Кейс уроків "EduSCRUM в шкільному курсі фізики: кейс "Тиск. Закон Архімеда. Плавання тіл"."

Про матеріал
Розробка кейсу уроків фізики з використанням технології гнучкого навчання EduScrum, яка дозволяє учням розвиватися як особистість та надає їм можливість зростати; познайомити колег з можливостями та перевагами даної методики.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EduSCRUM в шкільному курсі фізики:                     кейс "Тиск. Закон Архімеда. Плавання тіл".    

 

 

 

 

 

 

 

 

Автор методичної розробки:                                

Моісеєва Вікторія Олегівна

Учитель фізики

Одеської загальноосвітньої школи №37

І-ІІІ ступенів Одеської міської ради Одеської області

 

 

Вступ

Сучасному випускникові важливо не багато знати, а вміти швидко орієнтуватися в мінливих та незвичних ситуаціях, самостійно знаходити потрібну інформацію, аналізувати її, ставити перед собою завдання й оцінювати результати їх виконання, опановувати нові технології, бути лідером (або керівником) при виконанні одних завдань і виконавцем (учасником спільної справи) при виконанні інших, уміти працювати в команді. А ефективним інструментом для забезпечення результативної командної роботи школярів може стати сучасна освітня методика Education Scrum (EduScrum).

Всі перераховані фактори визначають актуальність цієї методичної розробки. Мета - розробка кейсу уроків фізики з використанням технології гнучкого навчання EduScrum, яка дозволяє учням розвиватися як особистість та надає їм можливість зростати; познайомити колег з можливостями та перевагами даної методики. 

Головні особливості гнучкого підходу: відкритість і прозорість комунікацій, взаємна підтримка і робота в команді, передача процесу навчання від вчителя до учнів, віра в їх здібності, розуміння важливості процесу роботи над завданням, а не формальних оцінок, цінність кожного учасника і його внеску в загальний результат.

Завдання методичної розробки:

-         вивчення особливостей застосування технології Scrum на уроках;  

-         адаптація технології EduScrum до уроків фізики;

-         методична розробка кейсу уроків з фізики для 7 класу розділу 3 частина ІІ.

«Тиск. Закон Архімеда. Плавання тіл» із застосуванням технології EduScrum;

-         впровадження й використання командної (групової) роботи за технологією EduScrum на уроках фізики.

 Цінність розробки полягає в тому, що застосування технології EduScrum дозволяє вчителю спонукати учнів до самостійного пошуку знань і формування професійних навичок. Може допомогти вчителю розкрити можливості і здібності учня. Справжні компетенції формуються в процесі активного оволодіння навчальним матеріалом. Зацікавленість же якнайкраще допомагає запам'ятати цей матеріал, підвищує працездатність.

Новизна полягає в практичних прикладах застосування EduScrum технології при виконанні групової роботи на уроках.

1.       Основні принципи Education Scrum

Метод Scrum прийшов до школи з сучасного бізнесу. Проєктний метод управління в діловому світі дуже актуальний, і тому цілком закономірно реалізовувати програму проєктної та дослідницької діяльності учнів, використовуючи сучасні підходи управління проєктом.  Слово scrum («сутичка») взято з регбі і означає метод командної гри, що дозволяє заволодіти м'ячем та вести його далі по полю, для чого потрібні злагодженість, єдність намірів, чітке розуміння мети. «Сутичка» - це ідеальна модель взаємодії всіх учасників. І саме вона необхідна для досягнення поставленої мети.  З 2015 року принципи Scrum стали проникати в систему освіти, і групою педагогів-ентузіастів з Нідерландів було розроблено посібник eduScrum як адаптацію найпопулярнішого методу управління проєктами в шкільній системі.  

EduScrum – це спосіб організації  навчання, в якій відповідальність за освітній процес частково або повністю передається від учителя учням.  

Яку проблему вирішує EduScrum?

Раніше цінність навчання була всім зрозумілою: якщо гарно вчишся → отримаєш гарну роботу → багато зароблятимеш. Зараз люди, які не здатні порахувати «стовпчиком», можуть заробляти більше, ніж випускник, який навчався багато років. Це є проблемою для вчителів, бо складно на словах переконати учня повірити в користь навчання, якщо у них перед очами приклади легкого успіху з Інтернету. Інша проблема – спадає попит на людей, яких можна замінити машинами або роботами. І все більше зростає потреба в людях, які можуть об’єднуватися для вирішення складної інтелектуальної задачі. EduScrum не вирішує всіх проблем, але може повернути зацікавленість до навчання, бо за його допомогою вчителі можуть організувати навчання так, щоб учні самі захотіли розібратися з навчальною темою й постійно підвищували навички командної роботи

Отже, основні кроки, з яких складається побудова ефективної й раціональної роботи за EduScrum:

 

image   

Нове робоче середовище

Що буде, якщо за запропоновану ідею тебе піднімуть на сміх, а помилка буде причиною нападок? 

 

Закритість, втрата ініціативи,

небажання працювати

 

 

 

Тому на самому початку важливо проговорити про правила роботи один з одним, почути і прийняти важливі моменти для обох сторін (вчитель і учні), не насаджувати свої правила, а отримувати їх у взаємному діалозі.

image  

Сформувати команди

Команда - це основа роботи в eduScrum.

 

Команду не можна просто зліпити, поставивши учнів

поруч. Командою потрібно стати і відчути себе її частиною.

 

Для цього потрібно організувати правильний розподіл учнів на групи за допомогою командотворчих ігор, дати їм придумати свою назву, зрозуміти, що це ЇХ команда, а не ваш розподіл.

 

Підготовка карти проєкту Карта проєкту - це майбутня скрам-дошка проєкту. На ній відбувається вся робота від назви команди і до повної готовності всіх завдань. Невід'ємна важлива частина при роботі над проєктом, забезпечує прозорість процесу й максимальну залученість. 

image  

Зрозуміти цілі проєкту

Не можна виграти перегони, якщо не знаєш, де фініш. Принцип eduScrum говорить: учитель пояснює ЩО (що учні повинні досягти в кінці проєкту) і НАВІЩО (для чого їм потрібно це отримати).

 

І тільки чітко уявляючи кінцевий пункт, можна ефективно вибирати спосіб дістатися до нього.

image  

Сформулювати правила гри

Щоб уся команда могла працювати злагоджено й мала можливість у випадку

 

 

несподіваних моментів мати орієнтир для прийняття рішень, потрібні єдині

правила роботи, які приймаються командою спільно.

 

Як ми організуємо роботу? Як ми спілкуємося? Якими засобами зв'язку користуємося? До якого часу доступні протягом дня? Що робити, якщо хтось захворів?

 

Коли є чітке розуміння, як чинити в тій чи іншій ситуації, вже не потрібно думати про організацію процесу, можна спокійно працювати над проєктом.

image  

Розбити на завдання

Правильно розділити великий проєкт на окремі завдання - це вже зробити частину роботи.

 

Проєкт - це величезна брила, яку неможливо зрушити цілком. Тому перше завдання на початку роботи - навчитися розбивати цю брилу на окремі дрібні камені й камінці, з якими легко впоратися.

Камені проєкту все ще занадто великі, щоб впоратися з ними за короткий термін. Перетворімо їх у завдання такого розміру, що одна людина може впоратися із завданням за невеликий проміжок часу, тоді можна розподілити завдання між собою іншим членам.

image  

Працювати над завданнями 

Виконання завдань, навчання і перевірка, все те, без чого ми не дійдемо до мети. Тому ми крок за кроком, стікер за стікером, починаємо рух уперед та радіємо прогресу проєкту.  Дайте учням не тільки проєкт, але й критерії готовності та окремі завдання

 

- нехай старт проєкту буде максимально простим. Учням все одно  залишиться над чим попрацювати, але вони відразу поринуть в методику. До того ж, такий спосіб істотно скоротить час тривалості проєкту й добре підійде, якщо у вас мало уроків (за програмою) на проєкт.

image  

Оцінити підсумки роботи

Після закінчення проєкту важливо дізнатися про підсумки.

 

Відчути реальний результат у шкільному житті складніше, ніж у робочій практиці: багато йде від зворотнього зв'язку вчителя.

 

Важливо зрозуміти, чи правильно були вибрані інструменти вирішення завдань, наскільки добре і швидко команда досягла мети. І, до того ж, озвучування підсумків - це підтвердження команді, що робота виконана не дарма і результат прийнятий.

image  

Провести ретроспективу

У кінці роботи ми знову повертаємося до команди.

 

Кожному учаснику важливо розуміти свій внесок у роботу; те, як він виріс, працюючи над проєктом; що було некомфортним йому та іншим.

 

Додатково на цьому етапі ми обговорюємо, як проходила взаємодія. Це налаштування команди на роботу один з одним для того, щоб з кожним новим проєктом ще краще взаємодіяти, фокусуючись на цілі роботи, а не проблемах у спілкуванні.

 

 

2.  Кейс уроків "Тиск. Закон Архімеда. Плавання тіл", розроблений за методикою  eduScrum. 

Перше, що я зробила - це розробила маршрутний лист для майбутнього «кейсу» (серії уроків з обраної теми). Він повинен містити назву теми; необхідні знання, вміння та навички, які повинні бути в учня в результаті вивчення теми; дати і форма майбутнього контролю; перелік джерел теорії і завдань з практики (як базового, так і підвищеного рівня).   

Заздалегідь я готую маршрутний лист для кожного учня, для того щоб діти розуміли, ЩО саме вони мають робити на уроці і вдома. Тому завдань повинно бути більше, ніж діти можуть встигнути виконати під час уроку. Планування здійснюється за допомогою SCRUM-дошки, яка повинна містити мінімум 3 колонки:

Заплановано

В роботі

Виконано

У цій колонці команда розташовує записані на стікерах задачі, які треба виконати, щоб досягти навчальної мети, що сформульована вчителем. Кожний пункт на окремому стікері.

У цю колонку лідер переносить стікеризадачі, які зараз виконує команда. Учитель може бачити, на якому етапі робота в команді, вносити за потреби корективи. 

У цей стовпчик лідер переносить стікер тільки після того, як усі члени команди виконали це завдання. Учитель може перевірити і повернути стікер до попередньої колонки.

Працює це за такою схемою: учні переставляють стікери з завданнями з колонки «План» в колонку «В роботі» і беруться до справи.  Учитель спостерігає за переміщенням стікерів на імпровізованій SCRUM-дошці. Якщо він помічає, що хтось із учнів застопорився і не знаходить вирішення проблеми, то швидко підходить до нього і допомагає розібратися з важким моментом. Для визначення якості засвоєння матеріалу він навмання вибирає будь-яке завдання з колонки «Зроблено» і перевіряє знання кожного з присутніх в класі або використовує інші способи, форми і прийоми організації поточного контролю.

                                 Тема №1

image                  Чи витримає тумба слона? 

Маршрутний лист (для кожного члена команди) Вимоги до вивчення теми.

Учень знає і описує фізичні явища і процеси (тиск); володіє поняттям, формулює визначення фізичної величини тиску, сила тиску та вміє обрати її одиницю;

застосовує   сили тиску,   під час розв’язування різних видів чи типів задач; здатен (здатна) запропонувати способи зменшення тиску в практичних ситуаціях; використовує набуті знання у навчальній і практичній діяльності.              

Вид і час контролю навичок:

Урок №1 З'ясувати визначення тиску, якою літерою позначають, у яких одиницях вимірюють,          за       якою формулою визначають.         Способи збільшення/зменшення тиску твердого тіла. Підсумок роботи в групах (розповідь про те, що встигла зробити група, на якому етапі вивчення матеріалу кожен з членів).

Урок №2 Виявлення та усунення прогалин у знаннях. Розв’язання не менше, ніж 4 задач.

Задачі   

№1   З’ясувати чи витримає тумба циркового слона, якщо вона розрахована на максимальний тиск 0,5 МПа. Маса слона становить 3,9 т,  площа підошви ноги 750 см2

№ 2. Штормовий вітер здатний чинити тиск до 100 Па. З якою силою впливає цей вітер на стіну будинку площею 24 м2?

№ 3. Вага танка становить 320000 Н. Площа опори кожної з його гусениць 4 м2. Чи зможе танк пройти по болотистій місцевості, що витримує тиск не більше 35000 Па?

№ 4. Хлопчик масою 50 кг стоїть на лижах. Довжина кожної лижі дорівнює 1,6 м, ширина — 15 см. Який тиск хлопчика на сніг?

№ 5. Чому дорівнює тиск на рейки чотиривісного вагона масою 60 т, якщо площа стикання одного колеса з рейкою дорівнює 10 см2?

№ 6. На опору якої площі необхідно поставити вантаж масою 2 кг, щоб створити тиск 105 Па?

№ 7. Площа дна каструлі дорівнює 1500 см2. Обчисліть, на скільки збільшиться тиск каструлі на стіл, якщо у неї налити 3 л води?

 

image

 

imageScrum-дошка                     

Лідер групи ______________________________ Моя команда:

________________________________________________________________

________________________________________________________________ 

 

image  

            «Чи витримає тумба слона?»  

  

 

Джерела інформації: Підручник: § 22 Відеододаток до підручника:   

https://www.youtube.com/watch?v=XcaRXCTsxV8  

План

     В роботі

Взаємо- перевірка

Кінцева перевірка

Виконано

 

 

 

 

 

 

Критерії готовності «Зроблено!»:

Знає відповіді на такі питання:

1.  Від чого залежить результат дії сили? 

2.  Дайте визначення тиску.

3.  Назвіть одиницю тиску в СІ. 

4.  Дайте визначення одиниці тиску.

5.  Як можна збільшити/зменшити тиск?  Наведіть приклади. Розв’язано не менш, ніж 4 задачі.

 

Ретроспектива:

 

 

image Тема №2

Коли треба відкривати рот ширше? Маршрутний лист (для кожного члена команди) Вимоги до вивчення теми.

Учень знає і описує фізичні явища і процеси (тиск); формулює закон Паскаля, володіє поняттям сила тиску та вміє обрати її одиницю; застосовує   сили тиску, під час розв’язування різних видів чи типів задач; знає залежність тиску на дно і стінки посудини від висоти стовпчика й густини рідини;   використовує набуті знання під час розв’язування різних видів чи типів задач та у практичній діяльності.            Вид і час контролю навичок:

Урок №1 Самостійна робота з теми «Тиск твердих тіл на поверхню. Сила тиску» (8-10хв). З’ясувати причину існування тиску у рідинах і газах на основі молекулярно-кінетичних уявлень, способи збільшення/зменшення,  пояснити фізичну сутність закону Паскаля. Підсумок роботи в групах (розповідь про те, що встигла зробити група, на якому етапі вивчення матеріалу кожен з членів).

Урок №2 Виявлення та усунення прогалин у знаннях. Виступ представника групи(2-3 хв) за темою: «Коли треба відкривати рот ширше?» Розв’язано не менш, ніж 2 задачі.  

Задачі   

№ 1. Визначте тиск води у найглибшому місці Світового океану — у Маріанській западині в Тихому океані, де глибина становить 11,035 км.

№ 2. Яка товщина шару гасу, налитого в посудину, якщо він чинить на дно тиск 4 кПа?

№ 3. Яку силу потрібно прикласти, щоб витягти пробку з отвору в дні басейну? Глибина басейну дорівнює 5 м, радіус пробки — 7 см.

№ 4.  Щоб усунути вм’ятину на тенісній кульці, її можна деякий час опустити в гарячу воду. Поясніть, в чому ґрунтується цей спосіб «ремонту» кульки.

image

 

imageScrum-дошка                     

Лідер групи ______________________________ Моя команда:

________________________________________________________________

________________________________________________________________ 

 

image  

«Коли треба відкривати                               

рот ширше?»

 

 

Джерела інформації: Підручник: §23, 24 Відеододаток до підручника:   

https://www.youtube.com/watch?v=JwhfXXqSr8Q https://www.youtube.com/watch?v=PMJcFlRYKQk  

План

 В роботі

Взаємо- перевірка

Кінцева перевірка

Виконано

 

 

 

 

 

Критерії готовності «Зроблено!»:

  Знає відповіді на такі запитання:

1.      Які спостереження вказують на те, що газ тисне на стінки посудини, у якій він міститься?

2.      Чому гази створюють тиск?

3.      Як залежить тиск газу від його об'єму й температури?

4.      Яка причина виникнення тиску рідини на дно и стінки посудини?

5.      Від яких величин й як залежить тиск рідини на дно посудини?

  Розв’язано не менш, ніж 3 задачі

Ретроспектива:

 

 

 

imageТема №3

А як ми п'ємо?

Маршрутний лист (для кожного члена команди)  Вимоги до вивчення теми.

Учень знає і описує фізичні явища і процеси (тиск); пояснює причини виникнення атмосферного тиску та його залежність від висоти,  застосовує   сили тиску, під час розв’язування різних видів чи типів задач; читає покази шкали барометра; висловлює судження про роль внеску вчених-фізиків у розвиток і становлення механіки та техніки; оцінює практичне значення застосування законів і закономірностей у природі та техніці. Вид і час контролю навичок:

Урок №1 Сформулювати поняття про атмосферний тиск і пояснити його існування на підставі молекулярно-кінетичних уявлень.  Підсумок роботи в групах (розповідь про те, що встигла зробити група, на якому етапі вивчення матеріалу кожен з членів).

Урок №2 Виявлення та усунення прогалин у знаннях. Виступ представника групи(2-3 хв) за темою: «А як ми п’ємо?» Розв’язано не менш, ніж 4 задачі.  

Задачі   

№ 1. Виразіть у кілопаскалях тиск 600 мм рт. ст., 740 мм рт. ст.

№ 2. Виразіть у міліметрах ртутного стовпчика тиск 45 кПа, 80 кПа.

№ 3. Біля підніжжя гори барометр показує нормальний атмосферний тиск, а на вершині — 721 мм рт. ст. Яка приблизно висота гори?

№ 4. При вході в метро барометр показує 101,3 кПа. Якими будуть показання барометра на платформі, що перебуває на глибині 33 м?

№ 5. Визначте, з якою силою тисне атмосфера на людину (атмосферний тиск вважати нормальним, а площу поверхні тіла такою, що дорівнює 1,5 м2).

№ 6. Визначте глибину шахти, якщо на дні її барометр показує 109 297 Па, а на поверхні Землі — 103 965 Па.

image

 

imageScrum-дошка                     

Лідер групи ______________________________ Моя команда:

________________________________________________________________

________________________________________________________________ 

 

image  

«А як ми п'ємо?»

 

Джерела інформації: Підручник: §25 Відеододаток до підручника:    https://www.youtube.com/watch?v=LE4u7jaufnw  

План

 

 В роботі

Взаємо- перевірка

Кінцева перевірка

Виконано

 

 

 

 

 

Критерії готовності «Зроблено!»:

  Знає відповіді на такі запитання:

1.   Що таке атмосфера і чому вона існує? 

2.   Чому існує атмосферний тиск? 

3.   Які факти свідчать про існування атмосферного

4.   Опишіть будову та принцип дії ртутного баром

5.   У яких одиницях вимірюють атмосферний тиск

6.   Дайте визначення нормального атмосферного т7. Які прилади використовують для вимірювання атмосферного тиску?

8.         Які переваги барометрів-анероїдів зумовили їх використання? 

9.         Чому за допомогою барометрів можна передбач      та вимірювати висоту?  

Розв’язанно не меньш ніж 4 задачі

 

 тиску?  етра. 

?  иску. 

широке

ати погоду    

Ретроспектива:

                                     

 

                                       Тема №4

imageЯк працює фонтан?  

Маршрутний лист (для кожного члена команди)  Вимоги до вивчення теми.

Учень знає і описує закономірність встановлення рівня рідин у сполучених посудинах, пояснити принцип дії водопроводу, шлюзів, гідравлічного пресу.   читає покази шкали манометра; висловлює судження про роль внеску вченихфізиків у розвиток і становлення механіки та техніки; оцінює практичне значення застосування законів і закономірностей у природі та техніці. Вид і час контролю навичок:

Урок №1 З'ясувати закономірність встановлення рівня рідин у сполучених посудинах, пояснити принцип дії водопроводу, шлюзів, гідравлічного пресу.  Підсумок роботи в групах (розповідь про те, що встигла зробити група, на якому етапі вивчення матеріалу кожен з членів)

Урок №2 Виявлення та усунення прогалин у знаннях. Виступ представника групи(2-3 хв) за темою: «Як працює фонтан?» Розв’язано не менш, ніж 2 задачі.  

Задачі   

№ 1. У правому коліні заповнених водою сполучених посудин над водою знаходиться шар олії висотою 15 см. В якому з колін рівень рідини вище? На скільки?

№ 2. У рідинному манометрі міститься ртуть. Праве коліно манометра відкрите в атмосферу. Який тиск у балоні, якщо атмосферний тиск дорівнює 100 кПа?

№ 3. Якщо на менший поршень гідравлічного преса діє сила 90 Н, то на більший поршень площею 2700 см2 передається сила тиску 36 кН. Яка площа меншого поршня?

image

 

imageScrum-дошка                     

Лідер групи ______________________________ Моя команда:

________________________________________________________________

________________________________________________________________ 

 

image  

«Як працює фонтан?»

 

Джерела інформації: Підручник: §26 Відеододаток до підручника:    https://www.youtube.com/watch?v=idkb7SziRHQ

План

 

 В роботі

Взаємо- перевірка

Кінцева перевірка

Виконано

 

 

 

 

 

 

Критерії готовності «Зроблено!»:

  Знає відповіді на такі запитання:

1.      Наведіть приклади сполучених посудин. 

2.      Сформулюйте основну властивість сполучених посудин.  3. Як поводяться рідини різної густини, налиті в сполучені посудини?

4.      Що таке манометр? 

5.      Як працює відкритий рідинний манометр? 

6.      Що таке гідравлічний прес і де його застосовують? 

7.      Сформулюйте умову рівноваги поршнів гідравлічної машини.

Розв’язанно не меньш ніж 2 задачі

 

Ретроспектива:

 

 

imageТема №5

Чому дим багаття підіймається до гори?  Маршрутний лист (для кожного члена команди)  Вимоги до вивчення теми.

Учень знає і описує  причини виникнення виштовхувальної сили у рідинах і газах і пояснити природу її походження формулює закон Архімеда, володіє   застосовує   поняття виштовхувальної сили, під час розв’язування різних видів чи типів задач; висловлює судження про роль внеску вчених-фізиків у розвиток і становлення механіки та техніки; оцінює практичне значення застосування законів і закономірностей у природі та техніці. Вид і час контролю навичок:

Урок №1 З'ясувати причини виникнення виштовхувальної сили у рідинах і газах і пояснити природу її походження.  Підсумок роботи в групах (розповідь про те, що встигла зробити група, на якому етапі вивчення матеріалу кожен з членів)

Урок №2 Виявлення та усунення прогалин у знаннях. Виступ представника групи(2-3 хв) за темою: «Чому дим багаття підіймається до гори?» Розв’язано не менш, ніж 3 задачі.  

Задачі   

№ 1. Об’єм шматка заліза дорівнює 0,2 дм3. Визначте виштовхувальну силу, що діє на нього при повному зануренні у воду; у гас.

№ 2. На кулю, повністю занурену в бензин, діє архімедова сила 300 Н. Обчисліть об’єм кулі.

№ 3. Знайдіть архімедову силу, яка діє на суцільний сталевий брусок масою 3 кг, якщо він повністю занурений у воду і не торкається дна та стінок посудини.

№ 4. На тіло, що повністю занурене в гас, діє архімедова сила 4 Н. Яку густину має тіло, якщо його маса становить 900 г?

№ 5. Що покаже динамометр, якщо підвішене до нього тіло повністю занурити у воду? Маса тіла дорівнює 200 г, об’єм — 50 см3.

image

 

imageScrum-дошка                     

Лідер групи ______________________________ Моя команда:

________________________________________________________________

________________________________________________________________ 

 

image   

«Чому дим багаття  підіймається до гори?»

 

Джерела інформації: Підручник: §27 Відеододаток до підручника:    https://www.youtube.com/watch?v=3hsftJIjM9Q&t=9s

План

 В роботі

Взаємо- перевірка

Кінцева перевірка

Виконано

 

 

 

 

 

Критерії готовності «Зроблено!»:

  Знає відповіді на такі запитання:

1.      Куди напрямлена сила, яка діє з боку рідини або газу на тіло, що в них занурене? 

2.      Що є причиною виникнення виштовхувальної сили? 

3.      Як іще називають виштовхувальну силу? 

4.      Сформулюйте закон Архімеда. 

5.      Чи втрачає вагу тіло, занурене в рідину або газ? Чому?  

Ретроспектива:

      6. У яких випадках на тіло, занурене в рідину, не діє           виштовхувальна сила?

Розв’язанно не меньш ніж 3 задачі

 

 

 

  

imageТема №6

Чи вміє Сатурн плавати?  

Маршрутний лист (для кожного члена команди)  Вимоги до вивчення теми.

Учень знає  про умови плавання тіл; установлює  співвідношення між густиною тіла й рідини (або газу), необхідне для забезпечення умови плавання тіл;  висловлює судження про роль внеску вчених-фізиків у розвиток і становлення механіки та техніки; оцінює практичне значення застосування законів і закономірностей у природі та техніці.

Вид і час контролю навичок:

Урок №1 З’ясувати умови плавання тіл; установити співвідношення між густиною тіла й рідини (або газу), необхідне для забезпечення умови плавання тіл; формувати вміння розв’язувати задачі.  Підсумок роботи в групах (розповідь про те, що встигла зробити група, на якому етапі вивчення матеріалу кожен з членів)

Урок №2 Виявлення та усунення прогалин у знаннях. Виступ представника групи(2-3 хв) за темою: «Чи вміє Сатурн плавати?» Розв’язано не менш, ніж 3 задачі.  

Задачі   

№ 1. Чому дорівнює об’єм тіла, якщо під час повного занурення його у воду на нього діє сила Архімеда 500 Н?

№ 2. Чому дорівнює сила Архімеда, яка діє на бетонну плиту розмірами 3×2,5×0,5 м, занурену у воду наполовину свого об’єму?

№ 3. Деяке тіло має вагу в повітрі 380 Н і об’єм 0,045 м3. Плаває це тіло у воді чи тоне?

№ 4. Яку силу необхідно прикласти до шматка міді об’ємом 30 см3, щоб утримати його у воді?

№ 5. Соснова дошка завтовшки 8 см плаває у воді. На скільки вона виступає над водою?

image

 

imageScrum-дошка                     

Лідер групи ______________________________ Моя команда:

________________________________________________________________

________________________________________________________________ 

 

image  

«Чи вміє Сатурн плавати?»

 

Джерела інформації: Підручник: §28, 29 Відеододаток до підручника:      

https://www.youtube.com/watch?v=N360zfpqpY4&t=286s  

План

 В роботі

Взаємо- перевірка

Кінцева перевірка

Виконано

 

 

 

 

 

Критерії готовності «Зроблено!»:

  Знає відповіді на такі запитання: 1. Сформулюйте умови плавання тіл.

2.             У якій з рідин плаватиме лід: у гасі, воді чи спирті?

3.             Чому металеве судно плаває на поверхні води?

4.             Чому тоне корабель, який отримав пробоїну?

5.             Чому літають повітряні кулі?

6.             Для чого і як мешканці морів і річок змінюють власну густину? виштовхувальна сила?  Розв’язано не менш, ніж 3 задачі

 

Ретроспектива:

 

 

imageТема №7

Стендап

(Примітка, Стендап - вербальний репортерський прийом, коли журналіст працює безпосередньо в кадрі, часто - на місці події).

Маршрутний лист (для кожного члена команди)  Вимоги до вивчення теми.

Поглибити та розширити знання з вивченої теми. Розвивати інтелектуальну активність, уяву, фізичне мислення, творчі здібності; розвиток умінь осмислено сприймати знання, приводити і пояснювати факти, висловлювати їх за допомогою мови; розвиток вміння аналізувати, систематизувати, оцінювати та використовувати інформацію

 

Теми для стендапу.

1.       Життя і досягнення Блеза Паскаля.

2.       Демонстрація сили тиску атмосферного повітря: дивовижний дослід бургомістра Маґдебурґа Отто фон Ґеріке.

3.       Гідравлічні машини.

4.       Гальма автомобіля як гідравлічна машина.

5.       Глибини, підкорені аквалангістами. Заходи безпеки під час підкорення морських глибин.

6.       Апарати для вивчення морських і океанських глибин.

7.       Легенди й міфи про життя Архімеда.

8.       Склад атмосфери та значення атмосферного тиску на планетах Сонячної системи.

9.       Історія польотів на повітряних кулях.

10.   Від повітряної кулі до сучасних літаків.

11.   Від стародавніх вітрильників до сучасних океанських лайнерів.

12.   Видатний конструктор українського походження І. І. Сікорський.

13.   Інтернет-дирижаблі.

 

Вид і час контролю навичок:

1.                 Обрати одну із запропонованих тем.

2.                 Придумати назву репортажу з міста події.

3.                 Скласти ланцюжок основних подій, які відповідають обраній темі.

4.                 Підготувати репортаж у форматі «Стендап» на 3-4 хвилини.    Репортаж може вести вигаданий вами герой.

 

image

 

imageScrum-дошка                     

Лідер групи ______________________________ Моя команда:

________________________________________________________________

________________________________________________________________ 

 

imageСтендап:    

«______________________________

_______________________________

______________________________»

Джерела інформації: ресурси  Інтернет.

 

План

 В роботі

Виконано

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Висновок.

EduScrum-уроки є більш продуктивними і емоційно насиченими («живішими») за традиційні. Учні активно обговорюють різні завдання і проблеми, привчаються вільно висловлюватися і аргументовано відстоювати свою точку зору. На таких уроках учні відчувають себе більш вільно і комфортно.

 

Методика EduScrum на уроці дозволяє дітям навчитися шукати, аналізувати і перетворювати інформацію. Робота відбувається в командах, тому діти вчаться способам ефективної комунікації. Нестандартний підхід сприяє розвитку в учнів лідерських якостей і підвищує мотивацію до пізнання. Діти отримують можливість навчитися вчитися, опанувавши одну з найважливіших компетенцій школи XXI століття.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література:

1.     Програма «Експериментальна і теоретична фізика» (І. В. Хован,О. О. Артем’єва), початковий рівень

2.     Методичних рекомендаціях щодо розвитку STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти України у 2018/2019 навчальному році.

3.     Звичайні форми роботи – новий підхід: розвиваємо ключові компетентності: метод. посіб. / К.А. Дмитриєнко, М.В. Коновалова, О.П. Семиволос, С.В. Бекетова. – Х.: ВГ «Основа», 2018. – 119[1]с.: табл., схеми, рис. – (Серія «Нові формати освіти»)

 

Ілюстративний матеріал запозичений із загальнодоступних ресурсів інтернету, що не містять вказівок на авторів цих матеріалів і будь-яких обмежень для їх запозичення.

Інтернет ресурси: https://www.pinterest.com/pin/433541901623248492/

https://wallsheaven.com/wall-murals/vector-pop-art-diver-showing-ok-handsign-A040901371 https://www.pinterest.com/pin/640707484465634335/  https://spark.adobe.com/page/fFDc7RLQ1uM8y/  https://chernigiv-rada.gov.ua/news/id-1275/ https://filter.ua/ua/articles/kak_pravilno_lechitsya_mineralnymi_vodami.html  https://mx.depositphotos.com/vector-images/entrevista-periodística.html  

pdf
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 31.Виштовхувальна сила в рідинах і газах
Додано
4 січня 2022
Переглядів
568
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку