Картотека "Хороводні ігри"

Про матеріал
Мета: удосконалювати навички ходьби на місці; виховувати увагу і пам’ять; виховують моральні та вольові якості дітей; любов до рідного краю, звичаїв і традицій українського народу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Хороводнi iгри. Підготував: Музичний керівник Летичівського ясла-садка №4 “Дзвіночок Пачковський В. В.

Номер слайду 2

«Мак»Мета: удосконалювати навички ходьби на місці; виховувати увагу і пам’ять; виховують моральні та вольові якості дітей; любов до рідного краю, звичаїв і традицій українського народу; Хід гри. Діти стоять у колі пліч-о-пліч. Одна дитина всередині — це «городник». Вихователь співає: Ой на горі мак,Під горою так. Діти беруться за руки і, ступаючи назад, збільшують коло на ширину піднятих у сторони рук. На слова: Мак, мак, маківочки,Золоті голівочки!— діти роблять крок на місці та виконують мах руками вперед назад. На слова: Станьте ви так,Як на горі мак!— діти присідають і показують руками, який виріс мак (простягають руки вперед). Діти, стоячи, запитують: Городнику, городнику,Чи полив ти мак?Г о р о д н и к. Полив. На приспів: Мак, маки, маківочки,Золоті голівочки!— діти роблять крок на місці, розмахуючи руками вперед і назад, а «городник» у цей час ходить у середині кола й удає, що поливає мак. На слова: Станьте ви так,Як на горі мак!— діти, стоячи, показують, як «виріс мак» (піднімають руки в сторони на рівень плечей, долоні повертають угору, пальці трохи згинають, показують, яка квітка в маку). На приспів: Мак, маки, маківочки,Золоті голівочки! — діти опускають руки і роблять крок на місці, розмахуючи руками вперед і назад. Д і т и. Городнику, городнику,Чи поспів мак?Г о р о д н и к. Поспів. Діти повторюють пісню спочатку, дрібним кроком звужують коло, беруться за руки й повільно піднімають їх угору. На слова «Станьте ви так» показують, яка спіла головка в маку.

Номер слайду 3

« ХОДИТЬ ГАРБУЗ ПО ГОРОДУ» (НАРОДНА ПІСНЯ-ГРА)Мета: удосконалювати навички виразного читання віршованих творів, читання за особами; розвивати пам'ять, увагу; виховувати любов до художнього слова. Хід гри  Діти домовляються, хто виконуватиме роль гарбуза і одягають йому шапочку у вигляді гарбуза. Решта дітей вибирає собі персонажів казки і також одягає відповідні шапочки. Територія ігрового майданчика – це «город», на якому ростуть овочі ( учасники хороводу). Вихователь . Ходить гарбуз по городу,Питається свого роду: Гарбуз (зупиняється). Ой чи живі, чи здоровіВсі родичі гарбузові!Обізвалася жовта диня,Гарбузова господиня (диня виходить на середину «городу» до гарбуза). Диня. Іще живі, іще здорові,Всі родичі гарбузові!Вихователь. Обізвались буряки,Гарбузові свояки. ( буряки виходять)Буряки. Іще живі, іще здоровіВсі родичі гарбузові!Вихователь. Обізвалась бараболя,А за нею і квасоля.( виходять бараболя і квасоля)Бараболя і квасоля.Іще живі, іще здорові,Всі родичі гарбузові!Вихователь. Обізвалася морквиця,Гарбузовая сестриця. Морквиця.Іще живі, іще здорові,Всі родичі гарбузові!Вихователь. Обізвався старий біб. Біб. Я підтримав увесь рід!Іще живі, іще здорові,Всі родичі гарбузові! ( усі діти утворюють коло, гарбуз усередині і всі разом співають). Діти. Ой, гарбузе, ти перістий,Із чим тебе будем їсти! ( розширюючи коло, співають). Миска пшона, шматок сала –Ось до тебе вся приправа.

Номер слайду 4

Гра - інсценізація «Як у нас біля воріт»Мета: викликати почуття ритму і емоційну піднесеність під час пісень у дітей, бажання гратися, дружно. Обладнання: шапочка – звірятка для маленьких (муха, комар, бджілка, мурашка). Хід гри З поміж дітей обирають «муху», «мурашку», «комара», «бджілку». Решта дітей утворюють хоровод. Діти, яких обрали стоять за колом, входять у нього поступово, відповідно до сюжету гри. На слова вихователя: Як у нас біля воріт, Як у нас біля воріт. Діти ходять по колу. На слова: Ой люлі, край воріт, Ой люлі, край воріт. Діти плещуть у долоні, стоячи на місці. На слова: Спів мушиний там дзвенить, Спів мушиний там дзвенить, Ой люлі, там дзвенить. Виходить у коло «муха», хоровод рухається праворуч, потім ліворуч, на приспів «муха дзижчить». Комар музику веде, Комар музику веде. Ой люлі, ой веде. Виходить комар, зображуючи гру на інструменті. Бджілка у танок пішла, Муравейка повела Ой люлі, повела. Входить «бджілка», кличе «мурашку», який танцює ніби несе якусь ношу. Ой мурашка любий мій, Танцювать іди мерщій, Ой люлі, та мерщій. Бджілка танцює. Радий я б потанцювати, Та втомився, що й не встать, «Мураха» присідає, удаючи, що втомився. На приспів усі танцюють. Щойно пісня завершується, «муха», «бджілка», «комар», «мурашка» розлітаються. Вони літають по колу і знаходять собі заміну (обирають за бажанням). Обрані стають за колом. Діти у хороводі знову співають пісню, гра повторюється.  

Номер слайду 5

«ЧИЙ ВІНОК КРАЩИЙ»Мета: удосконалювати навички ходьби по колу; виховувати увагу та орієнтування у просторі; виховують моральні та вольові якості дітей; любов до рідного краю, звичаїв і традицій українського народу; Хід гри. Діти розподілені на дві групи. Кожна група стає в коло. На слова або пісню вихователя: Візьмемося за руки,Підемо на луки,Там сплетемо віночок,Станемо в таночок. Діти беруться за руки і йдуть по колу ліворуч. На останні рядки зупиняються, піднімають руки догори. Вихователь у цей час проказує: Чий найкращий вінок,Той піде у танок. Діти швидко опускають руки на плечі своїм сусідам. Вихователь відзначає, в якому колі діти швидко поклали руки на плечі і дотримують форми кола. Діти з відзначеного кола танцюють, а решта дітей плескає в долоні. 

Номер слайду 6

«Подоляночка»  Мета: викликати у дітей, бажання гратися, розвивати пам'ять, увагу; виховувати любов до художнього слова; удосконалювати навички ходьби по колу; виховувати увагу та орієнтування у просторі. виховують моральні та вольові якості дітей; любов до рідного краю, звичаїв і традицій українського народу;  Діти водять хоровод, в колі дівчина-Подоляночка. Десь тут була подоляночка. Десь тут була молодесенька. Тут вона впала, до землі припала!Личко не вмивала, бо води не мала. Устань, устань подоляночко,Обмий личко, як ту скляночку,Та візьмися в боки, та піди у скоки,Біжи до Дунаю, бери ту, що скраю. Наприкінці слів «Подоляночка», замість себе обирає іншу дівчину, гра починається знову. 

Номер слайду 7

 «Калина» Мета: ; виховувати увагу та орієнтування у просторі; виховують моральні та вольові якості дітей; любов до рідного краю, звичаїв і традицій українського народу; Діти стоять у колі і співають пісню: Ой на горі калина, Під горою малина, Ой так, на горі калина, Ой так, під горою малина. Там зійшлася дітвора, Танцювати почала. Ой так, там зійшлася дітвора, Ой так, танцювати почала. На слова першого рядка діти тричі плещуть у долоні. На слова «Під горою малина» вони присідають, знову тричі плещуть у долоні (перед колінами). На слова «Ой так, на горі калина» тупають однією ногою (тричі), а на слова «Ой так, під горою малина» обертаються ліворуч навколо себе. На слова «Там зійшлася дітвора» діти ступають чотири кроки вперед, зменшуючи коло; на слова «Танцювати почала» роблять назад чотири кроки, збільшуючи коло. На слова «Ой так, там зійшлася дітвора» тупають другою ногою (тричі), а на слова «Ой так, танцювати почала» обертаються вправо навколо себе.

Номер слайду 8

Гра «Вийди ,вийди сонечко» Мета: . виховують моральні та вольові якості дітей; любов до рідного краю, звичаїв і традицій українського народу; Учні зібралися на галявині і, виглядаючи із-за хмари сонечко, яке принесе їм весну-красну, співають: Вийди, вийди, сонечко,На дідове полечко,На бабине зіллячко,На наше подвір'ячко, На весняні квіточки,На веселі діточки. Там вони граються,Тебе дожидаються. Дівчинка-сонечко прокидається, піднімає руки - з пальчиками-промінчиками догори, сміється, і біжить до дітей, які починають співати веснянки. 

Номер слайду 9

Дидактичн iгри

Номер слайду 10

Гра «Сімейка» Мета: Закріплення лічби; узгодження слів та рухів. Хід гри: Діти стоять у колі. Обирається Омелько. Йому одягають бриль. Розподіляють ролі між іншими дітьми, які по черзі заходять у коло до Омелька. Усі разом промовляють слова: У нашого Омелечка Невеличка сімеєчка: Тільки він та вона, Та старий, та стара. Та Іван, та Степан, Та Василь, та Панас. Та той хлопець, що в нас. Та дві дівки косатих, Та два парубки вусатих, Та дві Христі в намисті, Та дві ляльки в колисці.

Номер слайду 11

«ДІДУСЬ МАКАР»Мета: розвиток уваги, орієнтування у просторi. Хiд гри: Гравці обирають з-поміж себе дідуся Макара, який повинен дізнатись, що вони робитимуть. Діти відходять від нього, загадують яку-небудь роботу: шити, рвати ягоди, танцювати тощо. Загадавши, підходять до дідуся і кажуть:—Здрастуй, дідусю Макаре!—Здрастуйте, діти. Де були, що робили?Діти відповідають так, щоб трошки підказати: на городі, в садку, в хаті тощо, і показують, що вони робили. Коли дідусь вгадає, всі тікають, а він їх ловить; кого впіймає, той стає дідусем. А коли не вгадає, діти зізнаються, що робили, і теж тікають.

Номер слайду 12

Народнi рухливi

Номер слайду 13

 "Дощик”  Мета: розвиток уваги, орієнтування координації рухів. Обладнання: горщик, дерев’яна ложка Хід гри Обирають ведучого-кашовара. Він з горщиком і дерев’яною ложкою стає в центрі, ходить по колу і "варить кашу, вимішує її «ложкою». Діти, взявшись за руки, ходять навколо нього і примовляють: Іди, іди, дощику, зварим тобі борщику, у новому горщику. Тобі каша, а нам – борщ, щоб густіший ішов дощ. Учні зупиняються, а кашовар із заплющеними очима прямує до дітей і комусь із них вручає горщик, не відкриваючи очей. Кому випаде, той стає кашоваром. Коли гра набридає, школярі зі словами: Дощику, дощику, перестань! Ми поїдем на баштан, Та візьмемо диньку, усім по шматочку, а тобі – ціленьку! Всі розбігаються, підстрибуючи на одній нозі.

Номер слайду 14

«На баштані» Мета: розвиток спритності та винахідливості Обладнання: палка для сторожа із дзвіночком Хід гри Діти-гравці обирають сторожа лічилкою: Гоп, гоп, кавун. Малайди-драйди, кавун. Мацики-брики, не спіши, наш баштан стережи! Сторож ходить по баштану, береже свій урожай, радіє, що багато вродило кавунів і динь. У цей час школярі ховаються за кущами, спостерігаючи за дідом. Стомившись, той іде відпочити в холодок. Діти біжать на баштан зі словами: Крадемо, крадемо кавуни, нема діда вдома, Поїхав по дрова. Дрова погоріли, діда вовки з’їли. Діти удають , ніби рвуть кавуни. Сторож помічає дітей і кидається їх ловити. Кого він спіймав, той стає ведучим сторожом.

Номер слайду 15

Гра «Іваночку, покинь схованочку» Мета: Розвивати спритність, швидкість бігу. Хід гри: Обирається Іванко. Повертається до стіни обличчям. Діти стають гуртом і промовляють: Іваночку, Іваночку, Покинь свою схованочку. Раз, два, три - кого схочеш, То злови. Діти тікають, Іванко їх ловить.

Номер слайду 16

"Піжмурки”Мета: розвитокуваги, м’язівніг, спритності. Обладнання: маленький барабан. Хідгри. Той, кому випалошукати, закриваєочідолонями і, стоячи обличчям до стіни,повільнопромовляєлічилку, покирештадітейховається: «Кобре, кобре, ховайсядобре,Хто не заховався, я ідушукать.-- Раз, два, три, чотири, п’ять, починаю всіхшукать. Когоспійму, шкуру знімлю,А я шкуру не продам, зроблю з неїбарабан. Коли перших "застучу”, в барабан загуркочу –Нехай жмуредосхоч» .І піжмуркапочинаєшукати тих, хтозаховався. У ходігри кожа дитинапрагне не потрапити на очіпіжмурці. Побачившикогосьіз них піжмурканазиваєйого по імені і вистукує в позначеномумісці, яке називаєтьсядук(там, де вінжмурився). А коли той відходитьвіддука на пошуки, тоучасникигришвидкокидаютьсясюди, щобзастукатися самим ізсловами"Тра-та-та, за себе”.

Номер слайду 17

 Обрядові та звичаєві ігри

Номер слайду 18

Гра «Розлилися води» Мета: Уславлення весни; узгодження рухів та слів. Хід гри: Діти стають у коло, водять хоровод та співають пісню: Розлилися води на три броди Приспів Гей! ДІти-квіти, весна-красна, зілля зелененьке. Ку-ку, ку-ку, ку-ку, ку-ку. Що в першому броді зозуленька кує. Приспів Гей! Діти-квіти, весна-красна, зілля зелененьке. Ку-ку, ку-ку, ку-ку, ку-ку. Що в другому броді соловей щебече. Приспів Гей! Діти-квіти, весна-красна, зілля зелененьке. Тьох-тьох, тьох-тьох, тьох-тьох, тьох-тьох. Що в третьому броді сопілонька грає. Приспів Гей! Діти-квіти, весна-красна, зілля зелененьке. Ду-ду, ду-ду, ду-ду, ду-ду. Зозуленька кує, бо літечко чує. Приспів Гей! Діти-квіти, весна-красна, зілля зелененьке. Ку-ку, ку-ку, ку-ку, ку-ку. Соловей щебече, садки розвиває. Приспів Гей! Діти-квіти, весна-красна, зілля зелененьке. Тьох-тьох, тьох-тьох, тьох-тьох, тьох-тьох. Сопілонька грає, на грання скликає. Приспів Гей! Діти-квіти, весна-красна, зілля зелененьке, Ду-ду, ду-ду, ду-ду, ду-ду.

Номер слайду 19

«Жучок» Мета: виховувати любов до рідного краю, звичаїв і традицій українського народу;  Це суто великодня гра, вона символізує безкінечний рух сонця і вічне життя.  Хiд гри. Хлопці й дівчата стають парами в довгий ряд. Руки в парах схрещують особливо (так, як на "стільчик"). Маленьку дитину запрошують бути "Жучком", роззувають і двоє дужих хлопців водять її по тому "чарівному місточку". Ті пари, по котрих уже пройшовся "Жучок", швиденько біжать наперед і там знову стають. Таким чином, якщо грають біля церкви, - обходять довкола храму. Ой ходить жук по жучині, а жучиха по драбині,Грай, жуче, грай!Грай, жуче, грай. На жучкові опанчина, а сам жучок, як дитина. На жучкові черевички, а сам жучок невеличкий. А хто хоче жучка грати, треба йому паску дати. А ми того рік чекали, щоби нині жучка грали. А ще будем рік чекати, щоби того жучка грати

Номер слайду 20

Великодня гра-забава «Купка» Мета: : виховувати любов до рідного краю, звичаїв і традицій українського народу; Хiд гри: Стають дівчата й хлопці в коло по двоє (один за другим). Один другого доганяє і хто дожене, той має доторкнутися того, хто втікає. Коли доторкнеться, то той, хто втікав - доганяє, а хто доганяв - втікає. Той, хто втікає, стає попереду якоїсь пари, тоді третій з тієї пари втікає і т. д. Ця забава весела і рухлива проходить доти, поки хочуть самі учасники.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Шумейко Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Мухіна Людмила В`ячеславівни
    Дякую за корисний та цікавий матеріал.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
7 травня 2020
Переглядів
10979
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку