До розіграшу
залишилось:
14 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Презентація "Стиль бароко в архітектурі"

Про матеріал

Презентація на тему: "Стиль бароко в архітектурі " до уроку мистецтва у 8 класі. Презентація містить слайди з пам'ятками архітектури європейського та українського бароко

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Стиль бароков архітектуріУрок мистецтва у 8 класі

Номер слайду 2

Наприкінці XVI століття поряд з існуванням Ренесансу в Італії народжуються риси нового стилю - бароко, що португальською мовою означає «раковина неправильної форми», а італійською — «вибагливий, химерний» - стиль у європейському мистецтві (живописі, скульптурі, музиці, літературі) та архітектура початку  16 — кінця 18 ст. Він висловлює бажання насолоджуватись дарунками життя, мистецтва і природи.

Номер слайду 3

Батьківщиною бароко вважається  Італія та її такі визначні мистецькі центри, як Рим, Мантуя, в меншій мірі Венеція і Флоренція — де зберігаються перші зразки бароко в архітектурі, скульптурі, живописі Бароко

Номер слайду 4

Засновником нового стилю вважають Мікеланджело Буонарроті (1475-1564). Саме він підсилив архітектуру велетенським орденом, широко використовував карнизи, подвоєння пілястр та колон, тісняву архітектурних елементів та надлюдський розмір. Скульптурні та архітектурні твори генія й досі справляють враження скорботи, напруги, нервовості, хоча зберігають чітку побудову, симетрію і потойбічну, майже неможливу красу.

Номер слайду 5

Основні риси стилю бароко — парадність, урочистість, пишність, динамічність. Архітектура бароко відрізняється просторовим розмахом, плавністю й складним поєднанням криволінійних форм. Фасади споруд прикрашені вигадливим орнаментом, мушлями, людськими постатями в античному одязі. Часто зустрічаються розгорнуті колонади, пілястри. Куполи набувають складних форм, стають багатоярусними. Характерні деталі бароко — теламон (атлант), каріатида й маскарон.

Номер слайду 6

Атла́нт— скульптурний елемент в архітектурі будівлі, що має конструктивне значення — опора у вигляді чоловічої фігури, яка підтримує балочне перекриття замість стовпа або колони. Назва прийшла з давньогрецького міфу, згідно з яким титан Атлант що стоїть на західній околиці землі, тримає на своїх плечах небесне склепіння в покарання за участь у битві проти богів. Теламо́н — також епітет Атланта, який підтримує небесне склепіння. Архітектурний теламон на будівлі суду в окрузі Вейн, Огайо

Номер слайду 7

Каріати́да (з грец. «Жриця храму Артеміди в Карії» (місто поблизу Спарти) — статуя одягненої жінки; ввели її в ужиток давньогрецькі архітектори, щоб підтримати антаблемента, і для інших тримальних функцій. Каріатиди заміняють в архітектурі колони, пілястри та інші тримальні елементи будівельної конструкції. Каріатида у Відні (Австрія)

Номер слайду 8

Маскаро́н (або Маска) (фр. mascaron, італ. mascherone) — вид скульптурної прикраси (барельєф або горельєф) у формі голови людини, тварини чи фантастичної істоти. Виконується з каменю, деревини, гіпсу, металу тощо і вміщується під антаблементами, на фасадах будинків, замкових каменях арок, фронтонах дверних і віконних прорізів, стовпах, капітелях колон, фонтанах, а також на предметах побуту — меблях, посуді тощо.

Номер слайду 9

Найкращі представники бароко: Архітектор і скульптор Джованні Лоренцо Берніні (1598-1680)У архітектурі і скульптурі Берніні, найбільшого майстра римського і всього італійського бароко, яскраво утілилися головні принципи цього стилю: підвищена емоційність, театральність, активна протидія простору і маси, поєднання релігійної афектації з підкресленою чуттєвістю.

Номер слайду 10

Лоренцо Берніні належить основна заслуга в справі створення так званого барочного Риму. В таких шедеврах архітектури, як : церква Сант - Андреа аль Квириналь, колонада собору св. Петра (на фото нижче), що знаходиться у Ватикані сходи "Скеля Реджа", майстер ніби підриває всю архітектурну систему. Церква Сант-Андреа аль Квириналь

Номер слайду 11

Колонада собору св. Петра. Найбільший його архітектурний проект — завершення будівництва собору св. Петра в Римі й оформлення площі перед ним (1656—1667), головний храм католицької церкви - собор Святого Петра в Ватикані. Його будівництво було розпочато ще Донато Браманте, в стилі епохи Відродження. Початковий проект був змінений та втілений Мікеланджело і, нарешті, завершений в XVII ст. Берніні.

Номер слайду 12

Сходи Скала Реджа (1663 - 1666). Парадні Королівські сходи, що з'єднують собор з Папським палацом. Сходи, по яким Папа виходив до віруючих. Вони мали неправильні габарити – стеля поступово стає нижче, а ширина – вужче. Ці порушення архітектор використав, як особливий художній прийом: він створив сходи з непаралельними підлогою та стелею. Стіни також поступово звужуються, зменшуються колони, що обрамлюють сходи. Через це здається, що сходи довше ніж вони є насправді. Все це Вкривається сутінкам , бо вікна є лише на двох площадках. В результаті, коли Папа спускається він несподівано з’являється перед віруючими, виринаючи з сутінок.

Номер слайду 13

Франче́ско Борромі́ні (1599-1667)Найбільший майстер просторових будівельних рішень, автор кількох будівель і безлічі оформлень інтер'єрів. Його справжнє прізвище - Кастеллі (Castelli). Візитною карткою архітектора стало використання овалів замість кіл, доповнених хвилястістю архітектурних композицій. Він вважав за краще працювати з малими формами, не прагнучи до великих містобудівних проектів.

Номер слайду 14

Церква Сан-Карло алле Кватро Фонтане (1635-1667), Рим. Церква Сант Аньєзе ін Аґоне (1652-1657), площа Навона, Рим

Номер слайду 15

Йоган Бернгард Фішер фон Ерлах (1656-1723)Відомий австрійський архітектор доби бароко. Шенбрунн (нім. Schloß Schönbrunn «Палац Шенбрунн») — палацовий комплекс у столиці Австрії місті Відні, одна з найвизначніших архітектурних споруд австрійського бароко імператорський палац Шенбрунн, Відень

Номер слайду 16

Палацово-паркові комплекси. Дрезденський Цвінгер – історичне місце в Дрездені, комплекс з чотирьох будов. Назва походить від його розташування — у середні віки «цвінґером» називали частину фортеці між зовнішньою і внутрішньою фортечними стінами. Цвінгер - це парадний, майже квадратний двір 106 на 107 метрів, збагачений підковоподібними двориками з павільйонами в центрах дугоподібних галерей навпроти один одного. Перлиною комплексу є фонтан, зокрема Німфенбад (Купальня Німф).

Номер слайду 17

Гет- Лоо ( Paleis Het Loo)Найбільший серед парково-палацових ансамблів Нідерландів доби бароко 17 століття, що став музеєм після відновлення в 20 столітті. Парково-палацовий ансамбль Гет- Лоо виник як копія Версаля, але менших розмірів і в формах дуже стриманого голландського бароко кінця 17 століття

Номер слайду 18

Українське бароко. Андріївська церква — пам’ятка історії, архітектури, живопису та декоративного мистецтва XVIII ст. світового зна­чення. Вона збудована у 1747-1762 роках у стилі бароко за проектом Франческо Бартоломео Растреллі. Світовою спільнотою споруда Андріївської церкви занесена до каталогу «1000 чудес світу. Шедеври людства п’яти континентів», виданого у Німеччині 2002 року.

Номер слайду 19

Кафедральний собор Святого Воскресіння (Івано-Франківськ)Збудований на місці згорівшої єзуїтської колегії приблизно в 20-х роках XVIII століття, архітектором Станіславом Потоцьким. Собор є витвором австро - баварської барокової школи і виділяється чіткою композицією основних об'ємів, пропорційністю в чому простежуються деякі риси класицизму. Стрункий силует головного фасаду доповнюють шатроподібні завершення двох веж, форми яких запозичені з гуцульської дерев'яної архітектури. Багатий декор інтер'єру доповнює барочна скульптура головного вівтаря, де розміщені фігури ангелів, святих і апостолів. Будівництво первісного єзуїтського костелу в місті розпочалося в 1720 році, завершилося в 1729 р. - тоді у ньому відбулося перше богослужіння. Храм реставрувався в 1835р., 1885р., 1995р. і 2003р.

Номер слайду 20

Свято-Успенський собор Почаївської Лаври. Собор був побудований у стилі пізнього бароко спільними зусиллями архітекторів Я. Г. Гофмана, братів Полейовських та Ф. К. Кульчицького. Він піднімається над землею на 56 метрів, довжина — 54, а ширина — 40 метрів. Величний купол вінчає його. Велика тераса - галерея з трьох сторін обрамляє храм. Над центральним входом собору — ікона Успіння Божої Матері. Успенський собор вражає своєю величчю, гармонією, вишуканістю і неповторною красою.

Номер слайду 21

Архітектурний ансамбль монастиря Києво-Печерської лаври. Велика лаврська дзвіниця Основний архітектурний ансамбль монастиря сформувався в XII столітті, однак надалі майже всі будинки перебудовувалися, реконструювалися. Сучасні побудовані переважно в XVII-XVIII століттях. Головна дзвіниця лаври побудована у 1731—1744 роках. Має висоту 96,52 м й органічно вписується до ансамблю монастиря та всього Печерська. Її видно здалеку, за 25-30 км від міста. Аби піднятися на її верхівку необхідно подолати 374 сходинки.

Номер слайду 22

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Рибак Олена Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Єрмак Марина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Іванченко Вікторія Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Шепель Оксана Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Макаренко Анна
    Сподобалось, дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Шепель Оксана Володимирівна
    Дякую за відгук, Тамаро Петрівно!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Скуріхина Тамара Петрівна
    Сподобалася презентація. Грунтовно та послідовно розглядаються особливості стилю бароко у архітектурі, наводяться цікаві зразки.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
pptx
До підручника
Мистецтво 8 клас (Кондратова Л.Г.)
Додано
10 січня
Переглядів
2779
Оцінка розробки
5.0 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку