Класна година "Україна - соборна держава"

Про матеріал
"Україна – соборна держава" Інтегрована гра-вікторина до Дня Соборності України Мета: Навчальна: - Поглиблення знань учнів про Україну як державу зі своєю історією, культурою, народними звичаями та традиціями; Розвивальна: - Формування почуття належності до українського народу; - Розвиток полікультурної, соціальної компетентності учнів; - Розвиток творчих здібностей учнів; Виховна: - Виховання толерантного ставлення до соціокультурних надбань українців; - Виховання відповідальності, товариськості, поваги до думки інших. Відзначити знаменні дати для поглиблення знань, досвіду учнів; активізації громадянської позиції з метою розвитку перспективного бачення себе, історії України, держави.
Перегляд файлу

"Україна – соборна держава" 

Інтегрована гра-вікторина до Дня Соборності України

Мета:

Навчальна:

-          Поглиблення знань учнів про Україну як державу зі своєю історією, культурою, народними звичаями та традиціями;

Розвивальна:

-          Формування почуття належності до українського народу;

-          Розвиток полікультурної, соціальної компетентності учнів;

-          Розвиток творчих здібностей учнів;

Виховна:

-          Виховання толерантного  ставлення до соціокультурних надбань українців;

-          Виховання відповідальності, товариськості, поваги до думки інших.

Відзначити знаменні дати для поглиблення знань, досвіду учнів; активізації громадянської позиції з метою розвитку перспективного бачення себе, історії України, держави.

Перебіг вікторини:

І. Вступне слово ведучого

Ведуча 1 - Задзвонили срібні дзвони в Україні,

Аж по світі по широкім стало чути:

«Зустрічайте Воскресіння день! Віднині

Навіки-вік

Разом: Україні вільній бути!»

Ведуча 2 - День 22 січня 1919 року ввійшов до національного календаря, як велике державне свято – День Соборності України.

Ведуча 1 - Саме тоді на площі перед Київською Софією відбулася подія, про яку мріяли покоління українських патріотів: на волелюбному зібранні було урочисто проголошено злуку Української народної республіки і Західноукраїнської народної республіки.

(Лунає Гімн України)

 

Ведуча 1 – Велична і свята, моя ти Україно,
Лише тобі карать нас і судить
Нам берегти тебе, Соборну і єдину
І нам твою історію творить!

Ведуча 2 – Маєм сонце, маєм море,
Маєм Київ і Дніпро,
Маєм землю неозору,
На якій росте добро.


Ведуча 1 - Синьо-жовтий прапор маєм
Й Володимирський тризуб,
Дон і Сян їх обіймають.
Ми – народ - великолюб.


Ведуча 2 – Боже-Отче всемогутній,
Захисти коханий край!
Дай нам вийти у майбутнє, 
Мужність і сміливість дай!


Ведуча 1 - Захисти нас від свавільних
Хижаків, жорстоких, злих,
Захисти від божевільних,
Від Чорнобилів нових!

Ведуча 2– Хай собори на руїні
Стануть там, де Ти прорік.
Незалежній Україні – 
Слава нині і повік!

 

(Виходять  діти з іконою на рушнику, зі свічками)

 

Запалюємо свічки, поки горять свічки ведуча читає вірш.

 

Ведуча 1

 «Боже Україну збережи»

1. Дай щастя, Боже, нашій Україні,

Такій великій, рідній і єдиній,

У кожне місто і село квітчасте

Пошли любов і світле щастя.

2. Молюсь за тебе, Україно,

Молюсь за тебе кожен час,

бо ти у нас одна-єдина, -

Писав в своїх віршах Тарас.

3. Молюсь,- казав він, щоб у тебе

Не було між людьми війни,

Щоб завжди було чисте небо

На нашій стомленій землі.

4. Любіть Україну, злотосяйну і вічну,

Любіть Україну, всім серцем любіть.

У день її народження не свічку –

Серця без коливання запаліть.

5. Моя Україно!

Я вірю, що дух твій ніколи не згасне.

Ти совість народу, незгасна зоря,

Живи й процвітай, Україно моя,

Для миру, для щастя, любові й добра.

6. Ми вірим в майбутнє твоє, Україно!

Говорять сьогодні дорослі й малі,

Бо ти в нас – найкраща, бо ти в нас єдина,

Немає такої, як ти на землі.

 

Ведуча 2 - Ми молоде покоління незалежної України віримо, що територіальна цілісність нашої держави, скріплена кров’ю мільйонів незламних борців, навіки залишатиметься непорушною.

Ми маємо бути свідомі того, що лише в єдності дій та соборності душ

можемо досягти величної мети – побудовати економічно й духовно багату, вільну й демократичну Україну, якою пишатимуться наші нащадки.

Ведуча 1 - Плекаймо все, що працює на ідею загальнонаціональної єдності,

повсякчас пам’ятаючи про незліченні жертви покладені на вівтар незалежності, соборності, державності. 

Я співаю про тебе, прекрасна країно
Де хлібами духмяними вкриті поля
І про шлях твій до волі, моя Україно
Незалежна та славна слов’янська земля!

Слово вчителю

Ознайомлення з правилами гри.

                               Різні в світі є країни,
                               Різні люди є на світі,
                               Різні гори, полонини,
                               Різні трави, різні квіти.
                               Є з усіх одна країна,
                               Найрідніша нам усім.
                               То – прекрасна Україна,
                               Нашого народу дім.

Якщо поглянути на карту нашої Батьківщини, то ми побачимо, що заходиться вона в самому центрі Європи. Тому за  своїм географічним розташуванням,  Україна – країна європейська. Та ще вона має, як і кожна країна світу свою самобутню історію, природу, культуру.

Сьогоднішня гра – це інтелектуальне змагання для тих, хто насамперед любить Україну, відчуває себе  українцем і хоче перевірити й поповнити свої знання про її історію, географію, народні звичаї, традиції та  літературу.

Тому наше змагання буде складатись з таких конкурсів:

«Історична вікторина»

«Географічний»

«Народознавчий»

«Літературний»

«Асоціативний»

Власне гра.

1 конкурс – «Історична вікторина».

Отже, розпочнемо гру з історичної вікторини, яка проходитиме в вигляді брейн-рингу. Командам на обговорення дається 30 секунд. Перемагає та, яка найшвидше правильно дасть відповідь. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

Питання.

  1. Як називалися воїни, що майже 300 років боронили Україну від зовнішніх ворогів?
     (Козаки)
  2. Яку назву мала козацька держава, створена за Дніпровськими порогами? 
    (Запорізька Січ)
  3. Як називався начальник козацького війська?
    (Гетьман)
  4. Під керівництвом якого гетьмана Україна вела Національно-визвольну війну проти поляків?
    (Під проводом Богдана Хмельницького)
  5. Хто є батьком української історії?
    (М.Грушевський)
  6. Який гетьман зрадив російського царя Петра І, перейшовши на бік шведів?
    (Іван Мазепа)
  7. Які умови треба  було виконати, щоб стати козаком?
    (Бути вільним, православним, знати українську мову, не мати дружини, пройти випробування)
  8. За чиїм наказом була зруйнована  Січ?
    (За наказом Катерини ІІ)
  9. Як називалась перша слов’янська держава?
    (Київська Русь)
  10. Автор слів гімну України?
    (Павло Чубинський)
  11. Як називається основний закон України?
    (Конституція)
  12. Назвіть композитора, який поклав вірш Чубинського, що став гімном, на музику?
    (Михайло Вербицький)

2 конкурс – «Географічний»

А тепер перевіримо, наскільки добре ви знаєте географію України?

Письмова частина: за дві хвилини напишіть області України. Переможе та команда, яка за відведений час напише правильно найбільше областей. Завдання оцінюється – 1 бал за кожну область.

3 конкурс – «Народознавчий».

Чи знаєте ви, як називається наука, що вивчає побут, свята, традиції та звичаї українців? (Народознавство). Народознавчий конкурс складається з двох етапів.

І етап.

В Україні багато народних свят. Спробуємо перевірити, чи знаєте ви їх. На дошці написані назви українських народних свят. Ваше завдання – розташувати їх у хронологічній послідовності. Перемагає команда, яка зробить це найшвидше і правильно. І етап оцінюється трьома балами.

Варіант написаний на дошці:

Великдень

Покрова

Зелені свята

Різдво

Івана Купала

Водохреща

Правильний варіант:

Різдво

Водохреща

Великдень

Зелені свята

Івана Купала         Покрова

4 конкурс – «Літературний»

Багата наша Батьківщина на  митців – письменників, поетів. Пригадайте, кого з них ви знаєте? А чи ваші знання з літератури справді глибокі, ми зараз і з’ясуємо.

  1. Назвіть літературний твір Т.Г.Шевченка, який найбільше перекладався і яитається на 147 мовах світу?
    («Заповіт»)
  2. Українська казка, в якій домашню тварину називають паном?
    («Пан Коцький»)
  3. Назвіть автора і назву книги, на читання якої Михайлик, герой повісті М.Стельмаха «Гуси-лебеді летять», хотів обміняти дві склянки гарбузового насіння? 
    (М.Твен «Пригоди Тома Сойера»).
  4. Як звати київського князя, який помер від укусу гадюки?
    (Олег).

5 конкурс – «Асоціація».

І етап.

Назвіть, чий портрет зображено на купюрі номіналом:

20 грн – (Іван Франко)

50 грн – (Михайло Грушевський)

100 грн – (Тарас Шевченко)

200 грн – (Леся Українка)

500 грн – (Григорій Сковорода)

 

Підбиття підсумків гри.

 

Вирізати з паперу голубів миру і написати побажання нашій славній Україні

V. Заключне слово вчителя.

Діти, сьогодні ви продемонстрували гарні знання про Україну, її географію, історію козацтва, літературу, народні свята. Наша країна давня, але як незалежна – ще зовсім молода. Тож давайте любити й оберігати її – багату, молоду, найкращу для нас. І тоді вона засяє яскравою зіркою на європейськім небосхилі!

                               Любіть Україну у сні й наяву,
                               Вишневу свою Україну!
                               Всім серцем любіть Україну свою, -
                               І вічні ми будемо з нею.

 

 

Лунає пісня «Перлина – Україна»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Нехаева Юлия
Додано
30 січня 2019
Переглядів
509
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку