11 клас
Тема: Кислоти. Кислотні дощі.
Навчально- освітня мета: продовжити формувати уявлення про сполуки неметалічних елементів- кислоти, їх класифікацію. Розглянути фізичні і хімічні властивості; зупинитись на екологічних проблемах людства, зокрема, кислотних дощах.
Тип уроку: набуття нових знань.
Хід уроку.
I Організаційний момент.
II Актуалізація опорних знань.
III Вивчення нового навчального матеріалу.
а) за вмістом оксигену: безоксигенові і оксигеновмісні;
б) за основністю: одноосновні, двохосновні, трьохосновні;
в) за силою: сильні, середні, слабкі.
2. За даною класифікацією розподіліть кислоти заїх приналежністю до тієї чи іншої групи:
H3BO3, HNO2 , HBr ,H2S , H2SO3 ,HPO3 , H2SiO3 , HF, H3PO4 .
а) Ме( в ряду напруг до водню) + кислота( крім нітратної) =
= сіль + H2 $
б) МеО + кислота = сіль + H2O ;
в) МеОН + кислота = сіль + H2O ;
г) Сіль слабкої кислоти + кислота = нова сіль + нова кислота.
3. Робота в парах
Метод “ Кросенс”.
За матеріалами інтернету установіть відповідність між матеріалом , кислотою, речовиною.
IV Підсумки уроку, виставлення оцінок.
V Завдання додому: $ 21, до стор. 123, вправи № 157, 160.