Класна година
На тему: «Права свої знай – та про правила й обов’язки
свої не забувай»
Мета:
Обладнання: «Квітка прав дитини», відео «Мої права», олівці, аркуші паперу,
Хід роботи:
Анастасія: Шановні учні! Сьогодні ми з вами зібралися, щоб поговорити на дуже важливу тему — тему відповідальності людини перед суспільством та державою.
Яна : Ви, діти, вже подорослішали, перед вами відкривається надзвичайно широкий світ, у якому є не лише добро, а й зло, не тільки моральність, але й злочинність.
Анастасія : Як і раніше, ваші батьки несуть відповідальність за ваші вчинки. Але тепер ця відповідальність стосується і безпосередньо вас також, бо ви подорослішали, а отже, маєте не тільки свої права, але й обов'язки. І сьогодні ми з вами про них поговоримо.
Яна:Але ми повинні дотримуватися не тільки прав, а й обов’язків .Як ви розумієте значення слова «обов’язок»?
Анастасія: (Обов’язок – це те, що повинні виконувати, щоб бути корисними собі та оточуючим. Обов’язково потрібно щось виконувати, хочеш ти цього, чи ні)
Яна: А хто скаже, що таке права?
Анастасія: Послухайте розмову доньки з мамою і скажіть, хто з них правий?
Мати говорить доні: Оленко, я йду на роботу, прибери, помий посуд після себе.
Оленка: Мамо, я не можу. У мене завтра контрольна.
Мати: Устигнеш підготуватися. Не можна щоб удома був такий безлад.
Оленка: А Конвенцією про права дитини я захищена від будь-якої роботи, яка заважає мені вчитися.
Мати: Так, але я вважаю, що хатня робота не може заважати тобі вчитися.
Яна: Отож, на вашу думку, хто в цьому правий?
У статті 32 Конвенції йдеться не про звичайну хатню роботу, а про експлуатацію та умови праці дітей.
Яна: Щоб дізнатися хто з вас справжні знавці своїх прав та обов’язків ми пограємо в гру. І для цього ми поділимось на 2 команди. Придумайте наз-ву своєї команди та девіз.
Анастасія: Так, зараз представить себе 1 команда
Анастасія: А яка ж у нас 2 команда?
Яна: Ну що ж, тепер уважно слухайте наші завдання і відповідайте на питання. Бо в кінці гри, вас чекає приємний сюрприз.
(роздаєм командам листочки та олівці)
Фізкультхвилинка
Проведення ігр
КОНКУРС №1
«Знавці своїх прав»
Кожній команді потрібно записати на листочках свої права
КОНКУРС №2
Ваше завдання дати вірні відповіді на поставлені запитання.
КОНКУРС 3
Гра:«Впіймай право за хвіст»
Правила гри: серед низки прав розпізнай справжні і вигадані.
Повторили всі права,
Тож тепер почнеться гра.
Якщо право є в законі,
Дружно плеснемо в долоні.
А якщо ж його нема,
В класі буде тишина.
1. Кожна дитина має право на життя.
2. Всі діти мають право їсти лише хот-доги та запивати їх газованими напоями.
3. Діти мають право на любов і піклування своїх батьків.
4. Дитина може говорити те, що думає.
5. Діти мають право на навчання в школі.
6. Всі діти мають право говорити образливі слова.
7. Дитиною вважають людину до 21 року.
8. Особлива турбота надається дітям з обмеженими можливостями.
9. Діти мають право на отримання інформації.
10. Діти мають право без поважних причин прогулювати заняття в школі.
11. Дитина може розвивати свої таланти.
Яна: Усі правила відгадали? Молодці!
Анастасія: Від народження ви маєте певні права, які гарантовані і захищаються державою. Їх ви повинні знати й реалізовувати щодня. Але пам’ятайте: ваші права не повинні порушувати права інших.
Яна: З часом у вас збільшиться обов'язків і відповідальності. Існують закони, які визначають ваші обов'язки. Ви мусите їх знати. Незнання закону не звільняє вас від відповідальності за ваші вчинки, дії або бездіяльність. Анастасія: Пам’ятайте! Саме ви відповідаєте за своє здоров'я. Від вашого ставлення до здоров'я залежите не тільки ви самі. Ваша позиція впливає на ваших друзів, знайомих, батьків, на ваших майбутніх дітей.