Картотека дослідів з ґрунтом

Про матеріал
Опис методичного матеріалу: До Вашої уваги "Картотека дослідів з ґрунтом", всі досліди апробовані з дітьми середнього та старшого дошкільного віку. Мета дослідження ґрунтів: • формувати уявлення про "ґрунт" та його складники; • формувати уявлення про ґрунт, як місце де є життя; • розвивати спостережливість, допитливість, уяву, уміння порівнювати та роботи висновки. • виховувати самостійність і прагнення берегти природу. Зображення використані з вільних інтернет джерел. Фотографії особисті.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Картотека дослідів з ґрунтом. Вихователь: Яна Філенко

Номер слайду 2

Дослід №1 Пізнаємо види ґрунту на дотик. Довільно в окремих ємностях розміщуємо ґрунт (бажано чорнозем), пісок, дрібні камінці, глину. Завдання визначити розмір крупинок, їх м’якість. Висновок: частинки різних видів ґрунту різні за розміром і щільністю.

Номер слайду 3

Дослід №2«Повітря в грунті»В ємність з водою додати ґрунт (бажано чорнозем) або невеличкі камінці. Спостерігаємо як з ґрунту (камінців) піднімаються пухирці повітря. Висновок: ґрунт містить повітря.

Номер слайду 4

Дослід №3«Пропускна здатність грунтів»Інструменти: сито або підвішений марлевий мішечок, тарілка щоб поставити під сито, лопатка, лійка, вода. Хід роботи: в сито або в марлевий мішечок, за допомогою лопатки насипаємо один з видів грунту (бажано роботи декілька варіантів, щоб можна було порівняти). Коли ємність повна, за допомогою лійки починаємо поступово поливати грунт. Звертаємо увагу де найперша з’явиться вода, той ґрунт і є найбільш водопроникним. Найбільш пропускним є каміння→пісок→чорнозем→глина. Висновок: ґрунт має різну пропускну здатність.

Номер слайду 5

Дослід №4«Склад ґрунту» Інструмент: ємність з ґрунтом (бажано чорнозем, або торфовмістні ґрунти), збільшуване скло. Хід роботи: рівномірним шаром розподілити досліджуваний ґрунт і за допомогою збільшуваного скла його роздивитись. Звертаємо увагу на наявність піщинок, камінців, залишків рослин і комах. Висновок: ґрунт має різноманітний склад який має пряме значення на його родючість.

Номер слайду 6

Дослід №5 «Взаємозв’язок рослин та ґрунту»Інструменти: 2 ємності розміру А4 з невисокими бортами, ґрунт, лійки з водою. Попередня робота: обидві ємності засипати шаром ґрунту товщиной 3-4 см. В одну з ємностей висадити насіння пшениці/вівса і проростити до щільного зеленого килимка (висота рослини 3-5 см). Хід роботи: поставити і зафіксувати під кутом 30°; далі пропонуємо дітям самостійно поливати ґрунт з рослинами, і без. Спостерігаємо за змінами ґрунту. В ємності без рослин ґрунт буде швидко вимиватися і витікати; в ємності з рослинами вода затримується, витікає але чистою, без домішок ґрунту. Висновок: рослини і ґрунти тісно пов’язані між собою і не можуть існувати одне без одного. Без ґрунту не буде рослин, без рослин не буде ґрунту (вимиється водою).

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Радченко Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
7 лютого 2023
Переглядів
2099
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку