Казка-шумівка «Маленька сім’я»
Мета: Сприяти розвитку уяви, слуху, пам’яті, формувати навички співпраці та співтворчості.
Завдання:
1. Навчатись утілювати свої фантазії, різноманітні образи в шумах, звуках, ритмах;
2. Вчити дітей уважно слухати музику, емоційно відгукуватись на неї;
3. Розвивати увагу, пам’ять, музичний слух дітей;
4. Вчити дітей контролювати свої рухи, жести, міміку.
Матеріали: багато смужок кольорового паперу, обгортки з-під цукерок, поліетиленові пакети, дзвіночки, дерев’яні молотки, свистки, сопілки, музика.
Хід заняття:
Дітки разом з педагогом присідають на килим. Перед дітьми стоять предмети, які використовуватимуть діти під час розповіді. Педагог розповідає казку, діти уважно слухають та повторюють рухи за педагогом:
У ведмежій родині, в маленькій хатині жило собі ведмежа на ймення Шурхотунчик. А назвали його так, бо воно дуже полюбляло цукерки і постійно шурхотіло обгортками з-під них./ Діти шурхотять обгортками з-під цукерок.
Мало ведмежатко маму-ведмедицю Шелестунку. Вона завжди все по місцях складала й за всіма прибирала./ Діти шелестять смужками паперу.
А ще мав Шурхотунчик тата-ведмедя на ім’я Стукотун — він завжди щось майстрував або ремонтував./ Діти стукають дерев’яними молотками по килиму.
Ще була в Шурхотунчика молодша сестричка Свистунка, яка дуже полюбляла свистіти./ Діти свистять у свистки.
Одного разу, коли вся родина обідала, хтось подзвонив у двері./ Діти дзвонять у дзвіночки.
Першим до дверей підбіг Шурхотунчик/ Діти шурхотять обгортками з-під цукерок/, але крізь шпаринку нікого не розгледів.
Другою підбігла Свистунка/ Діти свистять у свистки/, але теж нікого не побачила.
Третьою підійшла мама Шелестунка/ Діти шелестять смужками паперу/ і теж подумала, що за дверима нікого немає.
Останнім повільно підійшов тато Стукотун/ Діти стукають дерев’яними молотками по килиму/, — Хто там?, — запитав він сердито.
Але ніхто не відповів.
Тато повільно відчинив двері, і до ведмежої хатинки залетів легенький вітерець. Вітерець пурхав по кімнаті, ніби щось хотів сказати./ Діти
змахують поліетиленовими пакетиками. |
|
|
|
А за вітерцем залетіла хмаринка. |
Звучить |
пісня |
«Злу хмаринку |
покарали», а дітки повторюють |
рухи |
за |
педагогом - |
https://youtu.be/DDj8v4Lq1Rk?si=K-mBOu6l_Q6ZYanj .
Слова пісні «Злу хмаринку покарали»
Злу хмарку наказали, / махи вказівним пальцем - «не можна» Ти погана!, - їй сказали.
І вона заплакала /труть кулачками очі - «плачуть»
Та кап-кап-кап закапала... /стукають вказівним пальчиком по долонці Кап–кап–кап, /три рази плескають у долоні
дощик пішов! /руки вгору, долонями ловлять каплі дощу Кап–кап–кап, /три рази плескають у долоні дощик пішов! /руки вгору, долонями ловлять каплі дощу
Мишки зразу затремтіли /долоні на щоки, махи голови наче тремтить Заховатись захотіли,
Полетіли пташки вниз, /махи руками – «наче летимо»
Та сіли пташки на карниз. /присіли Кап–кап–кап, /три рази плескають у долоні
дощик пішов! /руки вгору, долонями ловлять каплі дощу Кап–кап–кап, /три рази плескають у долоні дощик пішов! /руки вгору, долонями ловлять каплі дощу
Пес по імені Барбос,/ пружинення ніг, долоньки перед грудьми – «як лапки» Дуже так злякався,
І в свою собачу будку/ руками робимо «дах» над головою
Миттю заховався!
Кап–кап–кап, /три рази плескають у долоні
дощик пішов! /руки вгору, долонями ловлять каплі дощу Кап–кап–кап, /три рази плескають у долоні дощик пішов! /руки вгору, долонями ловлять каплі дощу
Ми з тобою не сумуєм,/ ідемо по колу тримаючись за руки По калюжах помандруєм!
В гору краплі всі летять,
З хмаринкою вітаються, Ну а потім вже назад
Із неба повертаються!
Шльоп–шльоп–шльоп!/ хлопаємо долонями по колінах Шльоп–шльоп–шльоп!
Шльоп–шльоп–шльоп!/ хлопаємо долонями по колінах
Дощик ішов!/ руки вгору, долонями ловлять каплі дощу
Шльоп–шльоп–шльоп!/ хлопаємо долонями по колінах
Дощик ішов!/ руки вгору, долонями ловлять каплі дощу
Бідну хмарку вже простили,/ розводиморукиусторони–«розганяємохмаринки»
Хмарку з миром відпустили,/ махаєморукаминадголовою «допобачення»
Хмарка плакать перестала
Потім зовсім вже пропала!/ долонями ховаємо личко Кап–кап–кап, /три рази плескають у долоні
дощик пішов! / махаємо руками над головою «до побачення» Кап–кап–кап, /три рази плескають у долоні
дощик пішов! / махаємо руками над головою «до побачення»
Кап–кап–кап... /три рази плескають у долоні
На завершення дітки присідають у коло на килимі. Педагог продовжує розповідати казку-шумівку.
От і повеселилась ведмежа родина і взялась за сопілку грати, літечко вітати!/ Діти беруть сопілку та дудять.