Мистецька гра "Інтелект-шоу" допомагає створити позитивну атмосферу, мобілізувати учнів, використовуючи підтримку глядачів, налаштувати дітей на взаємодопомогу, активність, не акцентуючи увагу на поразках.
У грі беруть участь дві команди. Кількість гравців у командах має бути однаковою.
Запропонована гра розвиває спостережливість, пам'ять та увагу й фантазію, образне, логічне та абстрактне мислення; формує вміння використовувати здобуті знання учнів з мистецтва, культуру почуттів; збагачує емоційно-естетичний досвід; сприяє самореалізації учнів у командній грі; виховує художній смак, допитливість, зацікавленість.
Мистецька гра «Інтелект-шоу»
8 клас Мистецтво в культурі минулого
Тема 1. Стилі та напрями мистецтва: античний, візантійський, романський, готика, ренесанс.
11 урок
Тема. Вітчизняні пам’ятки мистецтва Середньовіччя.
Мета: розвивати спостережливість, пам’ять та увагу й фантазію, образне, логічне та абстрактне мислення; формувати вміння використовувати здобуті знання учнів з мистецтва; збагачувати емоційно-естетичний досвід; формувати культуру почуттів; сприяти самореалізації учнів у командній грі; виховувати художній смак, допитливість, зацікавленість.
Тип уроку. Комбінований, мистецька гра «Інтелект-шоу».
Обладнання.
Основні поняття для засвоєння: візантійський, романський, готичний стилі в українському мистецтві.
Рекомендації щодо проведення
Під час гри важливо створити позитивну атмосферу, мобілізувати учнів, використовуючи підтримку глядачів, налаштувати дітей на взаємодопомогу, активність, не акцентуючи увагу на поразках.
У грі беруть участь дві команди. Кількість гравців у командах має бути однаковою.
Хід гри
І. Організаційний момент. Музичне вітання.
Перегляд відео «Вітчизняні пам’ятки архітектурного мистецтва».
- Як ви вважаєте, про що сьогодні буде йти мова на нашому уроці? (відповіді учнів)
- Назвіть стилі мистецтва, з якими ми познайомилися на попередніх уроках. (античний, візантійський, романський, готичний)
- Які стилі мистецтва відносяться до середньовіччя? (візантійський, романський, готичний)
Отже, ми сьогодні вивчаємо тему «Вітчизняні пам’ятки мистецтва Середньовіччя».
Сьогодні ми проведемо урок у вигляді командної гри «Інтелект-шоу».
Сподіваємося, що вам вона сподобається і приємні спогади залишаться у вас надовго.
У царство знань і краси ми запрошуємо вас! Переможе нехай розумніший!
Ви – команда! Покажіть же свій клас, тож почнімо гру ми скоріше!
Прослухайте правила гри!
Журі у складі…
Сьогодні покажуть свою ерудицію команди - «Консонанс» і «Дисонанс». Оголошую початок гри!
І Конкурс-розминка «Знайди пару». Бере участь увесь склад команд. Завдання: команди по черзі зачитують запитання своїм суперникам, які повинні знайти відповідь серед своїх карток. Час на роздуми – 10 секунд.
Запитання для 1 команди:
1. Середньовічні поети-барди, автори і виконавці пісень. 2.Театральне середньовічне мистецтво. 3. Зображення чи візерунок, виконані з кольорових каменів, керамічних плиток та інших матеріалів. 4. Для цього стилю характерні гострі споруди зі стрілчастими склепіннями, великою кількістю кам'яного різьблення і скульптурних прикрас, арок, веж, вікон-троянд, цегляних споруд. |
1. Відповідь у суперників – трубадури. 2. Відповідь у суперників: містерія, фарс, мораліте. 3. Відповідь у суперників: мозаїка. 4. Відповідь у суперників: готика. |
Запитання для 2 команди:
5. Більша від загальнотекстових початкова літера розділу тексту (глави, параграфу, абзацу) в рукописних і друкованих текстах. 6. Цей стиль вирізнявся масивністю і зовнішньою суворістю споруд, які зберігають оборонні, захисні функції. Найбільша увага приділялася спорудженню храмів-фортець, монастирів-фортець, замків-фортець, що розташовували на підвищених ділянках місцевості. Головним будівельним матеріалом був тесаний камінь. 7. Живопис на вологій штукатурці, одна з технік настінного малярства. 8. Мистецтво писання ікон, вид живопису, має культове призначення. |
5. Відповідь у суперників: буквиця.
6. Відповідь у суперників: романський стиль.
7. Відповідь у суперників: фрески. 8. Відповідь у суперників: іконопис. |
ІІ. Конкурс «Слова-перевертні». Команди по черзі розшифровують слова: катоги (готика), ратвіж (вітраж), ізтвяаін (візантія), кабиліз (базиліка), даронот (ротонда), усташа (ратуша), рсаф (фарс), акмоазі (мозаїка).
ІІІ. Архіспринтер. На центральному столі розкладені карточки з зображенням архітектурних споруд візантійського, романського і готичного стилів. Учасники команд по черзі виходять до столу, беруть одну із карток і кладуть її до певного стилю. Перемагає команда, яка правильно виконала завдання.
ІV. Вернісаж. На дошці прикріплені пронумеровані зображення вітчизняних пам’яток архітектурних споруд. У кожної команди є назви цих споруд. Команди по черзі дають завдання суперникам назвати цифру тієї споруди, яку вони озвучать.
V. Створи ескіз архітектурної пам’ятки.
Завдання: кожна команда має поетапно створити ескіз архітектурної споруди певного стилю (на вибір – візантійський, романський, готичний). Кожен член команди виконує тільки фрагмент споруди, після чого передає ескіз наступному гравцеві. Робота виконується за правилами естафети. Час виконання завдання – 10 хвилин.
Журі оцінює складність роботи, швидкість та акуратність виконання, оригінальність задуму. Звучить музика готики
VІ. Поле чудес Завдання: відгадати мистецький термін – слово, що складається з 5 літер. Час на обдумування варіанту літери – 30 секунд. /вітраж, фрески/.
VІІ. Конкурс знавців мистецтва.
Завдання: розв’язати кросворд на мистецьку тематику, що складається з 6 слів.
Увазі журі пропонуються запитання з відповідями. Музична пауза.
Підбиття підсумків. Визначення та нагородження переможців.
Ф |
Р |
Е |
С |
К |
А |
||
К |
У |
Р |
О |
С |
|
||
Т |
Р |
У |
Б |
А |
Д |
У |
Р |
|
К |
О |
Р |
А |
|
||
Ф |
О |
Р |
У |
М |
|||
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|||
І |
К |
О |
Н |
О |
П |
И |
С |
|
|
Т |
Е |
Р |
М |
А |
|
||
А |
К |
В |
Е |
Д |
У |
К |
||
|
Ф |
Р |
Е |
С |
К |
А |
||
Ф |
О |
Р |
У |
М |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|