Клуб вихідного дня "РОСЛИНИІ ТВАРИНИ В НАРОДНІЙ УЯВІ"

Про матеріал
Мета: Вчити відчувати красу рідної мови і вдало використовувати. Розвивати її виразність та емоційність. Виховувати почуття любові до рідного краю, повагу до усної народної творчості. Закріпити у дітей знання народних українських ігор...
Перегляд файлу

Магдалинівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат для дітей з вадами розумового та фізичного розвитку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Клуб вихідного дня

РОСЛИНИІ ТВАРИНИ В НАРОДНІЙ УЯВІ

 

 

 

 

 

Вихователь: Лисенко М.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

смт. Магдалинівка

2002 рік

Тема: «Рослини і тварини в народній уяві»

 

Мета: Вчити відчувати красу рідної мови і вдало використовувати. Розвивати її виразність та емоційність. Виховувати почуття любові до рідного краю, повагу до усної народної творчості. Закріпити у дітей знання народних українських ігор. Вправляти у різноманітних імітаційних рухах та відтворенні емоційних станів. Розвивати творчий потенціал кожної дитини, вміння імпровізувати. Виховувати у дітей інтерес до театрально-ігрової діяльності.

 

Обладнання: костюми для інсценізації, шапочки , маски, віночки, силуети птахів, атрибути для інсценізації, музичне оформлення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Звучить спокійна мелодійна музика.  (Ведуча читає загадку: )

             - І весела, й яснолиця

               Дивна в сонечка сестриця

               Роботящу вдачу має

               Землю зелом засіває,

                                Заквітчає яр і поле,

                                Принесе у ліс обнову.

                                Відгадали, хто вона?

                                Ну звичайно, це - …          Діти: Весна!

 

Вед: Діти, ось і прийшла знову до нас довгоочікувана Весна. Взимку вона  спала у своєму чарівному ліжку, сплетеному із барвінкового листя і м’яти, а постіль її була з осикового пуху, вкривалась барвистим покривалом з квітів і шовкових трав.

 

Хл: Як ріка зламала кригу

       В берег вдарила з розбігу –

       Без вітрила, без весла

       Припливла до нас Весна.

                                Дів: Усміхнулася Весна,

                                        Цвіт взяла, зійшла з човна

                                        І від радості з беріз

                                        Забриніли краплі сліз.

 

Вед: хто з вас друзі знає, який місяць  вважається вісником весни?

 

Дів: Цей місяць сонцем ясним сяє,

        Скрізь течуть дзвінкі ручаї,

        Тануть зрушені сніги,

        Хвиля пінить береги.

                                     Хл: І смачний з берізки сік

                                            По корі її потік

                                            Це вже березень прийшов,

                                            Що злу зиму поборов.

 

Вед: І ось після довгого холоду, морозів, хурделиць у край летить чарівна весна. Хоч якою чарівною була зима, але вже хочеться тепла, радості цвіту. Тому всі чекають весну-красну. А вона летить стрімко.

 

Д: Зійшли сніги, шумить вода,

     Весною повіва, земля квіточки викида,

     Буяє травка молода, все мертве ожива.

Вед: Водночас із пробудженням природи від зимового сну на нашій землі, в Україні, починається цикл весняних свят.  Наш народ у своїх казках створив чудовий образ весни – красивої молодої дівчини з вінком на голові.

Вона бажаний і довгожданий гість, її закликали дівчата гаївками, піснями-веснянками.

Дів: Благослови, мати, весну  закликали

        Весну закликати, зиму проводжати,

        Зиму проводжати, весну закликати,

        Зимоньку у візочку, літечко у човничку.

Дів: « Ой весна-весна, днем красна.    Що ти нам, весно, принесла?»

 

Дівчина-Весна: «На дерева цвіту, а на поле жито,

                             На травичку росу,на дівчаток красу,

                             А на хлопчиків сили, щоб росли і міцніли».

 

Дівчата 4 класу водять хоровод і співають:    «Подоляночка».

                        1

Десь тут була подоляночка ,

Десь тут була молодесенька.

Тут вона сіла, тут вона впала до землі припала.

Сім літ не вмивалась, бо води не мала.

                        2

Ой, устань-устань, подоляночка,

Ой, устань-устань, молодесенька

Вмий своє личко, личко біленьке,

Біжи до Дунаю, бери молоденьку,бери ту, що скраю.

 

                              Гра: «Чий вінок найкращій »

Візьмемось за руки , підемо на луки там сплетем віночок,станемо в таночок.

  • Чий найкращий вінок, той і піде в танок  1,2,3 вінок сплети.

 

Галявина. Виходять діти роззираються довкола. По черзі  промовляють:

 

- Гей, збираймось, любі друзі, погуляємо на лузі,

бо скінчилася зима і настала вже весна.

- Вже розтанули сніги, потекли дзвінкі струмки.

Тільки й досі сумно скрізь: чорне поле, чорний ліс.

- А що б все зазеленіло і щоб пісенька дзвеніла

Щоб природу звеселити,треба сонечко просити.

- Сонце-сонечко, дружок подивись: сумний лужок,

То, щоб стало веселіше,грій частіше і тепліше.

- Рідну землю зігрівай,їй ти сили додавай,

Щоб росло все і розквітло у чудовім нашім краї.

 

Діти 3-А класу виконують пісню-хоровод: «Вийди-вийди, сонечко»

         Вийди-вийди, сонечко на дідове полечко, на бабине зіллячко.

         На наше подвір’ячко! На весняні квіточки, на маленькі діточки

         Тут вони граються, тебе дожидаються.

Діти 3-Б класу виконують пісню-хоровод:  «Сонечко».

Сонечко-сонечко, глянь нам у віконечко - усміхнись.

До діток малесеньких своїм ясним личком – повернись.

- Сонечко-сонечко, виглянь у віконечко – привітай.

З золотою волею, таланом та долею рідний край.

- Сонечко-сонечко, глянь, щоб наша веснонька –розвилась,

А в полі травиченька, житенько, пшениченька – піднялась.

 

На галявину виходить дівчинка Сонце.

Сонце: Я прокинулася рано,

             Бо я сонечко весняне,

             Обійшло гаї, поля –

             Чорна всюди ще земля.

Д: Сонце-сонечко кругленьке,

     Просять діточки маленькі,

     Щоб раділи наші личка,

     Хай прокинеться травичка.

Сонце: Згода, діти, в цей же час

            Я послухаю всіх вас

            Своїм лагідним промінням

            Розбуджу травичку-зілля.

 

Д: Травко-травко, прокидайся,

     З ясним сонцем привітайся!  (Дівчинка-трава прокидається.)

 

Травка: Здрастуй, Сонечко-дружок, я росту і йду в танок.

 

Діти: Задзвеніло вже довкола, зеленіє гай і поле

          Всюди трави, трави, трави  зеленаві-зеленаві!

 

Пісню-танок виконують діти 3-А класу.

Травонько-травонько, зеленись,

Золотому сонечку поклонись,

Щоб розквітло яблунька на горах,

Щоб сміялась весело дітвора.

- А ми того сонечка промінці

Упіймаєм решетом на річці

Заплетем у коси їх, мов стрічки

Ой, хороші матимем кіснички.

 Зеленись же, травонько, зеленись

Разом з нами сонечку поклонись.

 

Сонце: Ось вербичка наша мила свої коси розпустила

             Та вона ще міцно спить розбуджу її в цю ж мить.

 

Д: Вербо-вербо, прокидайся

     З ясним сонцем привітайся!

Верба:    Здрастуй, Сонечко-дружок

               Я вже встала, йду в танок.   ( Вербонька з травкою танцюють.)

 

Сонце: Спить калина, ще без листя

             Без червоного намиста

             Я на неї ніжно гляну –

             Враз вона зелена стане.

 

Д:  Калинонька, прокидайся

      З ясним сонцем привітайся!

 

Калина: Здрастуй, сонечко-дружок!

               Я вже встала, йду в танок.

               А щоб кращий був танок

               Запрошу усіх діток

               Станьте в пари, не дармуйте

                І зі мною потанцюйте.              (усі разом танцюють).

 

Сонце: Хто сховався у куток?

 

Д: Там росте міцний дубок.

 

Сонце: Буду сильно я світити, щоб дубок цей розбудити.

 

Д: Ой, дубочку, прокидайся, з ясним сонцем привітайся!

 

Дубок: Здрастуй, Сонечко-дружок, я вже встав і йду в танок.

 

Д:  Ми дубка не підведем, всі до нього підійдем,

      дружно візьмемось за руки   хоровод свій поведем.                           

( Діти, співаючи, водять хоровод.)

                             «Пісня про дубок»

  1. До дубочка прийшли ми/ 2р. Свою пісню принесли/2р
  2. Приспів:  Ти нас, дубе, зустрічай/2р.

                        Нам на радість виростай/2р.

                        Навкруг дуба ми підем/2р.

                        Свій таночок поведем/2р.

   2  Я до дуба притулюсь/2р. Сил багато наберусь/2р. 

       Приспів.

 

Д: Сонце-сонечко, не стій, а ходи до нас мерщій!

     Тут сильніше треба гріти, щоб розквітли всюди квіти.

 

Сонце: Добре, діти, я в цю ж мить дужче буду землю гріть.

             Виростайте із землі гарні квіти весняні.

Вед: Весна чарівниця, неначе цариця наказ свій послала, щоб краса встала.

 

Діти: Квіти-квіти, прокидайтесь, з ясним сонцем привітайтесь!

 

Квіти: Здрастуй, Сонечко-дружок, вже розцвів увесь лужок!

            І проліски, й травка, й зелена муравка

       І кульбаба рясна, і фіалочка ясна.

 

     А я перший розквітаю на галявині у гаю

Називаюсь первоцвіт  вам від нас усіх привіт!

 

- Всі квіти весняні, веселі, кохані

З-під листя виходять, голівку підводять.

- Од сну зимового, до сонця ясного

То квіти дрібненькі мов дітки маленькі.

 

Д: Ой, які яскраві квіти! Ой, як ясно сонце світить!

     Гарний став навкруг лужок,  скільки на лужку діток!

 

Тож усі часу не гаймо,у танок мерщій ставаймо

Будем весело співати, весну красну прославляти.

              

              Пісня: «На веснянім лузі»

  • На веснянім лузі станьмо всі у крузі

Будемо співати, весну прославляти

  • Сонечко кохане, сонечко весняне

Промінцями сяє, землю зігріває/2р.

  • Виростають квіти і радіють діти

Весну прославляють, щастя всім бажають/2р.

 

Дів: Ой, зів’ю вінки та на всі святки

        Ой на всі святки, усі празники

        Та рано-рано, на всі празники

        А в бору сосна коливається,

        А в саду весна розвивається.

 

Гра: «Карусель»

  • Карусель, спочатку тихо, завертілась нам на втіху

     Потім все пішло кругом і бігом, бігом, бігом!

-   Тихше-тихше, не спішіть карусель зупиніть

     Раз-два/2р. вже закінчилася гра.

 

 

      Вед: Зелена весночка,червоний цвіт

         Збираємось дітоньки у похід,

         Збираємось гуляти в поле, в гай

         Нехай приголубить вас рідний край.

    

Діти 1го класу зараз заспівають нам і поведуть хоровод:

                                  «Ми у гай ходили».

     Ми у гай ходили, хоровод водили . Ось так у гаю хоровод водили/2р.

     Дрімав на горбочку зайчик в холодочку

Ось так він дрімав, зайчик в холодочку/2р.

     Зайчика будили, в барабани били. 

     В дудочку гуділи ду-ду/2р. в дудочку гуділи

     Зайчик прокидайся, зайчик піднімайся.А ну пострибай, усіх діток звеселяй

Ми у гай ходили, хоровод водили  .  Ось так у гаю хоровод водили/2р.

 

Вед: А тепер хоровод свій ведуть і пісню співають діти 2го класу:

                                «Як у нас біля воріт»

Як у нас біля воріт/ 2р. ой, люлі, край воріт/2р.

Спів мушиний там дзвенить/2р. Ой, люлі, спів дзвенить/2р.

Комар музику веде/2р. ой,люлі, ой веде/2р.

Бджілка у танок пішла, муравейка повела . Ой,люлі, повела/2р.

Як у нас біля воріт/2р. ой, люлі, край воріт./2р.

 

Вед: Вдень сонечко нагріває землю, тануть сніги і течуть жваві ручаї з усіх горбочків, перші квіти радують серце, а як прилетіли пташки, то вже і весна вдома.

     Д: Хто це Веснонькі-весні в лузі тьохкає пісні?

     Хто це гарно так співає що аж серце завмирає?

      Хл: Зеленая весночка пишно йде , пташечок з вирію нам веде

        Розсіває в полі ярий цвіт, під тим небом синім, як блакить.

 

Дівчина-весна: Пташок викликаю із теплого краю,

                           Летить соловейко на нашу земельку,

                           Спішать ластівоньки пасти корівоньки.

 

                 Діти 5-А класу ведуть хоровод і співають:

  1   Ой минула вже зима, снігу,льоду вже нема.

       Ой нема/2р снігу, льоду вже нема.

       2    Прилетіли журавлі й соловеєчки малі

             Ой малі/2р. соловеєчки малі.

              3   Лугом квіти вже цвітуть,

                   Вівці травку вже пасуть

                   Ой пасуть/2р. вівці травку вже пасуть.

 

Діти всі: Всі веснянку співаймо, весну красну вітаймо.

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Сценарії
Додано
16 листопада 2019
Переглядів
551
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку