Картотека дидактичних ігор для дітей 5-го року життя

Про матеріал
Найпоширенішою формою реалізації освітніх завдань є дидактичні ігри та вправи. Вони відкривають дітям широкий простір для самостійного пізнання світу, навчають практично застосовувати знання та вміння, креативно мислити. Основна відмінність між дидактичними іграми та дидактичними вправами полягає в тому, що виконання ігрових правил спрямовується ігровими діями, за допомогою яких діти реалізовують ігровий задум. Ігрові дії є своєрідним «малюнком» сюжету гри. Вони складають основу дидактичної гри — без них неможлива сама гра. По суті, метою, з якою проводять дидактичну гру або вправу, є дидактичне завдання. Його визначає вихователь відповідно до програми розвитку дошкільників. Наявність дидактичного завдання (завдань) підкреслює спрямованість навчального змісту гри або вправи на розвиток у дітей пізнавальних психічних процесів.
Перегляд файлу

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpg 

 

 

 

 

 

 

Дидактична гра для дітей 5-го року життя

Пізнавальний розвиток (ознайомлення з природою)

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgПАРНІ КАРТИНКИ

 

Мета: учити дітей добирати пару до одягу, взуття; розвивати зорову пам’ять, мислення; виховувати естетичність.

Матеріал: предметні картинки (по одному черевичку, чобітку, сандалику, капцю), смугаста шапка та шарф, синя куртка та штани, спортивні куртка та штани.

 

Хід гри

 

На підлозі розкладені предметні картинки. Вихователь пропонує дітям узяти по одній картинці та знайти пару до одягу або взуття. Ті діти, які знайшли пару, беруться за руки та піднімають їх догори, називаючи одяг або взуття.

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgБУКЕТ

Мета: поглиблювати навички добирати поєднання квітів; навчати дітей допомагати один одному.

Матеріал: квіти з однотонного паперу семи кольорів, закріплені на дротиках чи поличках; зелена панель від мозаїки чи картонний планшет з отворами для закріплення квітів; пелюстки семи основних кольорів, різних за формою (розміри пелюсток такі, щоб дитина могла вільно тримати їх пальцями); вазочка для квітів; веселка з паперу.             

Хід гри

Розпочніть гру з вірша:

ПРОЛІСОК
Я пролісок синенький,

І перший навесні
Сказати вам раденький:

               "Кінець! Кінець зимі!"

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpg З-під снігу мій листочок
До сонця простягну,

Ніжний мій дзвіночок
Вітатиме весну.

Катерина Перелісна

Вихователь ставить запитання: «З чим можна порівняти луки (або осінній сад)?». Діти пропонують різні варіанти. Можна допомогти їм загадкою: «Яскраве коромисло над річкою повисло». (Веселка)              На столах перед дітьми лежать таці з різнокольоровими пелюстками різної форми. Діти вибирають пелюстки, які їм сподо­балися, називають їх колір та знаходять квітку такого ж кольо­ру. Із правильно знайдених квітів складають букет, який ставлять у вазу. Кожна дитина називає колір своєї квітки в букеті.

Варіант 1. Завдання ускладнюється: потрібно знайти квітку, відповідну вибраним пелюсткам і за кольором, і за формою.

Варіант 2. Діти вибирають пелюстки одного кольору, поєднуються в групу за кольором пелюсток і викладають на столі квітку. Коли завдання виконано, діти уважно розглядають квіти; правильно складену квітку вважають розквітлою. Той, хто впорався із завданням, може скласти букет. У неправильно складеній квітці діти разом замінюють пелюстки й лише потім ставлять її в букет.

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgВаріант 3. Зі складених квітів діти самостійно збирають три букети: весняний, літній, осінній.             

Рекомендовано використовувати вірші про квіти.

КОНВАЛІЇ                                                                                                                    Із зеленої сорочки,

Що зіткав весною гай,

Білі дивляться дзвіночки.

Як зовуть їх — відгадай?

Це конвалії у гаї

На галявині цвітуть.

І ніде, ніде немає

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgКращих квіточок, мабуть.

В них так пахощів багато,

Цвіту свіжого, роси.

Хай ростуть, — не буду рвати, —

Шкода їхньої краси!

Марія Познанська

У квітник побіля хати

Збіглись півники чубаті,

Через ті чубки, мабуть,

Їх і півниками звуть.

Володимир Лучук

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgЗНАЙДИ СОБІ ПАРУ

Мета: вчити дітей порівнювати предмети за формою, розміром, кольором, призначенням; привчати їх разом виконувати завдання.

Матеріал: знайомі дітям тематичні добірки зображень різних предметів, які можна об’єднати в пари (наприклад, яблука різного кольору, великі та маленькі; кошики різного розміру, листочки, дерева, тварини тощо). За тим же принципом можна підібрати іграшки: ляльки і одяг, будиночки, машини та ін.

Хід гри

Дайте дітям можливість уважно розглянути картинки, а потім запитайте в них, що спільного між зображеними на них предметами і чим вони відрізняються.

Далі на прохання різних тваринок діти вибирають потрібний їм предмет (наприклад, морквинку для зайчика), а потім шукають пару (наприклад, такої ж довжини огірок або такого ж кольору апельсин). Потім пояснюють, за якою ознакою підібрана пара. Наступне завдання — підібрати пару за певною ознакою. Діти, які сидять за одним столом, контролюють одне одного, радяться з іграшками.

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgВаріант гри. Діти, які сидять за одним столом, ділять усі картинки між собою і складають з них пари. Якщо предмети не можна об’єднати за жодною ознакою, запропонуйте дітям обмінятися ними з товаришами, щоб підібрати пару самому і допомогти іншим.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgГОЛОСИ ТВАРИН

 

Мета: розвивати вміння дітей звуконаслідувати голоси тварин; закріплювати знання про свійського птаха — півня; виховувати бажання піклуватися про тварин.

Матеріал: набір іграшок «Свійські тварини».

 

Хід гри

Вихователь виставляє іграшки на стіл, запитує, хто це, де живе, як кричить.

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpg                      СВІЙСЬКІ ТВАРИНИ

 

Мета: учити дітей називати диких та свійських тварин; класифікувати їх, розвивати мовлення,  пам’ять, увагу; виховувати любов до природи.

Матеріал: набори іграшок: «Свійські тварини»,«Дикі тварини»; ялинки;  бабуся; будинок.

 

                                       Хід гри

 

Вихователь пропонує дітям узяти іграшку, назвати її та "оселити"  її там, де вона живе. Якщо це дика тварина, то дитина ставить іграшку біля ялинок, а якщо свійська — біля будинку бабусі.

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgЗООЛОГІЧНЕ ЛОТО

 

Мета: закріплювати знання про диких та свійських тварин; розвивати вміння доводити гру до кінця.

Матеріал: набір розподілених навпіл картинок із зображеннями тварин.

                   

                 Хід гри

 

Перша дитина виставляє на стіл картинку та розповідає про тварину: як називається, чим харчується, де живе. Друга дитина підставляє  картинку, на якій з одного боку зображена така сама тварина,

а поруч — інша, про іншу вона розповідає сама.

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgХТО, ДЕ ЖИВЕ І ЩО ЇСТЬ?

 

Мета: закріплювати знання про те, де живуть та чим харчуються тварини; розвивати пам’ять, зосередженість.

Матеріал: картинки із зображенням тварин та жител для тварин.

 

Хід гри

Першій підгрупі дітей вихователь роздає картинки із зображенням тварин, а другій — із зображенням житла. Діти, у яких малюнки із зображенням житла — розходяться груповою кімнатою. За сигналом діти, які мають зображення тварин, ідуть кімнатою шукаючи своє «житло». Знайшовши, вони стають поруч і поєднують картинки.             

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgСКЛАДИ КАРТИНКИ

Мета: учити членувати зображення предмета на складові і від­творювати складну форму із частин.

Матеріал:

демонстраційний: зразки малюнків із геометричних фігур: вантажівка, людина, човник;

роздавальний: у кожної дитини фланелеграф, геометричні фі­гури.             

                

                  Хід гри

"Що намальовано на цих картинках?"— звертається вихователь до дітей. Вислуховує відповіді і ставить наступне запитан­ня:"3 яких фігур складено човник? Добре, це трикутник, а це трапеція. Основною частиною човника є трапеція (вказує на кар­тонну фігурку). Побудуйте кожний на своєму фланелеграфі човник. Місце для нього обирайте так, щоб вистачило місця для інших картинок".

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgКоли діти виконують завдання, вихователь показує їм інші ма­люнки. "3 яких фігур складено вантажівку?"(Відповіді дітей.) Побудуйте вантажівку. (Діти виконують завдання.) З яких фігур складено людину?Чим відрізняються овали, з яких зроблені руки, від тих, із котрих зроблені ноги? А тулуб? Складіть таку людину".

Вихователь хвалить тих дітей, хто безпомилково склав усі предмети.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgЛИСТОЧКИ

 

Мета: закріплювати назви дерев, що ростуть на дільниці, знання про колір, форму, розмір листочка цього дерева; розвивати уважність.                           

Матеріал: листочки різних дерев.

 

Хід гри

 

Варіант І. Діти по черзі дістають один листочок із кошика і називають: «Це листочок із клена — кленовий, із берези - березовий».

Варіант II. Вихователь ходить поза спинами дітей і кожному до рук кладе листочок, за сигналом вони розглядають їх і біжать до того дерева, з якого листочок. Коли вихователь підходить, то вони називають дерево та листочок з нього.             

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpg                         ПОРИ РОКУ

Мета: вчити бачити ознаки сезонних змін у погоді, рослинах, поведінці тварин, житті і праці людей.

Матеріал: «круглий рік» — великий, розміром на всю дошку, диск, що крутиться, розділений на чотири сектори, поклеєний кольоровою фланеллю (білою — зима, зеленою — весна, рожевою — літо, жовтою — осінь). Сюжетні картинки, які наклеєні на фланель.

1-ша серія. Сезонні зміни в природі. Весна — сонце, проталини, бруньки, що розпускаються. Літо — теплий, пройнятий сонячними промінцями дощ, мокрі, але радісні діти під дощем. Осінь — листопад, туман, мрячить дощ. Зима — снігопад, завірюха.

2-га серія. Квіти (з урахуванням місця проживання дітей):  весняні - проліски, фіалки, тюльпани, півонії, нарциси; літні — троянди, ромашки, іриси, дзвоники; осінні - айстри, жоржини, золоті кульки.

 Плоди: весняні — редис, зелена цибуля, щавель, черешня; літні — полуниця, помідори, огірки, картопля, дині, кавуни, груші, яблука; осінні — мандарини, виноград, хурма, гарбуз, лимони, апельсини, яблука.

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpg3-тя серія. Тварини: весна — птахи звивають гнізда, висиджують пташенят, дикі і свійські тварини з маленькими дитинчатами; літо — птахи годують пташенят, пташенята вчаться літати, плавати; осінь — косяки птахів перед відльотом, білка запасає горіхи на зиму в дупло, зграї водоплавних птахів у водоймах; зима - ведмідь у барлогу, птахи біля годівниць.

4-та серія. Люди. Весняні роботи в саду і в полі. Літні роботи в саду і в полі. Осінні роботи в саду і в полі. Зимові роботи в садуі в полі.

5-та серія. Розваги дітей: весна — діти граються у класи, стрибають через мотузку, пускають кораблики в струмочку; літо - діти купаються в річці, катаються на човнах, збирають ягоди в лісі; осінь — діти йдуть до школи, збирають листя, гриби; зима - катаються на санчатах, лижах, ковзанах, розвішують годівниці для птахів.

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgХід гри

Обертаємо «круглий рік» під читання віршів, загадок про сезонні зміни в природі.

Діти обговорюють кольори чотирьох секторів круга, їх відповідність різним сезонам і вирішують, який сезон позначатиме кожний сектор.

 Картинки серіями розміщені в різних місцях кімнати. З першої серії картинок діти вибирають ті, які їм до вподоби, і розміщують їх по секторах. Інші діти вирішують, чи збігається сезон, зображений на картинці, із сезонним кольором сектора. З другої серії картинок діти також вибирають ті, що їм сподобались, і розміщують їх у тому секторі-сезоні, коли ці квіти розкриваються, а плоди дозрівають. Діти обговорюють і оцінюють вибір один одного. Далі послідовно вибирають і розміщують по секторах картинки інших серій. У результаті діти переконуються, як багато різних явищ і подій пов’язано з різними порами року.

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgВаріант 1.Діти вибирають картинки з будь-якої серії і розміщують їх у секторі залежно від сезону. Вибирати можна кілька разів, якщо картинок багато. Потім усі разом шукають помилки.

Варіант 2. Групи дітей вибирають картинки з кожної серії. Виграє та група, яка безпомилково виконає завдання.

Рекомендовано використовувати вірші, загадки, які можуть дітям правильно виконати завдання, знайти помилку.

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgПО ГРИБИ

Мета: повторити правила поводження з грибами; перевірити  знання про отруйні гриби.

                    

                    Хід гри

Варіант 1

Вихователь. У нашій групі з’явилася невеличка галявина грибів. Пропоную вам узяти свої кошики і піти по гриби. Пригадаємо, як правильно збирати гриби. (Не руйнувати грибницю, не збирати грибів, яких не знаєш, не ходити самому до лісу). Кожна з груп, назбиравши грибів, повертається на свої місця. Групи показують і називають, які гриби зібрали. Перевіряють, чи немає серед них отруйних. Група-переможець отримує грамоту найкращого грибника нашого лісу.

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgПО ГРИБИ

      Варіант 2 

Мета: вчити дітей розрізняти і називати букви, знаходити їх у складах, вправляти у читанні складів; розвивати мислення; виховувати уважність.

Матеріал: кошики, на яких написані букви, і гриби, на яких написані склади.

                    Хід гри

Вихователь пропонує дітям вирушити по гриби, роздає їм кошики і просить їх знайти гриби, які можна зібрати саме в цей кошик. Якщо на кошику написана буква О, то в нього можна збирати гриби, на яких написані склади саме з буквою О.

Н — знайти гриби; 

С — знайти гриби, пояснити свій вибір;

В — назвати інші склади із загаданою буквою.

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgНАШІ РОСЛИНИ

 

Мета:систематизувати знання про рослини (де вони ростуть, чим відрізняються); розвивати уважність, кмітливість; виховува­ти інтерес до гри, бажання більше знати.

 

Хід гри

 

Вихователь пропонує пограти в гру.

— Я читатиму загадки. Вам треба відгадати їх.

Після того як діти відгадали загадку, вихователь показує ма­люнок з рослиною — відгадкою, прикріплює його на дошці. Учні характеризують лікарську рослину, відповідаючи на поставлені вчителем запитання.

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgБОТАНІЧНЕ ЛОТО

 

Мета: закріплювати знання про рослини, квіти; розвивати вміння доводити гру до кінця.

Матеріал: набір розподілених навпіл картинок із зображеннями дерев, квітів.

                    

                    Хід гри

 

Перша дитина виставляє на стіл картинку та розповідає про квітку; як називається, кімнатка або вулична, що їй потрібно для росту. Друга дитина підставляє картинку, на якій з одного боку зображена така сама квітка, а поруч - інша, про іншу вона розповідає сама.

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgМАГАЗИН

 

Мета: продовжувати вчити дітей називати овочі та фрукти, класифікувати; розвивати зорову пам’ять, мовлення, увагу.

Матеріал: іграшкові овочі та фрукти.

 

Хід гри

 

Вихователь — «продавець» запрошує дітей до овочевого магазину. Пропонує їм придбати овочі або фрукти. Для цього необхідно назвати овоч або фрукт, описати його двома або трьома реченнями. Наприклад: «Продайте мені, будь ласка, жовтий лимон. Це  фрукт».

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgНАШ ГОРОД

 

Мета: систематизувати знання про овочі (де вони ростуть, чим відрізняються); розвивати уважність, кмітливість; виховувати інтерес до гри, бажання більше знати.

Матеріал: муляжі овочів, кошик, тарілка, «чарівний мішечок».

 

Хід гри

 

Вихователь пропонує допомогти якому-небудь іграшковому герою (наприклад, Карлсону) розібрати овочі. Діти по черзі дістають предмет із мішечка, називають його, пояснюють, що це овоч, розповідають, де він росте. Овочі складають на тарілку.

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgМАЛЯТА

 

Мета: поповнювати словник назвами тварин, їх дитинчат; закріплювати назви тварин жіночого роду; розвивати мовлення увагу; виховувати повагу до тварин та їх дитинчат.

Матеріал: предметні картинки тварин та дитинчат.

 

Хід гри

Вихователь пропонує допомогти дитинчатам відшукати своїх батьків (окремо розкладені картинки із зображенням дитинчат, а окремо — тварин). Дитина, яка правильно називає тварину та її дитинча, виставляє їх разом на набірне полотно.

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgБУКЕТ

Мета: уточнити та закріпити знання дітей про квіти; розрізняти садові квіти за листям, стеблом, квіткою, запахом, знаходити  в них подібні та відмінні ознаки; розвивати зв’язне мовлення дітей;  виховувати вміння бачити красу в природі і бережливо ставитися до неї.

Попередня робота: спостереження на ділянці за зростанням і цвітінням айстри. Складання букетів.

Матеріал: айстри рожеві, червоні, білі, сині.

 

Хід гри

 

Підходять до вихователя тільки ті діти, які мають схожі за кольором квіти. Друга квітка залишається на стільці.

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpg 

БУКЕТ

Мета: уточнити та закріпити знання дітей про квіти; розрізняти садові квіти за листям, стеблом, квіткою, запахом, знаходити  в них подібні та відмінні ознаки; розвивати зв’язне мовлення дітей;  виховувати вміння бачити красу в природі і бережливо ставитися до неї.

 Матеріал: айстри рожеві, червоні, білі, сині.

 

Хід гри

Кожна дитина одержує дві квітки: білу і червону або синю і жовту. Вихователь говорить: «Я хочу скласти букет з квітів. Спо­чатку я складу букет з таких квітів» (показує квітку білого кольору). Діти порівнюють цю квітку зі своїми, вибирають відповідні за кольором (по одній квітці), підходять з ними до вихователя. Простягнувши її вперед, удають, що складають букет. Потім гра продовжується. Під час гри вихователь 4-5 разів змінює назви кольорів квітів.

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgВаріант 2

Гра проводиться так само, як і попередня. Але вихователь, не називаючи кольору квітки і не показуючи її, каже: «Складемо букет з волошок або ромашок». Діти, у яких є такі квіти, підходять до вихователя і простягають руки з квітками, складаючи букет.

 

 

 

 

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpg 

 

 

 

 

Дидактична гра для дітей 5-го року життя

Логіко - математичний розвиток ( Кількість і лічба )

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgУ КОГО СКІЛЬКИ?

 

Мета: закріплювати вміння дітей співвідносити цифри з певною кількістю предметів.

Матеріал: у кожної дитини картки із зображенням 1, 2, 3, 4, 5 предметів ( наприклад, 1 кавун, 2 сливи, 3 ложки, 4 кружечка, 5 метеликів ). Коробки з цифрами  на кришках 1, 2, 3, 4, 5.

 

 

Хід гри

Вихователь пояснює, що картки повинні лежати всередині коробок, але вони розсипалися. Просить дітей допомогти навести порядок - розкласти картки по коробках. Діти виконують завдання і говорять, у кого в коробці скільки предметів.

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgЗБУДУЄМО ДРАБИНКУ

 

Мета: закріплювати з дітьми цифри від 1 до 5; розвивати вміння правильно рахувати і приносити стільки іграшок, яку цифру вони бачать.

Матеріал: палички для лічби; цифри від 1 до 5.

 

Хід гри

Вихователь. Ведмедик ходив до Лісової школи і багато чого навчився. У нього є цифри. Це цифра… Ой, лишенько! Ведмедик забув, яка це цифра! (Діти називають.) Сашко, принеси, будь ласка, для ведмедика стільки ж паличок! ( Діти рахують принесені палички і знаками показують, згодні вони чи ні з виконанням дитиною завдання. ) А зараз збудуйте для ведмедика драбинку, щоб у неї було ( 3, 5 ) сходинок.

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgЩО ЗМІНИЛОСЬ?

Мета: вправляти дітей у вживанні граматичних форм іменників у множинні, їх відмінкових закінчень; у вживанні прийменників.

Матеріал: іграшки ( півні, собаки, ведмеді, зайці, ляльки, піраміди, кульки ) по дві кожного виду.

Хід гри

На столі вихователь розставляє всі іграшки. Діти по черзі називають іграшки, запам’ятовують, як вони лежать, скільки їх. Вихователь пропонує заплющити очі, міняє іграшки місцями. Діти називають ті зміни, що сталися.

Вказівки до гри. Ховаючи і переміщуючи іграшки, вихователь має забезпечити вправляння дітей: а) у називанні прийменників: в, на, за, під, біля; б) у називанні іменників у називному і родовому відмінках множини ( піраміди - пірамідок ); в) у називанні іменників у називному і родовому відмінках однини ( півень - півня ).

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgМАГАЗИН

Мета: закріплювати засвоєння назв посуду, розуміння узагальнюючого слова посуд; вправляти у побудові слова діалогів.

Хід гри

Ігровий магазин розташований на столі: різноманітний посуд - скляний (банка, пляшка, стакан), металевий (ложка, виделка, ніж, каструлька, чайник), пластмасовий (тарілки, чашки, блюдця).

Вихователь пропонує зайти до магазину (підійти до столу), звернутися до продавця (вихователя) і попросити купити посуд. Куплений посуд описувати за планом: назва, з чого зроблений, якої форми, для чого призначений.

Виконання вправи "Я запитую, а ти відповідай". Вихователь вводить дітей в уявну казкову ситуацію, коли посуд може відповідати на запитання, ніби жива істота. Він ставить запитання до предметів посуду, а діти допомагають вести з посудом діалог.

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgПРОЙДИ У ВОРОТА

 

Мета: закріплення навичок лічби до 4, знання цифр від 1 до 4.

Матеріал: картки з різною кількістю кружечків, квасоля, ширма, набір цифр від 1 до 4.

 

Хід гри

Ширма на столі у вихователя. Вихователь за ширмою ударяє в бубон декілька разів. Діти рахують та викладають перед собою картку з такою кількістю кружечків або квасолин, скільки почули ударів. Потім вони знаходять потрібну цифру та показують її вихователеві.

Вихователь робить умовні ворота. У ворота проходить той, у кого кружечків стільки, скільки показала вихователь. Або у ворота повинні пройти стільки ж дітей, скільки вихователь показала цифрою.

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgЯКУ ІГРАШКУ ЗАХОВАНО?

 

Мета: розвивати увагу, пам'ять.

 

 

Хід гри

 

Ведучий виставляє кілька різнорідних іграшок. Діти уважно розглядають їх, запам’ятовують, де яка іграшка стоїть. Усі закривають очі, ведучий прибирає одну з іграшок. Діти відкривають очі і визначають, якої іграшки не стало. Наприклад, сховалася машинка, вона стояла третьою справа або другою зліва. Той, хто правильно і повно відповів, стає ведучим.

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgКОМУ СКІЛЬКИ?

 

Мета: закріплювати вміння дітей співвідносити цифри з певною кількістю предметів.

Матеріал: у кожної дитини картки з полем різного кольору.  На верхньому полі зображені цифри від 1 до 5, нижнє поле чисте; фішки на кожну дитину по 5 штук.

 

Хід гри

 

Вихователь пояснює, що на нижньому полі потрібно викласти стільки фішок, скільки позначає цифра на верхньому полі. Діти виконують завдання і говорять, кому скільки фішок потрібно викласти.

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgЗНАЙДИ СВІЙ БУДИНОЧОК

Мета: сприяти розвитку зорової уваги, вміння зосереджуватися, закріпити навички сприймання кольорів.

Матеріал: обручі різних кольорів, аудіоапаратура.

 

Хід гри

На підлозі розкладають обручі різних кольорів. Це - "будиночки". Діти-гравці займають у них місця.

Потім дорослий дає сигнал: "День!" - і вмикає будь-яку веселу музику. Малята виходять зі своїх "будиночків", беруться за руки і водять хоровод. У цей час вихователь змінює обручі місцями. Потім педагог вимикає музику і командує: "Ніч!". Кожен гравець повинен якомога швидше знайти свій "будиночок" і повернутися до нього.

Після того як усі малята займуть місця у відповідного кольору обручах, гру можна починати спочатку.

Вказівки до гри. Той, хто не встиг вчасно знайти свій "будинок", вибуває.

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpg 

 

 

 

 

 

 

Дидактична гра для дітей 5-го року життя

 

Логіко - математичний розвиток ( Величина )

 

 

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgХТО КРАЩЕ ВИКОНАЄ ЗАВДАННЯ

 

Мета: вчити дітей виділяти параметри ширини, використовувати слова "ширше", "вужче".

Матеріал: фланелеграф, будиночок, фігурки звірят (ведмідь, зайчик, мишка); три доріжки: вузька, ширша, найширша.

 

Хід гри

Варіант 1

Вихователь викладає на фланелеграфі дім, каже, що це дитсадок для звірят. Пропонує дітям самим визначити, для кого яка доріжка. Дитина з ведмедем викладає широку доріжку та пояснює.

Варіант 2

Доріжки та звірят треба переплутати (ведмедю - вузьку, мишеняті - широку). Запросити дітей виправити помилки.

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgНАВПАКИ

 

Мета: визначити рівень оволодіння дітьми загальними поняттями та розвивати вміння порівнювати і впорядковувати предмети за інтенсивністю певних ознак (ширина, товщина, висота).

Матеріал: ілюстрації із зображенням знайомих дітям предметів, окремі картки.

 

Хід гри

 

Вихователь пропонує дітям уважно розглянути зображені предмети та додати до них предмет, інший за величиною.

Наприклад: великий корабель, а навпаки буде - маленький човен; товстий Вінні-Пух, а навпаки - стрункий П'ятачок.

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgЯКА ІГРАШКА ЗАХОВАНА?

 

Мета: розвивати увагу, пам'ять, мовлення.

Матеріал: предмети різної величини, ширма або серветка.

 

 

Хід гри

 

Вихователь виставляє на столі кілька предметів (великих та маленьких). Потім накриває їх серветкою та непомітно прибирає малі. Знявши серветку, запитує в дітей: "Яку іграшку заховано?"(Маленьку). У такий спосіб можна прибирати іграшки по одній.

 

 

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgПІРАМІДА

 

Мета: учити дитину вибирати та послідовно складати кільця (або кубики) від великого до малого, порівнюючи їх за величиною шляхом прикладання.

Матеріал: кільця або кубики різних кольорів.

 

Хід гри

 

Педагог пропонує дітям зробити піраміди так, щоб знизу були більші кільця, вище - менші, а зверху - найменший. Слід привчати дітей брати кільця послідовно. Для порівняння за величиною їх слід прикладати один до одного. Можна будувати з кубиків (башту), за тим самим принципом.

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpg 

 

 

 

 

Дидактична гра для дітей 5-го року життя

 

Логіко - математичний розвиток ( Форма )

 

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgГАРАЖ

 

Хід гри

Діти-водії отримують по одній моделі геометричної фігури і розбігаються по кімнаті. За сигналом ведучого всі збираються біля свого гаража із зображенням фігури.

Ускладнити гру можна, перемістивши гараж. Дітей вчать бачити геометричну форму в навколишніх предметах: м’яч, кавун - куля; тарілка, блюдце, обруч - коло; кришка столу, стіна, підлога, стеля, вікно - прямокутник; хустка - квадрат; косинка - трикутник; стакан - циліндр; яйце, кабачок - овал.

 

 

 

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgЧАРІВНА ТОРБИНКА

Мета: учити дітей знаходити фігуру за дотично сприйнятим зразком. Спочатку діти визначають геометричну фігуру на дотик, а потім знаходять таку ж на столі.

Матеріал: два набори об'ємних і площинних фігур (кульки кубики, конуси, циліндри, овали, прямокутники). Один набір фігур розкладають на столі, другий набір  - у вихователя. На свій розсуд він кладе одну з фігур у торбинку.

Хід гри

Вихователь показує дітям торбинку з однією фігурою. Торбинка називається чарівною, вона не розкриється доти, доки діти на дотик не визначать, що там знаходиться, і не знайдуть такий самий предмет на столі. Діти по черзі виконують завдання. Якщо дитина правильно назвала фігуру і знайшла її на столі, вихователь розкриває торбинку, дитина дістає фігуру і кладе її поруч із такою ж на столі. Діти оцінюють виконання завдання. Гра закінчується, коли всі знайдуть запропоновані їм фігури.

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgЩО ТАМ?

 

Мета: вчити впізнавати предмети на дотик.

Матеріал: різнокольорові круги, квадрати, кулі.

 

 

Хід гри

 

Діти сидять на килимі. Вихователь показує їм торбинку, пропонує дістати з неї предмет та на дотик з'ясувати, що це за предмет та до якої фігури він подібний.

 

 

 

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgПОДОРОЖ

 

Мета: закріплювати вміння впізнавати знайомі геометричні фігури.

Матеріал: білети із зображенням фігур (коло, квадрат, трикутник).

 

 

Хід гри

У кожної дитини  - білет. На білеті намальовані фігури: коло, квадрат або трикутник. Автобуси - стільці. На них "номера автобусів" - такі ж картинки, як у дітей, але більшого розміру. Гру проводять декілька разів, вихователь непомітно змінює фігури на автобусах.

 

 

 

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgЗНАЙДИ ТАКЕ САМЕ

Мета: учити дітей обирати предмети до геометричних зразків; закріплювати знання назв форм (круг, квадрат, трикутник, прямокутник, багатокутник).

Матеріал (роздавальний): геометричні фігури різних форм (по одній на кожну дитину), предмети інтер’єру, іграшки.

 

Хід гри

Вихователь обходить дітей, які сидять півколом, роздає їм фігури. Отримавши фігури, діти розходяться по груповій кімнаті та шукають будь-який предмет такої ж форми. Якщо він маленький, дитина бере його, якщо це частина інтер’єру, запам’ятовує та сідає на місце. Потім вихователь підіймає коло і запитує: "Хто знайшов предмет такої форми? (Відповіді дітей.)  Як він називається? Підійдіть сюди". Діти підходять по черзі, називають коло і показують круглі предмети, які вони знайшли. Інші вихованці виправляють помилки. Те саме повторюють з іншими формами.

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgВІДГАДАЙ, ЩО ЦЕ?

Мета: вчити дітей виділяти форму предмета, відволікаючись від інших його ознак.

Матеріал: демонстраційний: по одній великій фігурі кожної з п’яти геометричних форм;

роздавальний: картки з контурами геометричних фігур по дві фігури кожної форми двох величин різного кольору (велика фігура збігається з контурним зображенням на картці).

 

Хід гри

Дітям роздають фігури і картки. Вихователь: "Ми зараз будемо грати в гру "Підбери за формою". Для цього нам треба згадати назви різних форм. Якої форми ця фігура? (Далі це питання повторюється з показом інших фігур). Ви повинні розкласти фігури за формою, не звертаючи уваги на колір". Дітям, які неправильно розклали фігури, педагог пропонує обвести пальцем контур фігури, знайти і виправити помилку.

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpg 

 

 

Дидактична гра для дітей 5-го року життя

 

Логіко - математичний розвиток (Ознайомлення із простором )

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgЩО ЗМІНИЛОСЯ?

Варіант 1

 

Мета: помічати в пейзажах або на картках зміни; розвивати зорову пам'ять, увагу; виховувати посидючість.

Матеріал: весняний пейзаж, пташка, сонечко, квітка, тварина.

Хід гри

Вихователь пропонує дітям розглянути весняний пейзаж. Потім діти заплющують очі, вихователь у цей час змінює щось у весняному пейзажі (додає пташку, прибирає сонечко, додає квітку тощо). Діти розплющують очі та називають, що змінилося.

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgЩО ЗМІНИЛОСЯ?

Варіант 2

Мета: розвивати спостережливість, зорову пам'ять, увагу; виховувати посидючість.

Матеріал: хатинка, іграшки кіт та собака (або інші).

Хід гри

Вихователь ставить на стіл хатинку і на різних від неї відстанях - кішку та собаку. Запитує, хто ближче до хатинки, хто далі?

Потім діти заплющують очі, вихователь переставляє іграшки. Діти повинні сказати, що змінилося.

 

 

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgВІДГАДАЙ, ЩО ДЕ РОЗМІЩЕНО?

 

Мета: учити дітей орієнтуватися у просторі; розуміти поняття "ліворуч", "праворуч", "біля", "перед", "за", "угорі"; розвивати мислення, пам'ять.

Матеріал: картинки із зображенням свійських тварин, будинок.

 

Хід гри

Вихователь показує картинки із зображенням тварин та їх дитинчат і пропонує дітям назвати їх (собака і цуценя, кішка і кошеня, корова і теля тощо). Картинки виставляє на підставку в тому самому порядку, у якому показує. Після цього, показуючи, наприклад, на кішку, вихователь запитує: "Хто стоїть поряд із нею?" Діти відповідають. Гра триває, поки діти не назвуть усіх тварин та їх дитинчат.

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgСКЛАДИ ТАКИЙ САМИЙ ОРНАМЕНТ

Мета: вчити дітей виділяти просторове розташування геометричних фігур, відтворювати те саме розташування, викладаючи орнамент.

Матеріал: 5 карт-малюнків, на яких виконано орнамент з геометричних фігур. Набори геометричних фігур для кожного з п’яти орнаментів.

 

Хід гри

Розглянути, з яких фігур складається орнамент,як вони розташовані. Запропонувати дітям викласти орнамент з кольорових геометричних фігур, пояснити свої дії.

Наприклад: "червоне коло покладу в центр квадрата, зелені трикутники - по кутах квадрата".

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgЩО ЗМІНИЛОСЬ?

Мета: вправляти дітей у вживанні граматичних форм іменників у множинні, їх відмінкових закінчень; у вживанні прийменників.

Матеріал: іграшки (півні, собаки, ведмеді, зайці, ляльки, піраміди, кульки) по дві кожного виду.

Хід гри

На столі вихователь розставляє всі іграшки. Діти по черзі називають іграшки, запам’ятовують, як вони лежать, скільки їх. Вихователь пропонує заплющити очі, міняє іграшки місцями. Діти називають ті зміни, що сталися.

Вказівки до гри. Ховаючи і перемішуючи іграшки, вихователь має забезпечити вправляння дітей: а) у називанні прийменників: в, на, за, під, біля; б) у називанні іменників у називному іродовому відмінках множини (піраміди - пірамідок); в) у називанні іменників у називному і родовому відмінках однини (півень - півня).

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgХТО СКАЖЕ ПРАВИЛЬНО?

 

Мета: розвивати вміння орієнтуватися у просторі.

 

 

Хід гри

 

Перед дітьми - кілька предметів, розташованих по кутах уявного квадрата і всередині нього. Ведучий пропонує дітям відгадати, який предмет стоїть позаду зайця і перед лялькою або праворуч від лисиці перед лялькою тощо.

 

 

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpg 

 

 

Дидактична гра для дітей 5-го року життя

 

Логіко - математичний розвиток (Ознайомлення з часом)

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgНАШ ДЕНЬ

 

Мета: навчити дітей пояснювати, а також доводити свою точку зору.

 

 

Хід гри

Вихователеві знадобиться кілька комплектів карток, на яких зображені різні моменти режиму (наприклад, сон, обід, прогулянка та ін.). Розташуйте їх послідовно відповідно до режиму і поясніть дитині, чому вони викладені таким чином. У вигляді завдання можна, попросити малюків продовжити ряд або виправити помилку. Важливо, щоб кожну свою дію дитина могла пояснити.

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgКОЛИ ЦЕ БУВАЄ

 

Мета: формувати в дітей уміння орієнтуватися в часі та розуміти часові поняття (рано, спочатку, пізніше, потім).

Матеріал: сюжетні картинки із зображенням ранкових процедур згідно з режимом дня дитини та набір карток із зображенням окремих предметів: зубна щітка, душ, чашка, взуття, гребінець.

 

Хід гри

Запропонуйте дітям розкласти сюжетні картинки в певній часовій послідовності: спочатку - потім.

 

 

 

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgКОЛИ ЦЕ БУВАЄ?

 

Вихователь роздає дітям картинки на тему "Пори року" із зображенням предметів та явищ. Діти відповідно до обраної картинки поділяються на чотири команди,що називаються відповідно: "Зима", "Весна", "Літо" і "Осінь".

Педагог розкладає перед дітьми малюнки та пропонує кожній команді відібрати лише ті з них, які відповідають їхній порі року.

Потім кожна команда коментує відібрані малюнки і розповідає про свою пору року.

 

 

 

 

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgВЧОРА І СЬОГОДНІ

 

Мета: розвивати часове сприйняття.

Матеріал: картинки (павук - павутиння, мед - бджілка, хліб - борошно, дітей забирають батьки із садочка - діти роблять зарядку, дитина вкладається спати - дитина чистить зуби).

 

 

Хід гри

 

Вихователь роздає дітям картинки. Діти розглядають їх та говорять, що було вчора, а що сьогодні.

 

 

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgЗАВТРА

 

Мета: закріплювати знання про дні тижня.

 

Хід гри

Сім дітей вишикувалися біля дошки і перерахувалися по порядку. Перша дитина зліва робить крок вперед і говорить: "Я - понеділок. Який день наступний?" Виходить друга дитина і каже: "Я - вівторок. Який день наступний?" тощо. Уся група ставить запитання за днями тижня, загадує загадки. Вони можуть бути найрізноманітніші: наприклад, назви день, який знаходиться між вівторком та четвергом, п’ятницею і неділею, після четверга, перед понеділком тощо. Назвіть усі вихідні дні тижня. Назви дні тижня, в які люди трудяться. Ускладнення гри полягає в тому, що гравці можуть вишикуватися від будь-якого дня тижня, наприклад від вівторка до вівторка.

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpg 

 

 

 

 

 

Дидактична гра для дітей 5-го року життя

 

Мовленнєвий розвиток ( Зв'язне мовлення )

 

 

 

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgМАГАЗИН

Мета: вдосконалювати уявлення дітей про способи класифікації предметів за типовими ознаками; вчити дітей співпереживати успіхам та невдачам товаришів.

Матеріал: великі картки із символічним позначенням магазину (булочної, гастроному, взуттєвого та ін.). На них можуть бути зображені полиці для іграшок, посуду, вішалки для одягу, контейнери для овочів, фруктів тощо. Маленькі картинки із зображенням відповідних товарів.

Хід гри

На кожному столі - велика картка,  що зображує певний магазин. Розкажіть дітям, що хтось переплутав усі товари. Попросіть їх допомогти розібратися і завезти товар у потрібний магазин. Покажіть їм маленькі картки. Діти, які правильно назвали товар і відповідний магазин, одержують картки і поступово заповнюють полиці свого магазину. Потім дітей ділять на продавців та покупців. Покупець повинен так описати вибрану ним річ, щоб продавець одразу здогадався, про що йде мова, інакше картка, яку вимагають, залишається на місці.

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgЛИСТОНОША ПРИНІС ПОСИЛКУ

Мета: вчити описувати іграшки за зразком та запитаннями вихователя.

Матеріал: різноманітні іграшки: лялька, машини, собачка, кішка, курка тощо.

Хід гри

"Листоноша" приносить посилку з іграшками. Вихователь пропонує дітям дістати їх і розкласти на столі. Після того як діти розглянули їх, вихователь говорить: "Наші іграшки завжди граються з вами. А сьогодні вони хочуть розповісти про себе. Послухайте, що розповідає моя іграшка: я коричневий ведмедик, прийшов з лісу, щоб гратися з дітьми. Я люблю лазити по драбинці, спускатися з гірки, вмію танцювати, та найбільше мені подобається, коли діти годують мене медом, купають у ванні, розчісують мою кошлату шерсть. А хто з вас знає, як ще можна гратися з ведмедиком?" Діти доповнюють розповідь. Вихователь повідомляє, що виграє та дитина, яка цікаво розповість про іграшки. Той, хто вдало доповнить розповідь, сам розповідатиме про іншу іграшку.

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgРОЗКАЖИ КАЗОЧКУ

 

Мета: вчити дітей складати речення.

 

 

Хід гри

 

Дітям пропонують слова, на основі яких вони повинні вигадати якусь історію. Наприклад, називають п’ять слів з однієї казки, а шосте слово - чуже.

Спочатку дитина розповідає відому казку, а ближче до кінця або вже наприкінці дорослий вводить нового персонажа.

 

 

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgЩО ТИ БАЧИШ НА КАРТИНЦІ

 

Мета: вчити складати речення за картинками.

Матеріал: картинки на різні сюжети дібрані таким чином, що фрази можуть значно різнитися за довжиною, граматичною і лексичною складністю.

 

 

Хід гри

Вихователь пропонує дітям уважно розглянути картинку і скласти речення.

 

 

 

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpg 

 

 

 

 

Дидактична гра для дітей 5-го року життя

 

Мовленнєвий розвиток ( Звукова культура мовлення )

 

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgЗІПСОВАНИЙ ТЕЛЕФОН

Мета: розвивати фонематичний слух.

 

Хід гри

Усі учасники гри стають рядочком або сідають на лавку. Ведучий вигадує слово і говорить його на вухо гравцеві, який стоїть у кінці ряду. Вимовляти слово треба тихо, щоб ніхто його не почув. Кожний передає почуте слово ланцюжком одне одному. Тобто слово передається ніби по телефонному дроту. Коли черга дійде до найпершого учасника, ведучий перевіряє, чи хороший зв'язок?

Вихователь запитує спочатку в першого гравця, що він почув. Результат може бути дуже веселим, адже хтось замість "іриска" дочув "анфіска", а комусь здалося , що це слово - "сосиска". От і маємо зіпсований телефон.

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgУПІЙМАЙ М'ЯЧ  

Мета: удосконалювати вміння добирати слова, схожі за звучанням.

 

 

Хід гри

Діти стають у коло. Дорослий - всередині кола з м’ячем, пропонує дітям підібрати схожі за звучанням слова до якого-небудь слова, наприклад "зайка". Повертаючи м’яч, кожна дитина називає свій варіант. Коли нове слово не вдається більше підібрати, дорослий пропонує згадати і порахувати всі названі слова.

 

 

 

 

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgЯК ПРО ЦЕ СКАЗАТИ

Мета: удосконалювати вміння добирати прикметники.

 

Хід гри

 

Вихователь вимовляє слова, а діти добирають означення до них.

Море - лагідне, спокійне, бурхливе, синє, широке…

Озеро - блакитне, глибоке…

Річка - довга, бурхлива…

Струмок - гірський, стрімкий, весняний…

Криниця - чиста, глибока, прозора…

Вода - каламутна, цілюща…

 

 

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgЛІТАК

Мета: розвивати мовленнєве дихання.

 

 

Хід гри

 

На кінчик носа покласти шматочок паперу або вати. Відкрити рот, широкий язик покласти на верхню губу, бокові краї язика притиснуті. Повітряний струмінь виходить посередині язика. Дитина повинна подути так, щоб "літак" полетів угору.

 

 

 

 

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgЛЕТЯТЬ СНІЖИНКИ

Мета: вчити малят змінювати слова так, щоб у них відбулося чергування приголосних і з'явився звук [ц'] .

 

Хід гри

 

  • Сніжинка впала на гілку. Куди впала сніжинка? (На гілку)
  • Сніжинка впала на лавку. Куди впала сніжинка? (На лавку)
  • Сніжинка впала на стежку. Куди впала тепер сніжинка? (На стежку)
  • Сніжинка сіла на ялинку. Де сидить сніжинка? (На ялинці)
  • Сніжинка прилетіла до річки. Де наша сніжинка? (На річці)

 

 

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgПОКАТАЙСЯ НА КОНІ

 

Мета: розвивати артикуляційний апарат.

Матеріал: зображення коня.

 

 

Хід гри

 

Вихователь пропонує дітям "покататися на коні" та відтворити язиком, як цокають копита "цок, цок, цок, цок".

 

 

 

 

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgПІДКАЖИ ЗВУК

Мета: вчити дітей визначати однаковий звук у словах; розвивати фонематичний слух.

 

Хід гри

 

Запропонуйте дитині визначити, який однаковий звук є в декількох різних словах. Вимовляючи слова, чітко виділяйте звук силою голосу, наприклад: "о-о-о-осінь", "о-о-о-окунь", "о-о-о-овочі".

  • Оля, осінь, овочі, окунь - [о];
  • Сад, суп, сумка, ніс, лис -[с];
  • Аня, аґрус, акула, автобус -[а];
  • Маша, мак, мама, сом - [м].

 

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgДОБЕРИ РІЗНІ СЛОВА

Мета: вдосконалювати вміння обирати слова-ознаки.

 

 

Хід гри

 

Вихователь називає слова, а діти обирають ознаки.

Їжак - хитрий, колючий, маленький, спритний.

Заєць - куцохвостий, боязкий, довговухий, швидкий.

Лисиця - руда, хитра, спритна, підступна.

 

 

 

 

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpg 

 

 

Дидактична гра для дітей 5-го року життя

 

Мовленнєвий розвиток ( Словник )

 

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgЩО ПОТРІБНО?

Мета: закріплювати відмінювання іменників жіночого, чоловічого та середнього роду в давальному відмінку.

Матеріал: портфель, нитки, голка, сантиметр, мило тощо; чарівна торбинка; предметні картинки.

Хід гри

Вихователь показує торбинку. Дитина підходить до неї, дістає предмет і розповідає, кому і для чого він потрібен. Наприклад, нитки потрібні мамі, бабусі або швачці для шиття. Нитками шиють дітям платтячка, трусики та інший одяг, нитки бувають різного кольору, вони намотані на котушку.

  • Портфель потрібний учням, які йдуть до школи. У портфелях носять книжки, зошити, ручки, олівці…
  • Господарче мило потрібне мамі, бабусі, пралі, щоб прати білизну, одяг.

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgСКАЖИ НАВПАКИ

Мета: вчити дітей добирати слова з протилежним значенням.

 

Хід гри

Вихователь називає словосполучення і спонукає дітей утворити словосполучення із дієслово-антонімом:

Літак прилетів - літак відлетів;

Машина приїхала - …(машина від'їхала);

Корабель приплив - …(корабель відплив);

Вертоліт піднявся - …(вертоліт опустився);

Таксі рушило - …(таксі зупинилося).

 

 

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgОДНИМ СЛОВОМ

 

Мета: вчити дітей називати групи предметів узагальнювальним словом.

 

Хід гри

 

Вихователь називає слова, а діти повинні дібрати узагальнювальне слово.

Шафа, диван, стілець, стіл - меблі;

Комар, метелик, жук, мураха - комахи;

Барвінок, фіалка, троянда, мак - квіти;

Горобець, перепілка, зозуля - птахи.

 

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgХТО ЩО РОБИТЬ?

Мета: вчити утворювати слова від назв професій.

 

Хід гри

Педагог називає професію, а діти називають, що ця людина робить:

Лікар - лікує,

Вчитель - навчає,

Кухар - готує,

Столяр - ремонтує,

Водій - воде,

Вихователь - виховує,

Пілот - літає,

Музикант - грає,

Артист - грає.

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpg 

 

 

 

 

Дидактична гра для дітей 5-го року життя

 

Мовленнєвий розвиток ( Граматика )

 

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgВИ ХОЧЕТЕ - МИ ХОЧЕМО

Мета: вчити передавати різний зміст одного й того самого висловлювання з різною інтонацією (запитання, ствердження, подив, переляк, захоплення тощо).

 

Хід гри

 

Вихователь пропонує дітям промовити речення з різною інтонацією.

Мама купила цукерки.

Мама купила цукерки!

Мама купила цукерки?

 

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgЧИЙ БУДИНОК?

 

Мета: учити дітей називати казкових героїв за їх пісеньками та називати казки; розвивати пам'ять, увагу.

Матеріал: будиночок, Колобок, Курочка Ряба, Котик, Півник, Ріпка.

 

Хід гри

 

Діти в "кімнаті казок" знаходять будиночок, по черзі підходять до нього і запитують: "Хто, хто в будиночку мешкає?" Вихователь співає пісеньку з казки або розповідає уривок, а діти відгадують, хто це і з якої казки.

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgЗАГАДКА

Мета: вчити складати описові розповіді за планом вихователя.

Матеріал: телепузик, предметні картинки.

Хід гри

Вихователь пропонує дітям скласти загадку-опис за предметною картинкою. Називайко відгадує за планом вихователя:

1. Який це предмет (якого кольору, форми, розміру)?

2. Яка його будова?

3. Для чого він потрібний?

4. Що з ним можна робити?

Наприклад (картинка - капуста): "Вона біло-зелена, багато-багато листя, немов сто суконь одягла, вона соковита і солодка, з неї роблять салати і варять борщ".

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgДОРУЧЕННЯ

 

Хід гри

На відстані 5-6 м дитині дають пошепки доручення принести потрібну річ. Наприклад: "Принести мені миску", "Принеси Мишку" або "Покажи зуби…,губи…".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgДЕ СОБАЧКА?

Мета: вправляти в складанні речень (фраз) із прийменниками за картинками.

Матеріал: ряд картинок, де собачка зображена біля паркану,  але по-різному (вимагають використання прийменників як простих (в, під), так і складних (через, з-під).

 

Хід гри

 

Вихователь пропонує дітям уважно подивитись на картинку і скласти речення.

Собака йде (через що? повз що?)… через (повз) ліс.

Собака сховався від дощу (куди? під що?)… під квітку.

 

 

 

 

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgОДИН - БАГАТО

Мета: вчити дітей утворювати від поданих слів множину.

 

Хід гри

 

Вихователь називає слова, а діти ставлять їх у множині:

Письменник - письменники;

Школа - школи;

Художник - художники;

Село - села;

Музикант - музиканти;

Пісня - пісні;

Кріпак - кріпаки;

Вірш - вірші;

Солдат - солдати;

Поет - поети;

Друг - друзі.

D:\ВСЕ ПАПКИ\поделки с детьми\krasivye-fony-dlya-prezentatsii-dlya-detey-53205-large.jpgЧОГО НЕ ВИСТАЧАЄ?

Мета: розвивати увагу, пам'ять; удосконалювати вміння правильно вживати слова у родовому відмінку.

Хід гри

Вихователь розкладає на столі всі фрукти в рядок і просить уважно розглянути їх. Потім він говорить дітям, що капітан-мавпочка вирішив погратися з малятами і перевірити, чи досить вони уважні. Педагог пояснює малятам, що зараз мавпочка по черзі ховатиме від них той чи інший фрукт, а малята мають визначити, який саме фрукт зник. Після цього дорослий накриває фрукти серветкою і непомітно для малят прибирає один із предметів.

Потім педагог непомітно повертає взятий предмет на своє місце і прибирає якийсь інший фрукт, звертаючись до малят із тим же запитанням. Гра триває, доки діти не назвуть кожен із наявних фруктів.

Під час цієї гри вихователь має стежити, щоб малята правильно вживати назви фруктів у родовому відмінку.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Parkhomenko Anna
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 квітня 2022
Переглядів
7448
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку