"Класицизм: архітектура, скульптура, живопис."

Про матеріал
Окрему сторінку в історії мистецтва складають мистецькі досягнення класицизму. Новий стиль протистоїть та одночасно «веде діалог» з бароко. При вивченні стилю слід звернути увагу учнів, що важлива риса класицизму — раціоналізм та звернення до образів і форм античного мистецтва як ідеального естетичного еталона. Доцільно підкреслити, що мистецтво класицизму — це ідеал гармонії, довершеності й досконалості. Дана презентація дасть можливість учням прослідкувати особливості розвитку мистецтва архітектури та скульптури епохи класицизму.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Класицизм: архітектура, скульптура, живопис

Номер слайду 2

Класицизм (латинський) classicus - зразковий), художній стиль і естетичний напрям в європейській літературі і мистецтві 17 - початок 19 ст. однією з важливих меж яких було звернення до образів і форм античної літератури і мистецтва як ідеального естетичного еталону. Коли у Франції встановилася необмежена влада монарха, сформувався напрямок, який охопив усі види художньої творчості, - класицизм. Цей стиль був заснований на принципах античності й строгій відповідності змісту твору його формі. Класицизм прагнув виразити піднесені, героїчні й моральні ідеали, створити ясні, органічні образи.

Номер слайду 3

Архітектурний стиль класицизм більшою мірою керується правилами і канонами, представленими в античному мистецтві. Звідси і взялася простота форм, еталони гармонії, строгості й лаконічності у його монументальному зміст. Тут має місце і регулярність планування і чіткість об’єму форми. Ордер класицизму нагадує античність у своїх формах і пропорціях. Стиль класицизм в архітектурі супроводжується симетрично-осьовими композиціями і стриманістю декоративного оздоблення. Будівлі, виконані в класицизмі, мають масивні і досить стійкі конструктивні елементи прямокутних і арочних форм, як личить монументальності. Що стосується колірних палітр, будівлі в стилі класицизм виконані в основному в зелених, рожевих, небесно-блакитному і пурпурним з золотим акцентом кольорах. Вони беруть участь як при оформленні площин стін, так і декору, і конструктивних елементів, які являють собою круглі і ребристі колони, пілястри, статуї античні орнаментні прикраси, кесонні склепіння і т. д. Архітектура

Номер слайду 4

Для архітектурних споруд класицизму характерні ознаки : Геометрична правильність об’єктів;Чіткий і спокійний ритм;Врівноваженість, логічність планування;Урочистість пропорцій;Поєднання гладкої стіни з ордером і стриманим декором;

Номер слайду 5

Арка миру в парку Семпіоне, Мілан, Італія

Номер слайду 6

Дім Інвалідів (арх. Ж. Ардуен- Мансар)

Номер слайду 7

Лувр (східний фасад, арх. Клод Перро), м. Париж, франція

Номер слайду 8

Парк Тюїльрі (арх. Андре Ленотр), м. Париж, франція

Номер слайду 9

Версаль ( арх. Лії Лево, Жуль Ардуен-Мансар і декоратор садів Андре ленотр) Париж

Номер слайду 10

Дзеркальна галерея у Версалі, Франція

Номер слайду 11

Скульптура. Як і в живописі, в скульптурі класицизму панувало прагнення до наслідування античності. Здається, ніщо не може порушити спокій і стриманість скульптурних композицій, що прикрашають Версаль, Веймар, Петербург. Все підпорядковано раціональності: застиглі рухи, ідея скульптури і навіть її розташування в парку або палаці. Скульптури класицизму, немов тривимірне втілення міфів, розповідають нам про могутню силу людської думки, про єднання народу в досягненні загальних цілей.

Номер слайду 12

Бертель Торвальдсен. Ганімед годує орла Зевса. Копенгаген, Данія.

Номер слайду 13

Антонио Канова «Амур і Психея» 1796, Музей Ермітаж, Петербург

Номер слайду 14

Квадрига на Бранденбургських воротах в Берліні

Номер слайду 15

В українській архітектурі помітний слід залишили такі напрями, як раціоналізм — це прагнення знайти раціональні начала в образному аспекті архітектури, максимально освоїти досягнення сучасної науки і техніки; конструктивізм — спроба створити життєвий простір за допомогою нової техніки, її логічних доцільних конструкцій, а також естетичних якостей таких матеріалів, як метал, дерево, скло. У практиці конструктивізму були частково реалізовані гасла виробничого мистецтва. Архітектура

Номер слайду 16

Палац гетьмана К. Розумовського в м. Батурин на Чернігівщині, арх. Чарльз Камерон

Номер слайду 17

Садиба Павла Галагана в Сокиринцях , арх. Павло Дубровський

Номер слайду 18

Воронцовський палац. Одеса, Арх. Ф. К. Боффо

Номер слайду 19

Червоний корпус Київського університету , арх. Вікентій Беретті

Номер слайду 20

Інститут шляхетних дівчат, арх. Вікентій Беретті

Номер слайду 21

Важливу роль у мистецтві класицизму відіграла монументальна скульптура. На вулицях і площах і площах міст почали встановлювати пам'ятники, завдяки чому мистецтво скульптури набуло громадського значення. У скульптуру другої половини 19 ст. розвивалися реалістичні тенденції. Монументальна скульптура набувала дедалі більшого громадського значення. Скульптура

Номер слайду 22

Іван Мартос. Пам”ятник Мініну і Пожарському. Пам”ятник де Ришельє в Одесі

Номер слайду 23

Василь Іванович Демут Малиновський. Пам'ятник Святому Рівноапостольному Великому князеві Київському Володимиру-Василю Святославовичу Великому

Номер слайду 24

Гартман Вітвер. Фонтан на площі ринок у Львові

Номер слайду 25

Живопис Класицизм в живописі – це перш за все поєднання античної спадщини з сучасним художникові світом. Тут постійно протиставлявся розум людини силі природи, особисте – суспільному. Як і у всіх інших галузях мистецтва, в класичному живописі йде узагальнення образу, на перший план виходить ідея первинності потреб більшості.

Номер слайду 26

Нікола Пуссен. Танок під музику часу

Номер слайду 27

Клод Лорен. Південь

Номер слайду 28

Відплиття цариці Савської

Номер слайду 29

Жан Луї Давид. Присяга Гораціїв

Номер слайду 30

Антон Лосенко. Владимир і Рогнеда. Портрет Л. Геннингера

Номер слайду 31

Володимир Боровиковський. Княжни Гагаріни, Анна і Варвара Портрет Марії Лопухіної

Номер слайду 32

Дмитро Левицький. Портрет О. І. НелідовоїКатерина Миколаївна Хрущова та Катерина Миколаївна Хованська.

Номер слайду 33

Лука Долинський. Портрет князя Лева Даниловича. Портрет Київського митрополита Лева Шептицького

Номер слайду 34

Класицизм не міг узгодити суперечність між двома началами людської природи — між матеріальним і духовним, між розумом і чуттям. Звідси йде раціоналістичне протиставлення розуму, трактованого як самодостатній. Єдиний і абсолютний засіб пізнання, чуттєвим зв'язкам людини з навколишнім світом. Звідси вкрай одностороннє розуміння натхнення і творчого процесу, яке виключає присутність індивідуального досвіду, емоційних факторів, інтуїції, а головне — постійної зумовленості форми художнього твору конкретним життєвим змістом. Висновок

Номер слайду 35

Домашнє завдання. Опрацьовуємо тему «Класицизм: архітектура, скульптура, живопис»(с.122-133)Відповіді на контрольні запитання та виконання творчих завдань за підручником «Мистецтво. 8 клас». Дослідіть творчість українського митця епохи класицизму, який привернув вашу увагу.

Номер слайду 36

Творчий проект. Намалюй архітектурний пейзаж із класичною будівлею (графітний олівець, гелева ручка, фломастери).

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Висоцька Сніжана Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Андруша Наталія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Мистецтво 8 клас (Масол Л.М.)
Додано
31 березня 2020
Переглядів
47649
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку