Дуже часто класні години проводяться у вигляді відзначення певної визначної події, я пропоную розробку класної години, яка не прив'язана до певної події і може бути проведена в будь-який час для підтримання доброзичливої атмосфери в класному колективі.
Для мене як для класного керівника, класна година це можливість краще взнати своїх дітей, дізнатись про їх захоплення та інтереси, про те що їх хвилює і що для них важливо, не менш важливим є можливість дітям самим дізнатися щось важливе про своїх однокласників, зрозуміти що вони мають багато спільних захоплень та інтересів.
Дуже часто класні керівники змушені проводити тематичні класні години, це пов’язано з відзначенням певних важливих дат та подій, інколи це відбувається так часто що зникає можливість провести класну годину, яка актуальна зараз, тематика якої доцільніша.
Дану класну годину я проводив для 8-го класу, для покращення загальної атмосфери в класі для створення атмосфери довіри та взаємо підтримки, я підібрав декілька вправ, які допомагають дітям краще зрозуміти себе і своїх однокласників.
Вправа 1 «Ерудит»
Необхідні ресурси: заздалегідь підготовлені картки з буквами алфавіту
(розрахуйте кількість людей і карток), приміщення, де можна вільно рухатись
Опис вправи:
1. Напишіть заздалегідь на картках букви алфавіту. 2–3 картки зробіть без букви, але з позначкою (наприклад *), ця картка означає джокер – вона може використовуватись як будь-яка буква.
2. Кожен учасник тягне собі картку з буквою.
3. Правила гри: коли тренер каже «Почали!», кожен учасник протягом хвилини знаходить трьох людей з буквами, із яких ( включно з його буквою) можна скласти слово. Поясніть значення картки джокера – той, кому дісталась ця картка, легко знайде собі партнерів.
4. Як тільки 4 людини склали слово, вони мають стати в правильній послідовності, підняти картки та чекати.
5. Через хвилини тренер каже «Стоп!» ( всі завмирають там, де їх зупинив сигнал)
6. Пройдіться від однієї групи до іншої та скажіть «четвіркам» голосно сказати своє слово. Похваліть за гарну роботу)
7. Як тільки всі сказали свої слова, групи розпадаються, гра починається знову.
8. Проведіть 6 – 8 раз складання слів, щоб в усіх була можливість брати участь у грі.
!!! якщо ви хочете, щоб учасники краще познайомились в процесі, то виділіть 2 хвилини часу на спілкування на певну тему в середині групи (можуть розказати щось цікаве про себе).
Вправа 2 «Японський метелик»
Необхідні ресурси: вільний широкий простір.
Опис вправи:
Заберіть стільці та столи в сторону – звільніть місце для гри.
1. Оберіть учасника, який буде грати роль «Торі». Торі – японською «птах». Всі інші – будуть метеликами.
2. Торі стоять з заплющеними очима й протягнутими руками в центрі кола. Його долоні розкриті вверх. Метелики йдуть навколо Торі.
3. Час від часу один з метеликів зупиняється перед Торі та злегка торкається його долоней. Торі намагається спіймати його.
4. Якщо Торі спіймав метелика, то той стає поряд Торі, також заплющує очі та простягає руки, відкритими долонями вверх. Тепер метелики дражнять та торкаються двох Торі, а ті намагаються спіймати наступного метелика.
5. Гра продовжується, доки на свободі залишиться тільки один метелик.
Вправа 3 «Поле перешкод»
Необхідні ресурси: вільний широкий простір (прибрати стільці і т.д.), малярний скотч або довга мотузка (щоб зробити кордони на підлозі), різні предмети: банки, сумки, книги, пластикові пляшки тощо (виконують умовну функцію «перешкод»); пластилін.
Опис вправи:
1. Приберіть столи і стільці та звільніть місце для гри. Для групи від 12 до 15 осіб необхідне досить велике ігрове поле–приблизно 6x10 м. Відмітьте його кордони скотчем або мотузкою. Вам знадобляться предмети («перешкоди»), яких не можна торкатися в процесі гри (банки, сумки, книги, пластикові пляшки тощо). Всі ці предмети треба в хаотичному порядку розташувати в полі.
2. Поясніть, що ігрове поле з предметами символізує життєві проблеми. Нехай учасники уявлять собі, що всі ці предмети відповідають конкретним життєвим труднощами, з якими вони стикаються протягом буденного життя ( в школі, в особистому житті, вдома тощо), учасники мають обережно поводиться з предметами – не дати їм себе «перемогти».
3. Учасники об’єднуються в пари. Кожна пара отримує шматок пластиліну. Партнери надають йому специфічної форми, яка символізує певні ресурси, які допомагають подолати життєві труднощі. Нехай спочатку учасники подумають разом над питанням: що є для них їх внутрішнім ресурсом, що допомагає їм протистояти та працювати з життєвими труднощами (можливо для когось – це надія на краще, для іншого – чітка життєва позиція, для когось – підтримка друзів). Учасники в парах точно визначають для себе «символ» та розміщують його на ігровому полі.
4. Пара визначається, хто «сліпий» (з закритими очима), хто – «поводир». Завдання – сліпий має пройти шлях, дістати символ, не зачепив при цьому перешкоди. Поводир знаходиться за межами ігрового поля та керує діями партнера, тільки за допомогою слів.
5. Всі пари діють одночасно. Гра закінчуються тільки тоді, коли всі пластилінові символи знову опиняться у власників. Але обмеження по часу мають бути все ж таки встановлені. Нехай це буде 15 хвилин, або учасники самі запропонують комфортну кількість часу.
Варіації гри: учасники можуть об’єднатись в пари, обговорити свої ресурси. Потім пари об’єднуються в четвірки, обговорюють в міні групах, створюють разом із пластиліну власний «символ», який їх підтримує. Потім одна людина за власним бажанням може бути «сліпим», а інші учасники групи будуть «поводирями».
Всі мої класні години проводяться в колі, тобто всі ми маємо сидіти в колі щоб бачити одне одного.