5. То кого з тих трьох ти … ближнім  чоловікові, що потрапив до рук розбійників?

6. Отож іди і роби само.

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

КОРІНЬ І СТЕБЛО

1. Тату, але ж людина як набуває звичок, так само легко може їх позбутись, коли захоче.

2. Син легко … його.

3. А спробуй-но вирвати оте дерево, вказав     батько на молоду сосну.

4. От бачиш: так і звички … — поки маленькі й не мають міцного коріння, з ними легко розпрощатись.

5. А коли укоріняться — людина стає … перед власною нерозважливістю.

6. Так само і … .

 

 

 

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

І КАРТКА

БАЙКА ПРО БАЙКУ

1. А знаєте ви, що то …?

2. А коли не може бути, то ж ви слухали?

3. Власне найцікавіша!

4. Їх маленькі голівки …, оченята блищали, але думки не клеїлися докупи.

5. Значить, є осли  й між … ?

6. Певно, що дійсний … не говорив  побожних віршів, але чи один же то облесний чоловік говорить такі слова, дибаючи на людську згубу!

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

ІІ КАРТКА

БАЙКА ПРО БАЙКУ

1. Адже ж я навмисне даю їм рухи, ваші думки, ваші слова, щоб ви якнайкраще зрозуміли не їх, а себе самих!

2. А у дітей таких хиб звичайно ще … , то пощо їм того?

3. Правда, як говорив той хлопчик?

4. Гола, повна правда життя — то … страва.

5. Тисячі річей у житті забудете, а тих хвиль, коли вам люба … чи бабуся оповідала байки, не забудете до смерті.

6. Є такі люди, що їх коле в очі те, що  ми є на світі, раді би, щоб нас не було, і усяких способів, аби скасувати нас.

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

ЛИСИЦЯ І ВОРОНА

1. Вхопила м’ясо та й на високе дерево.

2. Ворона не відповідала, бо тримала в … м’ясо.

3. Лисиця підступилася ближче до дерева, заклала за спину лапи, покрутила хвостом, глянула на м’ясо й облизалася.

4. Треба з нею …, вкупі веселіше буде.

5. Лисиці тільки того й було.

6. І лисиця зникла деревами.

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

І КАРТКА

ГУСЕНЯТКО

1. Мама подивилась на нього, вкрила його крилом і …: вночі гуси мали відлітати.

2. Гуска лишалася на пізнім своїм … яйці.

3. Гуси до … не доживали.

4. Гуска зачаїлась, коли вітер  удруге нагне очерет  і вона скубне із нього іще хоч … , та вітер раптово  повернув і поклав очерет на порожні гнізда.

5. Гусак випростав крило, випростав друге, … свої крила ще раз і склав.

6. З поля від озимини …, тричі тарахнуло і від очерету, діти висмикнули голови з крил і подивилися на тата.

 

 

 

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

ІІ КАРТКА

ГУСЕНЯТКО

1. Бери і летіть.

2. Надходить і мряка.

3. Над морем вас не зачепить.

4. Гуска підійшла до і, сколупнувши з його дзьобика шкаралупку від яйця, сказала.

5. Гусак … на ондатру: мовляв, мало тобі риби в заплаві, а ти ще й мого гусенятка хочеш?

6. На струмені гусакові … від серця, і він вів гніздо, не підштовхуючи його лапами: гніздо несло перед очима в бистру темінь, і гусенятко не могло надивитись на свого зграбного тата.

 

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

І КАРТКА

ЯК НАПИСАЛИ НАЙПЕРШОГО ЛИСТА

1. Та не встиг мисливець … бодай одну рибину, як випадково розламав списа навпіл, влучивши в камінь на річковому дні.

2. Але ж удома ще є твій великий спис!

3. Саме тоді берегом ріки чужинець.

4. Тоді не набридай мені, — … Теґумай, що саме намагався якнайтугіше затягнути оленячі сухожилки зубами.

5. Попроси у матусі таткового  списа.

6. Чужинець (а він був теварцем) промовчав, але Тафі підняла … і зняла з його шиї намисто з гарненьких камінців, зерен та акулячих зубів.

 

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

ІІ КАРТКА

ЯК НАПИСАЛИ НАЙПЕРШОГО ЛИСТА

1. Отож він дав Тафі зуба, й вона вляглася на  живота, задерши ніжки, а саме так малюють усі видатні  художники, і сказала.

2. Думаю, ти дуже хороший, …, але ніяк не можу зобразити тебе таким на малюнку.

3. Отож, наша печера якраз за … болотом.

4. Тим часом незнайомець він був теварцем, ви ж пам’ятаєте?) біг із Тафіним малюнком.

5. Він сколов мого Теґумая … і налякав бідолашну Тафі, аж у неї волосся стало дибки, але й цього йому було замало — він приніс цей жахливий малюнок, щоб похизуватися своїми вчинками!

6. Вона показала малюнок жінкам, які терпляче очікували, що ж буде далі.

 

 

 

 

 

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

ПОВЧАННЯ ДІТЯМ

1. Велика розумом людина, та не може вона осягнути всіх      землі.

2. А звірі, а птиці …, а риби всілякі!

3. Все це дано                   людям  на …, на їжу  і  на радість  їм.

4. Якщо ж вам доведеться цілувати хрест перед … своїми або перед будь-ким, то перше спитайте свого серця, на чому ви зможете стояти твердо, і тільки тоді цілуйте, а поклявшись, не  переступайте  клятви, бо загубите  душу  свою.

5. Старих шануйте, як батька, а молодих, братів.

6. Не лютувати словом, не  ганьбити  нікого в розмові, не багато.

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

ЯРОСЛАВ МУДРИЙ

1. Коли Ярослав перебував у Новгороді, надійшла до нього звістка, що печеніги взяли в … Київ.

2. А було … безліч.

3. Кинулись печеніги на всі боки тікати і не знали, бігти.

4. І стала при ньому віра поширюватися.

5. Любив Ярослав …, читав їх часто і вдень і вночі.

6. Начебто один хтось  чорну ізорав, а інші  жнуть і споживають багату поживу.

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

НАША СТОЛИЦЯ - КИЇВ

1. Тут розташовані … установи, що керують життям цілої країни.

2. Київ засновано тисячу п’ятсот років тому.

3. Жили в ньому й мисливці, й …, й скотарі,  й ремісники.

4. Мисливці ходили на полювання, … ловили рибу.

5. А ще це прадавнє місто уславило себе як одне з найкращих, найпристосованіших до життя поселень.

6. Не раз вороги нападали на землю.

 

 

Прочитай текст, знайди речення, встав пропущені слова.

ГЕРОЇ НЕ ВМИРАЮТЬ

1. У 1240 році на Київ напала орда Батия чисельністю понад 300 тисяч вояків.

2. На захист столиці руських міст галицько-волинський Данило послав свого вірного побратима воєводу Дмитра з бойовою дружиною.

3. Воєвода скликав усіх …, хто вмів тримати в руках зброю, бо проти такої армії навіть Європа не могла би встояти.

4. Зрештою орда … захопила Київ та зруйнувала Десятинну церкву, в якій ховалися останні оборонці міста.

5. Батий, вражений гідністю і силою захисника Києва, дарував йому життя.

6. Герої не вмирають — їхня сила передається у спадок …, щоби завжди жив і творив на українській землі народ велетів і героїв.

docx
До підручника
Літературне читання 4 клас (Чумарна М. І.)
Додано
28 грудня 2022
Переглядів
282
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку