Мета класної години; підвести дітей до розуміння, що енергія важлива для людини, що людям слід змінити своє ставлення до її витрат; ознайомити з цікавими фактами щодо енергозбереження; виховання бережливості та небайдужого ставлення до проблеми енергозбереження.
Класна година «Енергозбереження справа всіх або кожного»
Мета: підвести дітей до розуміння, що енергія важлива для людини, що людям слід змінити своє ставлення до її витрат;
ознайомити з цікавими фактами щодо енергозбереження;
виховання бережливості та небайдужого ставлення до проблеми енергозбереження.
Хід заняття:
1.Організація класу до проведення виховного заходу. Вступна бесіда, в якій вчитель повідомляє тему та оголошує мету класної години.
2. Актуалізація обраної теми:
- Сучасне людство потребує багато енергії. Завдяки енергії працюють транспорт, компютер і телевізор, освітлюються та опалюються приміщення.
Джерел енергії на Землі багато-сила води і вітру, енергія Сонця, атомна енергія тощо. Але основними постачальниками енергії є газ, нафта, вугілля і торф. Завдяки ним задовольняється ¾ усіх потреб людства в електроенергії. Споживання електроенергії збільшується дуже швидко. За останні 100 років воно зросло у 100 раз.
Проте нафта, природні гази й вугілля є невідновними ресурсами. Учені попереджають, що запасів природного газу вистачить людству на 220 років, а вугілля й нафти, лише на 60. Тож основні ресурси досить скоро можуть скінчитися. Крім того їх використання призводить до певних проблем. У першу чергу- це забруднення навколишнього середовища. Кожна труба, що димить, викидає у повітря десятки тон шкідливих речовин. Великі земельні території відводяться під шахти, елетростанції, відвали й поховання- отже забруднюються вода і грунт.
Наслідки використання ресурсів позначаються і на здоров’ї людей. Про небезпеку атомної енергетики нагадувати не потрібно. Мабуть ви чули й знаєте про наслідки аварії на Чорнобильській атомній електростанції.
Отже питання розумного використання, економного перероблення і збереження енергії стають для людства надзвичайно важливими. Ми з вами теж повинні долучитися до цієї важливої справи. Якщо хочете зберегти природні ресурси й заощадити гроші, починаймо вже сьогодні!
3. Ознайомлення з цікавими фактами:
4.Бесіда:
- Що ж таке енергоощадність? Як ви розумієте це слово?
Енергоощадність — це дії для зменшення кількості використовуваної енергії.
Слово "енергоощадність" добре знайоме і зрозуміле. У 1994 році в Україні прийнято Закон про енергозбереження, в якому цей термін визначається як "діяльність, яка спрямована на раціональне використання та економне споживання первинної та перетвореної енергії і природних енергетичних ресурсів". У свою чергу, "раціональне використання" енергоресурсів в даному Законі визначено як "досягнення максимально ефективності використання енергетичних ресурсів при існуючому рівні розвитку техніки і технології".
Що ж робить людство, щоб зберегти енергію?
Воно намагається використовувати сучасні технології виробництва нетрадиційних джерел енергії :
- використання відходів сільськогосподарської продукції для отримання біогазу як палива;
- використання сонячної енергії для систем теплопостачання за допомогою колекторів і систем пасивного сонячного опалення;
- використання геотермальної води для теплопостачання;
- використання енергії вітру;
- використання енергії малих річок;
- використання теплових насосів малої та середньої потужності для теплопостачання окремих будинків і утилізації теплових викидів;
- виробництво біодизельного палива.
Над цими проблемами працюють вчені. А що можемо зробити ми з вами, а би долучитися до цієї важливої справи?
(Відповіді дітей).
5.Робота з ілюстраціями.
- Уявіть ситуації, представлені на малюнках, та оцініть їх. Які дії ви схвалюєте, а які ні? Чому?
6.Підведення підсумків класної години.
Висновки:
Будемо намагатися зменшити використання енергії в школі та вдома вимикаючи зайві електроприбори та зберігаючи тепло наших приміщень в холодну пору року.