Класна година «Енергозбереження справа всіх або кожного»

Про матеріал

Мета класної години; підвести дітей до розуміння, що енергія важлива для людини, що людям слід змінити своє ставлення до її витрат; ознайомити з цікавими фактами щодо енергозбереження; виховання бережливості та небайдужого ставлення до проблеми енергозбереження.

Перегляд файлу

Класна година «Енергозбереження справа всіх або кожного»

 

Мета: підвести дітей до розуміння, що енергія важлива для людини, що людям слід змінити своє ставлення до її витрат;

ознайомити з цікавими фактами щодо енергозбереження;

виховання бережливості та небайдужого ставлення до проблеми енергозбереження.

Хід заняття:

1.Організація класу до проведення виховного заходу. Вступна бесіда, в якій вчитель повідомляє тему та оголошує мету класної години.

2. Актуалізація обраної теми:

- Сучасне людство потребує багато енергії. Завдяки енергії працюють транспорт, компютер і телевізор, освітлюються та опалюються приміщення.

Джерел енергії на Землі багато-сила води і вітру, енергія Сонця, атомна енергія тощо. Але основними постачальниками енергії є газ, нафта, вугілля і торф. Завдяки ним задовольняється ¾ усіх потреб людства в електроенергії. Споживання електроенергії збільшується дуже швидко. За останні 100 років воно зросло у 100 раз.

Проте нафта, природні гази й вугілля є невідновними ресурсами. Учені попереджають, що запасів природного газу вистачить людству на 220 років, а вугілля й нафти, лише на 60. Тож основні ресурси досить скоро можуть скінчитися. Крім того їх використання призводить до певних проблем. У першу чергу- це забруднення навколишнього середовища. Кожна труба, що димить, викидає у повітря десятки тон шкідливих речовин. Великі земельні території відводяться під шахти, елетростанції, відвали й поховання- отже забруднюються вода і грунт.

Наслідки використання ресурсів позначаються і на здоровї людей. Про небезпеку атомної енергетики нагадувати не потрібно. Мабуть ви чули й знаєте про наслідки аварії на Чорнобильській атомній електростанції.

Отже питання розумного використання, економного перероблення і збереження енергії стають для людства надзвичайно важливими. Ми з вами теж повинні долучитися до цієї важливої справи. Якщо хочете зберегти природні ресурси й заощадити гроші, починаймо вже сьогодні!

3. Ознайомлення з цікавими фактами:

  1.               Для того, щоб 12 годин щодня протягом року горіла одна лампа потужністю 100 Вт, необхідно спалити 180 кг вугілля, внаслідок чого в атмосферу буде викинуто 425 кг СО2.
  2.               Закриваючи на ніч штори, можна зменшити втрати тепла через вікна.
  3.               Зниження рівня споживання гарячої води на 50 літрів за добу веде до щорічної економії 100 літрів мазуту.
  4.               Якісна теплоізоляція в будівництві — це запорука економії енергоресурсів та збереження нормального мікроклімату у приміщеннях. Втрати енергії через холодні стіни становлять 40-70 % від загальної потреби в теплі.
  5.               Економити електроенергію можна за рахунок кольору стін. Біла стіна відбиває 80 % спрямованого на неї світла, темно-зелена — лише 15 %, чорна — лише 9 %.
  6.               Щодня енергетичні витрати в Україні сягають 100 мільйонів гривень. Тільки води ми втрачаємо на 4 мільйони гривень. Усе це негативно впливає на національну економіку країни. Розумне й ефективне енергокористування є ключовим чинником створення нових робочих місць та економічного зростання.

4.Бесіда:

- Що ж таке енергоощадність? Як ви розумієте це слово?

Енергоощадність — це дії для зменшення кількості використовуваної енергії.

Слово "енергоощадність" добре знайоме і зрозуміле. У 1994 році в Україні прийнято Закон про енергозбереження, в якому цей термін визначається як "діяльність, яка спрямована на раціональне використання та економне споживання первинної та перетвореної енергії і природних енергетичних ресурсів". У свою чергу, "раціональне використання" енергоресурсів в даному Законі визначено як "досягнення максимально ефективності використання енергетичних ресурсів при існуючому рівні розвитку техніки і технології".

Що ж  робить людство, щоб зберегти енергію?

Воно намагається використовувати сучасні технології виробництва нетрадиційних джерел енергії :

-       використання відходів сільськогосподарської продукції для отримання біогазу як палива;

-       використання сонячної енергії для систем теплопостачання за допомогою колекторів і систем пасивного сонячного опалення;

-       використання геотермальної води для теплопостачання;

-       використання енергії вітру;

-       використання енергії малих річок;

-       використання теплових насосів малої та середньої потужності для теплопостачання окремих будинків і утилізації теплових викидів;

-       виробництво біодизельного палива.

Над цими проблемами працюють  вчені. А що можемо зробити ми з вами, а би долучитися до цієї важливої справи?

(Відповіді дітей).

5.Робота з ілюстраціями.

- Уявіть ситуації, представлені на малюнках, та оцініть їх. Які дії ви схвалюєте, а які ні? Чому?

 

 


 

 


 

6.Підведення підсумків класної години.

Висновки:

Будемо намагатися зменшити використання енергії в школі та вдома вимикаючи зайві електроприбори та зберігаючи тепло наших приміщень в холодну пору року.

 

 

 

 

 

http://www.energosber.74.ru/konkurs/2003/2003art/cygan.jpg

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Божок Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 липня 2018
Переглядів
3269
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку