Класний куточок: частина інтер’єру чи форма виховної роботи?

Про матеріал
Як створити класний куточок, яким учні користуються щодня. (Із досвілу роботи)
Перегляд файлу

Класний куточок: частина інтер’єру чи форма виховної роботи?

Як створити класний куточок, яким учні користуються щодня

Навіщо в кабінеті класний куточок? Питання  риторичне, тому що кожен відповість на нього так, як повинен відповісти справжній педагог: «Куточок - відображення шкільного життя учнів».  Враховуючи цей основний принцип, я підхожу до оформлення класного куточка дуже відповідально.

По-перше, свій класний куточок ми створюємо власноруч. Жодного разу учні (а насправді батьки) моїх класів не купували стандартні класні куточки. На наш погляд, він досить часто не відповідає всім вимогам, хоча яскравий та охайний. Крім того, оформлюючи куток самостійно, учні вчаться планувати, вибирати головне, формують дизайнерські навички, вчаться працювати у групах, бути відповідальними та охайно виконувати роботу.

По-друге, перед оформленням куточка на перших класних учнівських зборах ми вирішуємо,  що, окрім рекомендованого адміністрацією школи, має бути розміщено на ньому і як, щоб він був дієвим способом відображення шкільного життя. Вислуховуються всі пропозиції учнів та обираються найкращі варіанти.

По-третє, учні класу діляться на групи і оформлюють окремі частини куточка. Робота по оформленню розпочинається вдома (підібрати матеріал, фото, малюнки, надрукувати тексти, написати інформацію тощо), а закінчується в класі. Класний керівник займає позицію радника.

По-четверте, обов’язково виконуються такі вимоги до куточка:

  • Доступність;
  • Актуальність інформації;
  • Відображення життя класу;
  • Яскравість;
  • Оригінальність;
  • Можливість легко змінити інформацію.

Тепер детальніше про сам куток. (Фото додаються). У нас у класі їх 2, тому що місця на одному стенді для всієї  інформації недостатньо (класні керівники розуміють, про що я). На одному стенді діти розмістили девіз класу (який було обрано голосуванням), офіційну інформацію, а саме: накази по школі, розклад уроків, розклад дзвінків, далі – графік чергування та пам’ятку для чергових учнів, кодекс честі класу та привітання з днем народження. За необхідності прикріплюється інша термінова інформація.

У цьому навчальному році ми оформили також другий, окремий стенд «Самоврядування». Він мобільний, актуальний та щодня привертає увагу учнів, класного керівника та батьків. Чому? Тому що на перших батьківських зборах було одноголосно вирішено вести відкритий рейтинг суспільної активності  учнів. Але ведемо ми цей рейтинг не просто таблицею з плюсами та мінусами, а у вигляді змагань між групами, де група та кожен учень за окремий вид діяльності отримують наліпку та приклеюють її одразу на свій сектор у куточку. Наприклад, за участь в акціях «Милосердя» діти отримують наліпки у вигляді сердечка, за екологічні проекти, наприклад, за участь у вересневій Всесвітній акції «День чистих берегів» або за збір макулатури – зелений листочок, за активну роботу у шкільних міністерствах – золотавий квадратик тощо. Є і наліпки, які тягнуть групу назад, наприклад за неякісне чергування в класі або невиконане доручення учні отримують коричневі наліпки. У попередньому своєму дописі про організацію самоврядування я писала, що батьки заохочують учнів до участі у житті школи та класу, нагороджуючи наприкінці семестру декількох найактивніших учнів білетами до кінотеатру або на кулінарний майстер-клас.

На стенді «Самоврядування» розміщено також графік роботи шкільних міністерств та імена учнів класу, які повинні відвідувати їхні засідання, план роботи на 2-3 місяці під рубрикою «Наші плани», рейтинг активності у вигляді трьох кіл (3 групи учнів) з наліпками та таблиця з поясненнями значень наліпок.

Вся інформація на стенді легко трансформується, доповнюється та змінюється. Кожен учень сам розміщує наліпки у своєму секторі кола, що дає йому змогу у будь-який час проаналізувати свою діяльність та роль у місці групи у змаганні. Крім того, батьки, відвідуючи школу, бачать активність своєї дитини і можуть вплинути на формування у неї ціннісного ставлення до суспільства, до себе, до України в цілому, тому що активність громадян починається з активності у шкільному самоврядуванні.

Окремо в кабінеті є також Куточок національної символіки та  стенд «Наші досягнення»,  де розміщено нагороди класу та окремих учнів. Плануємо зробити настінну карту з фотографій  «Наші подорожі».

Додаток: фото класних куточків (див. далі)

P91010-135200.jpg

 

P91010-135132.jpg

P91003-133609.jpg

 

P91003-133329.jpg

P91010-135144.jpg

P91010-135208.jpg

docx
Додано
16 жовтня
Переглядів
37
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку