Реалізація комплексного підходу до розвитку дитини та здійснення інтелектуального, морального, фізичного розвитку дошкільників за допомогою ознайомлення зі своєю малою Батьківщиною
Конспект інтегрованого заняття з дітьми середнього віку
«Подорож містом Бахмут» ЗДО 36 вихователь Ірина ПІЛІПЧАТІНА
Мета: реалізація комплексного підходу до розвитку дитини та здійснення інтелектуального, морального, фізичного розвитку дошкільників за допомогою ознайомлення зі своєю малою Батьківщиною.
Програмний зміст: Познайомити дошкільників з навколишнім світом, допомогти їм усвідомити своє місце в ньому.
Вчити орієнтуватися у навколишньому середовищі, дати поняття про головну вулицю міста, де розташований дитячий садок.
Закріпити назву міста Бахмут.
Продовжувати знайомити з рідним краєм – тваринами нашої місцевості, збагачувати уявлення про рідний край
Засобами морально-патріотичного виховання розвивати інтелект дитини, формувати наочно-образне мислення, творчі здібності, елементи самостійності, навички взаємин з дорослими і однолітками.
Розвивати почуття відповідальності і гордості за досягнення свого рідного міста.
Поглибити уявлення дітей про рідний край.
Виховувати дбайливе ставлення до природи і людей свого краю, міста.
Виховувати у дитини любов і прихильність до свого, дому, дитячого садка, вулиці, міста.
Матеріал: фото визначних місць міста (набережної річки, краєзнавчого музею, дитячої бібліотеки, парка культури і відпочинку, дитячого садка), атрибути до дослідів з водою, ілюстрації до казок, казкові персонажі (скринька казкових предметів), фото презентація до гра «Вгадай тварину за тінню», обереги, слайди, відео – проектор.
Хід заняття
Діти заходять до залу і стають півколом.
Діти! У нас сьогодні ніби свято! Гостей зібралося багато. А нумо, дітки. Подивіться, їм веселенько посміхніться Та привітайтесь, як годиться!
Діти: - Доброго ранку! Мовим за звичаєм.
Діти: - Доброго ранку! Кожному зичимо. Гостей дорогих ми вітаємо їм щастя й здоров'я бажаємо!
(З`являється Хатничок)
Хатничок: Доброго ранку, діти! Я, Хатничок. Я загубився і не знаю де опинився, ви не підскажіте мені, де ж я знаходжусь? Прошу вашої допомоги, розкажіть мені про своє місто.
Вихователь: Діти, Хатничок попросив нашої допомоги, ми допоможемо йому?
Наше місто дуже старовинне та славетне, воно було засновано дуже давно.
Хатничок: А чому воно має таку назву – Бахмут?
Вихователь: Тому що в ньому протікає річка. Хто знає як вона називається? (Відповіді дітей). Правильно, Бахмутка. На честь нашої річки Бахмутка місто отримало назву Бахмут.
Вихователь: Хатничок, хочеш разом з нами відправитись в подорож по нашому місту Бахмут?
Хатничок: Так, звісно, мені буде дуже цікаво подивиться на нього та познайомитись з ним.
Вихователь: Ну що ж, дітки розпочинаємо нашу подорож. Скажіть, на чому можна подорожувати? (Відповіді дітей).
Загадка про автобус.
Яскрава їде хатка
По місту на колесах,
Дорослі і малятка
У хатці їдуть весело.
Ця хатка має номер
І має свій маршрут.
У гості чи додому
Тебе в ній підвезуть. (Автобус.)
Вихователь: Всі приготувались? Вирушаймо!
(Діти по колу «їдуть» по місту, на екрані з`являються ілюстрації)
(Відповіді дітей).
- Правильно, це річка Бахмутка. Яка річка чиста, з набережною та клумбами з трояндами. Люди багато зусиль приклали для відродження річки, щоб мешканці могли відпочивати та милуватися красою рідного міста.
Дослід – фокус «Забруднення води»
Дослід «Очищення води»
Вихователь: Молодці! Будете ви берегти рідний край, не забруднювати річку, вулиці?
Хатничок: Так, я зрозумів.
Вихователь: Тоді вирушаємо далі. Сідаємо до автобусу, поїхали.
(Відповіді дітей). Бібліотека.
Скажіть. а що в ній знаходиться? Так, книжки. В ній дуже багато казок. Подивиться, що це? (Відповіді дітей).
(Дітям пропонується скласти із частин зображення казкових героїв та відповісти з якої вони казки)
(Диференціація: 1 підгрупа – складає з 3-4 частин за зразком, 2 підгрупа – з 5-6- частин)
Вихователь: Молодці, ви справились із завданням, знаєте казки.
Хатничок: Так, я познайомився з різними казками.
Вихователь: Добре, вирушаємо далі. Сідаємо до автобусу, поїхали.
(Відповіді дітей). Скажіть, а ви з батьками де любите відпочивати, а де і на чому катаєтесь? Це місце люблять усі діти, тут багато атракціонів і веселощів. Здогадалися? Це наш центральний парк розваг. Ви бували в ньому? Ви там бачили? На чому каталися? Хто вас туди возив?
(На екрані з`являються фото дітей з батьками в парку відпочинку)
Хатничок: Я дуже люблю кататись на атракціонах та гратись в різні ігри. Давайте пограємо разом зі мною.
Музична фізхвилинка «Карусель»
Вихователь: Молодці! Вирушаємо далі.
В ньому зберігається багато предметів про старовинне життя людей, про тварин нашого рідного краю.
Подивиться на екрані з`являться силуети тварин, а ви відгадайте що це тварина. (На екрані з`являються силуети тварин, яких треба вгадати, проводиться гра «Вгадай чия тінь?»)
Вихователь: Молодці! Всі впорались із завданням. Хатничок, ти бачиш які тварини проживають на нашій місцевості, в нашому рідному краї.
Хатничок: Так, вони дуже гарні.
Вихователь: Подорож містом була дуже цікавою та нам час вже повертатись до дитячого садка, вирушаємо назад. Поїхали!
- На якому транспорті ми подорожували? Де побували? Чи подобається
вам наше рідне місто?
Дітям пропонується прикрасити назву міста Бахмут печатками.
Хатничок: Мені дуже сподобалась подорож вашим містом Бахмут. Я отримав задоволення. Дякую вам за приємні враження та гарний настрій. Тепер я не заблукаю у вашому місті. Я обов`язково ще сюди повернуся!
Діти прощаються з Хатничком та допомагають подарувати обереги гостям.