Розробка дасть можливість учням ознайомитись із типами професій, предметами їх праці, мотивує учнів свідомо відноситись до вибору професії. На класній годині запланована робота в групах, спілкування та можливість представити результати роботи в групі. Частина роботи проводиться у вигляді гри.
Анкета професійних інтересів учнів 9 класу
1.Чи визначився ти з вибором майбутньої професії?
. так . в процесі вибору
2. Що для тебе найцінніше? (пронумеруй в порядку зменшення цінності)
.маркетолог .економіст, фінансист .бухгалтер, аудитор
.педагог, психолог,логопед .парикмахер, стиліст .повар, продавець
.художник, модельєр, дизайнер .ювелір, архітектор, фотограф
.лікар, медсестра, фармацевт .артист, співак,музикант .військовий, міліціонер
.тренер, спортсмен .інженер .соціолог .менеджер
.автомеханік, водій .юрист, адвокат, слідчий .програміст
.будівельник .бібліотекар .фотограф .лінгвіст .інші професії
3. Що ти хочеш отримати від майбутньої професії?
.багато працювати і багато отримувати за роботу без гарантій на майбутнє
.невеликий, але гарантований заробіток
.мати власну справу
.невеликий заробіток, легку роботу, але більше вільного часу
.заробляти багато, мати гарантії на майбутнє
.мати улюблену справу, можливість проявляти творчість
.мати час на сім'ю
.свій варіант
4.В виборі професії тобі важливо:
.власне рішення .профорієнтація в школі .реклама .друзі .сім'я
5. Після закінчення 9 класу я буду навчатись у:
. 10 класі .коледжі .професійно-технічному училищі .ліцеї.
Клас стать Ч Ж
Дата анкетування:
Класна година «Моя майбутня професія» з елементами тренінгу
Мета: ознайомити учнів з типами професій, довести необхідність свідомого вибору власної професії, пояснити наслідки помилкового вибору.
План заходу
1. Підготовчий етап.
- Попереднє анкетування учнів
- Підібрати інформацію про одну з професій
2.Інформаційний етап.
3.Практичний етап.
4.Висновки.
Хід заходу.
1. Результати анкетування учнів.
2.А) В залежності від предмету праці професії діляться на 5 типів.
1. Людина – природа
2.Людина - техніка
3.Людина – художній образ
4.Людина – знакова система
5. Людина – людина
Б) Ділимо учнів на 5 груп і даємо завдання: пояснити, що є предметом праці для кожного типу? Записати якнайбільше професій даного типу. Підготувати розповідь про одну з професій вашої групи.
Група 1: Предметом праці цього типу є все, що можна віднести до живої та неживої природи: тварини, рослини, мінерали.
Група 2: Все, що відноситься до техніки: машини, механізми, деталі машин,електричні прилади є предметами праці.
Група 3: Мистецтво є предметом праці.
Група 4: Предмети праці числа, букви, карти, книги, документи.
Група 5: Єдиний предмет праці це людина.
3.А) Гра-естафета: Називати по черзі по 1 професії вашої групи. Якщо професії закінчились група вибуває з гри. Якщо професій багато, то потрібно обмежити час на гру.
Б) Гра «Випадковий вибір»
На папірцях написати назви якомога більшої кількості професій, покласти їх в торбинку, перемішати і по черзі витягувати їх проговорюючи «Я хочу стати….». Звертаємо увагу на емоції.
3) Гра «Визнач тип професії»
Кожна група отримує папірці з назвами професій. Завдання: вибрати професії, що відносяться до вашої групи
4.Запитання учням:
- Які емоції виникли у вас при зачитуванні випадково вибраних професій?
- Чи співпали випадково вибрані вами професії з вашими бажаннями , знаннями, можливостями?
Заключне слово вчителя: Тепер ви зрозуміли, що до вибору професії необхідно відноситись відповідально. Необхідно оцінити свої особливості темпераменту, знання, здібності. І обов'язково виконуйте такі умови: а) професія повинна бути бажаною (ХОЧУ), б) професія повинна відповідати здібностям та можливостям (МОЖУ), в) професія повинна бути потрібна суспільству (ПОТРІБНО).
Вдалого вам вибору!
.