Класна година 9 клас на тему: Комп'ютерна залежність

Про матеріал
  • -ознайомити дітей з шкідливими наслідками комп'ютерних ігор, дати уявлення про Інтернет-залежності;
  • -формувати позитивне ставлення до таких якостей характеру, як самостійність, допитливість;
  • -розвивати навички участі в дискусії;
  • - спонукати дітей до розширення свого кругозору, до участі в спортивних секціях, до самопізнання, саморозвитку, самовдосконалення.
Перегляд файлу

Класна година 9 клас на тему: Комп'ютерна залежність

Класна година «Страждання від кіберманії» - 9 клас

Круглий стіл, присвячений проблемі комп'ютерної залежності

Комп'ютери - це такі машини, які призначені для вирішення проблем, яких у вас не було, якби ви не мали комп'ютера.

Цілі:

  • ознайомити дітей з шкідливими наслідками комп'ютерних ігор, дати уявлення про Інтернет-залежності;
  • формувати позитивне ставлення до таких якостей характеру, як самостійність, допитливість;
  • розвивати навички участі в дискусії;
  •  спонукати дітей до розширення свого кругозору, до участі в спортивних секціях, до самопізнання, саморозвитку, самовдосконалення.

Форма проведення: круглий стіл.

Оформлення: написати на дошці тему, епіграф.

Хід класної години

I. Мотиваційна бесіда

Класний керівник. Сьогодні ми торкнемося нагальну тему для всіх підлітків.

Підніміть руки, хто хоча б один раз грав у комп'ютерні ігри?

Було таке, що ви пропускали уроки, щоб пограти в ігровому залі?

Чи розмовляєте ви з друзями про комп'ютерні ігри, коди, рівнях і т. д.?

Чи відчуваєте ви задоволення від роботи за комп'ютером?

Сердитеся ви на тих, хто відволікає вас від комп'ютера?

Чи доводилося вам дурити близьких, кажучи, що ви писали реферат або шукали інформацію, в той час, коли ви просто грали або спілкувалися?

Чи траплялося вам забувати про час під час гри за комп'ютером?

Відкладаєте ви важливі справи заради комп'ютера?

Чи любите ви пограти за комп'ютером в хвилини смутку, пригніченості?

Лають вас батьки зате, що ви занадто багато граєте за ком’ютером або в телефоні?

(Відповіді дітей.)

Приблизно такі питання задають психологи, коли хочуть переконатися, страждає людина комп'ютерною залежністю. Я поставила питання, щоб ви тверезо подивилися на себе з боку, критично оцінили своє ставлення до комп'ютера. Позитивна відповідь на всі ці питання повинен змусити вас насторожитися.

II. Круглий стіл «Страждання від кіберманії»

Перший блок дискусії. «Три грані проблеми»

Класний керівник. Залежність від комп'ютера - нова хвороба нашого часу або вигадана загроза? На Заході стверджують, що кожен п'ятий користувач Інтернету в тій чи іншій мірі страждає комп'ютерною залежністю. І в Україні вже багато схильні до цієї манії. Люди втрачають відчуття реальності, йдуть у віртуальний світ. Найбільш незахищеними, як завжди, виявилися діти та підлітки. З'явився навіть такий термін - «комп'ютерний синдром». Хто в цьому винен і що робити? Сьогодні ми будемо обговорювати ці питання в ході круглого столу, який ми назвали «Страждання від кіберманії».

Учням пропонується дати відповідь на запитання:

«Для мене комп’ютер це …»

(Розваги, спілкування, перегляд фільмів, пошук додаткової інформації, велика бібліотека,  помічник у навчанні….)

Доповідь учениці: Сучасне життя та комп’ютер

 «Позитив та негатив»

Мета: з’ясувати уявлення учнів про позитивні та негативні сторони при користуванні комп’ютером

Учасники діляться на дві групи:

  • перша група  вказує про позитивні наслідки використання комп’ютерів;
  • друга  група — про негативні наслідки використання комп’ютерів;

 Доповідь учнів: Розвиток комп’ютерної залежності. Ігроманія

Класний керівник: Розглянемо загальні ознаки комп’ютерної залежності

Психологічні симптоми:

  • Людині важко самостійно відірватись від роботи або гри на комп’ютері;
  • Якщо хтось або щось відволікає від комп’ютера, людина відчуває сильне роздратування;
  • Прийшовши додому або прокинувшись зі сну першим ділом вмикає комп’ютер;
  • Нездатність спланувати завершення сеансу роботи або гри (ще трошки, ще 5 хвилин);
  • Час проведений за комп’ютером змушує залежного відкласти  або ігнорувати домашні справи, роботу, навчання, зустрічі, домовленості;
  • Постійний пошук грошей на  придбання ігор, обладнання, оплати Інтернету;
  • Завжди є пояснення і виправдання власної пристрасті перед іншими. Дитина обманює, дорослий імітує бурну діяльність;
  • Відчуття емоційного піднесення, ейфорії під час роботи на комп’ютері;
  • Справи поза  комп’ютером викликають пригнічений стан (абстиненція);
  • Обговорюється комп’ютерна тематика завжди і зі всіма, хто щось розуміє з даного питання.

Фізичні симптоми:

  • Зап’ястний тунельний синдром — оніміння та зниження чутливості пальців;
  • Сухі очі;
  • Головні болі (схожі на мігрень);
  • Болі у спині;
  • Недотримання гігієни;
  • Розлади сну.
  • Нехтування власним здоров’ям, гігієною, сном на користь часу, який проведено за комп’ютером.
  • Готовність нерегулярно харчуватись випадковою або одноманітною їжею, не відволікаючись від комп’ютера;

Доповідь учня: Медичні аспекти   користування комп’ютером

Класний керівик: Розлянемо перші признаки  залежності дитини/підлітка:

  • пропуски занять через ком­п’ютерну гру чи віртуальне спілкування в мережі Інтернет;
  • просиджування за комп’ютером  уночі;
  • приймання їжі за комп’ютером;
  • відсутність інших захоплень, крім комп’ютерних ігор; та  віртуальних пошуків у мережі Інтернет
  • віддавання переваги віртуальному спілкуванню;
  • загальний час, проведений за комп’ютером та у мережі, перевищує час виконання домашніх завдань, прогулянок, спілкування з батьками і однолітками, інших захоплень;
  • дитина не уявляє, чим себе зайняти, коли комп’ютер зламався;
  • конфлікти з батьками та їх шантажування у відповідь на заборону проводити час за комп’ютером.

Отже, потрібно бити  на сполох, побачивши, як рідні і близькі йдуть у віртуальний світ. Що скажуть лікарі?

Лікар 1. Західні медики однозначно стверджують, що комп'ютерна та Інтернет-залежність існує. З'явився навіть такий діагноз: «кибермания» або «патологічне використання комп'ютера» (ігри, Інтернет). Поки, правда, компьютероманія не є офіційним діагнозом, але деякі вчені припускають, що з часом кибермания буде визнана захворюванням номер один у світі. На Заході вже є клініки, де лікують різні комп'ютерні розлади. У Фінляндії навіть були випадки, коли призовники отримували відстрочку від армії для лікування комп'ютерної залежності. У Росії поки мало людей звертаються за медичною допомогою, батьки бояться вести дитину до психіатра, не хочуть, щоб їх чадо лежала в одній палаті з наркоманами і алкоголіками.

Лікар 2. В чому проявляється кибермания? Насамперед у тому, що люди вважають за краще більше часу проводити не в реальному житті, а в комп'ютерних іграх та Інтернеті - до 18 годин в день!

Підлітки починають прогулювати заняття, брешуть, занадто швидко роблять домашнє завдання, щоб швидше сісти за комп'ютер. У віртуальній реальності вони забувають про час, шалено радіють своїм віртуальним перемог, і бурхливо переживають невдачі. Навіть поїсти нормально вони вже не можуть, вважаючи за краще жувати що-небудь перед монітором. А при спілкуванні в чатах вони вигадують собі віртуальний образ, який поступово витісняє їх реальне «я».

Лікар 1. У чому небезпека кибермании? Насамперед, небезпечні багато комп'ютерні ігри. У них головна дія - це вбивство, причому барвисте, витончене. Адже гра для дитини - це репетиція життя. Так і складається до 14-15 років думка, що насильство, вбивство - це захоплююче і корисне заняття.

Лікар 2. Друга небезпека ігор у тому, що перемогти в них набагато легше, ніж в реальному житті. Адже життя - це постійна боротьба, самоствердження, перемоги і невдачі. Все це не можна замінити віртуальними успіхами. Людина просто втрачає себе, свою особистість, стає приставкою до комп'ютера.

Лікар 1. Ще одна небезпека підстерігає любителів чатів. Багато хто, прикриваючись анонімністю, можуть говорити в чатах що завгодно, вважаючи, що таке спілкування розкріпачує їх, дає свободу. Але віртуальне спілкування не може замінити живого зв'язку між людьми. Людина, занурена у вигаданий світ під чужий маскою, поступово втрачає своє обличчя, втрачає і реальних друзів, прирікаючи себе на самотність.

Лікар 2. Але найстрашніша небезпека в тому, що компьютерів - манія може перейти в інший вид залежності - від алкоголю, наркотиків.

ІІІ. Проведення анкетування на тему: «Проблема комп’ютерної та Інтернет залежності у молодіжному середовищі».

Анкета на визначення комп’ютерної та інтернет-залежності.

Відповіді даються за п’ятибальною шкалою: 1 – дуже рідко, 2 – іноді, 3 – часто, 4 – дуже часто, 5 – завжди

1. Як часто Ви виявляєте, що затрималися в мережі довше, ніж задумували?

2. Як часто Ви закидаєте свої домашні обов’язки, щоб провести більше часу в мережі?

3. Як часто Ви користуєтесь Інтернетом?

4. Як часто Ви будуєте нові відносини з друзями по мережі?

5. Як часто Ваші батьки скаржаться з приводу кількості часу, що Ви проводите в мережі?

6 . Як часто через час, проведений в мережі страждає Ваша освіта чи робота?

7 . Як часто Ви перевіряєте електронну пошту або соц.мережі, перш ніж зайнятися чимось іншим?

8 . Як часто страждає Ваша ефективність або продуктивність в роботі через використання Інтернету?

9 . Як часто Ви приховуєте або обманюєте, якщо Вас запитують про те, що Ви робили в мережі?

10 . Як часто Ви відсуваєте на другий план неприємні думки про своє життя , замінюючи їх заспокійливими думками про Інтернет?

11. Як часто Ви відчуваєте приємне передчуття від майбутнього виходу в мережу?

12. Чи боїтеся Ви, що життя без Інтернету стане нудним і порожнім?(на скільки балів від 1 до 5)

13. Як часто Ви роздратовані, кричите, якщо щось відриває Вас, коли Ви знаходитесь в мережі?

14 . Як часто Ви втрачаєте сон, коли пізно перебуваєте в мережі?

15. Як часто Ви відчуваєте, що поглинені Інтернетом, коли не перебуваєте в мережі , або уявляєте, що Ви там?

16 . Як часто Ви кажете слова «ще пару хвилин …» , коли перебуваєте в мережі?

17. Як часто Ви намагаєтеся безуспішно урізати час перебування в мережі?

18 . Як часто Ви намагаєтеся приховати кількість часу перебування в мережі?

19 . Як часто Ви віддаєте перевагу перебувати в мережі замість того, щоб зустрітися з людьми?

20 . Як часто Ви відчуваєте пригніченість, поганий настрій, нервуєте, коли Ви не в мережі, що незабаром зникає, варто Вам вийти в Інтернет?

При сумі балів 40-69 варто враховувати серйозний вплив Інтернету на ваше життя.

При сумі балів 75 і вище, у Вас з високою часткою ймовірності розвинена комп’ютерна залежність і Вам необхідна допомога фахівця.

Викладач: Отже, ми бачимо, що саме ця проблема на сьогоднішній день є досить актуальною.

Для її профілактики хочеться запропонувати кілька порад, що стануть вам у пригоді:

  • Обмежувати час перебування за комп’ютером – до 30 хв, після чого треба змінити вид діяльності;
  • Установити часовий закон не грати перед сном, після їжі й поки не виконані домашні завдання та справи;
  • Контролювати зміст ігор, не допускаючи сюжетів насилля, жорстокості, з елементами культових ритуальних обрядів та образами нечисті;
  • Частіше гуляти з друзями, не забувати, що реальне спілкування важливіше і корисніше  від віртуального;
  • Принципово не їсти за комп’ютером;
  • Навчитись правильно ставитись до комп’ютера: як до технічного пристрою, за допомогою якого можливо отримати знання і навички, а не як до засобу отримання емоцій.

А також, якщо ви всетаки вирішили посидіти за комп’ютером, слід дотримуватись таких правил безпеки:

1. Комп’ютер потрібно розташувати в кутку чи задньою стінкою до стіни.

2. У приміщенні, де працює комп’ютер, необхідне щоденне вологе збирання. Тому підлогу в кімнаті не треба накривати килимом.

3. До і після роботи на комп’ютері слід протирати екран спеціальними серветками.

4. Вважають, що наші зелені друзі – кактуси – також допомагають зменшити негативний вплив комп’ютера.

5. Не забувайте частіше провітрювати кімнату. Акваріум або інші ємності з водою збільшують вологість повітря.

Заключне слово

Класний керівник. Сьогодні ми говорили про комп'ютерну залежность. Проблема ця неоднозначна і поки далека від вирішення. Але ми і не прагнули вирішити її у що б то не стало. Обговорюючи цю проблему, ми вчилися вести дискусію, вчилися слухати і чути один одного. В ході жвавого обговорення ми вчилися живому спілкуванню - саме того, чого ніякий, навіть самий потужний комп'ютер дати не в силах. Подивіться на епіграф до сьогоднішньої класної години [читає). Бажаю вам, щоб ваш комп'ютер створював для вас як можна менше проблем.

IV. Підбиття підсумків (рефлексія)

Класний керівник. Стосується вас те, про що ми говорили сьогодні? З'явився привід задуматися про себе і змінити свою поведінку? Що дала вам сьогоднішня класна година? (Відповіді дітей.)

 

 

docx
Додано
7 травня 2018
Переглядів
3297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку