Класна година: 2 клас
Тема: Вода – джерело життя!
Мета: поглибити знання учнів про воду та її властивості й застосування; дати поняття про значення води в житті людини; познайомити з наслідками впливу людини на природу, екологічними проблемами, які необхідно вирішувати на сучасному етапі; формувати в учнів активну громадську позицію щодо забруднення водних ресурсів; виховувати людяне ставлення до природи в розмаїтті її об’єктів та явищ.
Обладнання та матеріали: телевізор, відео, плакати “Чисте і забруднене озеро”, картки, малюнки, глобус, «цеглинки LEGO», лепбук, сіль, склянка, літрова банка, форма для льоду, вода, грунт.
Тип заняття: комбіноване.
Вид заняття: Інтегроване: природнича освітня галузь, соціальна і здоров’язбережувальна освітня галузь, громадянська освітня галузь, технологічна освітня галузь.
За формою проведення – інтегроване заняття-дослідження.
Форми організації: індивідуальні, групові.
Хід заняття:
І. Організаційна частина.
1. Привітання.
Носик – глибше дихай,
Ротик – посміхнись.
Спинки розправляйтесь,
Ручки піднімайтесь,
Нумо до роботи
Дружно всі взялись!
2. Створення емоційного фону.
- Запорукою успіху безперечно є гарний настрій і усмішка. Оберіть цеглинку LEGO, колір якої схожий на ваш настрій. Торкніться цеглинкою цеглинки свого сусіда. Побажайте один одному гарного настрою та успіхів. Передайте свою усмішку одне одному, мені та нашим гостям.
Наш девіз: Ми:уважні, розумні, організовані, кмітливі.
ІІ. Основна частина.
Перегляд відео «Властивості води» https://www.youtube.com/watch?v=4zaHedPdLFI
3. Фізкультхвилинка «Подивись на небо». https://www.youtube.com/watch?v=jqy7Rm8n4Fk
4. Проведення досліду
Вчитель: Вода в природі існує в трьох різних станах: твердому (у вигляді льоду), рідкому (вода) та газоподібному (водяна пара в атмосфері). Вода - розчинник для багатьох речовин.
Слово дослідникам
• Наповнимо літрову банку підфарбованою блакитною фарбою водою. Це - всі земні запаси води.
• Наберемо 1 мл води з банки . Це вода, яка знаходиться в атмосфері.
• 4 мл води виливаємо в склянку - це прісна вода в річках і озерах.
• 21 мл переливаєм у форму для льоду - кількість води, якої знаходиться на Землі в замороженому стані.
•1 мл виливаєм в грунт - це вода, що знаходиться в земній поверхні.
• До решти 973 мл додаємо сіль - це солона вода морів, океанів, озер.
Обговорення: В яких ємностях вода, придатна для людини? (річки, озера, грунтова вода). На наочних прикладах робимо висновок про те, що прісної води дуже мало.
Уявіть собі, що всього 0,014 % від загальної кількості води на планеті можна використовувати для пиття! Це дуже мало, а кількість людей на планеті все зростає!
5. Слово економістам
Тільки задумайтесь, скільки води ми витрачаємо щодня:
на вмивання — 4 % на купання — 30 %
на злив у туалеті — 32 % на миття посуду — 3 %
на прання — 20 % на приготування їжі — 4 %
на прибирання 3 % інше — 5 %
Перегляд мультфільму «Склянка води» https://www.youtube.com/watch?v=jUn9urCiGa0.\
Правила економії води.
Поради щодо економії води.
- При чищені зубів користуйтесь водою із індивідуального стаканчика. І воду зекономите і так гігієнічніше.
- Посуд мийте у перекритій пробкою мийці.
- Приймаючи ванну не допускайте протоку води через переливну трубу.
- А краще купатися під душем, так гігієнічніше.
- Заради чашки чаю чи кави не кип’ятіть повний чайник води.
- А ви знаєте, до чого може призвести забруднена вода? (Відповіді дітей).
Забруднена вода призводить до важких захворювань. А вам, щоб не хворіти, треба гарно та смачно їсти, займатися спортом і добре відпочивати.
Обладнання: два плакати (з чистою і забрудненою водоймою).
Учні мають відібрати об'єкти, що знаходяться у чистій водоймі від тих, що забруднюють її (на столі малюнки різних предметів, які учні почергово прикріплюють до певного плакату: пуста пляшка, рибка, чобіт..)
6. Створення лепбука «Вода».
IІІ. Підведення підсумків.
Заповнення таблиці «ЗХД».
Вода-найпоширеніша речовина у природі.
Без води неможливе існування ні людини, ні тварин, ні рослин.
До води потрібно ставитися дуже бережливо, тому що питної води дуже мало і т.д.
Що конкретно Ви можете зробити для збереження води?
Слідкувати, щоб даремно вода не витрачалася, не смітити на берегах річок і т. д.