Класна година "Вода - джерело життя!"

Про матеріал
Класна година спрямованан на поглиблення знань учнів про воду та її властивості й застосування; дає поняття про значення води в житті людини; ознайомлює з наслідками впливу людини на природу, екологічними проблемами, які необхідно вирішувати на сучасному етапі; формує в учнів активну громадську позицію щодо забруднення водних ресурсів; виховує людяне ставлення до природи в розмаїтті її об’єктів та явищ.
Перегляд файлу

Класна година: 2 клас

Тема: Вода – джерело життя!

Мета: поглибити знання учнів про воду та її властивості й застосування; дати поняття про значення води в житті людини; познайомити з наслідками впливу людини на природу, екологічними проблемами, які необхідно вирішувати на сучасному етапі; формувати в учнів активну громадську позицію щодо забруднення водних ресурсів; виховувати людяне ставлення до природи в розмаїтті її об’єктів та явищ.

Обладнання та матеріали: телевізор, відео, плакати “Чисте і забруднене озеро”, картки, малюнки, глобус, «цеглинки LEGO», лепбук, сіль, склянка, літрова банка, форма для льоду, вода, грунт.

 

Тип заняття: комбіноване.

 

Вид заняття: Інтегроване: природнича освітня галузь, соціальна і здоров’язбережувальна  освітня галузь, громадянська освітня галузь, технологічна освітня галузь.

За формою проведення – інтегроване заняття-дослідження.

Форми організації: індивідуальні, групові.

 

 

Хід заняття:

І. Організаційна частина.

1. Привітання.

Носик – глибше дихай,

Ротик – посміхнись.

Спинки розправляйтесь,

Ручки піднімайтесь,

Нумо до роботи

Дружно всі взялись!

  •  Сьогодні година – відкрита для всіх.
  • Багато гостей! То ж вітаємо їх!

2. Створення емоційного фону.

- Запорукою успіху безперечно є гарний настрій і усмішка. Оберіть цеглинку LEGO, колір якої схожий на ваш настрій. Торкніться цеглинкою цеглинки свого сусіда. Побажайте один одному гарного настрою та успіхів. Передайте свою усмішку одне одному, мені та нашим гостям.

  • Отже, гарний настрій маємо й працювати починаємо.

Наш девіз: Ми:уважні, розумні, організовані, кмітливі.

  1. Інформаційна хвилинка.

ІІ. Основна частина.

  • Про що ми сьогодні поговоримо, ви дізнаєтесь переглянувши мультфільм.
  1. Перегляд мультфільму «Булька» https://www.youtube.com/watch?v=7V2ZmuWXE00
  • Хто така булька? (Так. Це краплинка води).
  • Протягом заняття ми будемо з вами заповнювати табличку «ЗХД».

Виступ (з власного досвіду) «Сучасні педагогічні підходи до розвитку  обдарованості школярів в умовах особистісно-орієнтованого навчання»

 

  • Що ми знаємо про воду?
  • Про що хочемо дізнатися?
  • В кінці заняття заповнимо про що дізналися?
  • Сьогодні ми з вами поговоримо про воду та спробуємо дізнатися, яку роль відіграє вона в житті людини, які властивості має, як людина впливає на стан води своєю діяльністю. Тема нашої виховної години «Вода – джерело життя!» (на дошці біля теми прикріплюємо дитячі малюнки краплинок води).
  • З водою добре знайомий кожен, хто звик вмиватися, п'є чай, вміє плавати, катається на ковзанах, санчатах або лижах. Вода - це найважливіша речовина на Землі, без якої не може існувати жоден живий організм.
  1. Інформаційна хвилинка.

Перегляд відео «Властивості води» https://www.youtube.com/watch?v=4zaHedPdLFI

  •         Глянувши на глобус можна побачити,що вода займає 70% поверхні нашої планети. Але більшу частину цієї води людина вживати не може. Чому? (відповідь дітей)
  • Правильно,бо вона солона і непридатна для пиття. Якщо уявити, що вся вода нашої планети вміщатиметься в трилітрову банку, то прісна вода займе лише півсклянки. А якщо з цієї склянки надібрати 3 краплі, то вони будуть складати воду рік і озер. Океани, моря і ріки регулюють кругообіг життя на Землі. Вони займають велику площу поверхні землі і впливають на клімат, зберігають рослинний і тваринний світ.

3. Фізкультхвилинка «Подивись на небо». https://www.youtube.com/watch?v=jqy7Rm8n4Fk

4. Проведення досліду

Вчитель: Вода в природі існує в трьох різних станах: твердому (у вигляді льоду), рідкому (вода) та газоподібному (водяна пара в атмосфері). Вода - розчинник для багатьох речовин.

Слово дослідникам

• Наповнимо літрову банку підфарбованою блакитною фарбою водою. Це - всі земні запаси води.

• Наберемо 1  мл води з банки . Це вода, яка знаходиться в атмосфері.

• 4 мл води виливаємо в склянку - це прісна вода в річках і озерах.

• 21 мл переливаєм у форму для льоду - кількість води, якої знаходиться на Землі в замороженому стані.

•1 мл виливаєм в грунт - це вода, що знаходиться в земній поверхні.

• До решти 973 мл додаємо сіль - це солона вода морів, океанів, озер.

Обговорення: В яких ємностях вода, придатна для людини? (річки, озера, грунтова вода). На наочних прикладах робимо висновок про те, що прісної води дуже мало.

Уявіть собі, що всього 0,014 % від загальної кількості води на планеті можна використовувати для пиття! Це дуже мало, а кількість людей на планеті все зростає!

5. Слово економістам

Тільки задумайтесь, скільки води ми витрачаємо щодня:

на вмивання — 4 %                      на купання — 30 %

на злив у туалеті — 32 %            на миття посуду — 3 %

на прання — 20 %                         на приготування їжі — 4 %

на прибирання 3 %                       інше — 5 %

Перегляд мультфільму «Склянка води» https://www.youtube.com/watch?v=jUn9urCiGa0.\

Правила економії води.

  • А справді, як? Коли населення на землі за останні 100 років збільшилось у 4 рази, а використання води — у 7 разів? Сьогодні вже більше 2 мільярдів людей у 40 країнах відчувають не-стачу води… А до 2050 року на землі для потреб людей треба буде на 22 % води більше, ніж її є сьогодні в природі! Просто треба воду використовувати раціонально. А бездумне, недбале використання води приводить до забруднення. І щоб очиститись воді під землею, потрібні тисячоліття!

Поради щодо економії води.

- При чищені зубів користуйтесь водою із індивідуального стаканчика. І воду зекономите і так гігієнічніше.

- Посуд мийте  у перекритій пробкою мийці.

- Приймаючи ванну не допускайте  протоку води через переливну трубу.

- А краще купатися під душем, так гігієнічніше.

- Заради чашки чаю чи кави не кип’ятіть повний чайник води.

 - А ви знаєте, до чого може призвести забруднена вода? (Відповіді дітей).

Забруднена вода призводить до важких захворювань. А вам, щоб не хворіти, треба гарно та смачно їсти, займатися спортом і добре відпочивати.

Обладнання: два плакати (з чистою і забрудненою водоймою).

Учні мають відібрати об'єкти, що знаходяться у чистій водоймі від тих, що забруднюють її (на столі малюнки різних предметів, які учні почергово прикріплюють до певного плакату: пуста пляшка, рибка, чобіт..)

6. Створення лепбука «Вода».

IІІ. Підведення підсумків.

  1. Гра «Мікрофон».
  •    Наша виховна година підходить до завершення. Що нового ви дізналися про воду?

Заповнення таблиці «ЗХД».

Вода-найпоширеніша речовина у природі.

Без води неможливе існування ні людини, ні тварин, ні рослин.

До води потрібно ставитися дуже бережливо, тому що питної води дуже мало і т.д.

Що конкретно Ви можете зробити для збереження води?

Слідкувати, щоб даремно вода не витрачалася, не смітити на берегах річок і т. д.

  1. Інтерактивна вправа «Капелюшок побажань.
  2. Я бажаю природі…
  3. Я бажаю воді…
  4. Я бажаю друзям…
  5. Я бажаю собі…
docx
Додано
20 жовтня 2021
Переглядів
813
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку