Конспект уроку з мистецтва для 8 класу "Вітчизняні пам'ятки архітектури Середньовіччя" /інтелект-шоу/

Про матеріал

Мистецька гра "Інтелект-шоу" допомагає створити позитивну атмосферу, мобілізувати учнів, використовуючи підтримку глядачів, налаштувати дітей на взаємодопомогу, активність, не акцентуючи увагу на поразках.

У грі беруть участь дві команди. Кількість гравців у командах має бути однаковою.

Запропонована гра розвиває спостережливість, пам'ять та увагу й фантазію, образне, логічне та абстрактне мислення; формує вміння використовувати здобуті знання учнів з мистецтва, культуру почуттів; збагачує емоційно-естетичний досвід; сприяє самореалізації учнів у командній грі; виховує художній смак, допитливість, зацікавленість.


Перегляд файлу

Мистецька гра «Інтелект-шоу»

8 клас                       Мистецтво в культурі минулого

Тема 1. Стилі та напрями мистецтва: античний, візантійський, романський, готика, ренесанс.

11 урок

Тема. Вітчизняні пам’ятки мистецтва Середньовіччя.

Мета: розвивати спостережливість, пам’ять та увагу й фантазію, образне, логічне та абстрактне мислення; формувати вміння використовувати здобуті знання учнів з мистецтва; збагачувати емоційно-естетичний досвід; формувати культуру почуттів; сприяти самореалізації учнів у командній грі; виховувати художній смак, допитливість, зацікавленість.

Тип уроку. Комбінований,  мистецька гра «Інтелект-шоу».

Обладнання.

  1. Фонова музика.
  2. Сувеніри команді-переможниці.
  3. Комп’ютер, мультимедійна дошка.
  4. Таблиця оцінювання для журі.
  5. Картки з зображенням споруд архітектурного вітчизняного мистецтва.

Основні поняття для засвоєння: візантійський, романський, готичний стилі в українському мистецтві.

Рекомендації щодо проведення

Під час гри важливо створити позитивну атмосферу, мобілізувати учнів, використовуючи підтримку глядачів, налаштувати дітей на взаємодопомогу, активність, не акцентуючи увагу на поразках.

У грі беруть участь дві команди. Кількість гравців у командах має бути однаковою.

Хід гри

І. Організаційний момент. Музичне вітання.

Перегляд відео «Вітчизняні пам’ятки архітектурного мистецтва».

- Як ви вважаєте, про що сьогодні буде йти мова на нашому уроці? (відповіді учнів)

- Назвіть стилі мистецтва, з якими ми познайомилися на попередніх уроках. (античний, візантійський, романський, готичний)

- Які стилі мистецтва відносяться до середньовіччя? (візантійський, романський, готичний)

Отже, ми сьогодні вивчаємо тему «Вітчизняні пам’ятки мистецтва Середньовіччя».

Сьогодні ми проведемо урок у вигляді командної гри «Інтелект-шоу».

Сподіваємося, що вам вона сподобається і приємні спогади залишаться у вас надовго.

У царство знань і краси ми запрошуємо вас! Переможе нехай розумніший!

Ви – команда! Покажіть же свій  клас, тож почнімо гру ми скоріше!

Прослухайте правила гри!

  1. Відповідь на запитання повинна бути чіткою й лаконічною.
  2. Журі можуть зняти один штрафний бал за порушення дисципліни: обговорення після завершення виділеного часу, шум, підказку.
  3. Усі конкурси оцінюються за п’ятибальною системою.

Журі у складі…

Сьогодні покажуть свою ерудицію команди - «Консонанс» і «Дисонанс». Оголошую початок гри!

І Конкурс-розминка «Знайди пару». Бере участь увесь склад команд. Завдання: команди по черзі зачитують запитання своїм суперникам, які повинні знайти відповідь серед своїх карток. Час на роздуми – 10 секунд.

 

Запитання для 1 команди:

 

1. Середньовічні поети-барди, автори і виконавці пісень.

2.Театральне середньовічне мистецтво.

3. Зображення чи візерунок, виконані з кольорових каменів, керамічних плиток та інших матеріалів.

4. Для цього стилю характерні гострі споруди зі стрілчастими склепіннями, великою кількістю кам'яного різьблення і скульптурних прикрас, арок, веж, вікон-троянд, цегляних споруд.

1. Відповідь у суперників – трубадури.

2. Відповідь у суперників: містерія, фарс, мораліте.

3. Відповідь у суперників: мозаїка.

4. Відповідь у суперників: готика.

 

Запитання для 2 команди:

 

5. Більша від загальнотекстових початкова літера розділу тексту (глави, параграфу, абзацу) в рукописних і 

друкованих текстах.

6. Цей стиль вирізнявся масивністю і зовнішньою суворістю споруд, які зберігають оборонні, захисні функції. Найбільша увага приділялася спорудженню 

храмів-фортець, монастирів-фортець, замків-фортець, що розташовували на підвищених ділянках місцевості. Головним будівельним матеріалом був тесаний камінь.

7. Живопис на вологій штукатурці, одна з технік настінного малярства.

8. Мистецтво писання ікон, вид живопису, має культове призначення.

5. Відповідь у суперників: буквиця.

 

6. Відповідь у суперників: романський стиль.

 

 

 

 

7. Відповідь у суперників: фрески.

8. Відповідь у суперників: іконопис.

 

ІІ. Конкурс «Слова-перевертні». Команди по черзі розшифровують слова: катоги (готика), ратвіж (вітраж), ізтвяаін (візантія), кабиліз (базиліка), даронот (ротонда), усташа (ратуша), рсаф (фарс), акмоазі (мозаїка).

 

ІІІ. Архіспринтер. На центральному столі розкладені карточки з зображенням архітектурних споруд візантійського, романського і готичного стилів. Учасники команд по черзі виходять до столу, беруть одну із карток і кладуть її до певного стилю. Перемагає команда, яка правильно виконала завдання.

 

ІV. Вернісаж. На дошці прикріплені пронумеровані зображення вітчизняних пам’яток архітектурних споруд. У кожної команди є назви цих споруд. Команди по черзі дають завдання суперникам назвати цифру тієї споруди, яку вони озвучать.

 

V. Створи ескіз архітектурної пам’ятки.

Завдання: кожна команда має поетапно створити ескіз архітектурної споруди певного стилю (на вибір – візантійський, романський, готичний). Кожен член команди виконує тільки фрагмент споруди, після чого передає ескіз наступному гравцеві. Робота виконується за правилами естафети. Час виконання завдання – 10 хвилин.

Журі оцінює складність роботи, швидкість та акуратність виконання, оригінальність задуму.                                            Звучить музика готики

VІ. Поле чудес   Завдання: відгадати мистецький термін – слово, що складається з 5 літер. Час на обдумування варіанту літери – 30 секунд.  /вітраж, фрески/.

 

VІІ. Конкурс знавців мистецтва.

Завдання: розв’язати кросворд на мистецьку тематику, що складається з 6 слів.

Увазі журі пропонуються запитання з відповідями.                  Музична пауза.

 

Підбиття підсумків. Визначення та нагородження переможців.

 

 

Ф

Р

Е

С

К

А

К

У

Р

О

С

 

Т

Р

У

Б

А

Д

У

Р

 

К

О

Р

А

 

Ф

О

Р

У

М

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І

К

О

Н

О

П

И

С

 

 

Т

Е

Р

М

А

 

А

К

В

Е

Д

У

К

 

Ф

Р

Е

С

К

А

Ф

О

Р

У

М

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 9
Оцінки та відгуки
  1. Корченюк Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Шепель Оксана Володимирівна
    Чудовий матеріал. Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Остапенко Наталія Дмитрівна
    дуже гарний матеріал, успіху вам! дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Клос Олег Ігорович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Сало Ірина Володимирівна
    Матеріал - чудовий! дякую вам!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Слюсарева Ольга Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Демків Марія Василівна
    Дякую за цікавий матеріал. Успіхів вам у роботі!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Яцун Маргарита Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 6 відгуків
docx
До підручника
Мистецтво 8 клас (Кондратова Л.Г.)
Додано
17 січня 2018
Переглядів
5690
Оцінка розробки
5.0 (9 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку